abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1246915
Bron:
Teletekst pagina 192 zaterdag 21 juli
quote:
Leiders G8 moeten Italiaans kennen
GENUA - Premier Berlusconi van Italie heeft zijn gasten, de leiders van de belangrijkste industrielanden, vrijdag getrakteerd op een redevoering in zijn eigen taal.Tolken waren niet aanwezig. Volgens een woordvoerder van president Poetin van Rusland voelden de leiders, die geen van allen Italiaans verstaan, zich nogal opgelaten. Sommigen, zoals de Duitse bondskanselier Schröder, richtten de blik door het raam naar buiten. Poetin maakte volgens de zegsman van de gelegenheid gebruik om een gesprek aan te knopen met zijn buurman, de Canadese president Chretien. Pas na de toespraak kreeg men een papier met de vertaling.
Goede zet van SB als je serieus genomen wilt worden door de anderen.. NOT... Wat een arrogant eikel is het toch.. zal het wel goed kunnen vinden met Bush
  zaterdag 21 juli 2001 @ 11:10:26 #2
13878 Giph
I gave her water!
pi_1247033
Veni Vidi Vici
Er zit een mooie parallel tussen masturbatie en schrijven. Bij masturbatie fantaseer je dingen, probeer je iets vanuit het niets op te richten. Zo ook bij het schrijven.
pi_1247220
Hehe, dat is inderdaad wel grappig, wordt je nogal serieus genomen als je opzettelijk zorgt dat de anderen je niet kunnen verstaan.

Aan de andere kant, ik erger me wel altijd aan Trix die geen Nederlands spreekt bij dat soort gelegenheden, maar dat ligt dan ook anders. Dan gaat het meer om dat ze iets zegt dan om wat ze zegt.

zondag 22 juli 2001 @ 11:40:35 #4
11782 mad26
--==geen==--
pi_1252198
Geweldig, ik had niet anders verwacht van Berlusconi. Wat een nationalist!
Vu ja dé, the odd feeling nothing has ever happened before...
pi_1254588
Mijn ervaring met Italianen is niet anders; was laatst in Bologna voor werk. Er werd al rap duidelijk gemaakt dat ze alle talen spraken, als het maar Italiaans was. Uiteindelijk liep het zo ver uit de klauwen dat zelfs de smeris eraan te pas moest komen (gelukkig waren die wel bereid om Engels te spreken). Sindsdien heb ik 't niet meer zo op Italianen; bestel m'n pizza alleen nog maar bij Domino's en New york pizza.
pi_1255518
Ach ja , doen die Fransen toch ook altijd?
Maar wel een domme move van SB, hij weet toch dat Bush alleen plat texaans verstaat ??
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=oAVjF_7ensg" rel="nofollow" target="_blank">“We simply do not understand our place in the universe and have not the courage to admit it”</a>
pi_1255564
bewijs dat zo'n G8 altijd leuke tafrelen kan opleveren
pi_2726481
quote:
Op zondag 22 juli 2001 23:54 schreef dontcare het volgende:

Maar wel een domme move van SB, hij weet toch dat Bush alleen plat texaans verstaat ??

Toen Bush op staatsbezoek was in Spanje spraak hij toch wel behoorlijk goed Spaans tegen premier Aznar. Dat moet ik hem toch nageven.
pi_2730288
ja zoiets als:
bush; muccho gracias where are the hookers?
Aznar; you are not in Amsterdam.
bush; darn must have had the wrong flight.
Aznar; I jus thought the same about that.

[onzinmode]

pi_2732405
waarom praten ze toch niet gewoon Engels met elkaar?
  maandag 7 januari 2002 @ 14:26:34 #11
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_2733487
quote:
Op maandag 07 januari 2002 12:52 schreef Barisje het volgende:
waarom praten ze toch niet gewoon Engels met elkaar?
Hoezo 'gewoon engels'?
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
  maandag 7 januari 2002 @ 14:30:09 #12
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_2733515
quote:
Op maandag 07 januari 2002 14:26 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Hoezo 'gewoon engels'?

Wereldvoertaal
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  maandag 7 januari 2002 @ 17:34:04 #13
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_2736088
quote:
Op maandag 07 januari 2002 14:30 schreef Cheiron het volgende:

[..]

Wereldvoertaal

Oh?

Grappig, ik was in de veronderstelling dat de eerste taal Chinees is, gevolgd door het Spaans en dan pas het Engels.

Dat de meeste films en liedjes in Nederland Amerikaans zijn wil niet zeggen dat dat de wereldvoertaal is hoor.

Wat Europa betreft, daar is de grootste taal met voorsprong Duits dus...

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_2736327
quote:
Op zaterdag 21 juli 2001 09:42 schreef calvobbes het volgende:
Bron:
Teletekst pagina 192 zaterdag 21 juli
[..]

Goede zet van SB als je serieus genomen wilt worden door de anderen.. NOT... Wat een arrogant eikel is het toch.. zal het wel goed kunnen vinden met Bush

Wat een vaag bericht. Er waren geen tolken aanwezig. Hoe kan dat nou? Poetin kan ook geen Engels. Die spreekt Russisch en Duits. Tenminste, Beatrix kon eerst ook alleen via een tolk met hem praten, maar laten lukte het in het Duits. Ik zie de premier van Frankrijk nou ook niet zo snel een hele toespraak in Engels houden (alhoewel hij 't wel kan). Ook Schröder is niet zo iemand die snel een hele toespraak in het Engels houdt.

[Dit bericht is gewijzigd door VAK op 07-01-2002 17:51]

pi_2736338
'Voertaal' is niet hetzelfde als 'de meest gesproken (moeder)taal'.
  maandag 7 januari 2002 @ 23:37:08 #16
20223 Carterman
Is een Tilburger!
pi_2740568
quote:
Op maandag 07 januari 2002 17:34 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Oh?

Grappig, ik was in de veronderstelling dat de eerste taal Chinees is, gevolgd door het Spaans en dan pas het Engels.

Dat de meeste films en liedjes in Nederland Amerikaans zijn wil niet zeggen dat dat de wereldvoertaal is hoor.

Wat Europa betreft, daar is de grootste taal met voorsprong Duits dus...

Engels is een internationale taal, een taal die iedereen wel een beetje spreekt. Frans, Spaans, Duits en zeker Chinees zijn dat niet.
Time is what keeps everything from happening at once.
pi_2745358
quote:
Op maandag 07 januari 2002 23:37 schreef Carterman het volgende:

[..]

Engels is een internationale taal, een taal die iedereen wel een beetje spreekt. Frans, Spaans, Duits en zeker Chinees zijn dat niet.

Frans, Spaans en Duits zijn wel degelijk wereldtalen. Maar vraag niet aan een willekeurige Brit of Amerikaan (tenzij Amerikaanse Hispanic) of hij/ zij een van die talen spreekt. Andersom natuurlijk ook niet. Duitsers en Fransen spreken in veel gevallen ook geen talen over de grens. Maar in Europa zijn er denk ik meer Duits- en Franstaligen dan Engelstaligen
  dinsdag 8 januari 2002 @ 16:03:35 #18
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_2745643
quote:
Op maandag 07 januari 2002 23:37 schreef Carterman het volgende:

[..]

Pardon?
In Nederland, Scandinavie, Engeland en de VS ja.
In bv geheel midden en zuid-amerika is het Spaans de internationale voertaal, en in de VS kan je er in de zuidelijke staten ook zeer goed mee uit de voeten.

Frans is op bijna het gehele Afrikaanse continent een taal waar je zeer goed mee uit de voeten kan en als je in midden, oost, zuid-oost Europa en Rusland bent dan is Duits daar de internationale voertaal.

Het is een fabel dat Engels 'de internationale voertaal' is, alleen omdat dat in Nederland toevallig zo is.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_2745832
Engels is wel een taal die eenvoudig te leren is voor mensen die een aanverwante taal als moedertaal hebben. Dat zijn dus de Germaanse en Saksische talen. In Nederland, Belgie (alleen Vlaanderen), Duitsland Scandinavie etc. spreekt bijna iedereen wel een beetje Engels. Maar in Zuid- Europa en Zuid- Amerika, waar voornamelijk Romaanse talen worden gesproken, wordt er waarschijnlijk wat minder Engels gesproken. Ik denk dat de meeste Spanjaarden en Italianen wel redelijk goed Frans verstaan. Het heeft dus veel met taalgroepen te maken. Engels is misschien wel de internationale voertaal, maar ik denk zeker niet de meest gesproken taal ter wereld. In Europa zal Duits wel de meest gesproken taal zijn, maar wereldwijd, maar buiten Europa is het Duits geen grote taal. Ik denk dat Frans en Engels weinig voor elkaar onder doen.
  dinsdag 8 januari 2002 @ 16:22:55 #20
2391 Jimmy
Door het bot
pi_2745957
Er is trouwens ook niet 1 chinese taal, maar enorm veel verschillende talen zoals onder andere Mandarijns en Kantonees.

Ik denk dat Spaans wereldwijd dus de meest gesproken taal is. Binnen Europa lijkt me dat toch Engels.

Rock 'n Roll Motherfucker - Join the Rock 'n Roll Jihad!
www.last.fm/user/JimmyShelter
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
pi_2746115
quote:
Op dinsdag 08 januari 2002 16:22 schreef Jimmy het volgende:
Er is trouwens ook niet 1 chinese taal, maar enorm veel verschillende talen zoals onder andere Mandarijns en Kantonees.

Ik denk dat Spaans wereldwijd dus de meest gesproken taal is. Binnen Europa lijkt me dat toch Engels.

Binnen Europa Engels niet. Alleen in de UK, Ierland en op Malta is Engels de officiele taal, en van de republiek Ierland weet ik dat nog niet een zeker (dat zal Bob Rooney wel weten). Duits en Frans worden in Europa echt veel meer gesproken.

Frans wordt gesproken in: Frankrijk, een deel van Belgie, een deel van Luxemburg, een deel van Zwitserland en volgens mij ook een klein stukje van Italie (Valle D'Aosta als ik mij niet vergis)

Duits wordt gesproken in: Duitsland, Oostenrijk, Liechtenstein, een groot deel van Zwitserland, een stukje Luxemburg, een klein stukje Belgie en een stukje Italie (Sud - Tirol)

Als je dan bedenkt dat Duitsland meer inwoners heeft dan de UK en Ierland bij elkaar, dan denk ik dat het duits taal nummer 1 van Europa is.

dinsdag 8 januari 2002 @ 17:47:28 #22
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_2746551
Duits is met voorsprong de grootste taal in Europa ja:

Duitsland 82 miljoen
Zwitserland 4 miljoen duitstaligen
Oostenrijk 5 miljoen
Polen 1 miljoen duitstaligen
Tjechie 400.000 duitstaligen
Hongarije 300.000 duitstaligen

Dus....

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_2747312
quote:
Op dinsdag 08 januari 2002 17:47 schreef X-Ray het volgende:
Duits is met voorsprong de grootste taal in Europa ja:

Duitsland 82 miljoen
Zwitserland 4 miljoen duitstaligen
Oostenrijk 5 miljoen
Polen 1 miljoen duitstaligen
Tjechie 400.000 duitstaligen
Hongarije 300.000 duitstaligen

Dus....

Exact, maar ik wist niet dat in sommige Oost- Europese landen ook veel mensen het Duits als werkelijke moedertaal hebben. Ik weet wel dat de meeste Polen, Tsjechen en Hongaren goed Duits spreken, maar niet dat ze het daadwerkelijk als moedertaal hebben.
  woensdag 9 januari 2002 @ 07:22:55 #24
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_2753435
quote:
Op dinsdag 08 januari 2002 18:48 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Exact, maar ik wist niet dat in sommige Oost- Europese landen ook veel mensen het Duits als werkelijke moedertaal hebben. Ik weet wel dat de meeste Polen, Tsjechen en Hongaren goed Duits spreken, maar niet dat ze het daadwerkelijk als moedertaal hebben.

Overblijfsel van de 2e wereldoorlog
Polen was tuurlijk origineel Duitsland. Ook voor de annexaties.

En heel vroeger was Duits de taal waarin de bijbel als eerste werd vertaald en daarom was de verspreiding zo groot.

Kijk maar, ook op veel plaatsen verspreid in de Balkan en Rusland en zo

[Dit bericht is gewijzigd door X-Ray op 09-01-2002 09:15]

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  woensdag 9 januari 2002 @ 16:15:06 #25
909 Num
Núm dus!
pi_2758004
Leuk kaartje Blijf het gek vinden dat ze in Hongarije en Finland ongeveer dezelfde taal spreken.
Heb ook nog een kaart van voor de eerste wereld oorlog daarop staan ook nog de europese rassen

Okee de moedertaal die het meest wordt besproken is Duits in europa. Maar de tweede taal van de meest mensen is dat dan niet Engels?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')