Zo gezegd, zo gedaan vandaag. Maar..................jawel, er is altijd een maar, waarom anders een topic openen, ik ben er niet helemaal gerust op. Is een bank verplicht een bedrag op verzoek terug te storten als de tenaamstelling niet klopt met het (bank)rekeningnummer?
Hoelang duurt dat gemiddeld?
Ervaringen van andere sufkutten die dezelfde fout mbv girotel hebben gemaakt zijn meer dan welkom.
quote:Ja de bank zorgt dat het goed komt, ik heb gister nog een zaak ingevoerd van de ABN amro bank tegen een persoon, waarvan ik de naam uiteraard niet mag noemen, waarbij er dus een bedrag met spoed werd overgemaakt. Ook is hierbij het verkeerde rekeningnummer doorgegeven.
Op dinsdag 17 februari 2004 22:41 schreef Grobbenkuiken het volgende:
Ik, stomme kut, heb een verkeerd bankrekeningnummer gebruikt bij het overschrijven van een redelijk bedrag. De overschrijving heb ik begin december gedaan via girotel. Een aangename muts bij de girofoon bood een oplossing: kopietje van de afschrijving met verzoek de afschrijving ongedaan te maken in een giro-enveloppe (gratuite) insturen ter attentie van de afdeling correspondentie.Zo gezegd, zo gedaan vandaag. Maar..................jawel, er is altijd een maar, waarom anders een topic openen, ik ben er niet helemaal gerust op. Is een bank verplicht een bedrag op verzoek terug te storten als de tenaamstelling niet klopt met het (bank)rekeningnummer?
Hoelang duurt dat gemiddeld?Ervaringen van andere sufkutten die dezelfde fout mbv girotel hebben gemaakt zijn meer dan welkom.
quote:Nee, de bank is dit *niet* verplicht, de ontvanger wel.
Op dinsdag 17 februari 2004 22:41 schreef Grobbenkuiken het volgende:
Zo gezegd, zo gedaan vandaag. Maar..................jawel, er is altijd een maar, waarom anders een topic openen, ik ben er niet helemaal gerust op. Is een bank verplicht een bedrag op verzoek terug te storten als de tenaamstelling niet klopt met het (bank)rekeningnummer?
Hoelang duurt dat gemiddeld?
quote:Nee, dit is niet verplicht. De bank is ook niet verplicht om de naam van de rekening te controleren (dit staat ook vermeld in de algemene bankvoorwaarden.). De Postbank zal voor je proberen te bemiddelen, en dus de persoon die het geld heeft ontvangen aanschrijven met het verzoek om het terug te boeken. Als die persoon weigert houdt het wat de bank betreft op.
Op dinsdag 17 februari 2004 22:41 schreef Grobbenkuiken het volgende:
Is een bank verplicht een bedrag op verzoek terug te storten als de tenaamstelling niet klopt met het (bank)rekeningnummer?
Hoelang duurt dat gemiddeld?
De hele procedure kan 3 tot 8 weken duren, en je hebt dus geen garantie op je geld terug (via de bank tenminste). Als je gaat dreigen met rechtszaken enzo heeft dat wellicht meer effect (je krijgt ook gelijk als je eentje aan zou spannen) maar de bank kan je dan niet verder helpen.
quote:Als er fouten zijn gemaakt is de maximum termijn om te reclameren 12 maanden. Als het al langer dan een maand is geleden is dat over het algemeen alleen schriftelijk te doen.
Op dinsdag 17 februari 2004 22:48 schreef Wekko het volgende:
Als de naam niet overeenkomt met het rekeningnummer zijn ze dat volgens mij wel verplicht jah...maar daar zal ook wel een max termijn aan verbonden zijn. Ook een beetje laat om daar nu achter te komen he?
Desalniettemin zou ik graag het bedrag weer terug ontvangen.
Ervaringsdeskundigen in the house?
quote:Als het goed is heb je een brief terug gekregen van de Postbank waarin een datum staat wanneer je contact op kan nemen als je tot die tijd nog niets gehoord hebt en het geld niet terug hebt. Als je na die genoemde datum (maar binnen 3 weken daarna) even belt kunnen ze je in contact brengen met de ontvanger.
Op dinsdag 17 februari 2004 23:06 schreef Grobbenkuiken het volgende:
Ik kwam er iets langer dan zes weken achter. Helaas, pindakaas.
De ontvanger van het bedrag heeft geen sjoege gegeven, en ik weet ook niet wie het is.
quote:3 rode Xjes?
Op dinsdag 17 februari 2004 23:10 schreef nakbak het volgende:
quote:De postbank is wel snel, maar niet zo snel.
Op dinsdag 17 februari 2004 23:08 schreef 700MB het volgende:[..]
Als het goed is heb je een brief terug gekregen van de Postbank waarin een datum staat wanneer je contact op kan nemen als je tot die tijd nog niets gehoord hebt en het geld niet terug hebt. Als je na die genoemde datum (maar binnen 3 weken daarna) even belt kunnen ze je in contact brengen met de ontvanger.
De respons ken ik nog niet, ik leg bij voorbaat een knoop in mijn panties.
[Dit bericht is gewijzigd door ElisaB op 17-02-2004 23:20]
quote:Oh, ja, nee, dan duurt het nog even ja...
Op dinsdag 17 februari 2004 23:13 schreef Grobbenkuiken het volgende:
Excuus voor de spraakverwarring, maar ik heb mijn bezwaarschriftje pas vandaag in de bus gegooid.
quote:Hup, hup, buitenspelen!
Op dinsdag 17 februari 2004 23:14 schreef nakbak het volgende:
infantiliteiten
quote:Ik heb dus de ervaring van wanneer mensen weigeren het terug te geven.
Op dinsdag 17 februari 2004 23:06 schreef Grobbenkuiken het volgende:
Ik kwam er iets langer dan zes weken achter. Helaas, pindakaas.
De ontvanger van het bedrag heeft geen sjoege gegeven, en ik weet ook niet wie het is.Desalniettemin zou ik graag het bedrag weer terug ontvangen.
Ervaringsdeskundigen in the house?
quote:Dus, als de Postbank geen respons krijgt, moet ik dan een procedure starten? Damn, het bedrag is EUR 250, dat loont niet.
Op dinsdag 17 februari 2004 23:25 schreef snabbi het volgende:[..]
Ik heb dus de ervaring van wanneer mensen weigeren het terug te geven.
* snabbi werkt op een deurwaarderskantoor.
* snabbi weet dus dat je in je recht staat
Enige wat ik nog zeker weet van die ene opdracht is dat de ABN AMRO zelf die fout had gemaakt en dat de ABN AMRO dus zelf ook de eisende partij was in die kwestie.
Op zich moet je niet te ver vooruit kijken denk ik en gewoon afwachten wat je van de postbank te horen krijgt.
quote:Dat de Postbank geen respons krijgt wil natuurlijk niet zeggen dat die persoon niet bereid is tot het terugboeken van het bedrag. Het kan zijn dat ze een tijdje op vakantie zijn, er een verkeerd adres bij de bank bekend is, of ze denken 'oja, nou ja, dat boeken we volgende week wel een keer terug' ofzo.
Op dinsdag 17 februari 2004 23:29 schreef Grobbenkuiken het volgende:
Dus, als de Postbank geen respons krijgt, moet ik dan een procedure starten? Damn, het bedrag is EUR 250, dat loont niet.
quote:Kijk, dat vind ik een creatief en vriendelijk idee.
Op dinsdag 17 februari 2004 23:47 schreef 700MB het volgende:[..]
Dat de Postbank geen respons krijgt wil natuurlijk niet zeggen dat die persoon niet bereid is tot het terugboeken van het bedrag. Het kan zijn dat ze een tijdje op vakantie zijn, er een verkeerd adres bij de bank bekend is, of ze denken 'oja, nou ja, dat boeken we volgende week wel een keer terug' ofzo.
Je zou het zelf misschien kunnen bespoedigen door 50 cent naar die rekening over te maken met de mededeling erbij wat er is gebeurd met het verzoek om het terug te boeken naar je rekening (met eventueel je telefoonnummer erbij).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |