weet iemand waar ik meer informatie kan vinden?
Ligt er aan wat je interesses zijn, er zijn verschillende dienstvakken en subdienstvakken die je kan kiezen, die hebben ook verschillende werkzaamheden aan boord, en hebben soms andere werktijden (sommige dienstvakken kennen geen nachtdienst bijvoorbeeld).
Met VBO-C kan je matroos worden, de minimaal vereiste vooropleiding heeft dus niet echt een moeilijke haalbaarheidsfactor.
En dat je overal komt... dat ligt geheel aan het vaarschema van je schip. Je moet dus mazzel hebben voor de mooie reisjes.
en koninklijke marine mag denk ik ook niet.
quote:Hebben ze ook een site waar meer info opstaat?
Op dinsdag 10 februari 2004 21:05 schreef Conflict het volgende:
Gewoon laten keuren en je dienstboekje halenIk heb het ook en ben dus mooi wel ff Deksman!
quote:c.2 Ik heb een strafblad, kan ik aangenomen worden bij de KM?
Op dinsdag 10 februari 2004 21:04 schreef yogidrink het volgende:
ja maar moet waarschijnlijk een ander beroep gaan zoeken omdat ik beetje domme dingen heb gedaan. (zie vorige topics van mij)en koninklijke marine mag denk ik ook niet.
Die kans is aanwezig, dat zal het Veiligheidsonderzoek uitwijzen. Het is echter bij voorbaat uitgesloten dat je bij de KM aangenomen wordt als het om een strafblad gaat voor zedenmisdrijven, geweldsdelicten of misdrijven die te maken hebben met drugs.
Het is op zich best aanpoten, maar als het je ligt en je houd niet van stilzitten is het prima vertoeven.
Voordelen:
*Je hebt doordat je op zoveel plekken komt een enorm gevoel van *vrijheid
*Schippers zijn hele sociale lui omdat zij door hun vak wel makkelijk vrienden moeten maken willen ze een sociaal leven hebben (ik blijf erbij dat er geen volk zo goed kan stappen als schippers, ik ga nog altijd met vrienden van het schippersinternaat)
*Je hoeft nooit stil te zitten een goed voordeel als je daar niet tegen kan.
*Je zit lekker op het water en voor sommige mensen is dat een genot.
Nadelen
*Weer of geen weer je moet dat dek op
*Schippers maken makkelijk vrienden omdat zij nooit op een plek blijven, dus zet het lid worden van een vereniging of een vaste vriendengroep maar uit je hoofd, ook relaties zijn dus erg moeilijk.
*Het is niet het bestbetaalde baantje.... vooral niet de binnenvaart, zeevaart gaat nog maar dan moet je geluk hebben en zijn alle nadelen alleen maar erger.
Scholing
Over het algemeen kan je zonder scholing op de binnenvaart Matroos worden, die lui nemen het niet zo nauw, je leert het vanzelf wel. Meld jezelf bijvoorbeeld aan op www.schuttevaer.nl of www.vaart.nl en je krijgt vanzelf een baantje.
Wil je toch een diploma dan is er www.scheepvaartentransportcollege.nl
Aldus iemand die uit een schippersfamilie komt en inmiddels zelf de ICT in is gestapt
Maar ik moet toegeven dat ik nog vaak twijfel aan mijn keuze, zodra ik ook maar in de buurt kom van het water begint het nog weleens bij mij te jeuken en vraag ik me af of ik toch gewoon voor mijn groot vaarbewijs moet gaan en te gaan varen op de binnenvaart...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |