quote:
Op woensdag 11 februari 2004 21:40 schreef Rietvaerder het volgende:
Geen contactpuntenDenk niet dat ze toen al elektronische ontsteking hadden Pat281
Ik weet niet zo gek veel over ZXR's.
En op school krijg ik alleen theorie over auto's
2 soorten ontsteking: contactpunten of elektronische onsteking..
Maar misschien is idd bij een motor anders vanwege de hoge toeren die ie draait. Maar gezien zijn leeftijd en als ik zou moeten kiezen tussen die 2, zou ik contactpunten zeggen,.
quote:Dat is een andere dan die hij nodig heeft.
Op woensdag 11 februari 2004 21:12 schreef Gerako het volgende:
OPM, dat idee van de Booster in de tank kwam niet van mij, werkt wel goed heb ik gehoord. Motoport hier gebruikt het ook bij de motoren die daar in de winterstalling komen.
quote:Motorfietsen hadden eerder electronische onsteking dan auto's.
Op woensdag 11 februari 2004 21:45 schreef Rietvaerder het volgende:
Denk van wel hoor.Ik weet niet zo gek veel over ZXR's.
En op school krijg ik alleen theorie over auto's
2 soorten ontsteking: contactpunten of elektronische onsteking..
Maar misschien is idd bij een motor anders vanwege de hoge toeren die ie draait. Maar gezien zijn leeftijd en als ik zou moeten kiezen tussen die 2, zou ik contactpunten zeggen,.
quote:Zeker weten.
Op woensdag 11 februari 2004 21:49 schreef Rietvaerder het volgende:
Ok, dat wist ik nietEn de Bandit denk je ?
quote:Op mijn werk zie ik alleen maar motorblokken met contactpunten maar die draaien ook maar 1500 toeren.
Op woensdag 11 februari 2004 21:56 schreef Patrick281 het volgende:
Contactpuntjes zouden letterlijk gaan zweven bij deze toerentallen.
Erg slijtvast zijn die dingen ook al niet. Prehistorie hoor.![]()
De electronische ontstekingen is alleen maar gelazer mee, klanten bestellen het wel als optie maar de helft laat het blok toch weer terugbouwen.
Is het trouwens niet zo dat juist door de komst van de electronische ontsteking de toerentallen omhoog konden? (2takt even buiten beschouwing gelaten.)
quote:Contactpuntjes .. erop gezet door de vorige eigenaar.
Op woensdag 11 februari 2004 22:03 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
ok dus daar kan het niet aan liggen. ben benieuwd wat ik morgen te horen krijg.
quote:hahaha das niet te hopen, dat gezweef...
Op woensdag 11 februari 2004 22:04 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Contactpuntjes .. erop gezet door de vorige eigenaar.
![]()
quote:had ik em net zo goed niet hoeven wegbrengen
Op woensdag 11 februari 2004 22:08 schreef Rietvaerder het volgende:
Niet boven de 3000rpm komen dus..
quote:Die diesel aggregaten trillen de electronische onsteking letterlijk stuk gok ik..?
Op woensdag 11 februari 2004 22:04 schreef hollander172 het volgende:[..]
Op mijn werk zie ik alleen maar motorblokken met contactpunten maar die draaien ook maar 1500 toeren.
De electronische ontstekingen is alleen maar gelazer mee, klanten bestellen het wel als optie maar de helft laat het blok toch weer terugbouwen.
Is het trouwens niet zo dat juist door de komst van de electronische ontsteking de toerentallen omhoog konden? (2takt even buiten beschouwing gelaten.)
quote:Die aggregaten trillen niet echt veel hoor, ze maken wel een hoop herrie. Het feit dat de ontsteking kapot gaat is telkens omdat ze geen hoogspanning kunnen verdragen, contactpunten wel.
Op woensdag 11 februari 2004 22:10 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Die diesel aggregaten trillen de electronische onsteking letterlijk stuk gok ik..?
Electronische onsteking opzich hoeft niet zoveel voor te stellen als je het setje voor de Jawa zag.
Dat is met de moderne Jappanners denk ik wel anders, zijn complete boordcomputers.
Meer behouden merken als Moto Guzzi hebben tot ver in de jaren 90 nog motorfietsen met contactpunten geleverd - en inderdaad die maken met die grote V-twin blokken ook niet zoveel toeren.
Maar voor auto's en motoren is het al 10 jaar wel voorgoed over. Of welke auto's niet Rietvaerder
Zit er op een ZXR eigenlijk een brandstof- of opvoerpomp? Misschien gek vraagje maar het probleem van OPM lijkt veel op iets wat ik ook vaak tegenkom.
Ik zou nog gaan spammen met foto's van mijn voertuigen.
Net even naar mijn garage geweest en daar ff een paar fototjes gemaakt.
De binnenkant van mijn garage:
Vooraanzicht van mijn vervoer:
Het oudje, de Z 750:
Het monster, de ZX9R Ninja:
En de nieuwe achterband:
Zo, dat was het weer ff. Het was trouwens wel ernstig pokkeweer voor foto's. Ik hoop binnenkort een mooiere fotosessie te kunnen maken met een paar netjes gepoetste voertuigen!
Ik heb mijn alfa verkocht voor de Kawa, best wat ik ooit gedaan heb. Behalve dan dat ik mijn alfa kwijt ben
quote:zo, dat ziet er goed uit! en een mooie auto (156 heeft het gewoon!) en een paar mooie brommers! koel ding, jouw kawa
Op donderdag 12 februari 2004 11:06 schreef ZX9R het volgende:
*knip*
Pikey waar ging je nou je motor keuren? Zwijndrecht ging toch niet door toch ?
quote:idd...
Op donderdag 12 februari 2004 16:55 schreef Makster het volgende:
Tis hier weer tragisch stil
quote:Zwijndrecht gaat niet door omdat ik daar pas 9 maart terecht kan!! Dus het is nu Almelo geworden, ik heb die Bandit nog gevraagd te komen maar dat vind ie te ver...watje
Pikey waar ging je nou je motor keuren? Zwijndrecht ging toch niet door toch ?
-edit- laat maar
[Dit bericht is gewijzigd door One_Punch_Mickey op 12-02-2004 17:07]
quote:Juist ja. Almelo is idd best een eind weg voor ons
Op donderdag 12 februari 2004 16:58 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
idd...
[..]Zwijndrecht gaat niet door omdat ik daar pas 9 maart terecht kan!! Dus het is nu Almelo geworden, ik heb die Bandit nog gevraagd te komen maar dat vind ie te ver...watje
.
-edit- laat maar
Dus dan moet jij maar hierheen komen
quote:ik had al met rietvaerder afgesproken dat ik dinsdag langskom, alleen nog ff de details via msn bespreken. dus tot dinsdag
Op donderdag 12 februari 2004 17:13 schreef Makster het volgende:[..]
Juist ja. Almelo is idd best een eind weg voor ons
Dus dan moet jij maar hierheen komen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |