abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1300451
Ik zal even vertellen hoe het is gegaan. De laatste tijd ga/ging ik vrij goed om met een groep meisjes. Alles koek en ei etc, er begonnen naar mijn idee vriendschappen te ontstaan. Met 1 daarvan was ik al goed bevriend. Helaas heeft deze groep nogal weinig respect voor anderen. Ze zijn nogal arrogant. Gisteravond weer, we gingen met een aantal mensen naar het strand. 4 van hun groep en ik en nog 3 vrienden. Nadat we er een half uur hadden gezeten zeiden ze: We gaan even een strandwandeling maken. Kwam erop neer dat ze binnen 5 minuten in een strandtent iets zaten te drinken. Vervolgens hebben wij nog 1,5 uur op het strand gezeten. Toen zijn we maar weg gegaan, aangezien ze ook niet meer in de strandtent zaten. Dit soort dingen flikken ze wel vaker. En ze bellen ook niet even dat ze weg gaan ofzo. Verzinnen gewoon een lullig smoesje en verdwijnen. Niet dat we het erg vonden dat ze weggingen, maar de manier waarop getuigd van geen enkel respect of wat dan ook. Ze gedragen zich alsof we blij mogen zijn met hun om te gaan. Ik heb ze diezelfde nacht dus dit mailtje gestuurd.
-----------
Ik zal het maar meteen zeggen. Ik ben boos. Heel erg boos op jullie. Jullie hebben mij mijn geduld laten verliezen. Lange tijd heb ik gewacht en gedacht. Ze worden wel ouder, ze worden wel verstandiger, maar de emmer is kompleet overgelopen en omgevallen. Het toeval dat het nu jullie 4 betreft, want het geldt voor vrijwel jullie hele groep. Even voor de duidelijkheid, de laatste keer dat ik mijn geduld verloor was met ****. Zelfs **** en ***** vroegen waar ik mij zo druk over maakte. Ik ben dus echt zwaar boos. Ik kan op deze manier niet verder. Enig idee waarom ik boos ben? Zo niet, dan hoef je niet verder te lezen en hoef ik je niet meer te zien. Niet dat ik jullie persoonlijk niet mag, maar het zou direct tegen mijn gevoel ingaan en dat doet te veel pijn. Dit is iets dat jullie misschien niet snappen, maar ik kan wel uitleggen wat hetgene is waarom ik zo boos ben. Ik ben morgen gewoon thuis en als je me ooit nog wilt spreken kom je maar langs. Mailen of bellen heeft geen zin, want dat lost het echt niet op voor mij.
--------------
Vanzelfsprekend is er niemand langsgekomen. Dat was ook wel te verwachten van hun en het was ook meer bedoeld om te kijken wat ik aan hun had. Of ze een ruzie dus willen uitpraten of niet. Blijkbaar niet. (overigs weet ik van 3 ervan niet of ze hun mail hebben gecheckt) Maar waarom doet het zo veel pijn om boos te zijn en waarom wil ik hun heel graag vergeven? Ik begrijp het niet. De reden dat ik boos op hun was waren een paar van hun acties. En niet dat ik een hekel aan hun heb ofzo. Overigs kan ik niet iemand vergeven die er niet om vraagt. Heb 1 van de 4 via msn gesproken. Dat was die "goeie" vriendin.
zij: Wat is er in godsnaam aan de hand?
ik : Dat ga ik niet via MSN uitleggen
zij: Dan niet.
ik : ok
en toen heb ik mijn msn uitgegooid. Maar waarom kan ik er niet tegen als ik ruzie met iemand heb. En het komt niet omdat hun mijn enige vrienden zijn of omdat hun zo super leuk of gezellig zijn. Maar ja, ik merk het wel.

ps. Valt tegen, dacht dat dit wel wat zo opluchten.

[Dit bericht is gewijzigd door Moranica op 01-08-2001 00:42]

Some people never learn to relax, others never learn anything else
  dinsdag 31 juli 2001 @ 00:21:31 #2
13830 supergirl
keep it real
pi_1300538
jeemig zeg , lekker stel mensen ...
jij bent toch veel leuker dant dat zooitje zeg, vergeet dat nooit hoor, het is HUN gemis...
Maar ik zou het toch niet kunnen laten om nog wat sporen achter te laten... Ik zou er 1-tje aanspreken degene met wat invloed, of de gevoeligste.
En dan zeggen wat valt mij dat van jou tegen zeg, Tja van de anderen oke, maar jij, dat had ik niet achter je gezocht hoor.
Weet je zeker dat diegene zich vreselijk voelt en de rest erover aanspreekt.
Vervolgens zou ik geen contact meer zoeken met het hele cluppie en heel snel aardige mensen zoeken die wel bij je passen hoor.
Maar goed is slechts mijn mening en ik mag graag een ander stof tot nadenken geven... succes !
  dinsdag 31 juli 2001 @ 00:22:38 #3
12433 JoeNNie
SuCCeS iS eeN KeuZe
pi_1300543
ik denk dat hun op een compleet andere manier naar de dingen kijken dan jij. de dingen waarom jij boos op hun bent vinden hun dus vrij normaal. ik denk dat je hun maar gewoon hun gang moet laten gaan. Je hebt gelijk dat ze vanzelf wel ouder worden. maar de vraag is wanneer
Dat is een open vraag, en het antwoord kan je alleen maar naderhand krijgen denk ik....
They exceed the ceiling, from the terrified feelings | which we often repress, and end up depressed (Biohazard)
pi_1300587
Ach, heb zat mensen om op terug te vallen. Denk idd dat ze geen idee hebben waarom ik boos ben. Maar het is toch normaal dat ik hun weer op het goede pad wil zetten? Overigs ga ik woensdag bij een goede vriendin van hun eten en die heb ik het al een keer uitgelegd. En die heeft toen ook gezegd dat ze zou proberen te veranderen etc. En sindsdien heeft zij dan ook nooit meer zoiets gedaan. Misschien kan ik zo tot hun doordringen.
  dinsdag 31 juli 2001 @ 00:48:00 #5
8081 Gianthuust
Neque temptanda
pi_1300666
Vrouwen, ik zal ze nooit begrijpen.
Als vrouw moet je niet liften en lachen tegelijk als je niet alle tanden in je mond hebt.
pi_1300668
Als ik het goed begrijp ben je boos omdat zij het normaal vinden wat ze doen.
Maar je bent boos op iets wat ze altijd doen, en ze normaal vinden, kennelijk. Als jij dan niet wilt vertellen wat het is, hoe kunnen zij het dan ooit raden?

ik merk hier een aardig ik-ben-boos-op-je-en-als-je-het-niet-kan-raden-dan-zeg-ik-het-niet gehalte. Wat niet wegneemt dat je gelijk hebt dat je het niet normaal vindt.

Natuurlijk sluimert je woede. Natuurlijk wil je dat zij zich schuldig voelen en daarna hun 'leven gaan beteren' op een manier die je zelf waarschijnlijk niet ziet gebeuren.
Misschien moest je iets duidelijker zijn. De mens is een gewoontedier :p

Don't you feel a whole lot better?
pi_1300697
dus ik zou niet tegelijk moeten testen of zij mij wel mogen ofzo. Dat ze me mogen weet ik, ik heb de afgelopen 2 weken zo'n 8x met hun s'avonds gegeten. En dat doen ze voor de rest met niemand anders (dit komt niet door mijn kookkunsten) Maar het interesseert ze blijkbaar niet dat ik boos op ze ben. Ze geven dus niet om me. ( wat een kots-uitspraak) Ben ik dan de enige die als iemand boos is het er altijd voor over heeft om 20 minuutjes naar diegene toe te fietsen om het uit te praten??? Maar ja, ik ben nou eenmaal geboren om te vergeven. Ik merk het allemaal wel.
pi_1300699
Ik vind het iig knap wat je hebt gedaan, gewoon een stel van je vrienden op de proef stellen en ze daadwerkelijk ook confronteren met je vriendschap. Als ze echt je vrienden waren, dan waren ze wel langs gekomen. Het is nu vast moeilijk, maar uiteindelijk (als je dit niet uitpraat) vind je vast betere vrienden, waar je ook iets aan hebt.
pi_1300705
quote:
Op dinsdag 31 juli 2001 00:59 schreef Moranica het volgende:
dus ik zou niet tegelijk moeten testen of zij mij wel mogen ofzo. Dat ze me mogen weet ik, ik heb de afgelopen 2 weken zo'n 8x met hun s'avonds gegeten. En dat doen ze voor de rest met niemand anders (dit komt niet door mijn kookkunsten) Maar het interesseert ze blijkbaar niet dat ik boos op ze ben. Ze geven dus niet om me. ( wat een kots-uitspraak) Ben ik dan de enige die als iemand boos is het er altijd voor over heeft om 20 minuutjes naar diegene toe te fietsen om het uit te praten??? Maar ja, ik ben nou eenmaal geboren om te vergeven. Ik merk het allemaal wel.
U heeft karakter.
  dinsdag 31 juli 2001 @ 01:13:01 #10
11947 Dessignator
niet afwezig
pi_1300725
Verwar 'mogen' niet met 'gebruiken'. Vraag dat jezelf af wat het geval is.
Kennelijk zijn ze altijd nogal afstandelijk, en je verwacht speciaal nu dat ze een tegenovergestelde actie doen. Em dat hing allemaal af van de woorden 'dat ga ik niet via MSN uitleggen'. De hint kwam niet over en vond ze maar dat je moeilijk deed, of als hij wel over kwam dan gaf ze er (toen?) niet om.
Op z'n minst passen ze niet bij je.
Don't you feel a whole lot better?
pi_1300761
Als ze me gebruiken dan vraag ik me af waarvoor. De enige mogelijkheid zou dan gezelligheid moeten zijn. En daar kan je toch niet iemand voor gebruiken? Van de 8 etentjes hebben ze maar 2x bij mij gegeten en hun hebben elke keer het meeste kookwerk gedaan. (dit dankzij mijn verhalen over voedselvergiftiging etc.) Er past er idd maar 1 van hun wel bij me. Helaas kan ik nog steeds geen hoogte van haar krijgen. Dat was die goede vriendin.
pi_1300765
quote:
Op dinsdag 31 juli 2001 01:03 schreef Its_me_important het volgende:

[..]

U heeft karakter.

Ik ben gevleid.
Het hoeft niet karakter te zijn.
Er zijn nog 2 opties
- Het jesus-complex
- Te weinig verstand
  dinsdag 31 juli 2001 @ 03:41:30 #13
11502 nipeng
The last ride is free
pi_1300962
quote:
Op dinsdag 31 juli 2001 00:10 schreef Moranica het volgende:

BLAAHAAAAAT

Waar maak je jezelf nou druk om?
Geen tijd en energie aan verspillen.

Fuk'em!

pi_1302426
Ik zal ze toch eerst moeten vertellen wat ze fout deden, anders heb ik hier helemaal nix meebereikt.
pi_1302860
quote:
Op dinsdag 31 juli 2001 11:53 schreef Moranica het volgende:
Ik zal ze toch eerst moeten vertellen wat ze fout deden, anders heb ik hier helemaal nix meebereikt.
Je zegt dat je het "beter" kon vinden met 1 van de 4. Wil die als vriendin behouden, spreek dan met haar af en alleen met haar, niet met haar vriendinnen. Zeg dan tegen haar dan ook wat je van hun actie's op het strand vond. En waarom jij daar zo'n slecht gevoel over hebt, dat je het graag anders ziet. Misschien zijn zij zich helemaal niet bewust van hun gedrag. En ja dat komt dan heel slecht over bij jou. Is die goede vriendin een echte vriendin dan wil ze je als vriend (be)houden dan zal waarschijnlijk wel met de andere dames erover hebben. En misschien veranderd zij en haar vriendinnen en krijgen jullie alsnog een goede vriendschap.
pi_1302967
Ik ken dat soort mensen, en weet je wat ik deed? Gewoon links laten liggen, wanneer ze hun hand uitstaken om hun groet te brengen of iets dergelijks gewoon doorlopen en TSSSS zeggen.
  dinsdag 31 juli 2001 @ 13:34:19 #17
1542 Ludo
Still YF&S
pi_1303047
quote:
Op dinsdag 31 juli 2001 00:21 schreef supergirl het volgende:
jeemig zeg , lekker stel mensen ...
jij bent toch veel leuker dant dat zooitje zeg,
hoe weet je dat nou, misschien is het gewoon een slome doos, die echt niet leuk is...kan toch. ok, de rest moet dan wel open kaart spelen..

misschien stinkt ze wel ...je weet het soms niet. erg kort door de bocht; die conclusie van jou.

<a href="http://www.clinicantwerp.com/movie.htm" rel="nofollow" target="_blank"><a href="http://www.clinicantwerp.com/movie.htm<" rel="nofollow" target="_blank">http://www.clinicantwerp.com/movie.htm<</a>;/a>
pi_1303182
quote:
Op dinsdag 31 juli 2001 13:34 schreef Ludo het volgende:

[..]

hoe weet je dat nou, misschien is het gewoon een slome doos, die echt niet leuk is...kan toch. ok, de rest moet dan wel open kaart spelen..

misschien stinkt ze wel ...je weet het soms niet. erg kort door de bocht; die conclusie van jou.

Uhm, serieus gast. Ik ben van het mannelijk geslacht als je het niet erg vind. Wat je voor de rest van me denkt interesseert me niet.
  dinsdag 31 juli 2001 @ 13:59:49 #19
13453 6000068
T0 B3 0R N0T T0 B3
pi_1303212
Volgens mij weet jij precies wat dit betekend en heb je helemaal geen uitleg nodig. Dit soort mensen zijn gevaarlijk en ziek.. laat ze toch lekker gaan hen hou ze ALS JE BLIEFT weg van je vrienden!!!!

Een fijne dag nog daaro!

Terence

T0 B3 0R N0T T0 B3
pi_1303279
quote:
Op dinsdag 31 juli 2001 12:58 schreef rk het volgende:

[..]

Je zegt dat je het "beter" kon vinden met 1 van de 4. Wil die als vriendin behouden, spreek dan met haar af en alleen met haar, niet met haar vriendinnen. Zeg dan tegen haar dan ook wat je van hun actie's op het strand vond. En waarom jij daar zo'n slecht gevoel over hebt, dat je het graag anders ziet. Misschien zijn zij zich helemaal niet bewust van hun gedrag. En ja dat komt dan heel slecht over bij jou. Is die goede vriendin een echte vriendin dan wil ze je als vriend (be)houden dan zal waarschijnlijk wel met de andere dames erover hebben. En misschien veranderd zij en haar vriendinnen en krijgen jullie alsnog een goede vriendschap.

Die goeie vriendin is degene van het eerder beschreven msn-gesprekje. Best wel minder dus.
  dinsdag 31 juli 2001 @ 14:09:50 #21
1542 Ludo
Still YF&S
pi_1303287
quote:
Op dinsdag 31 juli 2001 13:56 schreef Moranica het volgende:

[..]

Uhm, serieus gast. Ik ben van het mannelijk geslacht als je het niet erg vind. Wat je voor de rest van me denkt interesseert me niet.

ok, ik ben beïnvloed door de uitgang van Moranica... is een vrouwelijk uitgang.....sowwy.

maar misschien vinden ze jou en jouw vrienden helemaal niet leuk en dringen jullie je teveel op. Nogmaals, zij zouden dan gewoon eerlijk moeten zeggen waarom zij zo reageren. Leg het initiatief bij de dames neer. neem geen contact meer op en wacht tot zij dat doen.

toi toi toi.

<a href="http://www.clinicantwerp.com/movie.htm" rel="nofollow" target="_blank"><a href="http://www.clinicantwerp.com/movie.htm<" rel="nofollow" target="_blank">http://www.clinicantwerp.com/movie.htm<</a>;/a>
pi_1303309
Maar het zijn voor de rest leuke mensen. Moet ik ze dan veroordelen voor deze ene zeer foute eigenschap?
pi_1303323
quote:
Op dinsdag 31 juli 2001 14:09 schreef Ludo het volgende:

[..]

maar misschien vinden ze jou en jouw vrienden helemaal niet leuk en dringen jullie je teveel op. Nogmaals, zij zouden dan gewoon eerlijk moeten zeggen waarom zij zo reageren. Leg het initiatief bij de dames neer. neem geen contact meer op en wacht tot zij dat doen.

toi toi toi.

Dit is idd wat ik ga doen.
  dinsdag 31 juli 2001 @ 16:17:39 #24
2432 Nimue
keep your magic
pi_1304264
Ik vind het mailtje wat je gestuurd hebt nogal onduidelijk en ook een beetje dwingend. Dat zal wel je bedoeling zijn, maar ik weet niet hoe ik erop zou reageren. Kijk bij mijn beste vrienden zou ik meteen gebeld hebben of langs zijn gekomen om het uit te praten, maar anders zou ik misschien denken vaag, laat maar even uitrazen en ik kijk even wanneer het MIJ OOK goed uitkomt om langs te gaan. Kijk als zij dit vaak doen vinden ze het kennelijk normaal en dan begrijpen ze echt niets van je mail en waar je je zo druk over maakt.
Het komt nogal op mij over alsof je erg kwaad bent en heel erg veel genoegdoening wilt. In een vriendschap is het geven en nemen en compromissen sluiten. Misschien ergeren zij zich wel aan dat jij/jullie niet meegaan naar de strandtent/stukje wandelen of zo. Ik zou persoonlijk een duidelijker mail sturen met uitleg en vragen om het uit te praten. Als jullie er dan niet uitkomen of je geen goed gevoel daaraan overhoudt dan passen jullie niet bij elkaar.
It takes all sorts to make the world (Keri Hulme, The bone people)
  dinsdag 31 juli 2001 @ 16:33:28 #25
331 Merel
Be here now.
pi_1304378
quote:
Op dinsdag 31 juli 2001 16:17 schreef Nimue het volgende:
Ik vind het mailtje wat je gestuurd hebt nogal onduidelijk en ook een beetje dwingend. Dat zal wel je bedoeling zijn, maar ik weet niet hoe ik erop zou reageren. Kijk bij mijn beste vrienden zou ik meteen gebeld hebben of langs zijn gekomen om het uit te praten, maar anders zou ik misschien denken vaag, laat maar even uitrazen en ik kijk even wanneer het MIJ OOK goed uitkomt om langs te gaan. Kijk als zij dit vaak doen vinden ze het kennelijk normaal en dan begrijpen ze echt niets van je mail en waar je je zo druk over maakt.
Het komt nogal op mij over alsof je erg kwaad bent en heel erg veel genoegdoening wilt. In een vriendschap is het geven en nemen en compromissen sluiten. Misschien ergeren zij zich wel aan dat jij/jullie niet meegaan naar de strandtent/stukje wandelen of zo. Ik zou persoonlijk een duidelijker mail sturen met uitleg en vragen om het uit te praten. Als jullie er dan niet uitkomen of je geen goed gevoel daaraan overhoudt dan passen jullie niet bij elkaar.
Oe! Helemaal mee eens!

Als die vriendinnen van je geen flauw idee hebben wat ze eigenlijk fout doen dan kunnen ze moeilijk reageren he? Jij wilt dat ze hun excuses hebben maar ze weten niet waarvoor!

Als iemand kwaad tegen mij liep te doen om een vage reden, en ik snapte echt niet wat er aan de hand was en die persoon wou ook geen uitleg geven, dan had ik ooko niet gereageerd en gedacht van "jahoor, 't is best, ga eerst maar weer ff normaal doen en dan praten we wel weer"

"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')