abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1254715
Nieuwe cd komt waarschijnlijk begin volgend jaar uit. Ze zijn nu bezig met een tour in de VS. En Ze spelen tijdens die concerten veel nieuwe nummers. Dit zei iemand die naar een van de concerten was geweest over de nieuwe nummers:

Completely Different....
The piano songs are like Miller's Angel's or A Long December or raining in Baltimore.... etc.. they sound like the piano songs. I guess.... Goodnight LA is one of them and also Black and Blue, from what i remember. they were good
American Girls is just awesome, it's like an actual rock song, it's... hard to describe but it really gets you moving. Butterfly in reverse probably has one of the best melodies, and is lyrically sound.

The songs overall are not like any one album. they've taken a step in a new direction and I think the new album will be even bigger than August, in my opinion. I honestly think it'll revive the crows' careers.

Als er interesse is wil ik ook wel een review posten van een van de recente concerten. (met setlist)

zondag 22 juli 2001 @ 21:59:20 #27
13909 annabegins
dappere Galliër
pi_1254734
even bigger than August?! Klinkt in elk geval veelbelovend.Ook goed dat ze der de piano weer bijnemen, ik zit echt niet te wachten op een CC-change die dan à la radiohead heel experimenteel wordt.
Die recensie wil ik wel eens lezen... Count me in
pi_1255593
Eerlijk gezegd lijkt het me best stoer als de Counting Crows de Radiohead kant uitgaat, maar ik zie het niet gebeuren, en misschien is dat wel goed... ik kijk in ieder geval uit naar hun nieuwe album en ga hem denk ik ook wel komen, als er zoveel piano in zit! En ik sta op de stoep als ze in Nederland komen
pi_1260585
Ik ben een behoorlijke fan geworden en wacht echt op het nieuwe album en de bijbehorende concerten. De huidige albums zijn echt grijs gedraaid, maar nog niet grijs genoeg. Echte favo songs heb ik niet, dat ligt heel erg aan de mood waarin ik ben.

Mooie quote:

quote:
If I could make it rain today
And wash away this sunny day down to the gutter
I would
Just to get a change of pace
Things are getting worse, but I feel a lot better
And that's all that really matters to me
Uit Amy hit the atmosphere, schitterende wals.
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
pi_1262401
Ben ook een groot fan. Niet zozeer vanwege de muziek, maar vooral vanwege die schitterende teksten. Zo heerlijk melancholisch...
god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
pi_1263134
Owja, ik heb nog even een paar van mijn favoriete tekstfragmenten opgezocht.

Uit Round Here
"She walks along the edge of where the ocean meets the land, just like she's walking on a wire in the circus"

Uit Mr Jones
"I will paint my picture
paint myself in blue and red and black and gray
all of the beautiful colors are very, very meaningful
gray is my favorite color
I felt so symbolic yesterday
If I knew Picasso
I would buy myself a gray guitar and play"

Uit Time and Time again
"I wanted to see you walking backwards
and get the sensation of you coming home
I wanted to see you walking away from you
without the sensation of you leaving me alone"

god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
  maandag 23 juli 2001 @ 22:51:46 #32
13909 annabegins
dappere Galliër
pi_1263163
quote:
Op maandag 23 juli 2001 22:45 schreef RaisinGirl het volgende:

Uit Time and Time again
"I wanted to see you walking backwards
and get the sensation of you coming home
I wanted to see you walking away from you
without the sensation of you leaving me alone"

Prachtig is dat.... * annabegins beseft dat ze maar geen genoeg krijgt van counting crows.

Melancholie heeft een nieuwe dimensie gekregen

pi_1263375
15-7-01 Konocti, CA

1. Miami
2. I Wish I Was A Girl
3. Richard Manuel is Dead
4. Butterfly in Reverse (or, Marianne) ("This is from the new album. If you're bootlegging... (pause) just don't spread it around to the whole world yet!" -Adam)
5. Angles of the Silences (Acoustic)
6. 'Round Here (including a verse from Walk Away Renee)
7. Untitled ("This song doesn't have a name yet..." -Adam)
8. High Life
9. Mr. Jones
10. American Girls (WOW!!! If you can find a bootleg of this song, Get It!)
11. Goodnight L.A.
12. Catapult
13. Rain King
(encore)
14. Unknown (from the new album... Adam didn't give a name. The only line I can recall involves the main person in the song getting on his knees).
15. Omaha (with the audience singing the chorus)
16. Hanging Around

Great show all around, although Mr. Jones was rather plain and he cut out a few lines. I haven't been following CC news so I don't know if this has already been discussed, but American Girls is an incredible
song and I'd expect it to be the single from the new album. At the beginning of the show Adam said that the new album was one third to one half finished.

Over zelfde concert:
Crows stepped on about 8:15 and opened up with the new song Miami, which everyone loved. Then went right into I Wish I was a girl. My favorite new song had to be American Girls, and i think that it will make a spectacular single if they release it as one. I think it has potential to be in the charts. Everyone lit up when they played the familiar songs, and the crowd
was mesmorized by all the new songs.
Adam mentioned tha the didn't care if we booted the concert as long as we didn't distribute it all over the world. The crowd was awesome and the energy was great. For the first time ever I actually enjoyed listening to Hangin Around... it's a song i don't usually like, but in concert is was spectacular.
I was very impressed and hopefully someone was taping cuz i would love a copy.

Ander optreden:
the portland was a great show. adam was very talkative and seemed like he was in a good mood though it might have been all of the wine. they played seven of the new songs. the set list as i can recall it [not in order]: Miami, Goodnight LA, American Girls, Butterfly in Reverse, Untitled [inside of you], Richard Manuel, black and blue, Catapult, AOTS, Round Here [with "come pick me up"& the "fuck your christmas" alt], Omaha, Mr. Jones, Rain King w/ Thunder Road, All My Friends, & Hanginaround. Obviously I am forgetting a few there.

As for the new songs, I think I like Richard Manuel the best. I do not like Butterfly. I don't know what it is about that song, but it just screams really bad Burt Bacharach. I also liked American Girls, Miami,
and Untitled [inside of you].

pi_1300221
Allemachtig wat veel reacties! Ik zie t pas laat, omdat ik dacht dat er geen reacties meer kwamen en heb daarbij een drukke paar weken gehad Nu kan ik weer beetje actief met de CC website aan de slag als t goed is... paar weken vrij Heeft iemand verder nog suggesties eigenlijk voor dingen die er op zouden kunnen? Die nog niet/weinig zijn te vinden op andere CC sites?
Today was just a day fading into another... | [url]http://ccrows.virtualave.net[/url]
  maandag 30 juli 2001 @ 23:46:22 #35
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_1300315
Hele goeie site, waar alles op staat en je Bootlegs kunt bestellen (ssssst)

Lisa's Counting Crows shrine

Ik ben zelf al sinds =/- '93/'94 fan van de Crows. Heb ze ook een keertje ontmoet, mee gebierd en een zeer relaxed backstage feestje mee gehad...een van de beste dingen tot nu ooit gebeurd ....(Melkweg 17/10/'99)

[TK] GVB Golfregels (NGF) Boeken + DVD
Just a little lovin', early in the mornin'
Beats a cup of coffee for startin' off the day.
pi_1301426
quote:
Op maandag 30 juli 2001 23:46 schreef ForrestX het volgende:

Heb ze ook een keertje ontmoet, mee gebierd en een zeer relaxed backstage feestje mee gehad...een van de beste dingen tot nu ooit gebeurd ....(Melkweg 17/10/'99)

Hey dat concert ben ik ook geweest! Hoe ben je bij die lui backstage gekomen dan?
Today was just a day fading into another... | [url]http://ccrows.virtualave.net[/url]
  dinsdag 31 juli 2001 @ 21:10:40 #38
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_1306433
quote:
Op dinsdag 31 juli 2001 09:45 schreef FaLc0n het volgende:

[..]

Hey dat concert ben ik ook geweest! Hoe ben je bij die lui backstage gekomen dan?

De vriendin van een een hele goeie vriend van mij werkte bij de platenmaatschappij en zij waren met z'n tweeën de dag voor het concert naar de opnames voor 2 meter sessies geweest, beetje gebabelt met de band enzo erg gezellig. Enfin, wij de volgende dag met z'n drieën naar dat concert, heel normaal, via de gewone ingang enzo, genoten van het concert en na afloop nog ff in de zaal blijven staan. (als je met je gezicht naar het podium staat, links voor bij de box) komen naar een minuut of 5 à 10 die leden van de band het trapje af, lopen direct naar ons toe, geeft Adam mij als eerst een hand en zegt:"Hi, I'm Adam" als of ik dat niet wist Nou ja, na een tijdje stelden wij voor om met z'n allen nog wat te gaan drinken in A'dam, maar de heren moesten nog even afkoelen backstage, dus zo gezegd zo gedaan, wij mee backstage, paar Coronatjes gedronken en mooie verhalen gehoord. We waren er o.a. bij dat de bassist (Matt) voor het eerst vertelde aan de hele band dat zijn vrouw zwanger was) Daarna mee naar hun hotel. Helaas voor ons, waren de leden erg moe en aangekomen in het hotel wilden ze best nog ff een pilsje pakken ergens (meer uit verplichting tegenover ons). Wij hebben ze maar lekker naar bed laten gaan en afscheid genomen. Wel erg coole avond gehad...

Een paar maanden later, bij een concert in Eindhoven herkende Dan, de gitarist ons meteen uit het publiek!! Helaas toen geen na-feestje door die achterlijk security

Dat was eigenlijk zo'n beetje het verhaal...genoeg???

pi_1306511
quote:
Op zaterdag 21 juli 2001 16:23 schreef Zanderrr het volgende:
Ik heb één cd van ze (een groene ), maar ik draai 'm nauwelijks. Toch maar weer eens opzetten.

[edit:] Recovering the Sattelites, dus...

Recovering the Satellites.

CC is zo'n bandje dat zeldzaam mooie muziek draait, wat door een klein groepje mensen (toch iets groter dan je denkt, stiekem) enorm gewaardeerd wordt.
Eindelijk eens muziek waar je lekker van kan genieten zonder dat het zwaar gehyped is door de platenmaatschappijen.

Ssst, we houden het gewoon ons geheimpje: CC is waanzinnig mooi.

To sit back and do nothing is to cooperate with the oppresser - Jane Elliot || "What doesn't kill you makes you stronger"
  woensdag 1 augustus 2001 @ 11:30:12 #40
13909 annabegins
dappere Galliër
pi_1309816
Goed idee, niemand hoeft hier ooit iets van te weten.... This is our tiny little secret
pi_1312182
Lijkt mij ook een goed idee Dan ook niet verder vertellen dat je hier: http://www.countingcrows-l.org in de multimedia sectie 7 nieuwe songs in Real Audio kan beluisteren. Iig tijdelijk, als de band bezwaar maakt zijn de files weer weg.
pi_1315820
ForrestX je verhaal klinkt haast te mooi om waar te zijn Echt gaaf...Ik heb trouwens ook al wat nieuwe nummers gehoord van Counting Crows. Onder andere "Richard Manuel Is Dead" en dat nummer klinkt op zich wel goed. Er blijken inderdaad toch meer fans te zijn dan ik dacht...
pi_3775897
Meld zich ook als fan! Heb ze twee jaar geleden voor het eerst op Pinkpop gezien en kende ze nog helemaal niet.. Sindsdien helemaal verknocht aan hun! En heb nu natuurlijk alle cd's en kan bijna niet wachten op de nieuwe!!
pi_3777245
Waarschijnlijk komt op 7 juli Hard Candy uit. Een nieuw nummer dat niet op het nieuwe album staat zal verschijnen op de soundtrack van de film Mr. Deeds, deze soundtrack komt om 11 juni uit.

Ik heb 12 nieuwe tracks en dit nieuwe album wordt super! Vooral Black & Blue, Butterflys in Reverse, Carriage en American Girls zijn geweldig!

woensdag 10 april 2002 @ 10:32:41 #45
3069 Bug
No use for an undertitle
pi_3782954
quote:
Op dinsdag 09 april 2002 20:36 schreef mouzzer het volgende:
Waarschijnlijk komt op 7 juli Hard Candy uit. Een nieuw nummer dat niet op het nieuwe album staat zal verschijnen op de soundtrack van de film Mr. Deeds, deze soundtrack komt om 11 juni uit.

Ik heb 12 nieuwe tracks en dit nieuwe album wordt super! Vooral Black & Blue, Butterflys in Reverse, Carriage en American Girls zijn geweldig!

Die nieuwe nummers zijn dus al te vinden als ik je goed begrijp??
pi_3807426
quote:

Klinkt als en echte CC titel...Mooi poetisch.....ben zeer benieuwd!!
  vrijdag 12 april 2002 @ 13:09:55 #47
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_3808160
quote:

Waar heb je die vandaan dan??? * wil ook hebben!!!
pi_3808198
Die zanger zingt hij ook wel eens of jankt hij altijd?
pi_3808994
quote:
Op vrijdag 12 april 2002 13:09 schreef ForrestX het volgende:

[..]

Waar heb je die vandaan dan??? * wil ook hebben!!!

Via een vriend gekregen, die heeft ze van een paar bootlegs. Denk dat ze wel via audiogalaxy te vinden zijn.

Overige titels die ik heb: 1492, Goodnight LA, Miami, Richard manuel is dead, en een paar Untitled.

Butterflys in Reverse is trouwens geschreven door Adam samen met Ryan Adams.

zaterdag 13 april 2002 @ 20:09:02 #50
24316 Kaleman
nee nee, het is geen skinhead
pi_3822020
Ik ben al een aardig tijdje op zoek naar het duet van de crows samen met Fiona Apple. Pale bleu eyes heet het nummer.
Ik heb het al van KaZaA kunnen halen,maar alle versies die ik download zijn zwaar bagger van geluidskwaliteit.
Iemand suggesties?
Ik ben orgaandonor. Heb je nog iets nodig?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')