abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17018552
Hoe maak je gemakkelijk een border om je foto inclusief een tekst. Ik weet dat het met elk tekenprogramma te doen is, maar ik wil het automatisch laten doen door een programma. Zodat ik tergelijkertijd een stel foto's kan voorzien van een mooie passepartout.

Dit is een voorbeeld, gevonden in een topic over zonsondergangen.

Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
pi_17019496
Bij Adobe Photoshop kun je een soort macros gebruiken. Kwestie van macro-tje definieren, en steeds de macro shortcut uitvoeren.

Als je het wilt gebruiken voor op het web, is het misschien makkelijker om wat HTML te gebruiken. Maar als dat niet je bedoeling is, kun je voorgaande zin negeren.

pi_17024903
canvas size vergroten, kleurtje geven, text erbij...
pi_17025561
(voor zwart border:)zet je achtergrond kleur op wit, klik op image - canvas size - relative aanvinken en dan zetten op pixels - zowel horizontaal als verticaal 2 invullen - OK

(nu zit er een klein wit randje om je foto)

dan achtergrond kleur op zwart zetten, zelfde als boven, maar invullen 30 (o.i.d. ligt aan hoe dik het kader moet zijn!!)

als de onderrand iets dikker moet zijn: image - canvas size - relative aanvinken - op het pijltje naar boven klikken (dus dat het vierkantje nu bovenaan in het midden staat en niet meer in het midden alleen) - bij horizontaal 15 invullen (en op pixels zetten!!).

nu kun je met je tekst-knop gewoon de tekst (je naam ofzo) in de onderste balk zetten!!

Wanneer je hier een action van maakt is het makkeijker, scheelt een hoop werk steeds...

[b]The devils water, it ain't so sweet, you don't wanna drink right now, but you can dip your feet, everyonce in a little while[/b]
maar eerst nog even dit: blablabla
pi_17026001
quote:
Op maandag 9 februari 2004 13:04 schreef m-niki het volgende:
(voor zwart border:)zet je achtergrond kleur op wit, klik op image - canvas size - relative aanvinken en dan zetten op pixels - zowel horizontaal als verticaal 2 invullen - OK

(nu zit er een klein wit randje om je foto)

dan achtergrond kleur op zwart zetten, zelfde als boven, maar invullen 30 (o.i.d. ligt aan hoe dik het kader moet zijn!!)

als de onderrand iets dikker moet zijn: image - canvas size - relative aanvinken - op het pijltje naar boven klikken (dus dat het vierkantje nu bovenaan in het midden staat en niet meer in het midden alleen) - bij horizontaal 15 invullen (en op pixels zetten!!).

nu kun je met je tekst-knop gewoon de tekst (je naam ofzo) in de onderste balk zetten!!

Wanneer je hier een action van maakt is het makkeijker, scheelt een hoop werk steeds...

oke, dit is ff handige info.... ga meteen uitproberen!!!!
  maandag 9 februari 2004 @ 17:05:14 #6
59816 PartyAddict
Fuji S-602Z & Canon S45
pi_17032368
quote:
Hoe maak je hier een actie van in photoshop????
...::: Party Addict :::...
The Digital Party Resource...
  maandag 9 februari 2004 @ 18:37:48 #7
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 9 februari 2004 @ 20:03:12 #8
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_17037173
quote:
Op maandag 9 februari 2004 18:37 schreef SpeedyGJ het volgende:
Euhm ik heb hier laast nog een topic over geopent.

Hoe rand om de foto maken :S En dan..

Wat hij zegt, plus een slotje
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')