Voorbeeld:
-liefdesbrieven uit eerdere relaties
-agenda's
-foto-albums
-tassen
-e-mails
Let wel, ik heb 't hier niet over een relatie waarin sterke verdenkingen voor overspel zijn!
Ik heb nix te verbergen maar ik vind het toch wel heel onprettig als mijn partner in mijn prive-spullen snuffelt. Not done! Hoe zien jullie dat?
SIM-PEL
quote:Zeker not done.. echt super vervelend
Op dinsdag 10 juli 2001 17:11 schreef Robinsonne het volgende:
Vraagje, nav topic van The_Guy: Is het in een relatie geoorloofd om ongevraagd elkaars persoonlijke bezittingen door te struinen?Voorbeeld:
-liefdesbrieven uit eerdere relaties
-agenda's
-foto-albums
-tassen
-e-mailsLet wel, ik heb 't hier niet over een relatie waarin sterke verdenkingen voor overspel zijn!
Ik heb nix te verbergen maar ik vind het toch wel heel onprettig als mijn partner in mijn prive-spullen snuffelt. Not done! Hoe zien jullie dat?
quote:Mee eens. Not done. Punt uit!
Not done! Hoe zien jullie dat?
quote:Geldt trouwens voor alle aan de partner gerichte post, tijdschriften e.d. uitgezonderd.
Vraagje, nav topic van The_Guy: Is het in een relatie geoorloofd om ongevraagd elkaars persoonlijke bezittingen door te struinen?Voorbeeld:
- liefdesbrieven uit eerdere relaties nee
- agenda's nee
- foto-albums ja
- tassen nee
- e-mails nee
Het geeft nogal een slecht signaal af. Alsof je denkt dat d'ander wat te verbergen heeft.
quote:
Voorbeeld:
-liefdesbrieven uit eerdere relaties (die zijn er niet)
-agenda's (ze gaat haar gang maar)
-foto-albums (ze gaat haar gang maar)
-tassen (ze gaat haar gang maar)
-e-mails en computer (afblijven ze krijgt haar eigen pc wel )
-agenda's
Ja dat moet wel kunnen vind ik...daar staan gewoon je afspraken in..niet echt prive's lijkt me.
-foto-albums
Moet ook kunnen, alleen foto albums waar je met je ex of zo op staat lijkt me niet zo leuk voor je nieuwe vriend....
-tassen
Yep, als hij tussen de tampons en al het andere wilt snuffelen....hehe
-e-mails
Ligt eraan...als het mail is van mijn eigen vrienden of vriendinnen, nee dat vind ik persoonlijk. Maar van gezamelijke vrienden dan moet het kunnen.
Het hangt helemaal af van de situatie.
Het inkijken van een fotoboek dat open en bloot in de kast staat vind ik heel wat anders dan een la opentrekken en onderin dat mapje foto's pakken om te bekijken.
In een relatie hoef je geen geheimen te hebben. Dus hoef je niet tijdens iemands afwezigheid dit soort dingen te doen. Daar hangt iets stiekems aan.
Doe open, vraag naar foto's en liefdesbrieven (of begin met die van jezelf), en lach samen om jeugdsentiment
We kunnen alles bespreken, dus echt alles, en we kennen elkaar, dus geheimen hoeven we niet te hebben, die hou je toch niet lang.
Ik zou niet kunnen bedenken wat ze niet van me zou mogen weten. En als het om verdenking van overspel gaat.... hou dan maar op. Als het zover komt, zijn we rijp om uitelkaar te gaan.
Toen wij net een relatie hadden/kregen (nu twee jaar geleden, had hij een vriendschap met een meisje dat hij al een aantal jaar kende, ook al tijdens zijn vorige relatie.
Toen dat uitging dacht ze "Ha! Nu is het mijn beurt!!!" Hoewel hij duidelijk te verstaan had gegeven dat er niet meer dan een vriendschap inzat flipte ze toch volledig door toen ze hoorde dat hij een nieuwe vriendin had(ik dus), dit resulteerde in allerlei psychopatisch gedoe, nachtelijke telefoontjes,brieven, kaartjes, cadeautjes en ga zo maar door.
In het begin vond ik het zielig maar op een gegeven moment ging het me behoorlijk irriteren omdat ze mij voor mijn gevoel niet respecteerde. Ik ventileerde dit natuurlijk naar mijn vriend omdat ik steeds woester werd als zij weer es wat had gestuurd etc. Als ik bij hem thuis was was ik erop gespitst om iets van haar te vinden etc, en hij werd daar gek van, ik kreeg echt een snuffelwoede zeg maar, en daar hebben we behoorlijke ruzies om gehad. Nu, twee jaar verder, vertrouw ik hem volkomen qua vreemdgaan.
Die meid heeft inmiddels ook een vriend en gedraagt zich redelijk normaal (nadat ik haar een keer goed bij haar kladden heb gegrepen , ze hebben ook niet echt veel contact meer, hoewel er altijd wel meiden zullen zijn die mijn vriend leuk vinden/sms-en/mee uit vragen etc heb ik toch besloten om niet meer zo paranoia te doen en te gaan snuffelen etc, hoewel de verleiding soms wel groot is.
Maar dat heeft er mee te maken met het vertrouwen wat groeit in een relatie en wat je in het begin dus (nog)niet hebt in iemand, puur omdat je diegene nog niet goed genoeg kent. Ik heb ook altijd wel kerels achter me aan, maar mijn vriend ziet dat juist als een compliment, en zo probeer ik het nu ook te zien, qua vrouwen die achter hem aanzitten: ik weet nu toch dat hij voor mij heeft gekozen
Maar heeeeel stiekem denk ik dat snuffelen toch ook wel een beetje een vrouwelijke oer-eigenschap is
quote:brr nou dat lijkt me voor de liefde dodelijk saai.
Op dinsdag 10 juli 2001 17:15 schreef Gravedigger het volgende:
In een goede relatie hoor je geen geheimen voor elkaar te hebben. Welke dan ook.
Ik wil er niet eens aan beginnen op te noemen hoeveel mensen een verder goedde relatie compleet te verknallen door naar elkaars geheimen te zoeken. Wat is de toegevoegde waarde alles van een partner te weten ? Behalve dat je een groot gedeelte van de romantiek weg haalt als er je alles van een ander weet.
Of om het over een wat banalere boeg te gooien, wat als een vriendin, waar je bloedverliefd op bent jou gaat vragen naar je vroegere liefdesleven, gewoon uit interesse, en als geintje vraagt of met haar net zo goed was als met één of andere ex ? Ga ja dan eerlijk zijn en zeggen dat ze daarbij vergeleken nog wat achterblijft ?
Mensen, vergeet nu die mythe van alles kunnen delen, alles willen delen maakt alles kapot.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |