abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 juli 2001 @ 17:11:25 #1
11315 Robinsonne
gek op vrijdag
pi_1182752
Vraagje, nav topic van The_Guy: Is het in een relatie geoorloofd om ongevraagd elkaars persoonlijke bezittingen door te struinen?

Voorbeeld:
-liefdesbrieven uit eerdere relaties
-agenda's
-foto-albums
-tassen
-e-mails

Let wel, ik heb 't hier niet over een relatie waarin sterke verdenkingen voor overspel zijn!

Ik heb nix te verbergen maar ik vind het toch wel heel onprettig als mijn partner in mijn prive-spullen snuffelt. Not done! Hoe zien jullie dat?

Rozen verwelken, schepen vergaan, het is tijd om naar de kroeg te gaan
pi_1182776
Hij mag in al mn prive-spulletjes kijken.
Hij hoort er immers zelf ook bij.
  dinsdag 10 juli 2001 @ 17:14:40 #3
11785 Jethro
Right back @ ya
pi_1182777
Ze doet d'r best maar. Ik heb geen geheimen voor haar. Nouja, misschien dat ik het al een jaar met de buurvrouw doe, maar als ze dit leest dan is ze daar ook al achter
Nee, maar even serieus: ik heb er echt geen problemen mee als ze alles door gaat zoeken. Ik zou niet weten waar ze naar op zoek zou zijn trouwens, maar goed...
pi_1182782
In een goede relatie hoor je geen geheimen voor elkaar te hebben. Welke dan ook.
Er kome een tijd waarin het toch wel bekend wordt en dan heb je de poppen pas goed aan het dansen. Als je je partner niet vertrouwd, kan je er beter niet aan beginnen of stoppen.
wie een kuil graaft voor een ander....is nooit werkloos. Inmiddels 69+
  dinsdag 10 juli 2001 @ 17:16:03 #5
12008 maanmeisje
is irritant wazig..
pi_1182788
hmmmzzzz..waarom zou je dat doen??
je hoeft niet alles te weten, en als je er niet van gediend bent moeten ze t ook niet doen?

SIM-PEL

ja... wat moet ik hier nou op zeggen
pi_1182797
had er met een vriendin over v/d week
zij delete bijvoorbeeld alle icq logs van haar,
haar man is erg jaloers en ze heeft nogal wat mannen in haar icqlijst zitten.
Haar man heeft weleens de geschiedenis zitten controleren wat daarin staat(kon ze zien) en vandaar dat ze alles delete nu.
mijn man weet dat ik ook een boel mannen in mn icq heb,ook vrijgezellen,maar vertrouwd mij erop!
Ik delete mijn berichten daarom nooit(ze kunnen eens van pas komen!)
t is een kwestie van vertrouwen he.
pi_1182808
quote:
Op dinsdag 10 juli 2001 17:11 schreef Robinsonne het volgende:
Vraagje, nav topic van The_Guy: Is het in een relatie geoorloofd om ongevraagd elkaars persoonlijke bezittingen door te struinen?

Voorbeeld:
-agenda's
-foto-albums
-tassen
-e-mails

Let wel, ik heb 't hier niet over een relatie waarin sterke verdenkingen voor overspel zijn!

Ik heb nix te verbergen maar ik vind het toch wel heel onprettig als mijn partner in mijn prive-spullen snuffelt. Not done! Hoe zien jullie dat?

Zeker not done.. echt super vervelend
pi_1182819
quote:
Not done! Hoe zien jullie dat?
Mee eens. Not done. Punt uit!
Que cera et cetera
pi_1182913
quote:

Voorbeeld:
- liefdesbrieven uit eerdere relaties nee
- agenda's nee
- foto-albums ja
- tassen nee
- e-mails nee

Geldt trouwens voor alle aan de partner gerichte post, tijdschriften e.d. uitgezonderd.

Het geeft nogal een slecht signaal af. Alsof je denkt dat d'ander wat te verbergen heeft.

Some people say that you have to forgive and forget. I dunno; I say forget about forgiving and just accept.
pi_1183479
Persoonlijke spullen van wie dan ook behoor je afteblijven en wil je er wel graag aankomen dan kan je altijd vragen!... want letop: vragen staat vrij!!!!
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  dinsdag 10 juli 2001 @ 18:56:14 #11
1275 sataN
Phenomenally & properly ki
pi_1183527
Persoonlijke spullen moet je gewoon afblijven. Idd, als je nieuwsgierig bent, kan je het gewoon vragen, toch?
Zomaar door iemand zijn spullen gaan is niet echt netjes.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_1183736
quote:

Voorbeeld:
-liefdesbrieven uit eerdere relaties (die zijn er niet)
-agenda's (ze gaat haar gang maar)
-foto-albums (ze gaat haar gang maar)
-tassen (ze gaat haar gang maar)
-e-mails en computer (afblijven ze krijgt haar eigen pc wel )

pi_1183808
aan post gericht aan een persoon alleen afblijven zelfs niet een hoekje openmaken
  dinsdag 10 juli 2001 @ 20:44:11 #14
11940 Miertje
Wat kijk je nou?
pi_1184451
NEE, vind ik niet kunnen dat is iets persoonlijks!

-agenda's
Ja dat moet wel kunnen vind ik...daar staan gewoon je afspraken in..niet echt prive's lijkt me.

-foto-albums
Moet ook kunnen, alleen foto albums waar je met je ex of zo op staat lijkt me niet zo leuk voor je nieuwe vriend....

-tassen
Yep, als hij tussen de tampons en al het andere wilt snuffelen....hehe

-e-mails
Ligt eraan...als het mail is van mijn eigen vrienden of vriendinnen, nee dat vind ik persoonlijk. Maar van gezamelijke vrienden dan moet het kunnen.

Het leven is GEWELDIG FANTASTISCH !!
  dinsdag 10 juli 2001 @ 21:14:00 #15
8742 Kelly
Watch the stars
pi_1184700
Van mij mag hij, ik heb niets te verbergen...
If you can keep your head in this confusion, you just don't understand the situation
  dinsdag 10 juli 2001 @ 23:57:37 #16
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_1185902
Vind ik niet kunnen. Heb het nooit gedaan en zal het ook niet doen, hoewel ik vrij paranoia ben...
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  woensdag 11 juli 2001 @ 00:28:45 #17
7485 Lodi
Valt vrij :-)
pi_1186046
Struinen klinkt nogal negatief. Alsof je op zoek bent naar iets.

Het hangt helemaal af van de situatie.
Het inkijken van een fotoboek dat open en bloot in de kast staat vind ik heel wat anders dan een la opentrekken en onderin dat mapje foto's pakken om te bekijken.

In een relatie hoef je geen geheimen te hebben. Dus hoef je niet tijdens iemands afwezigheid dit soort dingen te doen. Daar hangt iets stiekems aan.

Doe open, vraag naar foto's en liefdesbrieven (of begin met die van jezelf), en lach samen om jeugdsentiment

Het is makkelijk om het niet te doen.
pi_1186077
Als je in dat soort dingen snuffelt,dan wil je blijkbaar iets weten,wat je niet durft te vragen of waar je geen antwoord op krijgt.
Geen goed teken dus.
Naast je relatie ben je zelf ook nog iemand,niet elke scheet hoeft gedeeld te worden imo.
Iemand heeft wel eens in mijn dagboek gelezen,dat was exit.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  woensdag 11 juli 2001 @ 08:07:13 #19
2729 Acnaib
mooi he....alles
pi_1186643
Not done!
Ik vind het echt niet kunnen, mijn brieven, mail, tas agenda etc is van mij. Dat betekent dus Prive.
Wil je iets weten vraag je het maar. Antwoord krijg je altijd.
pi_1186783
Ze MAG alles van me weten, ze WIL het alleen zelf niet.

We kunnen alles bespreken, dus echt alles, en we kennen elkaar, dus geheimen hoeven we niet te hebben, die hou je toch niet lang.

Ik zou niet kunnen bedenken wat ze niet van me zou mogen weten. En als het om verdenking van overspel gaat.... hou dan maar op. Als het zover komt, zijn we rijp om uitelkaar te gaan.

Sprakeloos.......
  woensdag 11 juli 2001 @ 09:52:13 #21
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_1186869
Oei, Heikel punt in mijn relatie: Mijn vriend ziet er nogal goed uit en heeft "last" van vrouwen die LETTERLIJK ondergoed over zijn schutting gooien e.d.

Toen wij net een relatie hadden/kregen (nu twee jaar geleden, had hij een vriendschap met een meisje dat hij al een aantal jaar kende, ook al tijdens zijn vorige relatie.

Toen dat uitging dacht ze "Ha! Nu is het mijn beurt!!!" Hoewel hij duidelijk te verstaan had gegeven dat er niet meer dan een vriendschap inzat flipte ze toch volledig door toen ze hoorde dat hij een nieuwe vriendin had(ik dus), dit resulteerde in allerlei psychopatisch gedoe, nachtelijke telefoontjes,brieven, kaartjes, cadeautjes en ga zo maar door.

In het begin vond ik het zielig maar op een gegeven moment ging het me behoorlijk irriteren omdat ze mij voor mijn gevoel niet respecteerde. Ik ventileerde dit natuurlijk naar mijn vriend omdat ik steeds woester werd als zij weer es wat had gestuurd etc. Als ik bij hem thuis was was ik erop gespitst om iets van haar te vinden etc, en hij werd daar gek van, ik kreeg echt een snuffelwoede zeg maar, en daar hebben we behoorlijke ruzies om gehad. Nu, twee jaar verder, vertrouw ik hem volkomen qua vreemdgaan.

Die meid heeft inmiddels ook een vriend en gedraagt zich redelijk normaal (nadat ik haar een keer goed bij haar kladden heb gegrepen , ze hebben ook niet echt veel contact meer, hoewel er altijd wel meiden zullen zijn die mijn vriend leuk vinden/sms-en/mee uit vragen etc heb ik toch besloten om niet meer zo paranoia te doen en te gaan snuffelen etc, hoewel de verleiding soms wel groot is.

Maar dat heeft er mee te maken met het vertrouwen wat groeit in een relatie en wat je in het begin dus (nog)niet hebt in iemand, puur omdat je diegene nog niet goed genoeg kent. Ik heb ook altijd wel kerels achter me aan, maar mijn vriend ziet dat juist als een compliment, en zo probeer ik het nu ook te zien, qua vrouwen die achter hem aanzitten: ik weet nu toch dat hij voor mij heeft gekozen

Maar heeeeel stiekem denk ik dat snuffelen toch ook wel een beetje een vrouwelijke oer-eigenschap is

Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_1186952
Ag ikzelf vind dat ook privé en eigenlijk maakt het mij niet veel uit als ze in mijn zaken snuffelt. MAAR soms is de drang om de waarheid te kennen grooter als je zelf denkt en heb je dat niet onder controle. Ik heb het zelf meegemaakt dus kan ik erover mee praten. Dus niet meteen afkeuren maar dat hangt van de situatie af, van de relatie en hoe men zich voelt in een relatie. Vertrouwen bouw je op, ik geloof niet in blindelings vertrouwen als je nergens geen aangrijpings punt hebt dus moet je het opbouwen en dat kun je aan de hand van dingen die ze doet, waarop ze denkt etc...
pi_1187343
quote:
Op dinsdag 10 juli 2001 17:15 schreef Gravedigger het volgende:
In een goede relatie hoor je geen geheimen voor elkaar te hebben. Welke dan ook.
brr nou dat lijkt me voor de liefde dodelijk saai.
(ben 't met shmoopy eens over die scheten )
vertrouwen bestaat er ook uit dat je elkaar genoeg ruimte geeft en -ontopic- dus NIET in elkaars prive-spullen gaat zitten snuffelen.
  woensdag 11 juli 2001 @ 11:54:49 #24
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_1187480
Not done, als je iets wil weten vraag je maar.
The Internets, I needs it..
  woensdag 11 juli 2001 @ 15:27:28 #25
11809 Crimson
Romance, is dead
pi_1188999
Wanneer gaan mensen eens afleren de geloven in de mythe dat je in een goede relatie alles kan delen, en geen geheimen voor elkaar hebt. Dat is zo'n ongeloofelijke onzin.

Ik wil er niet eens aan beginnen op te noemen hoeveel mensen een verder goedde relatie compleet te verknallen door naar elkaars geheimen te zoeken. Wat is de toegevoegde waarde alles van een partner te weten ? Behalve dat je een groot gedeelte van de romantiek weg haalt als er je alles van een ander weet.

Of om het over een wat banalere boeg te gooien, wat als een vriendin, waar je bloedverliefd op bent jou gaat vragen naar je vroegere liefdesleven, gewoon uit interesse, en als geintje vraagt of met haar net zo goed was als met één of andere ex ? Ga ja dan eerlijk zijn en zeggen dat ze daarbij vergeleken nog wat achterblijft ?

Mensen, vergeet nu die mythe van alles kunnen delen, alles willen delen maakt alles kapot.

The company I choose, is solidly singular, totally trustworthy, straight and sincere. Polished, experienced, witty and charming. So why don't you back off, this company's my own. -Fish, The Company-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')