abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † vrijdag 6 februari 2004 @ 11:27:07 #1
81992 Githa
pi_16938237
hoi allemaal,
Ik heb even een vraagje en als leek denk ik dat er nog vele zullen volgen
Ik lees hier overal dat het vrij normaal is dat je cyclus onregelmatig is na het stoppen met de pil en dat de menstruatie wel een half jaar weg kan blijven.
Mijn vraag is eigenlijk of dit bij iedereen zo is of alleen als je al onregelmatig was ??
Misschien een rare vraag maar ik ben altijd op uur en tijd regelmatig geweest en nu ik gestopt ben met de pil heb ik nog 1 kleine bloeding gehad en nu niks meer.
Is dit normaal?...want zo weet ik natuurlijk niet waneer mogelijk zwanger ben.
  vrijdag 6 februari 2004 @ 11:28:17 #2
35189 Troel
scherp en bot
pi_16938271
Dat verschilt per persoon. Iedereen is natuurlijk anders.

Bij mij kwam het vrij snel terug, maar bij een vriendin heeft het meer dan een half jaar geduurd. Terwijl ik dus onregelmatig ongesteld was voordat ik aan de pil ging, zij was regelmatig.

troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_16938304
Misschien is het even handig als je vermeldt hoe lang geleden je gestopt bent, welke pil je slikte, hoe lang je de pil al slikte en wanneer je die "rare bloeding" had. En als je echt twijfelt, 1 zwangerschapstestje en je weet waar je aan toe bent.

Hoort deze btw niet in SEX ?

You don't have to watch Dynasty to have an attitude.
pi_16938484
mijn cyclus was na 't stoppen met de pil direct weer regelmatig.
  † In Memoriam † vrijdag 6 februari 2004 @ 11:37:34 #5
81992 Githa
pi_16938539
bedankt voor de reactie.
ik ben begin januari dit jaar gestopt ( echte een beginnelingetje)
Ik slikte al zo'n 10 jaar Marvilon een vrij lichte pil is dit.
mijn laatste bloeding is 20 januari geweest maar dit was niet op het normale moment. 28 januari zou ik normaal ongesteld moeten zijn geworden maar toen werk ik het niet .... ik heb toen 31 januari een test gedaan maar die was negatief....
Dus ik snap er niet veel van
  vrijdag 6 februari 2004 @ 11:41:54 #6
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_16938663
Ik stopte met marvelon na zo'n 7 jaar slikken.. Bij mij duurde het een ruim half jaar voor er iets van regelmaat in zat.. (en die regelmaat was een cyclus van zo'n 6 a 8 weken) Na drie maanden ofzo werd ik toen pas voor 't eerst ongesteld.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_16938779
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 11:37 schreef Githa het volgende:
bedankt voor de reactie.
ik ben begin januari dit jaar gestopt ( echte een beginnelingetje)
Ik slikte al zo'n 10 jaar Marvilon een vrij lichte pil is dit.
mijn laatste bloeding is 20 januari geweest maar dit was niet op het normale moment. 28 januari zou ik normaal ongesteld moeten zijn geworden maar toen werk ik het niet .... ik heb toen 31 januari een test gedaan maar die was negatief....
Dus ik snap er niet veel van
Je cyclus is sowieso van slag omdat je dus met die pil stopt. Daarom is je cyclus niet zo regelmatig als ie was voor de pil. 20 Januari lijkt me daarom nieteens zo'n rare datum om ongesteld te zijn. Ik zou gewoon rustig wachten tot eind februari, en ik wil wedden dat je dan gewoon ongesteld wordt.
  † In Memoriam † vrijdag 6 februari 2004 @ 11:49:06 #8
81992 Githa
pi_16938891
Laten we het hopen dan kunnen we door voor een volgende ronde

groetjes

Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 6 februari 2004 @ 12:33:33 #9
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_16940105
Ik heb een jaar of 12 Marvelon geslikt. Na het stoppen sloeg ik 1 maand over en werd vanaf toen zeer regelmatig ongesteld. Zo regelmatig dat ik toen ik zwanger werd na 1 dag overtijd eigenlijk al wist hoe laat het was Voor ik de pil slikte was mijn menstruatie wel regelmatig maar ook heel zwaar. Na het stoppen was dat gelukkig over. Menstruatieklachten heb ik gelukkig nooit gehad.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † vrijdag 6 februari 2004 @ 12:45:40 #10
81992 Githa
pi_16940420
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 12:33 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb een jaar of 12 Marvelon geslikt. Na het stoppen sloeg ik 1 maand over en werd vanaf toen zeer regelmatig ongesteld. Zo regelmatig dat ik toen ik zwanger werd na 1 dag overtijd eigenlijk al wist hoe laat het was Voor ik de pil slikte was mijn menstruatie wel regelmatig maar ook heel zwaar. Na het stoppen was dat gelukkig over. Menstruatieklachten heb ik gelukkig nooit gehad.
Dat klinkt wel zoals het bij mij is ..... ik hoop dat het hele plaatje gelijk is en ik dus ook gewoon volgende maand ongi word.
Als dat niet het geval is kun je dan wel gewoon door gaan om zwanger te worden en hoe test je dat dan ?
( mischien een stomme vraag hoor )
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 6 februari 2004 @ 13:20:24 #11
13151 crew  Rewimo
pi_16941410
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 12:45 schreef Githa het volgende:
( mischien een stomme vraag hoor )
Kijk eens naar mijn sig

In principe kun je zwanger worden zodra je met de pil stopt. Als je niet ongesteld wordt, zou je dus zwanger kunnen zijn. Dat kun je dan met een zwangerschapstest bekijken. Zo'n test kun je doen vanaf de dag dat je normaal gesproken ongesteld had moeten worden. Dus normaal gesproken tussen de 4 en 5 weken nadat je gestopt bent. Maar als ik jou was zou ik nog een maand afwachten. Best kans dat alles volgende maand op gang komt. Het kan echter ook langer duren voor je cyclus weer op gang komt. Dat is het moeilijke natuurlijk, er bestaan wel gemiddelden maar "de gemiddelde vrouw" bestaat niet

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † vrijdag 6 februari 2004 @ 13:24:59 #12
81992 Githa
pi_16941522
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 13:20 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Dat is het moeilijke natuurlijk, er bestaan wel gemiddelden maar "de gemiddelde vrouw" bestaat niet

meen je dat nu ...
i.i.g. bedankt voor je uitleg ik ga gewoon afwachten. Best moeilijk hoor als je net gaat beginnen en het loopt niet zoals het theoretisch hoort
Groetjes
  vrijdag 6 februari 2004 @ 13:26:11 #13
35189 Troel
scherp en bot
pi_16941543
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 13:24 schreef Githa het volgende:

[..]

meen je dat nu ...
i.i.g. bedankt voor je uitleg ik ga gewoon afwachten. Best moeilijk hoor als je net gaat beginnen en het loopt niet zoals het theoretisch hoort
Groetjes

Hoe hoort het theoretisch dan?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 6 februari 2004 @ 13:27:41 #14
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_16941577
Githa, ik werd na het stoppen met de pil heel lang niet ongesteld. Het heeft 5 maanden geduurd en steeds dacht ik weer "Ik kan best zwanger zijn..." Heel onhandig en onduidelijk. Na die 5 maanden werd ik dus een heeeel klein beetje ongesteld en vervolgens niet meer! Gelukkig bleek op 2e Kerstdag dat ik swanger ben, dus heb ik de tweede eisprong toch wel meteen benut!

Een vriendin van me is ook bijna een half jaar gestopt nu en ook nog niet ongesteld. Haar dokter zegt ook: "Wachten, want dit komt (helaas) heel veel voor en is verdomd lastig als je zo graag een kindje wilt".

Heel lastig als je steeds kunt denken dat je zwanger bent... Probeer je hoofd koel te houden, maar weet dat dat een haast onmogelijke opgave is! Sterkte!

Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  † In Memoriam † vrijdag 6 februari 2004 @ 13:28:24 #15
81992 Githa
pi_16941596
Troel,
dat je een normale cyclus hebt ..en dat je niet zwanger bent terwijl je een half jaar niet menstueert .... dat staat niet in MIJN biologieboek hoor

Sugar,
Thnx, is inderdaad verwarrend het moeilijke zal komen als het lang blijft duren
Maar jij gefeliciteerd, was een mooi kerst cadeau

[Dit bericht is gewijzigd door Githa op 06-02-2004 13:32]

Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 6 februari 2004 @ 13:28:44 #16
13151 crew  Rewimo
pi_16941610
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 13:26 schreef Troel het volgende:

[..]

Hoe hoort het theoretisch dan?

Theoretisch ligt er gemiddeld minimaal een half jaar tussen stoppen met de pil en zwanger worden. Maar in principe moet je wel eerst weer een keer ongesteld worden voor je zwanger kunt worden.

Uiteraard kun je beter praktisch aan de gang gaan

pi_16942208
Hoi Githa,

Ik ben op mijn 16e begonnen met de pil omdat ik een zeer onregelmatige ongesteldheid had. En ben op mijn 24e gestopt met de pil omdat mijn man en ik een kinderwens hadden. Mij was ook verteld dat het wel 6 maanden zou duren eer het een beetje op gang zou komen. Gelukkig was ik de eerste maand na het stoppen met de pil gelijk ongesteld. Alleen waren het maar drie dagen. Oke het heeft zijn voordelen maar meer ook niet. En de ene maand was ik na 28 dagen netjes ongesteld en de andere maand na 33 dagen. Uiteindelijk bleek dat ik een cyste had op mijn eierstok en dat dus de reden was dat ik niet of nauwelijks bloedde. Die cyste zou operatief worden verwijderd maar knapte op het laatste moment. Wat volgde was een menstruatie van dik een week en daarna was alles schoon. En de maand daarop was het raak, ik was zwanger.

Volgens de gyn duurt het 2 weken eer de hormonen van de pil uit je lichaam zijn maar het kan even op zich laten wachten voor je menstrueert. Kijk het gewoon even aan en twijfel je loop even binnen bij je huisarts.

pi_16942253
O ja Githa, doordat ik onregelmatig menstrueer kon ik pas na 44 dagen na de eerste dag laatste menstruatie positief testen. Je eisprong is dus ook later dan volgens de boeken enz. Het wil dus niet zeggen dat het niet raak is. Ik dacht 6 weken zwanger te zijn als ik uitging van de berekeningen die je overal leest. Maar ik was 4,5 week toen.
  vrijdag 6 februari 2004 @ 13:59:12 #19
68974 Queer
Branleur !
pi_16942336
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 13:53 schreef Little-Angel het volgende:
Uiteindelijk bleek dat ik een cyste had op mijn eierstok en dat dus de reden was dat ik niet of nauwelijks bloedde.
Laat dat arme meisje niet zo schrikken.
pi_16943140
Het was ook niet bedoeld om te laten schrikken maar ik dacht toen ook dat het wel aan de hormonen zou liggen dat het iedere maand maar niet doorzette.

Mijn excuses als je hiervan bent geschrokken hoor.

† In Memoriam † vrijdag 6 februari 2004 @ 14:34:58 #21
81992 Githa
pi_16943372
nee hoor little-angel
Ben erg blij dat jullie allemaal met me meedenken...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')