abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16945962
Een goeiendag allemaal!

Lang verhaal volgt, Maar je bent dan ook niet verplicht het te lezen.

Ik zit op dit moment in Letland, sinds 23 december, en blijf hier ook nog wel ff, tot minstens 5 maart. allemaal supergezellig en leuk en weet ik t allemaal hier. Nou was ik afgelopen zaterdag in een club Kabata met een Letse vriend van mij, en na een tijdje begaven we ons maar eens richting dansvloer waar we eerst nog ff gingen zitten. Stonden 2 meisjes in de buurt te dansen, maar niet echt mijn soort meisjes ofzo. Toen ik even later wat verder keek zag ik dat het 3 meisjes waren, en die derde, die was WEL heel erg leuk!

Ik had op dat moment nog maar 2 biertjes op, dus ik was nuchter genoeg om te zien dat ze echt leuk was, en dat ik dat niet dacht omdat ik dronken was. Ik zag haar n beetje naar me kijken, dus: langzaam liedje, ik der op af. Ik vraag: "Vai tu gribi dejot?", wat betekent: "Wil je dansen?", wat zij wel wilde. Dus wij dansen, ik uitleggen dat ik nederlands ben en vraag of ze engels spreekt, wat ze niet doet. Na 't liedje ik weer terug naar vriend van mij en zij terug naar der vriendinnen. Even later weer langzaam liedje. Ik denk, kom, laat ik eens gek doen, en ik vraag er weer ten dans, en ze wilde wel weer dansen. Dus wij weer dansen, na 't liedje weer terug naar onze vrienden. Ik denk, dit schiet nie op. Dus op naar de bar, 1 vodka, 2 vodka, nog n biertje. Weer terug naar de dansvloer. Weer langzaam liedje, maar iemand anders had er al gevonden. Ik denk **kut*. Na goed, na een tijdje komt er een liedje: "Pastum Pastum Pietupies". Super loos liedje, met superstom dansje, dat ik al kende sinds de zomer (toen was ik hier ook), maar ik had er nog nooit op gedanst, dus ik naar haar toe en ik zeg: "You gotta learn me the dans to this song". Dus zij neemt me mee en vervolgens loopt iedereen achter elkaar aan dat stomme dansje te doen Na dat liedje vraag ik die vriend van mij of hij een nummer aan kon vragen voor mij (DJ begreep mijn engels niet). Mijn favoriete letse nummer: Sniegs, van Fomins & Kleins. Ik zeg tegen haar: "Het volgende liedje is voor jou". En ja, na een tijdje komt het liedje, dus wij weer dansen. Ondertussen al redelijk aangeschoten dus iets meer handtastelijk. Aangezien het mijn favoriete nummer is, ken ik ook bijna al die woorden uit mijn hoofd (in het Lets dus) en zing het in haar oor, wat ze zeer goed vond Na het liedje nog ff door dansen, en daarna vraag ik haar of ze wat van me wil drinken. "Nee", zegt ze, "mijn vrienden kopen wel voor me". Ik zeg "nee, ik hoop wat voor je!" Nee nee, dat wilde ze niet. Ik sleep haar mee naar de bar en zeg tegen de barman: "1 vodka for me and ... " naar haar wijzend, waarop zij heftig haar hoofd schudt en zegt: "no no". Goed, ik dus mn derde vodka. Terug naar de dansvloer, blijf aandringen dat ze wat van me moet drinken, en uiteindelijk geeft ze toe. Ze wilde wel n vodka. Dus ik n vodka bestellen. Kijkt ze er naar, ik denk: "wat is er nou dan?" Zegt ze: "jij ook!" Dus ik mn 4e vodka bestellen, wij samen vodka drinken, begon ondertussen aardig dronken te worden. Terug naar dansvloer en vanaf dat moment hebben we alleen nog maar samen gedanst. Ik haar in haar nek zoenen/likken wat ze wel heel erg leuk vond en na een tijdje moest ze naar huis Zij naar de garderobe haar jas op halen en bij de uitgang gezoend. Ik was echt gigantisch blij, want ik vond haar echt heel erg leuk.

Die avond had ik haar nummer ook gevraagd, dus ik de volgende dag samen met die vriend, die haar tweelingzus wel zag zitten, met n geweldige kater haar bellen. Ze kon die dag niet (misschien maar beter ook, gezien die kater ), dus goed, misschien volgende dag. Ik volgende dag weer bellen, en ja, ze wilde wel ontmoeten. Wij in het centrum ontmoeten, maar ze had maar een uurtje tijd. Wij koffie drinken, waar ik er achter kom dat zij echt heel bar engels spreek, maar dat mijn Lets ondertussen aardig goed is geworden (sinds de zomer aan het leren, en sinds 23 december echt actief). Gezellig gepraat en koffie gedronken, na n uurtje haar naar de bus brengen, waar 't afscheidszoentje er 1 op de wangen was.

Dag daarna (dinsdag) kon ze ook nie ontmoeten, en de dag daarna was ze jarig (nu 21 jaar). Ik had 'n CD voor haar gekocht, met het liedje Sniegs. Ik vraag of ze naar de bios wilde, maar ze had veel te doen. Ik vraag: ook nie voor even, zodat ik je je cadeautje kan geven? Ok, dat wilde ze wel, dus weer ontmoet in het centrum (woensdag), en we liepen door het park, waar ik haar de CD gaf, en ze zei dat ze het echt heel leuk vond en elke keer als ze dat liedje hoorde moest ze aan mij denken en zo, dikke zoen op de wangen, rondje door de oude stad gelopen, veel gepraat, was gezellig. Terug naar de bus, weer zoentje op de wangen.

Later ontmoet ik die vriend van mij weer en ik SMS haar of ze misschien met die vriend, haar zus en mij naar de bios wilde, wat ze nog nie zeker wist. Dus volgende dag (gister dus) die vriend van mij bellen (omdat mijn lets dus nie heel super is) met haar zus, en ze zegt: ja okee, we gaan! Dus wij met z'n vieren naar Scary movie 3 (Leuke film ). En achteraf moesten ze weer naar huis, omdat ze vandaag om 6u moesten op staan omdat ze naar der vader gingen (weinig ouders in dit land die trouwen en dan ook nog getrouwd blijven...). Ze zou me bellen zodra ze terug kwam van haar vader.

Goed, lang verhaal dus, en ik kan me voorstellen, dat jullie je ondertussen af vragen waarom ik dat allemaal schrijf. Goed, ik ben dus een jongen van 20 jaar oud, die nog nooit echt een vaste vriendin heeft gehad, en (ook al is het ondertussen veel minder erg dan n jaar of 2 geleden) ik ben ook redelijk onzeker, en heb dus ook niet veel ervaring met dit soort situaties. Ik vind haar echt heel erg leuk en ik zou graag willen dat dit wat meer wordt, maar ik weet eigenlijk niet echt hoe ik nou verder moet gaan... Morgen gaan we _hopelijk_ weer uit met zn vieren. Hopelijk kom ik dan toch weer ergens als ik weer es wat vodkaatjes achterover heb geslagen. Een van de lastige dingen van dit alles is toch wel het probleem van de talen. Ik spreek dan wel een redelijk woordje engels, en ben nog steeds hard aan het leren, maar ik hoop niet dat 't toch een probleem gaat worden. Ik ben blij en bang op t zelfde moment, bang, dat als ik haar vertel wat ik voor haar voel, blijkt dat zij toch niet hetzelfde voelt... Daarom wacht ik ook nog maar even... Maar hoe lang moet ik wachten? Hoe kom ik er achter hoe leuk zij mij vindt? Iemand nog tips of wat dan ook? Als je zo ver bent gekomen, in ieder geval bedankt voor het lezen En als je gaat reageren: alvast bedankt voor je reactie

Sveicieni no Latvias!!

Trotse poster van het 37000000ste bericht ^O^
pi_16946014
graag gedaan hoor...
The electronic document and electronic signature must be functionally equivalent or, in other words, fulfill the same relevant functions as a paper document and a manual signature. Amongst these functions are: the evidential function and the information
pi_16946150
Hele verhaal gelezen, veel succes ermee,gewoon doen wat je hart je ingeeft en het komt wel goed.
pi_16946172
Denk niet dat je d'r wat hoeft te vertellen, maar dat ze wel snapt wat je voor d'r voelt lijkt me.

Ik zou zeggen: gewoon genieten, laat het gewoon lekker lopen en zie wat er van komt.. Als je het gewoon rustig aan doet en je gevoel volgt (en niet van stapel loopt ) dan komt't vanzelf wel goed.

En ik zeg altijd maar: ook dingen die in't begin negatief lijken (bv. als ze toch niets met je wil ofzo) kunnen later juist weer positief uitpakken. Je wordt gevormd door je verleden en met alles wat je doet leer je!

Dus leer hiervan en enjoy

</wijzewoorden>

Een ei maakt nog geen kip (en zo is het voorspeld).
pi_16946184
kheb ongeveer op willekeurige plaatsen in die lap text zo nu en dan een regel gelezen want et is met iets te lang maarehm ik zou zegge gwoon regele die hap, zeggen wat je niet durft te zeggen, je staat er toch goed voor?
pi_16946272
Zo dat was idd wel een lang verhaal. Maar 1 ding ben je zeker niet; onzeker ! Je moet eens van die topics hier lezen, er zijn gasten die niets tegen meiden durven te zeggen of ermee te dansen! Dus dat was 1. Ten tweede; volgens mij moet je haar nog wel een beetje overhalen zodat ze iets met jouw wil. Nu is dé tijd om haar voor je te winnen. Cadeautjes zijn goed, maar doe ook andere romantische dingen en probeer het te veroveren. Als het lukt merk je vanzelf wel dat ze vast met je wil.
pi_16946282
Lang verhaal idd.

Gewoon ervan genieten zolang het duurt, of het nu kort of lang is.

Wat ik om me heen ziet as dat relaties op afstand niet zo goed werken over het algemeen, maar er zijn genoeg uitzonderingen daarop.

pi_16946308
Je moet idd gewoon afwachten. Als zij jou ook leuk vind kom dat vanzelf allemaal wel goed.

Zo niet dan moet je het lekker laten gaan. Niks is erger dan een stalkend/zeurend persoon achter je aan hebben.

Built for Speed
  vrijdag 6 februari 2004 @ 16:02:33 #9
15449 Philosocles
blogito ergo sum
pi_16946399
Als ik jou was zou ik het proberen allemaal niet te serieus te nemen; hoe leuk je d'r ook vind.

Ik heb soortgelijke dingen in Finland (vlakbij ) meegemaakt; en taalproblemen maken dit soort dingen tegelijk spannend en neurotisch. Het eerste is leuk; het tweede niet. Je kunt er dus het beste een luchtige houding op na houden.

Als je weer uitgaat en je treft haar, zet plezier maken op de eerste plaats, en maak je niet druk of er meer gebeurt of niet. Besides, je peert hem over een paar weekjes weer. Have phun.

iedereen is uniek behalve ik
  vrijdag 6 februari 2004 @ 16:04:16 #10
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_16946445
Sohee !

Lang verhaal man !

Wél leuk om te lezen. Heerlijk dat gedraai om elkaar heen. Ik denk dat je al helemaal op de goeie weg bent en dus naar die bekende weg vraagt; al ben je er zelf niet zo zeker van. Ik denk alleen dat je jezelf niet te vol moet kiepen met Wodka. Vrouwmensen hebben volgens mij een hekel aan dronken kerels, en terecht. Gewoon lekker jezelf zijn, uitgaan, gekke lieve dingen doen die je te binnen schieten (al gaat het echt nergens over) en vertroetelen maarrrrrrrrrr: pas op dat ze je niet te opdringerig vindt. Dat werkt averechts.

Hey !

Je gaat on wel op de hoogte houden natuurlijk he

Tally Ho !

Jawohl Herr Kaloin!
pi_16946463
Ik zou niet te lang wachten want misschien ziet ze je op een gegeven moment alleen nog maar als een goede vriend (omdat je er al die tijd nooit echt over begon) en zit je in die puree

Ook is het verstandig om een keer geen "double date" te doen maar alleen met haar uit te gaan.

niet teveel drinken op de eerste paar dates (om verkeerde indruk te vermijden)

Succes

Do no Kill Do not rape Do not steal, these are princables that every men of every faith can embrace
pi_16946465
Pff je kan best wat meer het achterste van je tong laten zien.

Je gaat immers vanzelf wel weer een keer terug naar Nederland.

Tegen die tijd moet het of dik aan zijn of vergeten die hap.

Pluk de dag.

i remember it well the first time that i saw
your head ‘round the door 'cause mine stopped working
i remember it well there was wet in your hair
you were stood in the stair and time stopped moving (Damien Rice)
pi_16946491
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 16:02 schreef Philosocles het volgende:
Als ik jou was zou ik het proberen allemaal niet te serieus te nemen; hoe leuk je d'r ook vind.

Ik heb soortgelijke dingen in Finland (vlakbij ) meegemaakt; en taalproblemen maken dit soort dingen tegelijk spannend en neurotisch. Het eerste is leuk; het tweede niet. Je kunt er dus het beste een luchtige houding op na houden.

Als je weer uitgaat en je treft haar, zet plezier maken op de eerste plaats, en maak je niet druk of er meer gebeurt of niet. Besides, je peert hem over een paar weekjes weer. Have phun.

Ik peer hem over n paar weekjes weer ja, maar ik weet 100% zeker dat ik hier in de zomer weer zal zijn en misschien wil ik hier wel gaan studeren (en dat idee zweeft al door mn hoofd sinds voor ik haar ken)... Latvia is the best!
pi_16946517
Hoe is Letland eigenlijk? Als verblijfplek?

Goedkoop? Mooi? Goede voorzieningen?? Spreken ze een beetje engels??
Tell me

pi_16946547
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 16:04 schreef Captain_Chaos het volgende:
Sohee !

Lang verhaal man !

Wél leuk om te lezen. Heerlijk dat gedraai om elkaar heen. Ik denk dat je al helemaal op de goeie weg bent en dus naar die bekende weg vraagt; al ben je er zelf niet zo zeker van. Ik denk alleen dat je jezelf niet te vol moet kiepen met Wodka. Vrouwmensen hebben volgens mij een hekel aan dronken kerels, en terecht. Gewoon lekker jezelf zijn, uitgaan, gekke lieve dingen doen die je te binnen schieten (al gaat het echt nergens over) en vertroetelen maarrrrrrrrrr: pas op dat ze je niet te opdringerig vindt. Dat werkt averechts.

Hey !

Je gaat on wel op de hoogte houden natuurlijk he

Tally Ho !

UITERAARD hou ik jullie op de hoogte Hopelijk met alleen maar goed nieuws
pi_16946607
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 16:04 schreef Reco het volgende:
Ik zou niet te lang wachten want misschien ziet ze je op een gegeven moment alleen nog maar als een goede vriend (omdat je er al die tijd nooit echt over begon) en zit je in die puree

Ook is het verstandig om een keer geen "double date" te doen maar alleen met haar uit te gaan.

niet teveel drinken op de eerste paar dates (om verkeerde indruk te vermijden)

Succes

Eerste 2x na die avond waren geen double dates, dat was alleen zij en ik. Alleen gister was double.Vandaag zou dan ook niet double worden... Op voorwaarde dat ze belt en zegt: kom, laten we wat gaan doen!
  vrijdag 6 februari 2004 @ 16:11:11 #17
15449 Philosocles
blogito ergo sum
pi_16946702
Oh ja, ik moet nog even de open deur aan mijn vorige post toevoegen dat er een omgekeerd evenredige relatie is tussen je druk maken óf er iets tussen jullie gebeurt, en de kans dát er iets gebeurt.

Extra argument voor gewoon plezier maken dus. Nou ja, leuke avonden daar toegewenst in ieder geval.

iedereen is uniek behalve ik
pi_16946717
Niet afwachten, je hebt toch niets te verliezen. Grijp gewoon je kans!! strax grijpt iemand anders je kans. Vertel haar dat je dr wel ziet zitten enzo. Ik denk dat ze dat ook wel begrijpt. succes ermee!

fr0xy

peace, nd suck a !@$%
pi_16946755
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 16:06 schreef Nimitz het volgende:
Hoe is Letland eigenlijk? Als verblijfplek?

Goedkoop? Mooi? Goede voorzieningen?? Spreken ze een beetje engels??
Tell me

Goedkoop, mooi, inderdaad! Verblijfplek kan wat duur zijn, maar ik ken hier al mensen van de zomer, en heb zodoende een slaapplek voor 30 Lat per maand (=45 euro), maar dat is ongeveer de gemiddelde prijs voor een normaal hotel per nacht hier... Ze hebben ook goedkopere studentenhotels, maar ik heb me er niet zo in verdiept. Stad is heel mooi, en het Engels is redelijk goed, maar dan voornamelijk onder de 20. De rest heeft t nooit gehad op school, dus kleine kans nog maar dan.

Uitgaan kost nix. Entree voor sommige klubs is dan 1 lat ofzo, halve liter bier tussen de 50 santimes en 1 lat, vodka 't zelfde. Restaurant: 3 gangen diner ong. 10 lat per persoon in n redelijk luxe restaurant. Roken: 65 santimes voor een pakje camel En de mensen zijn hier heel tof, alleen wel uitkijken voor wat nou je vrienden zijn, want sommigen blijken je na een tijdje alleen maar als een zak geld te zien.

1 lat = 1,5 euro

pi_16946803
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 16:12 schreef daReaper het volgende:

[..]

Goedkoop, mooi, inderdaad! Verblijfplek kan wat duur zijn, maar ik ken hier al mensen van de zomer, en heb zodoende een slaapplek voor 30 Lat per maand (=45 euro), maar dat is ongeveer de gemiddelde prijs voor een normaal hotel per nacht hier... Ze hebben ook goedkopere studentenhotels, maar ik heb me er niet zo in verdiept. Stad is heel mooi, en het Engels is redelijk goed, maar dan voornamelijk onder de 20. De rest heeft t nooit gehad op school, dus kleine kans nog maar dan.

Uitgaan kost nix. Entree voor sommige klubs is dan 1 lat ofzo, halve liter bier tussen de 50 santimes en 1 lat, vodka 't zelfde. Restaurant: 3 gangen diner ong. 10 lat per persoon in n redelijk luxe restaurant. Roken: 65 santimes voor een pakje camel En de mensen zijn hier heel tof, alleen wel uitkijken voor wat nou je vrienden zijn, want sommigen blijken je na een tijdje alleen maar als een zak geld te zien.

1 lat = 1,5 euro

en das logisch. 45 euro voor een verblijfplek van een maand.... dat betaal je soms per nacht. En bier voor 1,5 euro... das gewoon netjes.

Hmm, misschien is het wel wat voor me

pi_16946815
pff wat een lang verhaal, maar wel leuk om te lezen

volgens mij heb je goed huisgehouden daar, in ieder geval laten zien dat je veel moeite voor haar wilt doen. misschien moet je af en toe wat gas terug nemen, kan zij je misschien ook duidelijk maken wat ze van jou vindt en initiatief tonen.

pi_16946905
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 16:11 schreef fr0x het volgende:
Niet afwachten, je hebt toch niets te verliezen. Grijp gewoon je kans!! strax grijpt iemand anders je kans. Vertel haar dat je dr wel ziet zitten enzo. Ik denk dat ze dat ook wel begrijpt. succes ermee!

fr0xy

In hoeverre denk je dat ik dat moet vertellen? Gewoon dat ik haar leuk vind, of echt wat ik voor haar voel... Naar mijn mening kan het voor dat laatste misschien iets te vroeg zijn...
pi_16946931
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 16:15 schreef deepthroat het volgende:
pff wat een lang verhaal, maar wel leuk om te lezen

volgens mij heb je goed huisgehouden daar, in ieder geval laten zien dat je veel moeite voor haar wilt doen. misschien moet je af en toe wat gas terug nemen, kan zij je misschien ook duidelijk maken wat ze van jou vindt en initiatief tonen.

Dat zat ik ook al te denken. Om die reden ga ik haar vandaag ook maar niet bellen. Mocht ze mij niet bellen, dan bel ik haar morgen om te vragen of ze 's avonds uit wil...
pi_16947210
Gewoon go with the flow, relax niet teveel pushen want dan push je haar misschien de verkeerde kant op snappie Gewoon rustig blijven en er komt vanzelf een moment van
Zon, zee en strand, eerst een dagje lol, dan alles vol met zand.
pi_16947252
Ohja, tijdens eerste date vroeg ze me trouwens ook met aanzienlijk veel interesse wanneer ik hier weer zou zijn nadat ik weg ga, en of ik hier niet zou willen studeren, en 2e date liet ik trots mijn bus kaart zien die ik gekocht had, en zij dacht in eerste instantie dat het een studentenbuskaart was en dat ik dus had besloten hier te studeren, en ze keek even wel aardig blij moet ik zeggen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')