titel niet zo goed gelukt..past niet helemaal....
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 20:03 schreef Koekepan het volgende:
Dat bedoel ik. Moet je nagaan hoe sommige mensen eraan toe zijn dat het *wel* in ze opkomt. Volgens mij wordt dat bedoeld met 'je in een ander verplaatsen'.
En je kan ook echt niet zeggen dat het jou NOOIT zal overkomen omdat je een sterke persoonlijkheid hebt.
Die ene zakenman die ik noemde.....die had dus een sterke persoonlijkheid toen....op dat moment wist hij echt niet dat hij ooit zou gaan zwerven....hij is ingestort omdat zijn vrouw is gestorven....en zoiets is niet te vermijden.
Op zulke momenten heb je vaak geen sterke persoonlijkheid meer.
quote:Die pak em beet f150,- die je nodig hebt om in gezin een week eten te geven is voor de meeste mensen met een vast inkomen geen probleem, nee. Voor mij is het in ieder geval geen serieuze overweging. Jouw vader heeft waarschijnlijk andere zorgen, zoals welke extra dekking hij van de ziekteverzekering moet nemen, of een leasebak voordeliger is dan een 2e-hands, of hij moet huren ipv investeren in een eigen woning, of jullie nu op vakantie naar Thailand of dit jaar toch maar naar goedkoop Spanje.
Op vrijdag 10 augustus 2001 20:05 schreef Qarinx het volgende:[..]
Wat is dit nou weer voor een onzin.. dus omdat m'n pa werkt betekent het ook meteen dat hij zich geen zorgen hoeft te maken om het eten... tuurlijk heeft m'n vader die zorgen..hij moet echt wel zorgen dat er elke week brood op de plank ligt...
Ik bagatelliseer die zorgen niet, want dit soort dingen is nu eenmaal waar voor de meeste mensen het dagelijks leven over gaat. Maar het zijn wel problemen op een héél ander niveau.
quote:Jouw pa werkt vast hard, dat geloof ik wel. Maar naast hard werken heeft hij óók een beetje geluk gehad. Hij is niet te gek om te werken. Hij kon zich een opleiding veroorloven. Hij had die omgeving die hem op wat voor manier dan ook gestimuleerd heeft te leren op eigen benen te staan.
hij moet zorgen dat rekeningen tijdig betaald worden.. het zijn allemaal dingen in de toekomst waar je rekening mee moet houden.. en dat kan alleen als je verantwoordelijk bent voor je leven.. zorgen dat je niet al je geld over de balk smijt maar in staat bent om je schulden/verplichtingen na te komen..
[..]
quote:Zeker, maar er zijn zoveel mogelijke combinaties van factoren zoals geen geld, psychische problemen (misschien ook wel verslaving, ja, dat is echt geen luxe-probleempje), geen opleiding, verlies van familie/geliefden, faillisement van werkgever en wie weet wat nog meer. Tezamen kan het gewoon te overweldigend zijn.
Ik kan me wel voorstellen dat als je eenmaal op straat leeft het van kwaad tot erger wordt.. maar het is gewoon niet mijn instelling.. ik vind het onbegrijpelijk dat mensen dit over zich heen laten komen en niet een beetje strijden voor een degelijk leven.. want als je het straatleven niet plezierig vindt..dan zou ik toch denken dat je toch alles gaat proberen om van dat rottige leven af te komen..
quote:maar de basis zorgen zoals eten en een slaapplaats zijn er voor ons ook.. en ook mensen in de maatschappij hebben huwelijksproblemen, financiële problemen.. leven onder tijdsdruk stress... het zijn dan wel de luxe problemen die op een ander niveau afspelen.. maar dan vraag ik me af welke andere problemen een zwerver nog heeft.. of bedoel je die dagelijkse dosis drugs waar ie een autoradio voor moet zien te jatten om het te kunnen bekostigen..
Op vrijdag 10 augustus 2001 20:25 schreef Vibromass het volgende:Die pak em beet f150,- die je nodig hebt om in gezin een week eten te geven is voor de meeste mensen met een vast inkomen geen probleem, nee. Voor mij is het in ieder geval geen serieuze overweging. Jouw vader heeft waarschijnlijk andere zorgen, zoals welke extra dekking hij van de ziekteverzekering moet nemen, of een leasebak voordeliger is dan een 2e-hands, of hij moet huren ipv investeren in een eigen woning, of jullie nu op vakantie naar Thailand of dit jaar toch maar naar goedkoop Spanje.
quote:Mijn vader heeft helemaal geen geluk gehad in zijn leven..hij is al heel jong verlaten door zijn moeder en heeft al vanaf z'n 14e voor zichzelf moeten zorgen.. hij heeft al z'n zaakjes al van jongs af aan zelf op moeten knappen en hij is klein begonnen.. ook moeilijke tijden doorgemaakt.. en alleen zonder hulp is het 'm gelukt.. voor dat soort mensen heb ik nou respect..
Jouw pa werkt vast hard, dat geloof ik wel. Maar naast hard werken heeft hij óók een beetje geluk gehad. Hij is niet te gek om te werken. Hij kon zich een opleiding veroorloven. Hij had die omgeving die hem op wat voor manier dan ook gestimuleerd heeft te leren op eigen benen te staan.
Zeker, maar er zijn zoveel mogelijke combinaties van factoren zoals geen geld, psychische problemen (misschien ook wel verslaving, ja, dat is echt geen luxe-probleempje), geen opleiding, verlies van familie/geliefden, faillisement van werkgever en wie weet wat nog meer. Tezamen kan het gewoon te overweldigend zijn.
quote:Het is m'n ouders toch ook gewoon gelukt.. en nog veel miljoenen andere mensen die wel een degelijk maatschappelijk bestaan hebben..dus waarom zou ik het niet kunnen.. ik snap niet wat er niet reeël is aan deze gedachtegang..
Op vrijdag 10 augustus 2001 20:24 schreef illusion het volgende:En je kan ook echt niet zeggen dat het jou NOOIT zal overkomen omdat je een sterke persoonlijkheid hebt.
quote:Past precies bij je hoor, die titel.
Op vrijdag 10 augustus 2001 20:18 schreef Qarinx het volgende:
titel niet zo goed gelukt..past niet helemaal....
En wat fijn voor je dat je nu al weet dat je een hoop ellende bespaard zal blijven. Komt natuurlijk door je sterke persoonlijkheid.
quote:yep....je vader heeft het gelukkig wel kunnen redden....had ook verkeerd kunnen aflopen.
[b]Mijn vader heeft helemaal geen geluk gehad in zijn leven..hij is al heel jong verlaten door zijn moeder en heeft al vanaf z'n 14e voor zichzelf moeten zorgen.. hij heeft al z'n zaakjes al van jongs af aan zelf op moeten knappen en hij is klein begonnen.. ook moeilijke tijden doorgemaakt.. en alleen zonder hulp is het 'm gelukt.. voor dat soort mensen heb ik nou respect..
quote:en dát moet Q. nou es inzien, dat het weliswaar zo kan, maar dat het dus ook verkeerd af kan lopen, waar diegene niks aan kan doen.
Op vrijdag 10 augustus 2001 20:34 schreef illusion het volgende:[..]
yep....je vader heeft het gelukkig wel kunnen redden....had ook verkeerd kunnen aflopen.
quote:Hem is het gelukt ja. Maar zoiets kun je echt niet altijd afdwingen. Ik vind het ook knap dat hij erin geslaagd is, maar deze mogelijkheden zijn niet voor iedereen weggelegd. En het is een beetje opportunistisch om daar je standaarden aan te ontlenen.
Op vrijdag 10 augustus 2001 20:31 schreef Qarinx het volgende:
Mijn vader heeft helemaal geen geluk gehad in zijn leven..hij is al heel jong verlaten door zijn moeder en heeft al vanaf z'n 14e voor zichzelf moeten zorgen.. hij heeft al z'n zaakjes al van jongs af aan zelf op moeten knappen en hij is klein begonnen.. ook moeilijke tijden doorgemaakt.. en alleen zonder hulp is het 'm gelukt..
quote:De één wel, de ander niet.
Op vrijdag 10 augustus 2001 20:33 schreef Qarinx het volgende:[..]
Het is m'n ouders toch ook gewoon gelukt.. en nog veel miljoenen andere mensen die wel een degelijk maatschappelijk bestaan hebben..dus waarom zou ik het niet kunnen.. ik snap niet wat er niet reeël is aan deze gedachtegang..
Wat ben je toch verdervelijk als je zwak bent.
quote:Je bent dus best bang dat jij misschien ook een keer de draad kwijt raakt? En dat jij dan met vuile kleren over straat loopt....zoekend naar een plekje om te overnachten.....zoekend naar uitgetrapte peuken op grond.....niet vragend naar geld van mensen omdat je al zo vaak bent afgezeken....maar je kijkt ze vragend aan.....en je ziet al die duizenden mensen langs lopen met hun blije gezichten en tassen vol boodschappen....en toch interesseert het je niet...omdat je een nog diepere pijn hebt.....een pijn die niet echt meer te helen is.
Op vrijdag 10 augustus 2001 20:33 schreef Qarinx het volgende:[..]
Het is m'n ouders toch ook gewoon gelukt.. en nog veel miljoenen andere mensen die wel een degelijk maatschappelijk bestaan hebben..dus waarom zou ik het niet kunnen.. ik snap niet wat er niet reeël is aan deze gedachtegang..
Ben geen zwerver geweest...maar ik leefde mij nu ff uit in het bestaan van een zwerver.
quote:Ja kom op zeg. Je leeft je uit in het bestaan van een zwerver? Waarom zou hij op zoek gaan naar sigarettenpeuken? Dan rook je toch niet. Simpel zat. Beetje met betere argumenten komen.
Op vrijdag 10 augustus 2001 20:40 schreef illusion het volgende:[..]
Je bent dus best bang dat jij misschien ook een keer de draad kwijt raakt? En dat jij dan met vuile kleren over straat loopt....zoekend naar een plekje om te overnachten.....zoekend naar uitgetrapte peuken op grond.....niet vragend naar geld van mensen omdat je al zo vaak bent afgezeken....maar je kijkt ze vragend aan.....en je ziet al die duizenden mensen langs lopen met hun blije gezichten en tassen vol boodschappen....en toch interesseert het je niet...omdat je een nog diepere pijn hebt.....een pijn die niet echt meer te helen is.
Ben geen zwerver geweest...maar ik leefde mij nu ff uit in het bestaan van een zwerver.
De laatste keer dat ik die piramide gezien heb is een aantal jaren geleden.
quote:Wat een walgelijke opmerking.
Op vrijdag 10 augustus 2001 20:31 schreef Qarinx het volgende:maar dan vraag ik me af welke andere problemen een zwerver nog heeft.. of bedoel je die dagelijkse dosis drugs waar ie een autoradio voor moet zien te jatten om het te kunnen bekostigen..
Je bent of dom, of blind. Het feit dat jij een junk verwart met een zwerver zegt genoeg over je onwetendheid. Ik hoop voor je dat er ooit een moment komt dat het bord voor je kop wordt weggehaald. Het zal door een ander moeten gebeuren, want zelf ben je te blind om te zien dat er iets is dat je zicht op de werkelijkheid belemmert.
quote:neej niet..want ookal ging het toen niet goed..m'n pa wist gewoon duidelijk waar ie niet wilde staan..en heeft daar ook voor "gevochten"... ben daarom van mening.. wie wil, die kan..
Op vrijdag 10 augustus 2001 20:37 schreef merulez het volgende:[..]
en dát moet Q. nou es inzien, dat het weliswaar zo kan, maar dat het dus ook verkeerd af kan lopen, waar diegene niks aan kan doen.
quote:het was een ijzersterk argument.
Op vrijdag 10 augustus 2001 20:42 schreef aa het volgende:[..]
Ja kom op zeg. Je leeft je uit in het bestaan van een zwerver? Waarom zou hij op zoek gaan naar sigarettenpeuken? Dan rook je toch niet. Simpel zat. Beetje met betere argumenten komen.
En stel dan maar es voor dat die peuken voor voedsel staan.
Vind je het dan nog steeds zo simpel?
quote:ik zie ze vaker peuken oprapen...en ik typ snel ja....in deze discussie is het niet waard om mij op dit te wijzen....dit gaat heel ergens anders over.....en het is geen ARGUMENT....het was een voorbeeld hoe een zwerver zich zou voelen op dit MOMENT.
Op vrijdag 10 augustus 2001 20:42 schreef aa het volgende:[..]
Ja kom op zeg. Je leeft je uit in het bestaan van een zwerver? Waarom zou hij op zoek gaan naar sigarettenpeuken? Dan rook je toch niet. Simpel zat. Beetje met betere argumenten komen.
quote:En wat als je de wil niet meer op kan brengen, wat dan? Niemand is zo sterk dat je alle situaties het hoofd kan bieden, ook jij niet. Dan breek je, inclusief je wil.
Op vrijdag 10 augustus 2001 20:43 schreef Qarinx het volgende:[..]
neej niet..want ookal ging het toen niet goed..m'n pa wist gewoon duidelijk waar ie niet wilde staan..en heeft daar ook voor "gevochten"... ben daarom van mening.. wie wil, die kan..
quote:nou nou touching.. wat een inlevingsvermogen heb jij zeg..
Op vrijdag 10 augustus 2001 20:40 schreef illusion het volgende:[..]
Je bent dus best bang dat jij misschien ook een keer de draad kwijt raakt? En dat jij dan met vuile kleren over straat loopt....zoekend naar een plekje om te overnachten.....zoekend naar uitgetrapte peuken op grond.....niet vragend naar geld van mensen omdat je al zo vaak bent afgezeken....maar je kijkt ze vragend aan.....en je ziet al die duizenden mensen langs lopen met hun blije gezichten en tassen vol boodschappen....en toch interesseert het je niet...omdat je een nog diepere pijn hebt.....een pijn die niet echt meer te helen is.
diepere pijn......wat voor diepere pijn..?? pijn is ook wel weer iets subjectiefs.. iemand kan al z'n hele leven verward zijn door de dood van z'n liefste poes terwijl ie wel gewoon in een huis heeft.. dus ik vind een zwerver met pijn daar echt niet zieliger door..
quote:Je vader kon de realiteit nog onder ogen zien....er zijn mensen die krijgen een black out.....die weten niet eens meer wat ze willen.
Op vrijdag 10 augustus 2001 20:43 schreef Qarinx het volgende:[..]
neej niet..want ookal ging het toen niet goed..m'n pa wist gewoon duidelijk waar ie niet wilde staan..en heeft daar ook voor "gevochten"... ben daarom van mening.. wie wil, die kan..
Gelukkig dat je vader op 14 jarige leeftijd geen black out heeft gehad van die zware emoties omdat zijn moeder hem verlaten had.
quote:ik ben het volledig met je eens, maar dit is ff offtopic:
Op vrijdag 10 augustus 2001 20:45 schreef illusion het volgende:[..]
en het is geen ARGUMENT....het was een voorbeeld hoe een zwerver zich zou voelen op dit MOMENT.
een voorbeeld kan net zo goed als argument dienen, en dat was in het geval van jou ook zo, toevallig afgelopen jaar met Nederlands debatteren gehad, dat er iets van 10 verschillende argumenten waren, waarvan een voorbeeld geven er eentje was
quote:waar heb je het over....?? peuken --> voedsel... raaaaaare vergelijking..!
Op vrijdag 10 augustus 2001 20:43 schreef merulez het volgende:[..]
het was een ijzersterk argument.
En stel dan maar es voor dat die peuken voor voedsel staan.
Vind je het dan nog steeds zo simpel?
SIGARETTEN IS OOK EEN LUXE PROBLEEM!
quote:Mee eens, het gaat hier om feiten.
Op vrijdag 10 augustus 2001 20:48 schreef Qarinx het volgende:
nou nou touching.. wat een inlevingsvermogen heb jij zeg..
quote:Nee, maar het kan hem wel beroven van de wil die je vader gebruikt heeft om zich in financieel opzicht te redden.
diepere pijn......wat voor diepere pijn..?? pijn is ook wel weer iets subjectiefs.. iemand kan al z'n hele leven verward zijn door de dood van z'n liefste poes terwijl ie wel gewoon in een huis heeft.. dus ik vind een zwerver met pijn daar echt niet zieliger door..
quote:Eigenwaarde?
Qarnix schreef ergens in deel 1 :
Het zou niet eens in me OPKOMEN!!! Sex voor geld doe ik niet..nu niet nooit niet..ook niet als ik lig te sterven van de honger.. daarvoor heb ik gewoon teveel eigenwaarde..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |