abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17100951
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 21:39 schreef victorinox het volgende:
Un Chien Andalou
Kan iemand mij vertellen waar dit in godsnaam over ging?
Dat je dat niet begrijpt zeg

Maar je hebt gelijk, het is een warboel van surrealistische beelden, het zal vast wel iets poetisch hebben of zo... maar...

pi_17101048
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 10:23 schreef Gorro het volgende:
Straw Dogs
Best goede drama-thriller van Sam Peckinpah, dus het is zeker niet één van de subtielste. Dustin Hoffman acteert uiteraard weer uitstekend als de Amerikaanse echtgenoot die naar het Engelse platteland trekt om daar rustig te kunnen werken aan z'n theoriën. Zijn vrouw wordt al naar gelang de tijd verstreikt steeds verveelder. ***1/2
ik heb deze film ooit onbevangen en onbevooroordeeld gekeken, viel bijna in slaap bij het eerste stuk, maar het tweede had een enorme impact. geweldige dustin
pi_17101167
O Auto da Compadecida
ontzettend sterk, maar heel anders dan CdD deze braziliaanse topfilm. zoals je op imdb ziet is het een mengeling van diverse genres, waarbij de overgang van bv. serieus naar humor en terug heel onverwacht komt. Matheus Nachtergaele speelt ontzettend sterk (heel anders dan in CdD) en sommige personages zijn zo vreemd, dat het supergenieten is.
terechte hoge waardering op imdb.
pi_17101467
ANTROPOPHAGUS 2

Het is een wonder, hij is idd beter dan het eerste deel, maar daar zit je al gauw aan...

Een stuk bloederiger en sadistischer gelukkig, maar nog steeds geen topper, Andreas Schnaas heeft een remake gemaakt van het origineel, mischien dat dat dan wat is!

pi_17105090
HORROR HOSPITAL

Belachelijke horrorfilm over een jongen die een meisje ontmoet in de trein. Het meisje gaat haar tante bezoeken die een "hospitaal" schijnt te runnen waar proeven worden gedaan op mensen om ze daarna via een soort THE MOST DANGEROUS GAME om het leven te brengen...

Mijden als de pest!

[Dit bericht is gewijzigd door kinky_queen op 12-02-2004 00:35]

woensdag 11 februari 2004 @ 23:58:31 #181
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_17105674
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 21:44 schreef dolle_hond het volgende:

[..]

ik heb deze film ooit onbevangen en onbevooroordeeld gekeken, viel bijna in slaap bij het eerste stuk, maar het tweede had een enorme impact. geweldige dustin

Het tweede deel is duidelijk het sterkste, maar ook het eerste deel is wel ook. Ik bemerkte de hele tijd een enigszins beklemmende, ongemakkelijke sfeer, die in de tweede helft dus ook sterk tot uiting kwam.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 12 februari 2004 @ 01:36:44 #182
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_17107471
High Fidelity

al tig keer gezien, maar blijft een goeie film.

Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_17109606
Ronin
Taxi Driver
Fight Club

Alledrie al eens eerder gezien, maar ze blijven vet...Vooral Fight CLub dan he

Alles begint met ambitie...
  donderdag 12 februari 2004 @ 11:38:49 #184
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_17112956
Ultimo tango a Parigi (Last Tango in Paris)
Controversiele film van Bernardo Bertolucci. Veel memorabele scenes, maar het kwam op mijn niet helemaal samenhangend over. Er zit wel samenhang in het verhaal natuurlijk, maar het was meer een opeenvolging van losse scenes dan dat de film egt een geheel vormde. ***1/2

Husbands and Wives
Best goede film van Woody Allen. De relatieperikelen konden me niet altijd boeien, maar het geheel was wel boeiend. De film heeft een beetje de vorm van een documentaire, met het daarbij behorende hand-held camera werk. ***1/2

pi_17113289
Das Experiment
maar weer gekeken, is echt een hele sterke film. Waarom stond die niet in mijn top50 laatst vergeten
Eigenlijk klopt gewoon alles aan deze film
pi_17120161
Pirates Off The Carabean

laatste keer was een jaar geleden op mallorca

blijft een goeie film

donderdag 12 februari 2004 @ 17:21:17 #187
11102 knep
Mountainfreak
pi_17121484
Donnie Brasco .
pi_17123065
Casablanca, met audiocommentaar van een filmcriticus...

Erg leuk om de film op deze manier te zien... er zijn heel veel details die me nog nooit waren opgevallen, en het is ook erg leuk om te zien wat nou eigenlijk gewoon nooit zou moeten hebben gekund, zowel in het verhaal als technisch.Ik denk dat ik de film hierdoor nog stukken leuker ga vinden! .

Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_17123872
Vandaag:
Mulholland Drive
ik snapte hem pas na het topic hier op Fok te hebben gelezen Maar viel me zeker niet tegen.

Gisteren:
Festen
Die viel ook niet tegen. Goeie film! .

For great justice!
pi_17124037
BROTHER BEAR

Best geinige film voorun Disney, maar het is geen aladdin

pi_17128124
THE CURSE OF THE DOLL PEOPLE

Heerlijke film, fans van de PUPPETMASTER en CHILD'S PLAY series zullen zich aangesproken voelen, een obscure film waarin mensen... ach dat weet je wel

Een sfeervolle en inventieve horrorfilm!

pi_17132840
ADAPTATION

Kvond BEING JOHN MALKOVICH beter

pi_17136412
ALICE, SWEET ALICE

Redelijke shocker die tijdens de premiere wat stof heeft doen opwaaien omdat het een aanklacht zou zijn tegen de katholieke kerk...

* zucht....

Die kleine meid Paula E. Sheppard is echt een natuurtalent, jammer dat ze hierna nog maar 1 film heeft gedaan

pi_17139538
FUCKING AMAL, voor de tweede keer.

Ik vond hem minder leuk dan de eerste keer, eigenlijk... het is toch eigenlijk maar een tienerfilmpje, en het verhaal is niet zo geweldig... de acteerprestaties zijn wel goed, en waar het verhaal over gaat is natuurlijk wel iets best interessants.
Ik ben heel echt benieuwd wat men van deze film zou vinden als 'ie gewoon in het Engels was... volgens mij was 'ie dan helemaal niet zo populair hier.

Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  vrijdag 13 februari 2004 @ 10:22:25 #195
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_17139622
Money train vannacht
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
pi_17141127
2001: a space odyssey
pi_17143323
Op aanraden van scanman01:

THE MIRACLE WORKER

Steengoeie film over de opvoeding van een gehandicapt meisje, wel typisch Hollywood, maar de uitvoering is grandioos!

pi_17143502
The Italian Job (2003)
Goede heist-film, doet denken aan Ocean's 11. Verhaal was gelukkig heel anders dan het origineel met Micheal Caine (ook een goede film trouwens).
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  vrijdag 13 februari 2004 @ 17:30:35 #199
572 Sniper
Gull Catcher
pi_17149772
Santa Sangre ...... Een van de films die je kunst op celluloid kunt noemen. Mooie visuals (bijv. intro met een adelaar POV shot door de straten van het stadje), bijzonder kleurrijk (geweldige transfer op de disc van Anchor Bay). Intelligent, surreel en bijzonder bizar, waarbij je een groot gedeelte van de film de wereld ziet door de ogen van de getraumatiseerde Fenix, moederskindje tot in het extreme... Gekeken nav een interview met regisseur Jodorowsky in Eyeball Compendium.

spoiler:

Meningsverschilletje thuis : Na de scene in het gesticht gaan we terug naar de jeugd van Fenix. Het gedeelte waar we zien dat zijn moeder de leidster is van een bizarre cult die een vrouw zonder armen vereerd: volgens mij de werkelijkheid door de bril van Fenix die zich 100% met zijn moeder identificeert en zo zijn adoratie voor zijn moeder (waarvan de armen afgehakt worden) uitbeeld. Volgens anderen hier dé werkelijkheid..

[Dit bericht is gewijzigd door Sniper op 13-02-2004 18:03]

pi_17153369
GRAVEYARD DISTURBANCE

Domme, maar o zo heerlijke horrorfilm van Lamberto Bava over een groepje jongeren dat een avondje op een kerkhof moet doorbrengen vanwege een weddenschap...

Het is werkelijk een feest der herkenning voor de horrorliefhebber, jammer genoeg is het een tv film en daardoor zeldzaam om hem te zien

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')