abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 juli 2001 @ 14:46:01 #1
13250 Lod
Sapere aude!
pi_1235446
Van nu.nl afgehaald:
[quote] ENSCHEDE - De eigenaar van een mishandelde merrie uit Enschede gaat namen van dierenbeulen op internet zetten. Daarvoor heeft hij de website www.zinloos-gewelddieren.nl in het leven geroepen. Hij hoopt dat de site helpt dierenmishandeling te voorkomen.

"Mogelijke daders zullen zich wel drie, vier keer bedenken om dieren te gaan mishandelen", zegt initiatiefnemer H. ten Napel. "Niemand wil het risico lopen om met zijn naam op de site te komen." Hij gaat alleen veroordeelde dierenbeulen met naam en toenaam vermelden.

"Ik ben absoluut niet uit op lynchpartijen. Ik ga rechtszaken volgen. Slachtoffers van dierenmishandeling zullen zich heus wel bij mij melden. Mijn paard was het zoveelste slachtoffer."

Zijn 14-jarige merrie Wenga werd vorige week mishandeld bij een dierenpension in Losser. In Twente werd de afgelopen tijd aantal paarden en pony's verminkt.

Bang voor claims van vermelde daders is de rechtenstudent niet. "De dader is toch veroordeeld? Een rechtszaak is openbaar. Laster kan hij me niet voor de voeten werpen, want ik meld geen onwaarheden."
[\quote]

Mijn steun heeft ie in iedergeval

GNU Terry Pratchett
  donderdag 19 juli 2001 @ 14:47:49 #2
631 GHaven
Dementerende borstenbetaster.
pi_1235458
quote:
Op donderdag 19 juli 2001 14:46 schreef Lod het volgende:
www.zinloos-gewelddieren.nl
Zinloos geklik. Die site werkt niet. .
Haalt gelijk bij rechter.
  donderdag 19 juli 2001 @ 14:49:28 #3
13250 Lod
Sapere aude!
pi_1235473
quote:
Op donderdag 19 juli 2001 14:47 schreef GHaven het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, 2 minuten geleden deed ie het nog. Stond niet bijster veel op trouwens
GNU Terry Pratchett
pi_1235552
Onzin-initiatief. Als ik mijn emoties zou laten spreken zou ik ja zeggen, maar zo werkt het toch niet. Bovendien zijn die lui vaak dermate gestoord dat ze gewoon in behandeling moeten, ipv beschimpt door een stelletje wraaklustigen.
  donderdag 19 juli 2001 @ 15:23:08 #5
13250 Lod
Sapere aude!
pi_1235706
quote:
Op donderdag 19 juli 2001 15:01 schreef dus het volgende:
Onzin-initiatief. Als ik mijn emoties zou laten spreken zou ik ja zeggen, maar zo werkt het toch niet. Bovendien zijn die lui vaak dermate gestoord dat ze gewoon in behandeling moeten, ipv beschimpt door een stelletje wraaklustigen.
In mijn ogen helpt een behandeling niet voor deze personen. Levenslang opsluiten of doodmaken.
Iemand in een vlaag van verstandsverbijstering o.i.d. iets doet kan nog baat hebben bij een behandeling. Dit zijn hele acties die heel bewust gedaan zijn.
GNU Terry Pratchett
pi_1235725
quote:
Op donderdag 19 juli 2001 15:23 schreef Lod het volgende:
In mijn ogen helpt een behandeling niet voor deze personen.
Mensen bij justitie zeggen van wel en die weten het vast beter dan jij. Ik heb dat net op de radio gehoord. Ik geef toe, het is ronduit walgelijk als je hoort dat een man voor de lol 25 ganzen overrijdt met z'n auto, maar ons rechtssysteem is nou eenmaal niet gebaseerd op wraakgevoelens.
pi_1235766
Eindelijk, dit is het beste wat we tegen dierenmishandeling kunnen doen. Maar hoe ver zullen we gaan, gaan we ook het slachtvee melden en de bedrijven die dat doen
  donderdag 19 juli 2001 @ 15:31:57 #8
13250 Lod
Sapere aude!
pi_1235773
quote:
Op donderdag 19 juli 2001 15:25 schreef dus het volgende:

[..]

maar ons rechtssysteem is nou eenmaal niet gebaseerd op wraakgevoelens.

En dat is maar goed ook.
En ik weet niet of justitie het 'beter' weet. Justitie moet een reactie hebben die in het verlengde ligt van de wet/recht. Anders hebben ze geen bestaanrecht. En het is vaker gebleken dat de wet helaas niet parallel loopt aan wat logisch, verstandig of gerechtvaardig is.
GNU Terry Pratchett
  donderdag 19 juli 2001 @ 15:36:13 #9
13250 Lod
Sapere aude!
pi_1235811
quote:
Op donderdag 19 juli 2001 15:31 schreef Aneurism het volgende:
Eindelijk, dit is het beste wat we tegen dierenmishandeling kunnen doen. Maar hoe ver zullen we gaan, gaan we ook het slachtvee melden en de bedrijven die dat doen
Dat is inderdaad geen pretje. Ik heb echter vaak genoeg in slachthuizen rondgelopen en gezien dat het hele proces zodanig opgebouwd is dat het lijden voor de dieren minimaal is.
Maar we hebben het hier over het mishandelen van dieren die daar nog lange tijd pijn/last van zullen hebben.
GNU Terry Pratchett
pi_1235826
quote:
Op donderdag 19 juli 2001 15:36 schreef Lod het volgende:
Maar we hebben het hier over het mishandelen van dieren die daar nog lange tijd pijn/last van zullen hebben.
Dieren kunnen misschien niet eens leed ervaren zoals mensen dat doen. Het zou veel eerder een ethisch probleem zijn voor de mens, dan een fysiek probleem voor een dier. Dieren hebben geen zelfmedelijden, een noodzakelijke voorwaarde voor langdurige leedervaring.
Zie De Groene Amsterdammer van een week terug voor een verhelderend verslag daarover, geschreven door een biopsycholoog.
  donderdag 19 juli 2001 @ 15:49:19 #11
13250 Lod
Sapere aude!
pi_1235908
quote:
Op donderdag 19 juli 2001 15:38 schreef dus het volgende:

[..]

Dieren kunnen misschien niet eens leed ervaren zoals mensen dat doen. Het zou veel eerder een ethisch probleem zijn voor de mens, dan een fysiek probleem voor een dier.

Ik denk dat ik weet wat je bedoelt maar de formulering vind ik niet goed. Pijn is juist wel degelijk een fysiek probleem voor dieren. Ze worden gehinderd in hun beweging om maar een voorbeeld te noemen. Bij mensen komt daar inderdaad nog een psychisch probleem bij.
En het is voor mij een ethisch probleem ja. Sinds het begin van de mensheid hebben we dieren gebruikt (misbruikt), gecultiveerd noem maar op. Hedentendage zijn veel dieren (soms zelfs soorten) afhankelijk van de mens. Deze dieren kunnen niet meer voor zichzelf zorgen (cru gezegd) en wij hebben ethisch gezien de verantwoording om over hun welzijn te waken.
quote:
Dieren hebben geen zelfmedelijden, een noodzakelijke voorwaarde voor langdurige leedervaring.
Zie De Groene Amsterdammer van een week terug voor een verhelderend verslag daarover, geschreven door een biopsycholoog.
Is dat artikel ook online ergens te vinden? Ik ben erg geinteresseerd in dit soort dingen.
GNU Terry Pratchett
pi_1235933
quote:
Op donderdag 19 juli 2001 15:49 schreef Lod het volgende:
En het is voor mij een ethisch probleem ja. Sinds het begin van de mensheid hebben we dieren gebruikt (misbruikt), gecultiveerd noem maar op. Hedentendage zijn veel dieren (soms zelfs soorten) afhankelijk van de mens. Deze dieren kunnen niet meer voor zichzelf zorgen (cru gezegd) en wij hebben ethisch gezien de verantwoording om over hun welzijn te waken.
Je hebt helemaal gelijk. Maar ik vind dat in de strijd tegen het onrecht tegen dieren heel erg opgepast moet worden. Want als je het over (ik noem het maar even) de 'sentimentele' boeg gaat gooien, kun je dus door dat soort artikelen genadeloos onderuit gehaald worden.
quote:
Is dat artikel ook online ergens te vinden? Ik ben erg geinteresseerd in dit soort dingen.
Nee, helaas. Op www.groene.nl worden elke week vijf stukken geselecteerd voor on-line-publicatie, maar deze zat er niet bij...
pi_1235950
quote:
Op donderdag 19 juli 2001 15:49 schreef Lod het volgende:
Pijn is juist wel degelijk een fysiek probleem voor dieren. Ze worden gehinderd in hun beweging om maar een voorbeeld te noemen. Bij mensen komt daar inderdaad nog een psychisch probleem bij.
Hier heb je overigens helemaal gelijk in.
  donderdag 19 juli 2001 @ 15:56:40 #14
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_1235978
http://www.monno.nl/cgi-bin/ultimatebb.cgi

banner staat er al op! nu FOK! nog

donderdag 19 juli 2001 @ 16:01:54 #15
13250 Lod
Sapere aude!
pi_1236018
quote:
Op donderdag 19 juli 2001 15:51 schreef dus het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk. Maar ik vind dat in de strijd tegen het onrecht tegen dieren heel erg opgepast moet worden. Want als je het over (ik noem het maar even) de 'sentimentele' boeg gaat gooien, kun je dus door dat soort artikelen genadeloos onderuit gehaald worden.
[..]

Ik laat mij zelden leiden door mijn sentiment. Ik ben ook geen voorstander van bijvoorbeeld de dierenbescherming zoals ze nu zijn. Bij alles waar maar een dier bij te pas komt gaan ze lopen roepen dat het dierenmishandeling is. Onzin, bij alle situaties moet gekeken worden naar hoe het dier zich voelt. Je zult het nooit precies weten maar lichaamstaal zegt vaak meer dan duizend woorden.
Mijn mening is echter nog steeds dat de daders van hierboven een gevaar vormen voor de maatschappij, dat behandeling geen zin heeft omdat zij weten wat ze doen en zelfs gericht bezig zijn.
quote:
Nee, helaas. Op www.groene.nl worden elke week vijf stukken geselecteerd voor on-line-publicatie, maar deze zat er niet bij...
sjund
GNU Terry Pratchett
  donderdag 19 juli 2001 @ 16:58:29 #16
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_1236470
quote:
Op donderdag 19 juli 2001 14:46 schreef Lod

"Ik ben absoluut niet uit op lynchpartijen. Ik ga rechtszaken volgen.

Maar wat is dan het nut van het publiceren van de naam van dierenbeulen?
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
  dinsdag 24 juli 2001 @ 22:51:47 #17
11921 megatron
Robot in disguise
pi_1269520
Ik ben tegen zinloze acties tegen zinloos geweld, maar in dit geval steun ik IEDER initiatief om de dader op te sporen en levend door de gehaktmolen te trekken.

En ik ben heus niet zo'n dierenfan (een goede hond is een dode hond, wat mij betreft) maar van dit soort acties word ik erg verdrietig.

Dan liever stierenvechten, als zo'n stier zo'n Olijf op de hoorns neemt. Yeah!

It must be Thursday. I never could get the hang of Thursdays...
  woensdag 25 juli 2001 @ 07:48:42 #18
1542 Ludo
Still YF&S
pi_1270540
och och, wat een poeha allemaal. Toen LMK een aktie tegen geweld tegen bussen begon, toen hoorde je bijna niemand.

Nee, maar wel kopiëren.....

<a href="http://www.clinicantwerp.com/movie.htm" rel="nofollow" target="_blank"><a href="http://www.clinicantwerp.com/movie.htm<" rel="nofollow" target="_blank">http://www.clinicantwerp.com/movie.htm<</a>;/a>
pi_1558993
quote:
Op donderdag 19 juli 2001 14:47 schreef GHaven het volgende:

moet zijn: www.zinloosgewelddieren.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')