abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17100932
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 21:40 schreef Rietvaerder het volgende:
Geen contactpunten

Denk niet dat ze toen al elektronische ontsteking hadden Pat281


wat is het nou jongens, wel of niet?
pi_17101119
Denk van wel hoor.

Ik weet niet zo gek veel over ZXR's.

En op school krijg ik alleen theorie over auto's

2 soorten ontsteking: contactpunten of elektronische onsteking..

Maar misschien is idd bij een motor anders vanwege de hoge toeren die ie draait. Maar gezien zijn leeftijd en als ik zou moeten kiezen tussen die 2, zou ik contactpunten zeggen,.

  woensdag 11 februari 2004 @ 21:46:22 #28
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_17101140
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 21:12 schreef Gerako het volgende:
OPM, dat idee van de Booster in de tank kwam niet van mij, werkt wel goed heb ik gehoord. Motoport hier gebruikt het ook bij de motoren die daar in de winterstalling komen.
Dat is een andere dan die hij nodig heeft.
Ik heb hier nog een half flesje booster (kan het nu niet vinden voor het merk) voor het oplossen van deze klachten, en ik heb een flesje om verouderde benzine te verrijken en conserveren.
Die laatste moet je dus inderdaad bij het op stalling erin gooien.
  woensdag 11 februari 2004 @ 21:48:29 #29
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_17101219
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 21:45 schreef Rietvaerder het volgende:
Denk van wel hoor.

Ik weet niet zo gek veel over ZXR's.

En op school krijg ik alleen theorie over auto's

2 soorten ontsteking: contactpunten of elektronische onsteking..

Maar misschien is idd bij een motor anders vanwege de hoge toeren die ie draait. Maar gezien zijn leeftijd en als ik zou moeten kiezen tussen die 2, zou ik contactpunten zeggen,.


Motorfietsen hadden eerder electronische onsteking dan auto's.
Een ZXR400 is bovendien een technisch hoogstandje.
Ongeveer na 1985 bij supersportfietsen: contactpunten
pi_17101259
Ok, dat wist ik niet En de Bandit denk je ?
  woensdag 11 februari 2004 @ 21:50:48 #31
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_17101295
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 21:49 schreef Rietvaerder het volgende:
Ok, dat wist ik niet En de Bandit denk je ?
Zeker weten.
Mijn Jawa in 1993 had nog contactpunten, maar die lopen ook hopeloos achter.
(electronische onsteking was wel een optie die ik dan ook snel erop heb gezet)
  woensdag 11 februari 2004 @ 21:56:46 #33
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_17101520
Contactpuntjes zouden letterlijk gaan zweven bij deze toerentallen.
Erg slijtvast zijn die dingen ook al niet. Prehistorie hoor.
pi_17101601
Zoals k al zei.... ik krijg op school alleen theorie over auto-techniek Jammer genoeg... maar zoiets dacht ik al met die hoge toerentallen
pi_17101744
ok dus daar kan het niet aan liggen. ben benieuwd wat ik morgen te horen krijg.
  woensdag 11 februari 2004 @ 22:04:15 #36
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_17101778
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 21:56 schreef Patrick281 het volgende:
Contactpuntjes zouden letterlijk gaan zweven bij deze toerentallen.
Erg slijtvast zijn die dingen ook al niet. Prehistorie hoor.
Op mijn werk zie ik alleen maar motorblokken met contactpunten maar die draaien ook maar 1500 toeren.

De electronische ontstekingen is alleen maar gelazer mee, klanten bestellen het wel als optie maar de helft laat het blok toch weer terugbouwen.

Is het trouwens niet zo dat juist door de komst van de electronische ontsteking de toerentallen omhoog konden? (2takt even buiten beschouwing gelaten.)

Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
  woensdag 11 februari 2004 @ 22:04:27 #37
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_17101789
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 22:03 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
ok dus daar kan het niet aan liggen. ben benieuwd wat ik morgen te horen krijg.
Contactpuntjes .. erop gezet door de vorige eigenaar.
pi_17101902
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 22:04 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Contactpuntjes .. erop gezet door de vorige eigenaar.


hahaha das niet te hopen, dat gezweef...
pi_17101953
Niet boven de 3000rpm komen dus..
pi_17101969
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 22:08 schreef Rietvaerder het volgende:
Niet boven de 3000rpm komen dus..
had ik em net zo goed niet hoeven wegbrengen
  woensdag 11 februari 2004 @ 22:10:09 #41
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_17101995
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 22:04 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Op mijn werk zie ik alleen maar motorblokken met contactpunten maar die draaien ook maar 1500 toeren.

De electronische ontstekingen is alleen maar gelazer mee, klanten bestellen het wel als optie maar de helft laat het blok toch weer terugbouwen.

Is het trouwens niet zo dat juist door de komst van de electronische ontsteking de toerentallen omhoog konden? (2takt even buiten beschouwing gelaten.)


Die diesel aggregaten trillen de electronische onsteking letterlijk stuk gok ik..?
Electronische onsteking opzich hoeft niet zoveel voor te stellen als je het setje voor de Jawa zag.
Dat is met de moderne Jappanners denk ik wel anders, zijn complete boordcomputers.
Meer behouden merken als Moto Guzzi hebben tot ver in de jaren 90 nog motorfietsen met contactpunten geleverd - en inderdaad die maken met die grote V-twin blokken ook niet zoveel toeren.
Maar voor auto's en motoren is het al 10 jaar wel voorgoed over. Of welke auto's niet Rietvaerder
  woensdag 11 februari 2004 @ 22:20:03 #42
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_17102367
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 22:10 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Die diesel aggregaten trillen de electronische onsteking letterlijk stuk gok ik..?
Electronische onsteking opzich hoeft niet zoveel voor te stellen als je het setje voor de Jawa zag.
Dat is met de moderne Jappanners denk ik wel anders, zijn complete boordcomputers.
Meer behouden merken als Moto Guzzi hebben tot ver in de jaren 90 nog motorfietsen met contactpunten geleverd - en inderdaad die maken met die grote V-twin blokken ook niet zoveel toeren.
Maar voor auto's en motoren is het al 10 jaar wel voorgoed over. Of welke auto's niet Rietvaerder


Die aggregaten trillen niet echt veel hoor, ze maken wel een hoop herrie. Het feit dat de ontsteking kapot gaat is telkens omdat ze geen hoogspanning kunnen verdragen, contactpunten wel.
Ook de temperatuur draagt hier een steentje aan bij, hoe hoger de temperatuur hoe lager de weerstand.

Zit er op een ZXR eigenlijk een brandstof- of opvoerpomp? Misschien gek vraagje maar het probleem van OPM lijkt veel op iets wat ik ook vaak tegenkom.

Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_17109973
tis echt rustig de laatste tijd hier...
  donderdag 12 februari 2004 @ 11:06:09 #44
68957 ZX9R
EX - Koos Werkeloos
pi_17112218
Zo lui!

Ik zou nog gaan spammen met foto's van mijn voertuigen.
Net even naar mijn garage geweest en daar ff een paar fototjes gemaakt.

De binnenkant van mijn garage:

Vooraanzicht van mijn vervoer:

Het oudje, de Z 750:

Het monster, de ZX9R Ninja:

En de nieuwe achterband:

Zo, dat was het weer ff. Het was trouwens wel ernstig pokkeweer voor foto's. Ik hoop binnenkort een mooiere fotosessie te kunnen maken met een paar netjes gepoetste voertuigen!

ik :r op de partijdigheid van de PTA modjes
  donderdag 12 februari 2004 @ 12:51:19 #45
17596 Makster
Tell them Brother Beavis !!!
pi_17114716
Ziet er goed uit

Ik heb mijn alfa verkocht voor de Kawa, best wat ik ooit gedaan heb. Behalve dan dat ik mijn alfa kwijt ben

Lake Titikaka, where people are bred without a bunghole....
Whats a bunghole? You're a bunghole! Bunghole!
pi_17115904
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 11:06 schreef ZX9R het volgende:
*knip*
zo, dat ziet er goed uit! en een mooie auto (156 heeft het gewoon!) en een paar mooie brommers! koel ding, jouw kawa !!!
  donderdag 12 februari 2004 @ 16:55:07 #47
17596 Makster
Tell them Brother Beavis !!!
pi_17120753
Tis hier weer tragisch stil

Pikey waar ging je nou je motor keuren? Zwijndrecht ging toch niet door toch ?

Lake Titikaka, where people are bred without a bunghole....
Whats a bunghole? You're a bunghole! Bunghole!
pi_17120840
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 16:55 schreef Makster het volgende:
Tis hier weer tragisch stil
idd...
quote:
Pikey waar ging je nou je motor keuren? Zwijndrecht ging toch niet door toch ?
Zwijndrecht gaat niet door omdat ik daar pas 9 maart terecht kan!! Dus het is nu Almelo geworden, ik heb die Bandit nog gevraagd te komen maar dat vind ie te ver...watje .

-edit- laat maar

[Dit bericht is gewijzigd door One_Punch_Mickey op 12-02-2004 17:07]

  donderdag 12 februari 2004 @ 17:13:25 #49
17596 Makster
Tell them Brother Beavis !!!
pi_17121245
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 16:58 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

[..]

idd...
[..]

Zwijndrecht gaat niet door omdat ik daar pas 9 maart terecht kan!! Dus het is nu Almelo geworden, ik heb die Bandit nog gevraagd te komen maar dat vind ie te ver...watje .

-edit- laat maar


Juist ja. Almelo is idd best een eind weg voor ons

Dus dan moet jij maar hierheen komen

Lake Titikaka, where people are bred without a bunghole....
Whats a bunghole? You're a bunghole! Bunghole!
pi_17121461
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 17:13 schreef Makster het volgende:

[..]

Juist ja. Almelo is idd best een eind weg voor ons

Dus dan moet jij maar hierheen komen


ik had al met rietvaerder afgesproken dat ik dinsdag langskom, alleen nog ff de details via msn bespreken. dus tot dinsdag ik had gedacht dat ie jou al had gevraagd?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')