abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1319197
Naar aanleiding van 't topic 'verliefd op een alto' wil ik zelf maar even een topic starten over de opvatting 'commercie-mutsen' van deze persoon. (dit gaat trouwens niet alleen maar over dat persoon maar meerdere alto-fans zeggen dit)

Dit vind ik dus onzin. Dat die 'commercie mutsen' er zo'n beetje allemaal 'tzelfde uitzien, komt niet omdat ze doorsnee zijn, maar omdat de kleding en allerlei trends op dat moment gewoon in zijn en ze zich dus naar de mode kleden, en dus gewoon menselijk en normaal zijn. Ik vind 't altijd zo belachelijk dat alto's helemaal de hemel in geprezen moeten worden omdat ze 'zichzelf durven zijn' enz bah!

Dat ik graag in beetje strakke kleding en de bekende nikes enz loop, komt gewoon omdat ik dat mooi vind en ik dat wil dragen. Dus ik ben ook gewoon mezelf.
Als ik als een beetje tragisch figuur (alleen zwart en schmink enz) wil rond lopen doe ik dat heus wel, ik vind alto's niet meer bijzonder dan mijzelf of andere personen. Sterker nog, vaak komt 't (bij de mensen die ik ken dan die alto zijn) meer voor dat alto's aandacht willen vragen/nodig hebben ipv dat ze er echt zo bij willen lopen. Natuurlijk zijn er ook mensen die 't echt mooi vinden, maar er zijn ook fakes.

Ik vind 't dus ook van alto's verkeerd als ze (niet iedere alto zegt/doet dit misschien maar de alto's die ik ken wel) mensen die in 'normale' kleding rondlopen helemaal zwart gaan maken dat de normale mensen niet moeten zeuren over alto's want de normale mensen zijn allemaal zo doorsnee, durven zichzelf niet te zijn blablabla (commercie-mutsen dus), alsof iedereen die zichzelf wel durft te zijn er zo tragisch (zwarte kleding, donkere make up enz) bij wil lopen!

Als alto zijnde vraag je gewoon om aandacht, negatief of positief. en ik vind de meeste positieve aandacht een beetje onterecht.

En dat wilde ik even kwijt

[Dit bericht is gewijzigd door Taurus op 03-08-2001 08:32]

pi_1319231
Hoort dit niet bij lifestyle???
niemand sterft aan liefde...
pi_1319242
quote:
Op donderdag 02 augustus 2001 20:27 schreef BlackAngel het volgende:
Hoort dit niet bij lifestyle???
owja..

sorry, foutje

pi_1319273
Een muts die er bij loopt als dracula is niet minder een muts dan andere mutsen.
  donderdag 2 augustus 2001 @ 21:07:15 #5
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_1319563
het was niet generaliserend bedoeld, maar meestal(ik voel hem aankomen) zijn dat de mensen met de grootste bek tegen de "alto's"...

No offence, maar ik vind sommige best cool ofzo, maar de meeste zijn infantiel, en willen er maar wat graag bijhoren in het grote geheel...

Nogmaals, no offence...

I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_1319692
quote:
Op donderdag 02 augustus 2001 20:23 schreef Taurus het volgende:
Ik vind 't dus ook van alto's verkeerd als ze (niet iedere alto zegt/doet dit misschien maar de alto's die ik ken wel) mensen die in 'normale' kleding rondlopen helemaal zwart gaan maken dat de normale mensen niet moeten zeuren over alto's want de normale mensen zijn allemaal zo doorsnee, durven zichzelf niet te zijn blablabla (commercie-mutsen dus), alsof iedereen die zichzelf wel durft te zijn er zo tragisch (zwarte kleding, donkere make up enz) bij wil lopen
alto's lopen niet alleen in zwarte kleren met schmink rond (gothics zegmaar) hoor. ik ken mensen die zich in alle kleuren kleden met alle kleuren in hun haar etc (vinnik veel mooier dan "gwone" kleren of gothic kleding) en ze worden dan wel alto's genoemd, ik vin ze niet alternatief. tzijn gwoon mensen die zich wat anders kleden (wat ik erg mooi vin). dat ik zelf nou te lui ben om r zo bij te lopen is mijn zaak. t enige waar ik op zeik zijn zeikerds. (maakt mij soms ook wel een zeikerd jah ) maar verder vind ik alle stijlen erg cool, zelf kleed ik me btw skater, ik skate dan ook en vin het lekker zitten en mooi.

mzzls > kip

pi_1319729
Zelf kleed ik me als gabber, nee geen trainingspak/bomberjack maar een normale spijkerbroek + lonsdale zonder petje ofzo.
En de kledingswijze/muziekstijl van anderen boeit me niet zo, ik respecteer andermans keuze zolang ze mijn keuze respecteren
I always tell the truth, even when I lie!
pi_1319771
Er bestaan commercie-mutsen in overvloed. Sorry maar IK vind die 3/4 of 7/8 of 112/113 broeken dus helemaal nix en met zon gaar bodywarmertje erboven. R&B-mutsen noem ik het liever, zo zie ik dat.

Mensen die vaak niet bijster intelligent zijn en allemaal dezelfde meningen er op na houden ( maar echt heel anders zijn volgens henzelf). Ik wil niet zeggen dat mensen hier zo zijn, maar er lopen er zat rond die ik de moeite niet waard vind. Noem me maar arrogant, dat ben ik ook wel een beetje!

De een houdt niet van braadworst en de ander niet van eenheidsworst

Ik zag toen ik toenet boodschappen ging doen bijvoorbeeld een meisje dat echt mijn 'stijl' niet is. Roze haar en een beetje erg alto ( zonder zwarte make-up das wat anders), maar ze sprak me heel erg aan.... want mij kan het geen fuck schelen hoe iemand eruitziet.

Het gaat erom wat erin zit en niet wat er omheen zit.Toch valt mij op dat meiden die zich als commercie-trutten kleden meestal mij nix te melden hebben ( eerlijk gezegd moet ik de eerste nog tegenkomen die dat wel kan...) en dat is toch op zijn minst opmerkelijk

pi_1319929
Ik kots persoonlijk nogal op de 'zwaar uitgestorven' alto cultuur. Met hun Bert en Ernie obessies..... Ik kan me voorstellen dat ze nog in hun peuter fase zitten.

Commercieele mutsen.... Om een goede baan te hebben moet je wel commercieel denken... ik persoonlijk ga naar mijn werk op een scooter gekleed in Vans, Cargo Pants en een leren jack... zelf ben ik 'hoofd IT' van een e-commerce bedrijf en kom vaak in contact met commercieele mensen. Ik vind dit 'soort' mensen een stuk prettiger om mee om te gaan dan als die alto's die steeds anders willen zijn maar toch weer allemaal hetzelfde zijn.

GreeTz

Vampier

[Dit bericht is gewijzigd door Vampier op 02-08-2001 22:07]

Free people own guns! Slaves do not!
pi_1320086
quote:
Op donderdag 02 augustus 2001 21:45 schreef Vampier het volgende:
Ik vindt dit 'soort' mensen een stuk prettiger om mee om te gaan dan als die alto's die steeds anders willen zijn maar toch weer allemaal hetzelfde zijn.

GreeTz

Vampier

Ik zal nix zeggen van de extra t na Ik.... echt nie...

Er blijkt dus maar weer:

Iedereen wil graag anders zijn, maar impliciet is iedereen hetzelfde

donderdag 2 augustus 2001 @ 22:11:18 #11
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_1320185
Bij altoos heb ik vaak het idee dat ze het stuk aandacht wat ze blijkbaar niet kunnen krijgen met alleen karakter, willen compenseren met hun kleding. De wannabees, want echte alternatievelingen zijn diegenen die niet in één groep te plaatsen zijn.
Generaliseren wordt mijn 2e hobby
pi_1320234
quote:
Op donderdag 02 augustus 2001 22:11 schreef Heerlijkheid het volgende:
Bij altoos heb ik vaak het idee dat ze het stuk aandacht wat ze blijkbaar niet kunnen krijgen met alleen karakter, willen compenseren met hun kleding. De wannabees, want echte alternatievelingen zijn diegenen die niet in één groep te plaatsen zijn.
Generaliseren wordt mijn 2e hobby
HULDE!!!

Ik liep 5 jaar geleden rond zoals ze nu rond lopen. Toen was is een outcast de paria en ik gaf er geen zak om... toen kwam de offspring etc etc. Was in het begin leuk.. de alto's van tegenwoordig zijn nog erger dan Frans Bauer fans.

Free people own guns! Slaves do not!
  donderdag 2 augustus 2001 @ 22:25:21 #13
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_1320302
Ik wordt ook nogal ziek van dat gedoe over alles wat maar enigzins naar commercie riekt af te zeiken. Toen ik in de "pubertijd" zat was ik ook "alto" zeg maar (hennahaar, zwarte make-up, legerkissies, etc etc), en had ook een hekel aan alles wat "normaal" was (vondik oppervlakkig etc)als ik nu terugkijk op die periode is het enige wat ik kan concluderen dat ik toen gewoon niet gelukkig was met een heleboel dingen, en me gewoon wou afzetten tegen "normale" mensen en de maatschappij, Nu heb ik niet meer van die depri-kleding nodig, hoef niet meer zo nodig een "statement" te maken, en heb de oppenheid van geest om te zien dat niet alles wat commercieel is bij voorbaat afgeschreven hoeft te worden.

En ik voel me een stuk gelukkiger en meer mezelf, Hoort bij volwassen worden denk ik .

Als mensen mij een eenheidsworst vinden alleen omdat ik trendy kleding draag, een mobieltje heb en er graag leuk verzorgd uitzie, en ze beoordelen me daardoor alsof ik een hersenloze muts ben, is dat HUN tekortkoming, en waarom zou ik moeite doen om die personen op andere gedachten te brengen, DAT vindt ik pas kortzichtig.

Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  donderdag 2 augustus 2001 @ 22:31:34 #14
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_1320344
dubbel

[Dit bericht is gewijzigd door Vivi op 02-08-2001 22:55]

Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  donderdag 2 augustus 2001 @ 22:33:24 #15
12889 BananeKoning
Kill Or Be Killed
pi_1320357
quote:
Op donderdag 02 augustus 2001 22:16 schreef Vampier het volgende:

[..]

HULDE!!!

Ik liep 5 jaar geleden rond zoals ze nu rond lopen. Toen was is een outcast de paria en ik gaf er geen zak om... toen kwam de offspring etc etc. Was in het begin leuk.. de alto's van tegenwoordig zijn nog erger dan Frans Bauer fans.

Klinkt bekend
Zoals ookal in die alto meisjes thread stond....
vanaf mn 12-17 eigenlijk practisch niet veranderd, ook niet qua kleding.

Over dat "mode" gedoe... Er zijn zat andere dingen te vinden behalve de H&M oid. Dus je hoeft er niet precies hetzelfde uit te zien als je buuf. Ikzelf probeer altijd zo'n min mogelijke hippe kleding te zoeken. Oftewel iets tijdloos wat IK tof vind (en wat meestal bes wel duur is, maar da boeit nu ff niet).

*mompel mompel*
pi_1320445
Hebben we het nou over pubers of over mensen die zich niets van trends aantrekken ?
pi_1320514
quote:
Op donderdag 02 augustus 2001 21:27 schreef Tranceptor het volgende:
Er bestaan commercie-mutsen in overvloed. Sorry maar IK vind die 3/4 of 7/8 of 112/113 broeken dus helemaal nix en met zon gaar bodywarmertje erboven. R&B-mutsen noem ik het liever, zo zie ik dat.

Mensen die vaak niet bijster intelligent zijn en allemaal dezelfde meningen er op na houden ( maar echt heel anders zijn volgens henzelf). Ik wil niet zeggen dat mensen hier zo zijn, maar er lopen er zat rond die ik de moeite niet waard vind. Noem me maar arrogant, dat ben ik ook wel een beetje!

De een houdt niet van braadworst en de ander niet van eenheidsworst

Ik zag toen ik toenet boodschappen ging doen bijvoorbeeld een meisje dat echt mijn 'stijl' niet is. Roze haar en een beetje erg alto ( zonder zwarte make-up das wat anders), maar ze sprak me heel erg aan.... want mij kan het geen fuck schelen hoe iemand eruitziet.

Het gaat erom wat erin zit en niet wat er omheen zit.Toch valt mij op dat meiden die zich als commercie-trutten kleden meestal mij nix te melden hebben ( eerlijk gezegd moet ik de eerste nog tegenkomen die dat wel kan...) en dat is toch op zijn minst opmerkelijk

oh mijn god zeg wat een bullshit. SOrry dat ik 't zeg, ik heb 't met m'n eigen ogen gezien op mijn school, en op andere scholen, dit is dus 'mijn feit', ik heb geen bewijs cijfers ofzo, maar bij de mavo op mijn school zitten toch wel even zeker weten 10 x meer alto's dan op het vwo, waar zich de 'commerciemutsen' bevinden.

Dat je je volgens de mode kleed heeft 0,000% met je intelligentie of interessantheid te maken! Verder is ieder persoon anders inderdaad, dat je je anders kleed wil nog niet zeggen dat je dan gelijk een stuk interessanter of slimmer bent, belachelijk! Als je je anders kleed MAAK je jezelf interessanter ja, waarschijnlijk omdat je daarvoor te weinig aandacht kreeg. ('je' is algemeen en niet persoonlijk bedoeld) 'maar heel anders zijn volgens hunzelf' damn alsof iedereen met een 3/4 broek 'tzelfde karakter heeft?

donderdag 2 augustus 2001 @ 23:12:25 #18
3767 Herald
Come get some
pi_1320640
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
pi_1321015
Met het idee van de topic-starter ben ik het helemaal mee eens. Zelf ken ik ook iemand die altijd een hele tirade begint over mensen die Hilfiger/Ralph Lauren/etc kleding dragen, dat ze geen eigen mening zouden hebben enzo. De "alto-scene" heeft zelf echter z'n eigen equivalenten voor deze merken zoals FB (FuBar ofzo), Lonsdale (Boxing) e.d. zijn broeken kosten zover ik het heb gehoord ook een gulden of 160 per stuk terwijl ik dat aan m'n "merkkleding" meestal niet kwijt ben voor een broek. Ik draag gewoon wat ik mooi vind en wat ik denk dat het andere geslacht mij mooi zal vinden staan en als dat dan toevallig korte sokken, Nikes, drie-kwart witte broek en een fel oranje Pepe Jeans blouse zijn, so be it!

Meestal gaat het dan verder dan alleen kleren, ook de muziek-industrie zou helemaal verpest zijn, bij elke band die er op TMF/MTV/The Box langs komt moet er wel gezegd worden hoe gemaakt ze zijn, dat het niet een band is die is gegroeid maar dat ze door een platenmaatschappij bij elkaar zijn gezet. Dat kan allemaal wel zo zijn, en op zich vind ik het beter als een band uit zichzelf onstaat met een geschiedenis enzo maar als ik een liedje mooi zou vinden maar ik zou er alleen tegen zijn omdat het "commercieel" is, dat zou ik pas hypocriet vinden.

pi_1321031
Moet ineens denken aan een reclame van Adecco ofzo:
"Het best wat je kan worden is jezelf"

mijn toevoeging:
Als iemand zich happy voelt in de kleding waarin hij/zij loopt, wie zijn wij dan om daar een mening over te hebben?

pi_1321185
sja of alto's nou zo anders zijn dan 'commerciele mutsen' .. het ligt eraan wat je onder alto verstaat. als 'een alto' zo'n gothic type met zwarte makeup en lange zwarte jas is, vind ik dat echt niet 'alternatief', aangezien gothic net zo goed mode is met hippe kleren en codes. 'alto' als in 'jezelf zijn' is een vaag begrip. hoe raar/apart moet iemand kleden voor die persoon echt 'zichzelf' is. ik ben zelf ook niet echt een alto, teminste zo zie ik er niet uit, toch draag ik precies wat ik leuk vind. je kunt je wel uiteraard afvragen of iedereen dat doet, ik bedoel, zo mooi zijn die adidasjes toch echt niet, toch liep op een gegeven moment half nederland erop, ja, dan zou je meeloperij kunnen noemen.

ik denk ook wel degelijk dat commerciele mutsen bestaan, ik denk alleen niet dat het draait om zichzelf niet durven zijn of meeloperij.. volgens mij heeft de ene persoon gewoon meer drang om zichzelf als persoon te profileren dan de ander. commerciele mutsen zijn zich waarschijnlijk helemaal niet bewust van het feit dat ze de massa na doen, het is voor sommige mensen gewoon normaal, als je die zou vragen 'trek nu eens iets aan waarin je volledig jezelf bent' zouden ze waarschijnlijk niet eens weten wat ze aan zouden moeten trekken. er is denk ik wel een verschil tussen 'eenheidsworsten en braadworsten' , alleen denk ik niet dat de eenheidsworst stiekem ook een braadworst wil zijn, de eenheidsworst vind het best, het is erg afhankelijk op je kijk op het leven en de maatschappij. of dit een inteligentiekwestie is weet ik niet, ik moet wel zeggen dat ik over het algemeen ook ervaar dat de 'r&b mutsen' erg weinig te melden hebben, maar wie ben ik om conclusies te trekken, het is tenslotte hun keus om er zo bij te lopen. bovendien, kleren zijn ook maar kleren

yesterday I woke up sucking a lemon
pi_1321198
quote:
Op donderdag 02 augustus 2001 22:55 schreef Taurus het volgende:

[..]

oh mijn god zeg wat een bullshit. SOrry dat ik 't zeg, ik heb 't met m'n eigen ogen gezien op mijn school, en op andere scholen, dit is dus 'mijn feit', ik heb geen bewijs cijfers ofzo, maar bij de mavo op mijn school zitten toch wel even zeker weten 10 x meer alto's dan op het vwo, waar zich de 'commerciemutsen' bevinden.

Dat je je volgens de mode kleed heeft 0,000% met je intelligentie of interessantheid te maken! Verder is ieder persoon anders inderdaad, dat je je anders kleed wil nog niet zeggen dat je dan gelijk een stuk interessanter of slimmer bent, belachelijk!

Waarom haal je intelligentie er nu weer bij? Ik zeg dat mensen mij nix te zeggen hebben, dat heeft niets met intelligentie te maken. Ik heb misschien wel vaker bij VWO'ers het gevoel dan bij anderen. Bovendien zeg ik alleen dat het me verdomd vaak opvalt. Er lijkt sprake van een overeenkomst die ik uberhaupt niet wil zien. Ieder mens is uniek, maar sommige mensen lijken verdomd veel op elkaar.
  vrijdag 3 augustus 2001 @ 02:28:17 #23
7469 voh
Now without pants!
pi_1321631
quote:
Op donderdag 02 augustus 2001 22:55 schreef Taurus het volgende:

[..]

Dat je je volgens de mode kleed heeft 0,000% met je intelligentie of interessantheid te maken! Verder is ieder persoon anders inderdaad, dat je je anders kleed wil nog niet zeggen dat je dan gelijk een stuk interessanter of slimmer bent, belachelijk! Als je je anders kleed MAAK je jezelf interessanter ja, waarschijnlijk omdat je daarvoor te weinig aandacht kreeg. ('je' is algemeen en niet persoonlijk bedoeld) 'maar heel anders zijn volgens hunzelf' damn alsof iedereen met een 3/4 broek 'tzelfde karakter heeft?

Je zegt dat je het gegeneraliseer over 'commercie mutsen' vervelend vind omdat het onzin is, maar andersom doe je het net zo hard t.o.v. alto's.

En dat er op JOUW school meer alto's op de MAVO zaten dan op het VWO ligt aan jouw school denk ik. Bij mij op het VWO zaten eik de enige alto's bij mij op school, met maar een aantal verspreid over de HAVO/MAVO.

Een situatie legt niet een standaard voor de andere. Omdat er alto's bestaan die om de aandacht alto zijn zijn niet alle alto's zo. Dus woorden als 'waarschijnlijk' en 'meestal' slaan dus echt nergens op. Ik kleed me 'alternatief' omdat ik dat zelf mooi vind. Ik vind wijdere kleding nou eenmaal lekkerder zitten en gewoon relaxed. Ik heb geen problemen met mensen die zich anders kleden; hell, ik zou juist net zo stupide zijn als degenen aan wie ik zo'n hekel heb:

mensen die generaliseren, en jij lijkt er een te zijn.

Kind sir, would you be so kind as to hand me a toothpick, for I seem to have a piece of rottweiler stuck twixt my teeth.
  vrijdag 3 augustus 2001 @ 03:02:56 #24
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_1321739
quote:
Op donderdag 02 augustus 2001 20:23 schreef Taurus het volgende:
Dit vind ik dus onzin. Dat die 'commercie mutsen' er zo'n beetje allemaal 'tzelfde uitzien, komt niet omdat ze doorsnee zijn, maar omdat de kleding en allerlei trends op dat moment gewoon in zijn en ze zich dus naar de mode kleden, en dus gewoon menselijk en normaal zijn.
ze kopen niet iets omdat ze het zelf mooi vinden oid maar omdat het 'in' is, m.a.w. ze hobbelen achter de commercie aan.

persoonlijk vind ik kleding totaal niet boeiend, als ik bijvoorbeeld een nieuwe broek nodig heb ga ik naar de winkel, zoek een goed werkende broek uit, en koop dan 3 exact dezelfde, lekker makkelijk.

wat maakt het nu uit wat je aanhebt, als het maar werkt. ik vind functionaliteit belangrijker dan de looks. (moet goed zitten, genoeg zakken voor pennen, telefoon, portomonaie, pda, sleutels.)
en de prijzen van 'merk' dingen zijn al helemaal belachelijk, 150 piek voor zo'n lap stof is heel 'normaal'. je betaalt dus veel geld voor iets wat aan materiaal geen bal kost. voor het zelfde geld waar je zo'n lap stof voor haalt kan je een half GB ram kopen.

wat mij betreft mogen ze al die bedrijven opdoeken en maar 1 model broek, 1 model trui, en 1 model t-shirt verkopen, lekker makkelijk en massaproductie dus lekker goedkoop.

It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_1322052
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2001 02:28 schreef voh het volgende:

[..]

Je zegt dat je het gegeneraliseer over 'commercie mutsen' vervelend vind omdat het onzin is, maar andersom doe je het net zo hard t.o.v. alto's.

En dat er op JOUW school meer alto's op de MAVO zaten dan op het VWO ligt aan jouw school denk ik. Bij mij op het VWO zaten eik de enige alto's bij mij op school, met maar een aantal verspreid over de HAVO/MAVO.

Een situatie legt niet een standaard voor de andere. Omdat er alto's bestaan die om de aandacht alto zijn zijn niet alle alto's zo. Dus woorden als 'waarschijnlijk' en 'meestal' slaan dus echt nergens op. Ik kleed me 'alternatief' omdat ik dat zelf mooi vind. Ik vind wijdere kleding nou eenmaal lekkerder zitten en gewoon relaxed. Ik heb geen problemen met mensen die zich anders kleden; hell, ik zou juist net zo stupide zijn als degenen aan wie ik zo'n hekel heb:

mensen die generaliseren, en jij lijkt er een te zijn.

Volgens mij heb ik overal duidelijk bij gezet '(niet allemaal') ('bij mij op school dan, mijn feit') ik generaliseer dus niet, ik zeg niet dat 't allemaal feiten zijn wat ik beweer, 't is mijn mening.

En alto's die ik ken voelen zich beter en bijzonderder dan de 'doorsnee mutsen' waarvan ik dus zeg dat die gewoon normaal de mode volgen waar niks doorsnee aan is, en zoals ik al zei: ik loop in de kleding die op dat moment in is, omdat ik dat mooi vind, niet omdat de rest dat ook draagt. Ik ben dus ook mezelf maar dan in gewone kleding, who cares? Verder ben ik hardstikke interessant hoor daar heb ik geen opvallende kleding ofzo voor nodig.

Dat JIJ wijde kleding enzo mooi vind en dat je je er relaxed in voelt: good for you! maar er zijn dus OOK alto's die 't alleen voor de aandacht doen of die zichzelf wat bijzonderder en anders willen maken, zich onderscheiden van de andere mensen. Vaak zien ze er een beetje afschrikwekkend uit, en dan gaan ze zeuren als de normaalgeklede mensen alto's niet accepteren. Ik blame niemand, BEHALVE de alto's die over 'doorsneemutsen' zeuren.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')