abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 11 augustus 2001 @ 03:00:49 #1
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_1387451
Hier was ik wel eens benieuwd naar, aangezien hier nogal wat verschillen in zijn en ik van iemand veel onbegrip krijg.

Ik: woon in een appartementje met 1 ander persoon (oud-klasgenoot en vriend van me). Ik zie mijn ouders eigenlijk alleen met familiefeestjes, verjaardagen, feestdagen, begravenissen, trouwerijen, etc en af en toe tussendoor een keer (als ze hier toevallig in de buurt zijn of andersom)
We hebben wel wat vaker contact hoor (telefoon/e-mail)
Maar ik kom weinig thuis
Thuis? waar ik nu zit, dat is thuis

Nu moet ik even toevoegen dat ik bijna iedere maandag bij mijn oma ga eten die even verderop in de stad woont.

----

hij: woont op kamers in een studentenflat, gaat ieder weekend trouw naar huis. Zit ook de hele vakantie daar.
Hij snapt niet dat ik tijdens mijn vrije dagen gewoon hier in mijn huisje blijf.
Zo ken ik er nog een paar hoor, gaan echt ieder weekend naar huis en ook in de vakanties. Zien hun kamer ook niet als hun eigen huis volgens mij.

Tja, toen ik uit huis ging wilde ik ook echt op mezelf. Lekker onder het juk van mijn ouders weg.
Ben ik nu zo gek?

njah, voor de mensen die uit huis zijn, vertel eens: ben je trouw aan ouderlijk huis of niet?
Hoe vaak ga je die kant op?

In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  zaterdag 11 augustus 2001 @ 04:03:31 #2
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_1387615
Ik kom zo min mogelijk bij m'n ouders, en als ik moet zo kort mogelijk.
ik moet in de herfst 4 dagen met ze op vakantie (Ze zijn 25 jaar getrouwd en willen per se iets 'gezellig' met het hele gezin doen, dus daar kom ik niet onderuit) maar ik zie d'r nu al tegen op.

ik ga er eens in de paar maand eens langs maar ben blij als ik d'r weer weg ben.

niet dat ik niet goed met m'n ouders kan opschieten ofzo, maar ik ben liever hier, hier is m'n thuis, daar niet meer. nou ben ik ook iemand die het hele concept 'familie' niet zo'n goed idee vind dus dat heeft er ook wel wat mee te maken

It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_1387689
Ik ga ook bijna ieder weekend naar mijn ouders om 2 redenen:
1) Mijn ouders hebben kabelinternet (nee, ik ben niet verslaafd )
2) In het huurcontract staat dat we geen wasmachine mogen hebben

Nog een paar weken dan is er ADSL op mun kamer. Neem ik gewoon iedere keer wat meer kleding mee en hou ik het op mijn kamer ook goed uit.

pi_1387691
Ik herken wat je bedoelt! Toen ik voor het eerst op kamers ging, zei ik altijd 'ik ga naar huis' en dan bedoelde ik mijn ouders' huis. Eens in de twee weken, met een bult was ging ik dan naar ze toe. Dat heeft een half jaar geduurd, toen verhuisde ik naar een studentenflat met een wasmachine, en hoefde ik niet meer voor de was naar mijn ouders. Na nog een half jaar kwam ik er steeds minder, en na anderhalf jaar in de kerstvakantie zou ik twee weken naar mijn ouders gaan, maar ben ik op nieuwjaarsdag gevlucht, na 6 dagen dus
Sindsdien is 'thuis' mijn kamer geweest en nu is 'thuis' mijn huis
Vu ja dé, the odd feeling nothing has ever happened before...
  zaterdag 11 augustus 2001 @ 11:31:52 #5
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_1388092
Ik woon al 21 jaar met veel plezier thuis, al moet ik zeggen dat het i.v.m. de studie makkelijker was om in Eindhoven dan in Tilburg te studeren (ik woon dus in Eindhoven). Ach, nog ff sparen en dan een appartement kopen (altijd gezegd dat ik never in een 'kamer' ga of een studentenhuis, nix voor mij). En dan ben ik ook echt weg.
  zaterdag 11 augustus 2001 @ 14:39:19 #6
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_1389084
Ik ging zo snel mogelijk weg bij mijn ouders toen ik weg kon. Ik snap niet dat anderen voor hun plezier meer dan 2 dagen in hun ouderlijk huis doorbrengen...het is soms best gezellig, maar als je er langer bent dan 2 dagen barst het gezeur en gezanik los...maar misschien hebben anderen gewoon leuke ouders, dat kan ook natuurlijk...
Nicht ärgern, nur wundern!
pi_1389193
Ik ga zo af en toe naar m'n ouders, meestal eens in de 3 of 4 weken, maar het ligt er ook aan wat mij het beste uitkomt.

En als ik dan naar m'n ouders ga kom ik op zaterdag in de loop van de dag aan. (Dus iig voor etenstijd, hoef ik zelf niet voor eten te zorgen.) Dan vertrek ik op zondagavond, na het eten weer

Laatst heb ik een keer de fout gemaakt om op vrijdagavond al naar m'n ouders te gaan. Dan is zo'n weekend wel heel lang ineens

Toen ik net op kamers was ging ik nog wel ieder weekend naar m'n ouders. Maar ook toen was een weekend lang genoeg, en in de zomer zat ik ook niet veel bij m'n ouders toen.

zaterdag 11 augustus 2001 @ 15:03:29 #8
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_1389205
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2001 14:39 schreef Hooghoudt het volgende:
maar misschien hebben anderen gewoon leuke ouders, dat kan ook natuurlijk...
Denk het wel...

Ik ga nog elke weekend terug en niet eens alleen voor de was (zou ik ook op m'n kamer kunnen doen). Ik heb nog heel veel vrienden van de middelbare school met wie ik elk weekend wel op stap ga. Vrijdag 's avonds, zaterdag 's avonds en af en toe zondag 's middags nog wat klooien. Zou ik voor geen goud willen missen. Sowieso heb ik bij m'n ouders net zoveel vrijheid als op m'n kamer, dus daar hoef ik het al zeker niet voor te laten...

zaterdag 11 augustus 2001 @ 15:20:48 #9
6332 Harrie20
'The man', volgens d
pi_1389314
Ik woon sinds 3 jaar in Enschede op kamers, wat me uitstekend bevalt. Wel gezellig daar met 11 huisgenoten.
In het begin (eerste half jaar) ging ik ook bijna ieder weekend, op vrijdagavond, naar huis, tenzij ik wat te doen had in Enschede dat weekend.
Dat veranderde daarna, nu komt het erop neer dat ik ongeveer eens in de twee weken nog wel naar huis ga, op zaterdagmiddag, eveneens vlak voor het eten.:)
Dan eet ik gezellig met m'n ouders een boterhammetje, en een paar uurtjes later ben ik dan weer vertrokken, ergens een biertje drinken om daarna uit te gaan in (meestal) Nijmegen (ik kom uit Huissen).
Dan kom ik rond 05:00 weer thuis en kruip ik in m'n nest, om er de volgende dag meestal pas rond 1 uur 's middags weer uit te komen. Vaak ga ik dan 's middags ook nog wat doen met m'n vrienden (die ik ook ken van de middelbare school). 's Avonds nog ff mee-eten bij m'n ouders en dan nog een potje koffie drinken en om 21:15 split ik em dan weer.
Dit is ongeveer het standaardweekend bij m'n ouders. Ik denk ook wel es:"Misschien vinden m'n ouders het wel leuk als ik op vrijdagavond al thuis kom." Dus dan doe ik dat, om me vervolgens op zaterdag echt ONWIES te vervelen.:( Dat doe ik dus maar nooit meer.
Wat betreft de definitie van 'thuis': ik beschouw mijn studentenkamer in Enschede wel als m'n thuis, en toch zeg ik, als ik naar m'n ouders ga,"ik ga naar huis". Vind ik ook niet zo raar, kheb er toch 18 jaar gewoond.

Je kunt dus zeggen dat ik een soort middenweg bewandel tussen jou en je vriend Tara.
Bevalt me ook wel, hoewel ik wel moet zeggen me af en toe te irriteren aan m'n ouders, vandaag ook weer.|:(
Ik heb ook ooit es een flatgenoot gehad die maar 5 keer per jaar naar z'n ouders ging, dat vond ik dan wel weer een beetje te weinig eigenlijk.
Dus, dit was dan mijn verhaaltje...:)

"Honger, da's het ergste wat er is!"
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 11 augustus 2001 @ 15:27:18 #10
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_1389336
-mijn was doet mijn oma, hoef ik niet voor naar huis
-bij mijn moeder heb ik geen eigen kamer meer, moet ik op een matras in het kantoortje slapen
-bij mijn moeder wordt ik (door mijn stiefvader) onder de duim gehouden, daarom hou ik er ook niet zo van om daar te komen. Is ook een reden waarom ik zo vroeg uit huis ging
-bij mijn vader heb ik wel alle vrijheid en eigen kamer
-uitgaan in de dorpen waar mijn ouders wonen is niks, en iedereen kent nog de oude Tara van de midd. school, en die probeer ik te vergeten
-mijn vrienden uit de dorpen gaan als ze gaan stappen hier in de stad stappen, dus dat komt mooi uit

oftewel: ik heb er weinig te zoeken en het zijn alleen de verplichtingen die mij naar mijn ouders voeren.

Ik merk wel dat voor velen de was een reden is om naar hun ouders te gaan

In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_1389369
Ik ga komend schooljaar in Breda studeren, maar blijf thuis ( in Weert) wonen. Ik heb namelijk wel een hele goede band met mijn ouders en zusje en broertje, en ik vind het hier eik veel te gezellig om weg te gaan.. Verder heb ik hier evenveel vrijheid als dat ik zou hebben als ik op kamers ga.. mijn ouders zijn gelukkig niet zo moelijk :)Tuurlijk, als de afstand echt niet te doen is dan zoek ik wel een kamer, maar dan kom ik denk ik nog ieder weekend thuis ( en niet voor de was.. dan zou ik mezelf heeel erg schuldig voelen..)
Maar goed, als je dus niet zo'n goede band heb met je anders kan ik me wel voorstellen dat je niet zo vaak naar huis gaat; beter niet huiskomen dan alleen thuiskomen voor de was en je vervolgens kapot vervelen..
pi_1389403
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2001 03:00 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Tja, toen ik uit huis ging wilde ik ook echt op mezelf. Lekker onder het juk van mijn ouders weg.
Ben ik nu zo gek?

njah, voor de mensen die uit huis zijn, vertel eens: ben je trouw aan ouderlijk huis of niet?
Hoe vaak ga je die kant op?

ik ben dus trouw aan mijn ouders, als je het zo wilt stellen, ook moet ik elke vrijdag terug want mijn werk (zaterdagspostbode) is bij hun in de stad.
ik ben nu 3 weken daar geweest, om te werken, En onder hun 'juk' te leven...
ik ga dus elke week naar hun terug, ik heb dus afgelopen week mijn baas gevraagt om overplaatsing naar leeuwarden waar ik woon......
na 3 weken (ik heb geen 'klote' thuissituatie) ben ik wel achter wat ik in leeuwarden heb en kies ik er dus ook voor om minder daar te zijn. eindelijk Echt op mijzelf.....
koele kikkers kwaken niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')