Welkom op het Muziekforum van Fok! Je leest nu de officiële FAQ van dit forum. Leest het en neem het in je op. Mocht je vragen hebben dan zijn Vork en Witchfynder altijd bereid deze te beantwoorden (al is enige financiële motivatie soms gewenst).
Uhm..wat mot ik ermee?
Nou, je kan hier alles kwijt over je favoriete artiesten, hun CD's, hun optredens, je eigen band, instrumenten... Kort om: alles over muziek, of wat er ook maar mee te maken heeft.
Alles? Wauw! Dus ik kan ook mijn CD-collectie te koop aanbieden?
Ja, dat mag, maar er zijn duidelijke voorwaarden. In principe is het toegestaan om muziekgerelateerde dingen zoals concertkaarten die over zijn, CD's die je niet leuk meer vind e.d. te koop aan te bieden hier, maar enkel als je alleen het product plus waar je bereiken bent post. Zodra er een prijs bij staat achten wij dit serieuze handel en dat accepteren wij niet. Mocht je serieus een advertentie willen zetten voor het één of ander, neem dan contact op met Danny of een van de andere Admins.
Ok, wat mag nog meer niet?
Zowel Vork als Witchfynder zijn uitermate allergisch voor dubbele topics, dus alvorens een topic over je favoriete arties of band te openen, kijk eerst of er al een topic over is. In principe houden wij aan "één artiest/band, één topic", doch hanteren wij ook de regel dat voor elk nieuw album een nieuw topic geopend mag worden.
Het is tevens niet toegestaan om mp3's e.d. waar copyright op staat aan te bieden op het forum. Ook links naar websites waar illegale mp3's en videoclips aangeboden worden zijn niet acceptabel. Een fragment uit een nummer mag overgens wel geplaatst worden (voor het geval je je mede-fokkers wat leuks wilt laten horen, of dat je in het bezit bent van een of ander wazig mp3'tje waarvan je geen idee hoe het heet en je via Fok! wilt proberen erachter zien te komen), mits deze niet langer is dan 1 minuut.
Als laatste spreekt het uiteraard voor zich dat we ook op dit forum elkaar in waarde laten. Wij willen jullie dan ook vriendelijk verzoeken om jullie eventuele discriminerende, generaliserende of andersoortige nare opmerkingen voor jullie te houden. Heb respect voor elkaar en elkaars muzikale voorkeuren.
Ja! Ga door!
Heb je laatst een nummer gehoord, maar weet je nietmeer wie de uitvoerende artiest was, ben je de titel kwijt of wil je nou wel eens weten waar die sample uit een bepaald nummer vandaan komt? Speciaal voor deze en andere soortgelijke vragen bestaan er twee centrale topics waarin je jou vragen kwijt kunt die in veel gevallen door iemand anders voorzien worden van een antwoord.
Zoek je de titel of de uitvoerende artiest van een bepaald nummer, dan kun je hier terecht. Voor vragen over reclame-muziek zouden we jullie willen adviseren om eerst eens in de database van de Ster te kijken. Er staan al redelijk wat nummers in vermeld, dus de kans van slagen is best aanzienlijk (met dank aan Tokus voor deze tip). Mocht datgene wat je zoekt er alsnog niet tussen staan dan zou je het altijd nog hier kunnen proberen.
Daarnaast zijn er nog topics die over een speciale stijl gaan. Voor al je vragen over bijv. Heavy Metal kan je terecht in de Metalheads Unite!-topics. Ook voor andere stijlen bestaan er zulke doorlopende topics.
Stel dat ik mij nou eens niet aan de regels ga houden, wat zijn dan de consequenties?
Lijfstraffen.
Serieus?
Nee, maar het geval van een dubbeltopic zal er een slot komen op komen te zitten. Dit doen wij om het overzicht wat betreft al die verschillende gespreksonderwerpen een klein beetje te kunnen bewaren. Ook een topic waarin wordt gevraagd om illegale mp3's of soortgelijke producten uit te wisselen worden beloond met een slot. Verder worden links naar illegale zaken, alsmede uitspraken die niet door de beugel kunnen zullen worden aangepast of verwijderd.
Indien je je geroepen voelt om je herhaaldelijk niet aan de regels te houden of de intentie hebt de boel te verzieken voor anderen volgen er uiteraard hardere maatregelen.
Maar vertel nou vraag ik me toch af, wat is die "dingus" boven de FAQ nou gebleven?
Je bedoeld de grote kleine concertagenda? Die is er niet meer, het heeft namelijk niet echt gewerkt zoals we dachten dat het misschien zou moeten.
Jammer zeg. Is er nog meer wat ik moet weten?
Moeten? Moeten? Wwwwwillen! Maar misschien is het aardig om nog te vermelden dat de muziek-afdeling van Fok! ook een eigen chatkanaal heeft, die heel toevallig de naam #muziek draagt. Je vindt deze op de IRC-server van Fok! (irc.fokzine.net port:6667). Wil je meer informatie over hoe je het beste dit ge-wel-dige chatkanaal kunt bereiken, lees dan de #fok FAQ (en vervang voor het gemak #fok voor #muziek, met dank aan Dinosaur_Sr. voor deze tip )
Daarnaast worden er met enige regelmaat luistersessies gehouden in #muziek (Ja! Geil! - WF). Hoe dat in z'n werk gaat staat in dit topic haarfijn uitgelegd.
Stoer! Maar, uhm...stel dat ik stout ben, door wie word ik dan finaal in elkaar geramd?
Dat zijn niemand minder dan het welbekende en beruchte Dynamische Duo, Vork en Witchfynder! Voor alle vragen, opmerkingen, huwelijksaanzoeken, omkopingen en hazewindhondjes zijn wij te mailen op respectievelijk Vork@fokzine.net en Witchfynder@fokzine.net. Goed he?
Ook als je het niet met een slotje of zoiets eens bent zijn wij daar te mailen.
Dat was't?
Ja, dat was het. Nou? En nu posten jij! Verdorie, zit je tijd een beetje hier te verdoen. Hup! Opzouten!
Dat was't part two..
Vind je deze FAQ uitermate grappig en wil je er ook eentje op je site? Sta je op het punt de gehele FAQ te kopieren, knippen en te plakken en net te doen alsof jij deze FAQ hebt geschreven? Kortom, ben je vanplan een FAQ te schrijven, maar ontbreekt het dusdanig aan schrijf talent dat je deze muziek-FAQ zo leuk vind dat je 'm in alle volledigheid overneemt? Dan volgt er nu een waarschuwing.
Dit stukje tekst hierboven is volledig eigendom en aan alle kanten becopyright door Vork en Witchfynder, beter bekend als het Dynamische Duo ©®tm 2002 All Rights Reserved! Eenieder die ook maar van plan is om iets, een woord, letter, spatie, een hele zin en/of alinea's te kopieren en te gebruiken elders op het wereld wijde web en/of elke andere vorm van media heeft hiervoor toestemming nodig van Witchfynder, Vork en het Dynamische Duo nodig die enkel bij zeer hoge uitzondering vergeven wordt. Bij deze kunnen wij nu al mededelen dat enige financiële steun van harte welkom is.
Indien men zo lollig is geweest om toch delen van deze muziek-FAQ over te nemen en hiervoor geen toestemming heeft gekregen, betreft het een illegale actie en wij beschikken over een zeer uitgebreide lijst met mogelijkheidheden om dergelijke acties tegen te gaan. Elk van deze mogelijkheiden worden over het algemeen niet als prettig ervaren. Weest dus gewaarschuwd. Tot zover ons beleid wat betreft het gebruik van deze FAQ buiten Fok! om.
[Dit bericht is gewijzigd door Vork op 28-02-2002 20:41]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |