abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 augustus 2001 @ 21:11:08 #1
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_1350759
vroeger (lees +-1990) had je op de Amiga .MOD (en NST en later ook XM) bestanden. Muziek in compacte vorm, voordat MP3 er kwam.. Daarin waren best wat coole nrs gemaakt.

ik vin vooral deze wel cool: DNS (world of worders, bo bo :) ), Lotus 3, bluestar, lars, en echoing

je kan ze aanklikken en dan "open from location" dan start WinAmp em automatisch..

nostalgie anyone?

tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
pi_1350800
Hehe.. die van Lotus klinkt tof ja Lekker jaren 80.. beetje Miami Vice achtig jah!
... na vijf jaar
  maandag 6 augustus 2001 @ 21:19:01 #3
12005 Acathla
Go Your Own Way
pi_1350821
Neophyte maakte vroeger ook alles op een Amiga ...
Love will be my strongest weapon
pi_1350823
ProTracker (op PC: FastTracker) rulez!!!

* DemonRage maakt wel eens muziek met FastTracker 2

En met losse instrumenten/samples... geen hele loops!
Al die fancy shit zoals musicmaker en zo, met complete loops en beats, da's voor mietjus!

* DemonRage heeft ooit cakewalk geprobeert, maar is niet echt onder de indruk van MIDI...

FastTracker blijft rulen!

maandag 6 augustus 2001 @ 21:19:27 #5
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_1350827
tering, hoe kon ik deze vergeten: impossamole

vooral dat gescratch ziga-zig-ziga-zig

tv not rot brain..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
pi_1350856
Die ouwe C64 nummers zijn PHAT!
pi_1351009
quote:
Op maandag 06 augustus 2001 21:22 schreef Theeboon het volgende:
Die ouwe C64 nummers zijn PHAT!
Zeker weten!!
C64 nummers roeleren!

Ik heb ook laatst met m'n band FIST II opgenomen, blijft een coole theme.

pi_1351015
die ouwe shit roelt ja.... heb nog dagelijks het mario deuntje van de NES in mijn hoofd
-je UI was te groot en daarom verwijderd-
pi_1351032
AMIGA RULEZZZZZ Nog steeds
Lekker naar waalwijk naar de amiga-club modjes uitwisselen :p Helaas is die tijd voorbij
pi_1351052
Och... NOSTALGIE.
Ik weet nog dat ik elke dag achter Mario Bros. zat... GEWELDIGE game.
  maandag 6 augustus 2001 @ 21:47:37 #11
1358 Xhorder
He's back...
pi_1351053
quote:
die ouwe shit roelt ja.... heb nog dagelijks het mario deuntje van de NES in mijn hoofd
Ik ken bandjes die de oude tunes van Mario en Zelda live spelen en zelfs voor de grap een zelfde soort songs op hun cds zetten
... na vijf jaar
pi_1353627
Als je dan toch van C64 muziek houdt; check Welle Erdball... dit is een duitse band die muziek maakt MET de C64 supervet!
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  dinsdag 7 augustus 2001 @ 11:04:44 #13
12120 _martijn_
 Hedonist Maximus
pi_1353670
In dat geval......

Gentlemen.. draw your creditcards en surf naar http://www.c64audio.com

En als je geen creditcard hebt... ga naar
http://www.geocities.com/SiliconValley/Lakes/5147/ voor sidplay (draait zelfs op EPOC)
om vervolgens naar http://home.freeuk.net/wazzaw/HVSC/index2.html en download daar ongeveer 40 Mb aan sid tunes

Happy listening

pi_1354153
Ik als jarenlange Impulse Tracker krijg hier toch wat nostalgie gevoelens van

En ik track nog steeds, iedere dag

Zonder loops en shit, gewoon met losse samples en shit.

Zoek ook eens spul op van de oude garde

Elwood, Awesome, Virt ( is een hufter maar aardige muziek), Heatseeker, zo veel goed spul te halen

http://www.modarchive.com

pi_1354368
Er was ooit ook eens een platenlabel of bandje wat zich "The three Amiga's noemde! Dia maakte best redelijke house op Amiga's natuurlijk
Aldus.
  dinsdag 7 augustus 2001 @ 12:32:06 #16
11485 Alfa_Drifter
Enfant Terrible
pi_1354537
Heb vroeger heel wat schitterende demo's op mijn Amiga gehad (en nu nog steeds). Dat waren een soort videoclips met veel animaties erin.

Jesus on Ess, Spaceballs enz.

Da's toch nie normaal, das abnormaal, tis gewoon nie te gleuven!!!
pi_1356184
De enigste demo die ik nog heb is "Desert Dream" die is ook heel ruig... duurt iets van 40 min (op 2 ddtjes )
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  woensdag 8 augustus 2001 @ 09:57:02 #18
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_1363517
State of the Art is nog altijd wel de coolste Amiga demo, en ik vond de loader-music van MegaDemo ook erg cool.

wbt muziek is night club theme ook een van de betere Amiga deuntjes, steekt erg goed in elkaar.. Techno style netzo trouwens. mod-muziekjes konden alleen uitblinken als et goeie melodietjes zijn (middelen waren toen beetje beperkt) en dat hebben de meesten dus ook

tv not rot brain..
pi_1363712
Toen creativiteit nog hoog in het vaandel stond...
  woensdag 8 augustus 2001 @ 13:45:37 #20
14571 Goochie
 huh?? Mot dat dan ?
pi_1365808
Ah...the good old Amiga.. Toen computers nog spannend en uitdagend waren. En zeker de mogelijkheid met muziek. Begonnen met Octamed4, daarna een synth en drummachine er aan gehangen. Was toendertijd (+/- 9 jaar terug) errug koel.
http://www.artificiallives.com/mods/modarch/mods/ab/agony-~1.mod wat 1 van mijn favo's is.

Jammer dat de Amiga toch een beetje afgedaan is..

als in goochelaar
  woensdag 8 augustus 2001 @ 14:17:52 #21
3771 lzandman
The Man NOR the Myth
pi_1366096
Wauw! Ik kreeg ineens allemaal herinneringen aan mijn Amiga-tijd. Dat nummer van World of Wonders was toen echt heel bekend. En impossamole ook. Geweldig! Ik ga nu zelf ook maar eens actief op zoek naar die MOD-jes.

Ik weet nog dat ik de muziek uit de Budbrain-demo zo mooi vond. Er zat in die demo ook een soort hardcore-house nummer dat "Chaos" heette. En een geweldige kuiken-beatbox cartoon.

Die demo zal vast nog wel ergens te downloaden zijn. Ook de muziek uit het spel "Shadow of the Beast" was geweldig. Ook eens opzoeken.

Update: En de muziek van Beast 1 heb ik intussen gevonden. Geweldig... Ook Jumpin' Jack'son, een verbouwing van Jumping Jack Flash van The Rolling Stones is zeer kewl.

Ook leuk:
WasteLand

[Dit bericht is gewijzigd door lzandman op 08-08-2001 14:41]

What's the speed of Dark?
  FOK!fossiel woensdag 8 augustus 2001 @ 15:17:53 #22
10 RemCOW
SG Special power! :D
pi_1366710
Cewl!! Ouwe MODjes op de Amiga.
Vooral sommige games hebben echt super deuntjes. Luister ze nog vaak wel eens los

Lotus 2
SuperCars 2 (en de Intro)
Lethal Weapon Level 1 (de intro is ook wreed)

*zucht*
Dat was pas eens een tijd

Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
Let's have fun ---- Life will suck soon enough
Hattrick: 206761
pi_1366900
De Amiga RULEZ nog steeds moet ik zeggen. Heb zelf vroeger (hoor nou....) mods gemaakt en heb nog steeds een 2000 en 3000...
De zaterdagen als copyparty besteden? Echt wel elke maand Protracker Rulez indeed. The Three Amiga's was volgens mij geen label maar een track van Neophyte.
Er was ook nog een plaat van Hardsequencer (Duits) op Fire Records , die hij ook op 2 Amiga 500's had gemaakt. Verder heeft Urban Shakedown (UK) ook nog een plaat uitgebracht (4 kanaals SOUNDtracker module). Breakbeat...

good 'ol days ey.....

pi_1367335
Maar weet er iemand hier een goede Amiga-emulator voor op de PC? ik heb een hoop sites gevonden met amiga-disk images en die wil ik op flop hebben zodat ik ze op mijn Amiga 500 kan draaien...
ik heb wel "Amiga Forever" maar ik zou niet weten hoe dat programma werkt

Tips zijn welkom!

woensdag 8 augustus 2001 @ 16:27:59 #25
14571 Goochie
 huh?? Mot dat dan ?
pi_1367505
WINUAE.
Dit is de meest compatible emulator voor de pc en draait onder windows!
Draait Workbench en good old Octamed!

Kijk eens bij http://www.winuae.com/.

Daar staat ook een FAQ bij.

succes.

als in goochelaar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')