http://teletekst.nos.nl/gif/510-01.html
Ik denk dat het allemaal nog wel mee zal vallen omdat ze er nog tegen in beroep kunnen gaan maar het is toch een signaal. Zou jammer zijn voor de Niederrheins, Eindhovens en Maastrichts in Europa!
Dit soort uitspraken zijn puur politiek. Andere firma's zoals bijvoorbeeld KPN doen dit zo vaak, maar in de praktijk merk je weinig van hun 'dreigementen'.
54miljoen pond of euro winst ofzo vorig jaar dacht ik
quote:Klopt. Maar Ryanair vliegt al niet meer vanaf Maastricht
Op zondag 1 februari 2004 20:36 schreef lenin het volgende:
bericht van NOS teleteksthttp://teletekst.nos.nl/gif/510-01.html
Ik denk dat het allemaal nog wel mee zal vallen omdat ze er nog tegen in beroep kunnen gaan maar het is toch een signaal. Zou jammer zijn voor de Niederrheins, Eindhovens en Maastrichts in Europa!
Het zou erg jammer zijn als ze niet meer vanaf Brussel vliegen. Dat is goed te bereiken van Nederland én er wordt op veel bestemmingen tegen lage prijzen gevlogen.
De EC moet zich es niet zoveel met dit soort zaken bemoeien. Als alle vliegtuigmaatschappijen zulke afspraken maken is er toch niets aan de hand?
quote:Op haar website reageert Ryanair op het bericht. Ze zijn in elk geval blij dat eindelijk een beslissing is genomen. De maatschappij zal de afspraken die andere maatschappijen met vliegvelden hebben gemaakt ook gaan aanvechten:
Luchtvaartmaatschappij Ryanair heeft illegale subsidie gekregen. Het bedrijf moet minstens 4 miljoen euro terugbetalen aan de Belgische deelstaat Wallonië, zo heeft de Europese Commissie dinsdag beslist.De uitspraak heeft vergaande gevolgen voor goedkoop vliegende bedrijven als Ryanair. De beslissing beperkt de fikse kortingen die de maatschappijen nu bij regionale vliegvelden krijgen. Die kortingen zijn een van de oorzaken van de lage kosten voor de maatschappijen.
Ryanair, dat tickets soms voor maar enkele euro's verkoopt, vliegt altijd vanaf relatief onbekende vliegvelden. Daar bedingt de maatschappij enorme kortingen en hulp bij advertenties. Deze luchthavens zijn vaak in handen van overheden.
Mede door de kortingen van luchthavens is Ryanair de laatste jaren sterk gegroeid. De blauwwitte toestellen vervoerden in het laatste kwartaal van 2003 6,1 miljoen passagiers. Dat is ruim 50 procent meer dan hetzelfde kwartaal een jaar eerder. Het bedrijf vliegt in Nederland vanaf Groningen en Eindhoven.
Het Ierse bedrijf Ryanair had de uitspraak verwacht. Topman O'Leary zinspeelde er vorige week al op. Het kondigde aan concurrenten voor de rechter te slepen, om ook hun kortingen aan te pakken. Ook verwacht het de tarieven iets te moeten verhogen.
quote:Owja, in het algemeen wil ik wel zeggen dat de Europese Commissie zich es niet zoveel met dit soort zaken moet bemoeien. De enige die direct slachtoffer ervan wordt, is de consument. En dan wordt altijd hard geroepen dat de consument moet worden beschermd. Iedere luchtvaartmaatschappij heeft de mogelijkheid om dit soort afspraken te maken. Dat ze dat niet doen of dat hen dat niet lukt, zegt iets over díe maatschappij en niet over andere maatschappijen die wel zo slim zijn.
Ryanair today (3rd February04) welcomed the publication of the decision of the European Commission as it now means that the industry can at least focus on the issues instead of rumours and leaks from the Commission.· This decision confirms that the European Commission intends to increase costs and air fares for consumers.
· The result of this decision is that the European Commission will prevent publicly owned airports competing with privately owned airports.
· The decision is an attack on all low fare airlines and publicly owned airports and will equally affect Easyjet at Berlin Schonefeld, Toulouse and Marseille, Lufthansa at Leipzig and Munich, Flybe at Perpignan, Bergerac and La Rochelle for example.
· It is regrettable that the Commission is placing the complaints of high cost airports and high fares airlines above the interests of ordinary consumers who want lower fares.
· The Commission has now confirmed that publicly owned airports can no longer compete with privately owned airports, and this decision is anticompetitive, anti consumer, will increase costs which will in turn increase air fares.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |