quote:Ook zonder photoshop heb ik erg goede kleuren, kwestie lijkt mij van goed camera en goed belichten en zo nu en dan een polaristatie filter voor de lens ook, dat doet wonderen!
Op donderdag 30 augustus 2001 08:52 schreef HellSpawn het volgende:Dat was mij ook opgevallen.. Nog een vraagje.. wat mij opvalt is dat jullie kleuren erg levend zijn, bij mij worden ze vaak wat minder "levend" komt dat door de UV filter die jullie gebruiken, of gebruiken jullie een bepaald type film (Fuji?)
Kheb helaas geen speciale filters of lenzen maar deze is wel erg goed gelukt (BdR=links)
zooooooo'n vis gevangen..
foto's genomen vanuit dat reuzenrad een het eind van de champs elisee (of hoe je dat ook schrijft..)
idem van reuzenrad (tegen de zon in helaas)
quote:Qua camera zit het wel redelijk (EOS300), zal dus wel belichting zijn dan
Op zondag 02 september 2001 22:38 schreef Kimmie het volgende:[..]
Ook zonder photoshop heb ik erg goede kleuren, kwestie lijkt mij van goed camera en goed belichten en zo nu en dan een polaristatie filter voor de lens ook, dat doet wonderen!
quote:Bij een compact of Kant en Klaar camera zijn de lenzen vaak een stuk kleiner, vangen daardoor ook minder licht en kleur op het negatief.
Op maandag 03 september 2001 08:18 schreef HellSpawn het volgende:[..]
Qua camera zit het wel redelijk (EOS300), zal dus wel belichting zijn dan
quote:Goh... daar ben ik nou ook geweest dit weekend!
Op maandag 03 september 2001 01:19 schreef BdR het volgende:
hier mn 'echte' foto's. (typische Parijs foto's)
Hier gaat mijn lieve Zuurtje op zijn knieën voor de Sacré Coeur!
Jawel... een heus huwelijksaanzoek.
En laat ik nou JA hebben gezegd!!!!
Skyline van Miami
Strand bij Naples, dat was echt lekker!! SUPER rustig, echt perfect.
De vakantiefoto's van Swets en E.T. dus te bewonderen in Mexico !!
IJsland:
New York:
quote:Gaaf... IJsland..
Op vrijdag 21 september 2001 13:09 schreef k_man het volgende:
Nou, maandag vertrek ik al weer voor de volgende reis, maar ik ben nu toch eindelijk in staat (met dank aan Jungleman) hier wat te laten zien van mijn reisje naar IJsland en New York van juli.IJsland:
New York:
Ik wil toch wel wat meer reacties hoor. Dat jullie gewoon even beleefd ooh en aah zeggen enzo.
trouwens vandaag de vergrotingen van oa deze foto's opgehaald; geeft het nog wat extra's
quote:Oooooooooh...
Op vrijdag 21 september 2001 13:09 schreef k_man het volgende:
IJsland:
quote:Aaaaaaaaah...
New York:
quote:Zie reactie van aa...die tweede vind ik mooi, vraag me af of het water daar ook zo 'dik' was als je bijv. hebt bij Groenland, geeft nl. mooie reflecties en byzondere vormen door golven.
Op zaterdag 22 september 2001 19:38 schreef k_man het volgende:
*schop!Ik wil toch wel wat meer reacties hoor.
NY: die ene van de flats lijkt overbelicht, die andere: goed om je heen gekeken!
check mail verder hopelijk nog op tijd
quote:Het is een meertje waar ijsschotsen in drijven. Die breken van een gletsjer af, drijven daar een tijdje rond, smelten steeds kleiner en drijven tenslotte naar zee.
Op zaterdag 22 september 2001 19:45 schreef aa het volgende:
De tweede spreekt mij wel meer aan al is het me niet echt duidelijk wat ik zie.
Die eerste is trouwens een geabstraheerde weergave van een vikingschip, aan de baai van Reykjavík.
quote:Mja, dat lijkt wel een beetje zo. De scans zijn wat lichter uitgevallen dan de foto's zelf. Voor de andere foto's pakt dat niet slecht (misschien juist wel goed) uit, maar die gevel wordt nu idd wat flets.
Op zaterdag 22 september 2001 20:36 schreef Kimmie het volgende:
NY: die ene van de flats lijkt overbelicht, die andere: goed om je heen gekeken!
Vette Plaatjes k_man!
Dat heb je vast vaker gedaan
quote:Tnx!
Op woensdag 26 september 2001 16:48 schreef bluesparkle het volgende:
Vette Plaatjes k_man!
Dat heb je vast vaker gedaan
Ik mag graag fotograferen op reis. Tis een sort subhobby van het reizen. Khoop dat ik ook deze keer (kben net een half uur thuis) weer met wat fatsoenlijks thuis ben gekomen.
quote:En wat dacht je toen? Gelijk maar weer op Fok!?
Op zondag 07 oktober 2001 17:44 schreef k_man het volgende:[..]
(kben net een half uur thuis)
quote:Ach ja, je moet toch wat...
Op zondag 07 oktober 2001 17:45 schreef aa het volgende:
En wat dacht je toen? Gelijk maar weer op Fok!?
quote:ey! mon cher ami weer present
Op zondag 07 oktober 2001 18:21 schreef k_man het volgende:[..]
Ach ja, je moet toch wat...
fotooooos...
quote:duurt lang k!
Op zondag 07 oktober 2001 21:55 schreef Kimmie het volgende:fotooooos...
quote:Mja, vind ik ook.
Op vrijdag 19 oktober 2001 15:48 schreef Kimmie het volgende:
duurt lang k!
En wat ik dan vervolgens moet uitzoeken om te scannen en te laten zien weet ik ook nog niet. Meestal zitten er wel een of meerdere foto's tussen die er meteen uitspringen, maar dat is deze keer niet echt het geval.
Mooie foto's maken in Peking is trouwens moeilijk; het is zo ongelovelijk druk en voor elk gebouw, beeld, tempel of wat dan ook staat dan een rij Chinezen te poseren.
quote:Dat wilde ik net zeggen, er zitten er meestal wel een paar bij die direct opvallen.
Op vrijdag 19 oktober 2001 16:05 schreef k_man het volgende:
En wat ik dan vervolgens moet uitzoeken om te scannen en te laten zien weet ik ook nog niet. Meestal zitten er wel een of meerdere foto's tussen die er meteen uitspringen, maar dat is deze keer niet echt het geval.
quote:Is zo ja, ik vond het er ook heel heiig (hoe spel je dat, ik bedoel het weer) dus niet zo prettig om met dat licht te werken. Nog in hu tongs gefotografeerd? was een stuk rustiger dan bij al die grote dingen.
Mooie foto's maken in Peking is trouwens moeilijk; het is zo ongelovelijk druk en voor elk gebouw, beeld, tempel of wat dan ook staat dan een rij Chinezen te poseren.
Of de mensen op straat, voor zover ze het toestonden?
quote:Kijk hier ff voor de filters.
Op donderdag 25 oktober 2001 11:02 schreef loveall het volgende:
leuk topic, mooie foto's!!
ik ga snel ook wat posten, maar ik heb nu alleen even geen vakantiefoto's bij de hand.
even off topic sorry maar ik zie zoveel fotografie liefhebbers dat ik hem er toch even in gooi. ik heb zelf ook net een canon eos 300 gekocht met de standaard lens en een 300 mm lens. de vraag : wat zijn B+W skylight en UV filters? En gebruiken jullie van die kapjes op je lens tegen zonlicht en sneeuwval etc.
Heb lenskap tegen zonlicht, maar vergeet hem regelmatig te gebruiken.
quote:Een lenskap is vaak wel de moeite waard. Je foto's kunnen er zichtbaar beter van worden (meer contrast, minder rare reflecties).
Op donderdag 25 oktober 2001 11:53 schreef Kimmie het volgende:[..]
Kijk hier ff voor de filters.
Heb lenskap tegen zonlicht, maar vergeet hem regelmatig te gebruiken.
* Halinalle denkt er echter ook lang niet altijd aan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |