Stijl muziek: jaren 70 rock, gitaarpop e.d. (geen hardrock/metal).
De bedoeling is dat ik ga zingen (zuiver is een ander verhaal maar goed) en tweede gitaar ga spelen.
Ik wil er vooralsnog niet te veel aan uit geven (max 100 EUR). Doe eens een suggestie, waar ik wat aan heb! Alle ideëen zijn welkom!
P.S. ik ben in het bezit van een AKAI Shred-o-matic, maar ik ben er niet tevreden over (gaat nog wel eens in de verkoop) iemand interesse?
Show me your ideas, bro's!
ikzelf heb een MT2 (maar dat is meer metal). je kunt het wel anders instellen hoor, dus voor rock zal ie ook goed zijn, maar ik denk dat je dan beter een gewone distortion kunt halen...
quote:Is dat de SD-1?
Op dinsdag 3 februari 2004 13:16 schreef Echoes het volgende:
Boss superoverdrive
[Dit bericht is gewijzigd door Rooligan op 03-02-2004 15:47]
Ik weet dat het iets met effecten te maken heeft maar wat precies... geen id!
En hoe nodig is zo'n ding als je gaat gitaar spelen (en waar gebruik je het dus voor)????
thnx
probeer gewoon eens wat uit, dat is het beste!
2. Iemand ervaringen met de volgende pedalen?
- ProCo Rat
- Danelectro Daddy O
- Boss BD-2 Blues driver
- Boss OD-3 Overdrive
- Boss OS-2 Overdrive/Distortion
Of andere suggesties....
quote:Als jij een beetje wil gaan jammen op een gitaartje is zo'n ding niet nodig hoor, op elke versterker zit immers een distortion kanaal. Wil je echter voller/professioneler geluid etc. voor het spelen in een band dan is 't al wat nuttiger
Op dinsdag 3 februari 2004 19:30 schreef Komakie het volgende:
Kan iemand me misschien uitleggen wat zo'n "scheurpendaal" precies doetIk weet dat het iets met effecten te maken heeft maar wat precies... geen id!
En hoe nodig is zo'n ding als je gaat gitaar spelen (en waar gebruik je het dus voor)????
thnx
quote:Ok. Als ik het dus goed begrijp, kun je met een pendaal makkelijker switchen tussen Distortion en clean geluid (of eventueel andere vervormingen van je gitaar geluid)
Op dinsdag 3 februari 2004 21:09 schreef Echoes het volgende:
scheur is distortion of vervorming van je gitaar geluid. Je kan het ook oversturing noemen.
Normaal klinkt een gitaar gewoon clean, maar wil je wat stevigers klikt het met distortion beter/ruiger. Je kan noten ook wat langer laten doorklinken vaak. Dus ook voor solo's is distortion ideaal.probeer gewoon eens wat uit, dat is het beste!
quote:Hoeveel?
Op dinsdag 3 februari 2004 13:01 schreef Rooligan het volgende:
P.S. ik ben in het bezit van een AKAI Shred-o-matic, maar ik ben er niet tevreden over (gaat nog wel eens in de verkoop) iemand interesse?[/i]
quote:PENDAAL ZEGT IE!
Op dinsdag 3 februari 2004 21:33 schreef Komakie het volgende:[..]
Ok. Als ik het dus goed begrijp, kun je met een pendaal makkelijker switchen tussen Distortion en clean geluid (of eventueel andere vervormingen van je gitaar geluid)
quote:KLIK
Op dinsdag 3 februari 2004 13:14 schreef Sjiep het volgende:
Ga naar http://www.bossus.com daar staat een link naar een flashding waar je een aantal effectpedaaltjes kunt horen... misschien helpt het...
quote:BF-2 Flanger (de paarse) lijkt me wel leuk, maar die gebruik maar af en toe.
Op dinsdag 3 februari 2004 21:47 schreef Rooligan het volgende:[..]
KLIK
Ben wel gecharmeerd geraakt van de OS-2 Overdrive/Distortion. Morgen eens rondneuzen in Eindhoven (Conijn/EMI) of ze deze ergens hebben liggen.
En bij de DS-2 Turbo Distortion bij de demo 'grungu fuzz' hoor je dat stukje van dat ene liedje van Nirvana (In Utero), hoe heet ie ook-al-weer?
quote:Die zijn wel duur.
Op dinsdag 3 februari 2004 21:57 schreef onanymous het volgende:
ik persoonlijk heb een multi-effectenpedaal en daar ben ik behoorlijk tevreden over
quote:Ik heb er nog wel 1 liggen; gebruikt en mist 1 knop, maar hij klinkt nog prima. Interesse? Zet zo een fotootje erbij
Op dinsdag 3 februari 2004 21:47 schreef Rooligan het volgende:[..]
KLIK
Ben wel gecharmeerd geraakt van de OS-2 Overdrive/Distortion. Morgen eens rondneuzen in Eindhoven (Conijn/EMI) of ze deze ergens hebben liggen.
edit: foto's..(beetje brakke foto's, gemaakt met m'n telefoon )
[Dit bericht is gewijzigd door Svyatagor op 03-02-2004 22:12]
quote:Oeh......... interesting! Hoe oud is hij? Waarom doe je hem weg? Waar woon je? Welke prijs had je in gedachten?
Op dinsdag 3 februari 2004 22:01 schreef Svyatagor het volgende:[..]
Ik heb er nog wel 1 liggen; gebruikt en mist 1 knop, maar hij klinkt nog prima. Interesse? Zet zo een fotootje erbij
edit: foto's..(beetje brakke foto's, gemaakt met m'n telefoon
)
quote:de mijne was ¤299 maar dan heb je ook meteen 64 verschillende effecten die je allemaal met elkaar kan combineren
Op dinsdag 3 februari 2004 21:58 schreef Big_Boss_Man het volgende:[..]
Die zijn wel duur.
Bij zzsounds.com hebben ze een leuke grunge pedaal voor 35 dollars.
quote:Geen e-mail adres in profiel. Nou, mail me maar (e-mail adres staat in mijn profiel) en vertel me wat ie kost. Ik heb intresse.
Op dinsdag 3 februari 2004 22:01 schreef Svyatagor het volgende:[..]
Ik heb er nog wel 1 liggen; gebruikt en mist 1 knop, maar hij klinkt nog prima. Interesse? Zet zo een fotootje erbij
edit: foto's..(beetje brakke foto's, gemaakt met m'n telefoon
)
quote:Heeeejjjjj Ik was eerst
Op dinsdag 3 februari 2004 22:21 schreef Big_Boss_Man het volgende:[..]
Geen e-mail adres in profiel. Nou, mail me maar (e-mail adres staat in mijn profiel) en vertel me wat ie kost. Ik heb intresse.
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 22:15 schreef Rooligan het volgende:[..]
Oeh......... interesting! Hoe oud is hij? Waarom doe je hem weg? Waar woon je? Welke prijs had je in gedachten?
Hij is een jaar of acht oud; ik heb hem toen ik hem net had veel gebruikt, maar een jaar of vier geleden een goeie versterker gekocht waar een mooie scheur opzit, en toen niet meer gebruikt. Maar zoals gezegd doet 'ie het nog prima (last time I checked...) Ik woon in Utrecht, zat te denken aan 35 euro ofzo?
Om slowchat te voorkomen misschien even mailen? hpvsteinc@yahoo.com
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |