abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 juli 2001 @ 23:50:18 #26
272 R@b
No-nonsens
pi_1185858
quote:
Op dinsdag 10 juli 2001 23:42 schreef Gia het volgende:

De school heeft echter wel een probleem. Haar groep 2 wordt dit jaar niet gecontroleerd op stotteren, slissen, etc. De school zal hiervoor toch een oplossing moeten zoeken.

Inderdaad, zover was ik ook gekomen De school zal een privélerares oid moeten inhuren als er geen andere kandidaten bij de gemeente werken die wel verplicht een rok willen dragen. Het is dus de zorg van de school verder, niet van de gemeente of de logopodiste. De school zal dan ook zorg moeten dragen voor de financiële middelen. Maar als de ouders met de principes van de school kunnen leven zal dat wel geen probleem vormen (extra ouderbijdrage).
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  dinsdag 10 juli 2001 @ 23:50:47 #27
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_1185863
quote:

(Ik vraag me trouwens af, of de moeders wel met een broek aan het speelplein mogen betreden. En hoe zit dat met hulpmoeders?)

Die moeders die hun kinderen naar zo'n school sturen dragen zelf ongetwijfeld ook rokken waarmee je de vloer bijna kan vegen. Hetzelfde verhaal bij hulpmoeders.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_1185885
quote:
Een logopediste is en blijft in dienst van de gemeente. Eén van haar taken is het controleren van de spraak van alle kinderen in groep 2.
Voor de ouders is het gemakkelijker als dit op school kan gebeuren, aangezien het bij de meeste kinderen wel in orde is. Een andere mogelijkheid is om dan maar alle kinderen naar het ggd te laten komen.

Ze wordt dus absoluut niet ingehuurd door de school en hoeft zich dus ook niet te houden aan de kledingvoorschriften op die school. Ze zal hierdoor overigens geen cent minder verdienen, dus waar zal zij zich druk over maken.

De school heeft echter wel een probleem. Haar groep 2 wordt dit jaar niet gecontroleerd op stotteren, slissen, etc. De school zal hiervoor toch een oplossing moeten zoeken.

(Ik vraag me trouwens af, of de moeders wel met een broek aan het speelplein mogen betreden. En hoe zit dat met hulpmoeders?)

We kunnen met elkaar nu heel hard gaan roepen dat dit echt niet kan, het verboden koet worden e.d. maar volgens mij heeft de schoolhier meer zichzelf (en natuurlijk niet te vergeten de kinderen) mee dan de logopediste (die blijft toch wel in dienst van de gemeente).

Ik ben zelf ook christelijk en heb jarenlang op een christelijke school gezeten waarvoor ik bijv. ver moest reizen. Als ouders kies je ervoor je kinderen naar zo'n school te brengen. Als er ouders zijn die hun kinderen dit niet aan willen doen en het er dus niet mee eens zijn dan zullen ze deze kinderen wel van school af halen denk ik.

By the way... ik kan me ook geen voorstelling maken trouwens waar zij zich op baseren volgens de bijbel. Krijg bij dit soort regels/wetjes altijd het gevoel van de voorbeelden die in de bijbel staan van regels die door de farizeeën zelf bedacht waren en waar Jezus nogal tegenin is gegaan. Maar goed, das is hier niet de discussie natuurlijk.

woensdag 11 juli 2001 @ 00:04:24 #29
11502 nipeng
The last ride is free
pi_1185928
quote:
Op dinsdag 10 juli 2001 18:29 schreef R@b het volgende:

[..]

Dat vind ik helemaal niet.

Laatst las ik in Vrij Nederland ook al een kwestie over een Islamitische basisschool waar een lerares eigenlijk zonder hoofddoekje les wilde gaan geven.

En een lerares die met een lange broek aan les wil gaan geven op een Reformatorische school moet m.i óók kunnen. Zij moeten maar eens met hun tijd mee gaan ipv aan anderen hun consrvatieve ideeën proberen op te dringen.
[..]

Ik vind het wel gepast wanneer het zaken betreft die achterhaalt zijn en/of niet door de beugel kunnen.

Ik ben het niet met ze eens maar...

Die personen vinden het helemaal niet uit de tijd.
Sinds wanneer bepaal jij wanneer iets uit de tijd is voor een ander?
Ben je nou niet net zo opdringerig bezig?

woensdag 11 juli 2001 @ 00:28:55 #30
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_1186048
quote:
Op dinsdag 10 juli 2001 23:50 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Die moeders die hun kinderen naar zo'n school sturen dragen zelf ongetwijfeld ook rokken waarmee je de vloer bijna kan vegen. Hetzelfde verhaal bij hulpmoeders.

Volgens mij praten jullie over een groep die jullie niet kennen. Hulpmoeders? Kom op zeg. Moeders uit deze kringen werken niet meer maar zorgen zelf ervoor dat kinderen op school komen en gehaald worden.
wat moet ik hier nu neerzetten?
  woensdag 11 juli 2001 @ 00:31:20 #31
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_1186057
quote:
Op dinsdag 10 juli 2001 23:54 schreef Vaynee het volgende:

[..]

Ik ben zelf ook christelijk en heb jarenlang op een christelijke school gezeten waarvoor ik bijv. ver moest reizen. Als ouders kies je ervoor je kinderen naar zo'n school te brengen. Als er ouders zijn die hun kinderen dit niet aan willen doen en het er dus niet mee eens zijn dan zullen ze deze kinderen wel van school af halen denk ik.

By the way... ik kan me ook geen voorstelling maken trouwens waar zij zich op baseren volgens de bijbel. Krijg bij dit soort regels/wetjes altijd het gevoel van de voorbeelden die in de bijbel staan van regels die door de farizeeën zelf bedacht waren en waar Jezus nogal tegenin is gegaan. Maar goed, das is hier niet de discussie natuurlijk.

Precies. Herken je opmerkingen uit mijn omgeving. En ook jouw opmerking over waar dat te vinden is.
Maar dat is een andere discussie, hetzelfde geldt over bijv. verzekeringen (vanuit godsdienst oogpunt je niet verzekeren).
En ik weet niet of het nog zo is, maar tot een jaar of 10 geleden weigerde het Reformatorisch Dagblad advertenties van kledingzaken waarin een vrouw met een broek afgebeeld werd.
  woensdag 11 juli 2001 @ 00:33:18 #32
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_1186061
quote:
Op dinsdag 10 juli 2001 23:33 schreef R@b het volgende:

[..]

Heb het eens nagekeken, maar volgens mij mag iedere school zijn eigen regels formuleren. Ook een openbare school. (bijvoorbeeld naveltruitjes zijn ongewenst)

Eerst zeg (in de eerste posting) Schandelijk, het moest niet mogen, etc.
Nu geef je aan dat ze de vrijheid zelf hebben?
  woensdag 11 juli 2001 @ 00:36:20 #33
11923 I.R.Baboon
pi_1186074
quote:
Op woensdag 11 juli 2001 00:28 schreef evert het volgende:

[..]

Volgens mij praten jullie over een groep die jullie niet kennen. Hulpmoeders? Kom op zeg. Moeders uit deze kringen werken niet meer maar zorgen zelf ervoor dat kinderen op school komen en gehaald worden.

Ik ken de groep wel.. nog sterker, ik heb van groep 1 tot groep 3 op zo'n school gezeten... Moeders uit die kringen werken inderdaad niet, maar die zullen vast wel eens ergens mee helpen.
  woensdag 11 juli 2001 @ 00:37:36 #34
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_1186080
quote:
Op woensdag 11 juli 2001 00:36 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Ik ken de groep wel.. nog sterker, ik heb van groep 1 tot groep 3 op zo'n school gezeten... Moeders uit die kringen werken inderdaad niet, maar die zullen vast wel eens ergens mee helpen.

Maar zullen dus niet in broek komen.
  woensdag 11 juli 2001 @ 00:54:37 #35
272 R@b
No-nonsens
pi_1186124
quote:
Op woensdag 11 juli 2001 00:33 schreef evert het volgende:

[..]

Eerst zeg (in de eerste posting) Schandelijk, het moest niet mogen, etc.

Ja, voor een docent van buiten af.
quote:
Nu geef je aan dat ze de vrijheid zelf hebben?
Voor eigen personeel wel.
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  woensdag 11 juli 2001 @ 01:01:08 #36
11923 I.R.Baboon
pi_1186149
quote:
Op woensdag 11 juli 2001 00:37 schreef evert het volgende:

[..]

Maar zullen dus niet in broek komen.

De eerstkomende 100 jaar zeker niet
  woensdag 11 juli 2001 @ 01:04:48 #37
3542 Gia
User under construction
pi_1186156
quote:
Op woensdag 11 juli 2001 00:28 schreef evert het volgende:

[..]

Uhm, Evert,

Hulpmoeders zijn niet mensen die andermans kinderen naar school brengen hoor.

Hulpmoeders zijn moeders die op school meehelpen met groepslezen, computerles, kadootjes maken voor jarige ouders en grootouders, etc.

Maar, idd. die zullen al wel altijd een rok dragen.

woensdag 11 juli 2001 @ 01:06:40 #38
11923 I.R.Baboon
pi_1186164
* I.R.Baboon denkt even heel lang terug, en herinnert zich dat hij toen wel leesmoeders heeft gehad ja (ongetwijfeld in rok)
  woensdag 11 juli 2001 @ 01:34:05 #39
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_1186257
quote:
Op woensdag 11 juli 2001 01:04 schreef Gia het volgende:

[..]

Uhm, Evert,

Hulpmoeders zijn niet mensen die andermans kinderen naar school brengen hoor.

Sorry, zit niet in de kids. Ik dacht aan oppassers etc.
pi_1186424
Wat vindt men hier dan eigenlijk van de KLM-stewardessen? Al sinds jaar en dag lopen die in mantelpakjes en moeten (is echt verplicht) make-up dragen.
Misschien nog wel even interessant op te merken dat de stewardessen van Saoudi-Arabian-Airlines gewoon in een broek lopen.
Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
pi_1186439
Ja, da's dan best raar Cosma. Of nee, toch niet, want als ze een broek dragen kunnen de mannen ook niet naar hun benen gluren.

Hey! Misschien is het wel juist daarom dat ze willen dat de vrouwen op die christelijke scholen een rok dragen, vorm van seksuele voorlichting zeg maar.

De enige ook waarschijnlijk...

Que cera et cetera
  woensdag 11 juli 2001 @ 08:03:14 #42
1542 Ludo
Still YF&S
pi_1186634
wat bestaan er toch een kneuzen op de wereld, gelukkig zijn jullie ook gezegend met normale mensen zoals ik.
<a href="http://www.clinicantwerp.com/movie.htm" rel="nofollow" target="_blank"><a href="http://www.clinicantwerp.com/movie.htm<" rel="nofollow" target="_blank">http://www.clinicantwerp.com/movie.htm<</a>;/a>
  † In Memoriam † woensdag 11 juli 2001 @ 08:37:07 #43
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_1186694
dit is een serieus onderwerp Ludo en geen onzin
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_1186717
wat een flauwekul
muziek, m'n lust en mijn leven
  woensdag 11 juli 2001 @ 13:10:22 #45
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_1187935
quote:
Op dinsdag 10 juli 2001 18:06 schreef R@b het volgende:
Artikel:De reformatorische basisschool ====================================================

R@b:Hoever gaan we in Nederland met het toestaan van dit soort geloofsvrijheden?

Inderdaad: Afschaffen die vrijheid van godsdienst!
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
  woensdag 11 juli 2001 @ 13:21:32 #46
1542 Ludo
Still YF&S
pi_1188020
quote:
Op woensdag 11 juli 2001 08:37 schreef just me het volgende:
dit is een serieus onderwerp Ludo en geen onzin
waarom schrijf je dat??
<a href="http://www.clinicantwerp.com/movie.htm" rel="nofollow" target="_blank"><a href="http://www.clinicantwerp.com/movie.htm<" rel="nofollow" target="_blank">http://www.clinicantwerp.com/movie.htm<</a>;/a>
  woensdag 11 juli 2001 @ 13:36:07 #47
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_1188160
quote:
Op woensdag 11 juli 2001 13:10 schreef links234 het volgende:

[..]

Inderdaad: Afschaffen die vrijheid van godsdienst!

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
  woensdag 11 juli 2001 @ 13:36:16 #48
11923 I.R.Baboon
pi_1188163
D'r stond vanochtend ook in de krant dat de ouders accoord moesten gaan met een verklaring waarin stond dat ze hun geen TV zouden laten kijken, anders zouden die kinderen niet naar deze school mogen.
  donderdag 12 juli 2001 @ 17:01:31 #49
3542 Gia
User under construction
pi_1196159
quote:
Op woensdag 11 juli 2001 02:52 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Wat vindt men hier dan eigenlijk van de KLM-stewardessen? Al sinds jaar en dag lopen die in mantelpakjes en moeten (is echt verplicht) make-up dragen.
Misschien nog wel even interessant op te merken dat de stewardessen van Saoudi-Arabian-Airlines gewoon in een broek lopen.
Wie geen make-up wil dragen, moet dus geen stewardess worden.

Simpel toch.

Ik heb eens ergens gewerkt als secretaresse, deze baas eiste ook dat ik make-up zou dragen en mijn stem moest door de telefoon zodanig klinken dat de klanten mij wilden komen bekijken.
Ik heb daar mijn proeftijd niet vol gemaakt, maar ben eerder opgestapt.

pi_7705180
joh bogerman school? nog nooit van gehoord
[i][b]'Tis maar fok!'[/b][/i]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')