Keur jij roken tijdens een zwangerschap goed?
Mijn mening in die discussie was dat als ik ooit met een vrouw die rookt kinderen zou willen, ik eerst zou willen dat ze stopt met roken, omdat dat kind er last van zou hebben. Nicotine enzo komen namelijk ook in het bloed, en zo zou zo'n kind als voor de geboorte verslaafd kunnen raken aan nicotine.
Daar werd nogal tegenaangeschopt door de actieve rokers van het gezeldschap aangezien nooooooooit bewezen was dat roken nadeling was voor een kind tijdens een zwangerschap.
om een lang verhaal nog enigzins kort te houden, wat is jouw mening hierover?
Oh ja, en als je een nicotine-verslaafde hoort is er over roken nog helemaal niets bewezen. Gelul. Zo'n kind kan eerst even een paar weekjes lekker gaan afkicken. Ik heb wel eens het idee dat nicotine vooral de hersens aantast. Dat schijnt echter nog niet bewezen te zijn..
quote:Tsja, er is onderzoek naar gedaan, daar zijn vrij overtuigende resultaten uit gekomen. Maar als je dat aan toeval/statistische uitschieter gaat wijten, kun je elk onderzoek wel op die manier afwijzen. Je schetst typisch een geval van kop-in-het-zand-steek-gedrag bij die actieve rokers, trouwens.
Op woensdag 01 augustus 2001 14:55 schreef TumTum het volgende:
Daar werd nogal tegenaangeschopt door de actieve rokers van het gezeldschap aangezien nooooooooit bewezen was dat roken nadeling was voor een kind tijdens een zwangerschap.
Toch heb ik ervoor gekozen om te stoppen. Ik heb het kindje gemaakt dan moet ik er ook alles aan doen om het gezond ter wereld te brengen.
Ik geloof best dat als je weinig rookt het kindje er niets van mee zal krijgen, maar wat áls het kindje een afwijking blijkt te hebben. Dan zal je gaan twijfelen of jij er misschien deels schuld aan hebt. Om dit te voorkomen ben ik dus gestopt.
Ook zei ik dat ik toch per direct gestopt ben.
Mocht jouw uitspraak niet voor mij bedoeld zijn, dan heb ik dit niet geschreven
Groetjes
quote:Hoi Ester,
Op woensdag 01 augustus 2001 15:27 schreef Ester het volgende:Mocht jouw uitspraak niet voor mij bedoeld zijn, dan heb ik dit niet geschreven
Groetjes
Toen ik dit bericht schreef, stond het jouwe er nog niet op. Ik reageerde gewoon op de eerste posting. Trek het je niet aan, was absoluut niet persoonlijk
Op het moment dat de moeder rookt heeft het kindje het benauwd!
als je dan nog zou durven roken ........
Wij gaan nog een stapje verder, sinds ik zwanger ben ontwijk ik rokers zoveel mogelijk, en mijn vriend rookt niet meer in huis. Je ontzegt jezelf er natuurlijk wel dingen mee, (volle kroeg bijv) maar dat heb ik er voor over.
Ook als de kleine er straks is wil ik die zoveel mogelijk beschermen tegen de rook van anderen. Klinkt misschien overdreven, maar mijn vader heeft longemfyseem en mijn schoonmoeder is drie weken geleden overleden aan longkanker.
Een kindje kan nog niet kiezen en daarom vind ik dat ik dat moet doen.
quote:Heel verstandig. Wij (Rewimo en ik) ontwijken ze ook zoveel mogelijk, maar dat is ook niet zo moeilijk, we hebben eigenlijk weinig rokers in familie en vriendenkring. Een kind is een van de mooiste dingen die je kan gebeuren, en dan ga je toch niet de kans lopen dat dat schade oploopt door je eigen verslaving?
Op woensdag 01 augustus 2001 17:00 schreef Dinus het volgende:
Ik las laatst nog een overtuigend argument:Op het moment dat de moeder rookt heeft het kindje het benauwd!
als je dan nog zou durven roken ........
[enz]
Oh ja, ik vind het weghouden uit rook absoluut niet overdreven. Eerder verstandig. Waren alle mensen maar zo verstandig...
[Dit bericht is gewijzigd door qltel op 01-08-2001 17:17]
"k blijf dus bij m;n standpunt, als ik ooit zo ver kom om kinderen te nemen/krijgen mag m'n parnter eerst stoppen met roken.
'k rook zelf trouwens niet, maar 'k zou het dan als (toekomstige) vader ook een stimulans vinden om te stoppen. Waarom alleen de vrouw? je bent toch samen verantwoordelijk voor zo'n kind? Vind ik niet dat alleen een vrouw zulke dingen moet laten staan.
Dat van als een je rookt heeft je kindje het benauwd vind ik een GEWELDIG argument, eens kijken of ik daar wat schuldgevoel mee kan kweken. Wie durft er dan nog 1 op te steken?
quote:Ik zou zeggen: zoek een niet-rokende partner
Op woensdag 01 augustus 2001 17:17 schreef TumTum het volgende:
k, blij om te zien dat ik dus niet de enige ben die er zo over denkt."k blijf dus bij m;n standpunt, als ik ooit zo ver kom om kinderen te nemen/krijgen mag m'n parnter eerst stoppen met roken.
quote:Ik ben blij dat hier veel mensen er zo over denken. Ik hoor nog wel eens de domme vergelijking met mensen die knoflook hebben gegeten, daar heeft een ander ook "last" van.
Op woensdag 01 augustus 2001 17:50 schreef Rewimo het volgende:[..]
Ik zou zeggen: zoek een niet-rokende partner
Ik geef je groot gelijk hoor. Roken is voor jezelf al niet gezond, en meeroken is zelfs nog ongezonder.
Ik klink misschien als een anti-rook freak, dat valt wel mee, ik vind dat er wel een plek moet zijn waar mensen wel mogen roken. Ieder zijn meug za'k maar zeggen.........
Zelfs mijn onbewuste zegt dat ik tegen dit fenomeen ben.
quote:idd
Op vrijdag 03 augustus 2001 11:08 schreef Minky het volgende:
Ik vind roken ouderwets. Wie doet dat nu nog!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |