abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1331090
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 09:05 schreef Jesusfreak het volgende:

Ik geloof dus alles wat in de bijbel staat en daarvan is alles nog uitgekomen en nog nooit is er iets tegenstrijdigs gevonden dat de moeite waard is om te bestuderen.

Hier heb je wat te doen.

Altijd leuk om te zien hoe ze alles proberen recht te lullen. Andries Knevel zuigt.

[b]Op zaterdag 20 april 2002 14:27 schreef Guus het volgende:[/b][br]Beeeh! blaat blaat meeeuh boeeeh oink oink! knor knor knor![br][br]ThaMarco.
pi_1331098
Mensen.. waarom proberen jullie elkaar te overtuigen? Dat lukt toch niet...
Sta stil bij elke stap die je zet.
pi_1331103
quote:
Op zaterdag 04 augustus 2001 14:44 schreef Guus het volgende:

[..]

Hier heb je wat te doen.

Altijd leuk om te zien hoe ze alles proberen recht te lullen. Andries Knevel zuigt.

Vraag me dus af of iedereen die zegt dat ze de bijbel hebben gelezen ook daadwerkelijk de bijbel hebben gelezen, want over deze inconsistenties hoor je nooit iemand en het wemelt ervan. Of zouden moderne bijbels geëdit worden?
I´m back.
pi_1331106
quote:
Op zaterdag 04 augustus 2001 14:45 schreef Svart Rose het volgende:

waarom proberen jullie elkaar te overtuigen?

Wat doe jij op een forum
[b]Op zaterdag 20 april 2002 14:27 schreef Guus het volgende:[/b][br]Beeeh! blaat blaat meeeuh boeeeh oink oink! knor knor knor![br][br]ThaMarco.
pi_1331158
quote:
Op zaterdag 04 augustus 2001 14:47 schreef Guus het volgende:

[..]

Wat doe jij op een forum

Iig niet eindeloos zeveren over onderwerpen die toch niet opschieten. Tenminste.. niet meer. Ik heb het wel gedaan, maar op een gegeven moment kom je erachter dat het allemaal niet opschiet. Voor de discussie over de bijbel enzo, dat schiet totaal niet op.
pi_1331193
quote:
Op zaterdag 04 augustus 2001 14:55 schreef Svart Rose het volgende:
Voor de discussie over de bijbel enzo, dat schiet totaal niet op.
Inderdaad. En dat zegt toch wel iets over de vrees van een van beide partijen om iets onder ogen te zien. En het lijkt me dat de niet-gelovige in dit opzicht niets te verliezen heeft.....
Wittgenstein
pi_1331275
quote:
Op zaterdag 04 augustus 2001 15:00 schreef Koekepan het volgende:

[..]

Inderdaad. En dat zegt toch wel iets over de vrees van een van beide partijen om iets onder ogen te zien. En het lijkt me dat de niet-gelovige in dit opzicht niets te verliezen heeft.....

klopt... maar maak dat maar eens duidelijk aan een gelovige.
pi_1331777
Vraag voor de grap aan een zwerver/verslaafde/gestoorde of ie (streng) gelovig is opgevoed. Zodra zo'n gast uit huis gaat en ineens vrijheid heeft staat ie onder zoveel invloeden die ie niet kan weerstaan. Ze worden met allemaal grenzen opgevoed en opeens bestaan er geen grenzen meer. Heel veel pedo of gewoon seksuele ongevallen vinden in gelovige kring plaats omdat die mensen zo onderdrukt zijn dat ze zichzelf niet kunnen inhouden.

Gerevormeerde (revo's) jongeren moeten thuis altijd netjes/aardig/vriendelijk doen maar je moet die gasten eens horen zodra ze de deur achter zich dicht slaan. Als ik bij revo's in de bus zit dan vind ik wat die gasten allemaal zeggen zo bizar. Alleen maar schelden en anderen de grond in boren.

Ik snap niet wat er in ouders die hun kinderen opvoeden om gaat. Waarom zou je wat jou als kind is aangedaan ook jouw kind aandoen. Je moet mensen niet het plezier uit hun leven ontnemen.

Ik kots op de kerk/god en iedereen die zijn kinderen/kennissen op die manier zit te verzieken.

Als ik dat hersengepoel gedoe op zondag ochtend op RTL 5 zie wordt ik helemaal spontaan misselijk. Moet je opletten hoe vaak zij zinnen herhalen en over wat voor situates zij het hebben. Het gaat altijd over mensen in een moeilijk situatie omdat zulk soort mensen makkelijk zijn over te halen.

Kerk=Sekte.

pi_1332070
quote:
Op zaterdag 04 augustus 2001 16:33 schreef kotsmongool het volgende:
Ik kots op de kerk/god en iedereen die zijn kinderen/kennissen op die manier zit te verzieken
Even een vraagje tussendoor: Kots jij ook op mongolen?

Ik zou het op prijs stellen wanneer je een andere nick-naam kiest. Ben vast niet de enige.

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_1332117
quote:
Het gaat altijd over mensen in een moeilijk situatie omdat zulk soort mensen makkelijk zijn over te halen.
Dit is dus daadwerkelijk iets wat erg sympathiek is aan Het Geloof. Degenen onder ons die wat minder vast in de schoenen staan dan KotsMongool die kunnen te minste wat soelaas, wat innerlijke rust en enig perspectief in het leven ontlenen aan Het Geloof. Dit is ook tevens de reden waarom Het Geloof nimmer echt onder de voet zal worden gelopen door lieden als KotsMongool en dergelijken.
I´m back.
pi_1332132
quote:
Op zaterdag 04 augustus 2001 15:00 schreef Koekepan het volgende:

[..]

Dan ben ik schijnbaar onbewust bezig het één en ander niet onder ogen te zien. Overigens was ik ten tijde van mijn atheistische periode onbewust bezig met niet te voelen, op allerlei fronten. Geloven is voor een aantal mensen geen rationele aangelegenheid, ik heb het idee dat dat hier niet onder ogen wordt gezien.
pi_1332251
quote:
Op zaterdag 04 augustus 2001 14:44 schreef Guus het volgende:

[..]

Hier heb je wat te doen.

Kansloze uitspraken, bv deze

GE 2:17 Adam was to die the very day that he ate the forbidden fruit.
GE 5:5 Adam lived 930 years.

Enige uitleg op zijn plaats: Adam was in principe dood ja toen ie van de vrucht had gegeten.
Maar dood heeft hier een andere betekenis, het betekend hier om in zonde te vervallen / luisteren naar de duivel cq dood zijn.
En dus niet voor eeuwig meer kunnen leven bij God.
Adam leefde op aarde nog 930 jaar.

GE 16:15, 21:1-3, GA 4:22 Abraham had two sons, Ishmael and Isaac.
HE 11:17 Abraham had only one son.

Abraham had twee kinderen, Ismael en Isaak.
Alleen Ismael is bij hagar, een van Abrahams huisvrouwen of wat dan ook verwekt.
Isaak bij Abrahams vrouw Sara.
Isaak was de beloofde zoon van Abraham door God.

EX 20:13, DT 5:17, MK 10:19, LK 18:20, RO 13:9, JA 2:11 God prohibits killing.
GE 34:1-35:5 God condones trickery and killing.
EX 32:27, DT 7:2, 13:15, 20:1-18 God orders killing.
2KI 19:35 An angel of the Lord slaughters 185,000 men.

In de griekse grondtekst staat: dat men niet Wederrechtelijk zal doden.
Beetje nadenken, want anders zouden legers en wat dan ook allemaal niet mogen.

pi_1332309
Als kotsmongool ff z'n icoon wil aanpassen zodat ik niet steeds een inlog scherm van z'n server zie ?

Dank U

pi_1332440
Mensen die zwak in hun schoenen staan zijn makkelijk te beinvloeden en dat is precies wat de kerk doet. Je laat ze denken dat jij de opllosing hebt, zij volgen. Als zij eenmaal volgen kan de kerk hen gebruiken en dit varieert van mensen s'ochtends lastig vallen met geouwhoer over de kerk of bij begravenissen geld ophalen, zolang het maar leden/geld opleverd. Zoals elke groep begrijpt de gelovige gemeenschap dat ze met meer leden sterk staan, dit is dan ook hun eerste doel.

Als iemand gelovig is vind ik dat prima, maar de kerk zal ik nooit accepteren omdat die gelijd worden door de meest laffe/zieke mensen die er zijn

pi_1332531
quote:
Op zaterdag 04 augustus 2001 19:04 schreef kotsmongool het volgende:
Mensen die zwak in hun schoenen staan zijn makkelijk te beinvloeden en dat is precies wat de kerk doet. Je laat ze denken dat jij de opllosing hebt, zij volgen. Als zij eenmaal volgen kan de kerk hen gebruiken en dit varieert van mensen s'ochtends lastig vallen met geouwhoer over de kerk of bij begravenissen geld ophalen, zolang het maar leden/geld opleverd. Zoals elke groep begrijpt de gelovige gemeenschap dat ze met meer leden sterk staan, dit is dan ook hun eerste doel.

Als iemand gelovig is vind ik dat prima, maar de kerk zal ik nooit accepteren omdat die gelijd worden door de meest laffe/zieke mensen die er zijn

Vrij ongenuanceerd allemaal.
Mensen die over dit soort onderwerpen zo vast in de schoenen staan als jij zijn of mensen die van zichzelf denken een übermensch te zijn of mensen die dom zijn, geen inlevend gevoel hebben en totaal geen inzicht hebben in de menselijke psyche.
I´m back.
pi_1332686
quote:
Op zaterdag 04 augustus 2001 19:04 schreef kotsmongool het volgende:

Wat kom jij dom over zeg. Ik vraag me af of je überhaupt wel gelovigen kent, of dat je gewoon maar wat eigen theorietjes hier neerkwakt? Je beeld van de kerk en wat jij noemt 'revo's' is helemaal vertekend.

Mensen als jij zijn precies de mensen waarover Hagelslag zijn topic 'Het atheisme is een fiasco' opende.

It is much easier to be critical than to be correct.
pi_1332715
quote:
Op zaterdag 04 augustus 2001 19:38 schreef Meneer_Aart het volgende:

[..]

Wat kom jij dom over zeg. Ik vraag me af of je überhaupt wel gelovigen kent, of dat je gewoon maar wat eigen theorietjes hier neerkwakt? Je beeld van de kerk en wat jij noemt 'revo's' is helemaal vertekend.

Mensen als jij zijn precies de mensen waarover Hagelslag zijn topic 'Het atheisme is een fiasco' opende.

De diepere bedoeling van Hagelslag worden mij nu ook duidelijk ja...
I´m back.
pi_1332774
Het enige wat jij met die reactie bedoelt is dat wat er staat je niet bevalt en daarom een soort excuus bedenkt zodat je het niet hoeft serieus hoeft te nemen. Dat is dus "verschuilen", jij staat hier duidelijk niet sterk in je schoenen en misschien daarom probeer jij dat te compenseren met je geloof. Misschien dat je daarom zelfs gelooft of daarom je geloof verdedigd.

Veel mensen zien dit soort uitspraken als een directe aanval op hun levenstijl, bijvoorbeeld als je streng gelovig zijn opgevoed/opgegroeid. In plaats van mijn post te lezen richt jij je uitspraak op mij zodat je niet hoeft na te denken over wat er gezegd wordt.
Op zich een goeie oplossing aar de kerk is nep en zal je niet beschermen IRL.

Mensen die hun hele leven gelovig zijn geweest en zo beperkt in hun leven zijn geweest nemen daar op een gegeven moment genoegen mee omdat ze er zo ver in zitten dat ze de moed die nodig is om hun leven te veranderen niet op kunnen brengen, ze gaan dingen die ze eigenlijk willen negeren en trekken nog meer naar de kerk toe en vertellen dat ze goed bezig zijn.

Ik ben geen übermensch en staat niet overdreven vast in mijn schoenen dus als je nou eens direct op mijn post reageert in plaats van ergens anders over te beginnen.

En als er 1 boek is wat door de tijd heen geedit is, is het de bijbel ook wel. Ik heb de bijbel trouwens niet maar als ik em had stond ie mooi tussen Sneeuwwitje en Hans&Grietje

pi_1332786
Hey Guus,

Bedankt dat je zommar voor mij een topic opent..:)

Nee ik vind dit iid wel erg domme verklaringen, begrijpend lezen zat er voor deze meneer toch echt niet bij..

Maar voor de rest vind ik het heel leuk dat jullie mij proberen te overtuigen want ik vind het echt absoluut leuk om jullie tegenreacties te horen.
Maar wat ik dan weer een beetje vervelend vind is de hatelijke opstelling van sommige mensen zoals Kotsmongool(btw. ook wel een gebruikersnaam) Altijd worden de streng-gereformeerde mensen, de paus of "de kerk" er bij gehaald want dat zijn de mensen waar het best op afgegeven kan worden toch? Waarom word er niet eens gekeken naar de gelovigen van tegenwoordig, en dan bedoel ik dus de echte gelovigen die hun best doen om te leven naar God's wil en bv. in de zending gaan en mensen helpen of zwervers enzo proberen te helpen om een beter leven te krijgen en ga zo maar voort. Nee altijd is het "de kerk" die schandalen begaan zijn en veel geld hebbe"n, wie zegt dat God het daar mee eens is? Ooit gehoord van een Satan die mensen gebruikt om mensen zoals jullie een slecht voorbeeld te geven?

Dit is een discussie zonder einde, Ik vind het iig goed dat we er tenminste nog over discussieren, Ik geloof en dat is dus niet begonnen met feiten maar met een duidelijke aanraking met God(klinkt misschien echt vaag en zal wel weer worden omschreven als een verzinsel).

"what good will it be for a man if he gains the whole world, yet forfeits his soul?" (matthew 16:26)
pi_1332802
quote:
Op zaterdag 04 augustus 2001 19:48 schreef kotsmongool het volgende:
Het enige wat jij met die reactie bedoelt is dat wat er staat je niet bevalt en daarom een soort excuus bedenkt zodat je het niet hoeft serieus hoeft te nemen. Dat is dus "verschuilen", jij staat hier duidelijk niet sterk in je schoenen en misschien daarom probeer jij dat te compenseren met je geloof. Misschien dat je daarom zelfs gelooft of daarom je geloof verdedigd.
Waar lees jij dat Ryan3 gelooft? Of ga je automatisch vanuit dat iemand die het niet met je eens is gelooft?
quote:
Veel mensen zien dit soort uitspraken als een directe aanval op hun levenstijl, bijvoorbeeld als je streng gelovig zijn opgevoed/opgegroeid. In plaats van mijn post te lezen richt jij je uitspraak op mij zodat je niet hoeft na te denken over wat er gezegd wordt.
Op zich een goeie oplossing aar de kerk is nep en zal je niet beschermen IRL.
*sigh*

p.s. kotsmongool, ik krijg in elk topic waar jij wat gepost hebt steeds een popup met 16brinkster.com of zoiets. Kun je daar wat aan doen?

[Dit bericht is gewijzigd door Meneer_Aart op 04-08-2001 19:52]

pi_1332815
Tegen wie heb je het Kotsmongool? Ik ben in de veronderstelling dat je het tegen een heel 'bewuste' atheist hebt, wat ik van jouw niet kan zeggen.

edit; Ik dacht dat meneer Aart een heel bewust atheist is, en dacht dat Kotsmongool het tegen hem had

[Dit bericht is gewijzigd door fokje op 04-08-2001 20:00]

pi_1332886
Ik zag laatst nog een Moslim die voor zijn God zichzelf levend verbrande. God zij met je hoor. Kijk naar alle oorlogen die gevochten zijn voor het geloof en uit naam van de kerk. Uit de schiedenis is zoveel bekent dat de kerk alles belazerde en zoooo corrupt was.

Kijk naar de turkse gewoonten; zuipen, neuken, vechten, 11 maanden per jaar; 1 maand vasten en het is weer goed. Iedereen die dit leest die gelovig is kan niet ontkennen dat dit vooral door zijn ouders komt. Het als een ziekte die op generatie wordt doorgegeven. Maar gelukkig een ziekte die verdwijnt. Waar welvaart verschijnt, waar geloof verdwijnt.

Jij bent degene met het vertekende beeld van die revo's want ik zie ze IRL en ik maak ze mee IRL dus ik weet waar ik het over heb.

pi_1332908
Als er een pop-up verschijnt zal GOD dat wel zo bedoelt hebben. Wie ben ik omdat tegen te gaan of om af te vragen wat/waarom? Ik ben maar een mens
pi_1332916
quote:
Op zaterdag 04 augustus 2001 20:01 schreef kotsmongool het volgende:
Jij bent degene met het vertekende beeld van die revo's want ik zie ze IRL en ik maak ze mee IRL dus ik weet waar ik het over heb.
En het zijn stuk voor stuk criminelen ten top, je kan idd alle refo's -wat zeg ik- alle gelovigen over één kam scheren. Het zijn net mensen.

[Dit bericht is gewijzigd door fokje op 04-08-2001 20:04]

pi_1332929
quote:
Op zaterdag 04 augustus 2001 19:53 schreef fokje het volgende:
Tegen wie heb je het Kotsmongool? Ik ben in de veronderstelling dat je het tegen een heel 'bewuste' atheist hebt, wat ik van jouw niet kan zeggen.

edit; Ik dacht dat meneer Aart een heel bewust atheist is, en dacht dat Kotsmongool het tegen hem had

Kotsmongool had het eigenlijk tegen Ryan3

Maar toch bedankt

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')