abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16738800
Het gaat hard!
Deel 5 alweer...
Even de laatste post aanhalen voor de duidelijkheid :
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 19:25 schreef SHERMAN het volgende:
Ik zoek een vecht/verdedigings sport waarbij ik me zelf dus leer verdedigen. Dit zowel tegen 1 tegen stander als meerdere. Eventueel de tegenstander leren ontwapenen.

Ik kwam na het lezen van dit topic uit op jiu-jitsu. Is dit een verstandige keuze? Ik heb geen ervaring met andere vechtsporten.

Zoek een jiu-jitsu dojo in je buurt en probeer het eens.
Proeflessen zijn altijd goed om je te oriënteren

edit: tiepfoutje

[Dit bericht is gewijzigd door ninja-mod op 31-01-2004 17:33]

> BTi <
Only the light called darkness can show who i really am...
pi_16738932
Pencak Silat

Aikido

Now I lay me down to sleep,pray the Lord my soul to keep, if I die before I wake, pray the Lord my soul to take
pi_16738972
Vorige deel was deel 4 ??

anyway:

Mischien nog meer tips voor stevigere vingers/polsen/knokkels te krijgen ?

En met dat opdrukken op de vingers, hoe kan ik die vingers het beste houden ?

Wanna hug it out? Let's hug it out, bitch!
pi_16739181
woops! klein telfoutje ...
even vragen aan een modje om aanpassing...
reach the highest goal in life and make your move into the arts of budo
pi_16741898
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 13:39 schreef Un-X-PecteD het volgende:
Vorige deel was deel 4 ??

anyway:

Mischien nog meer tips voor stevigere vingers/polsen/knokkels te krijgen ?

Je kan behalve opdrukken ook nog proberen op een bak met zand er in (of bonen, peper etc, ijs.) te stoten (op het zand dan wel te verstaan niet de bak ).

Het lijkt al die Gung Fu moniken veel goed te doen (ik denk echter wel dat het beter is om te doen als je al gevorderd bent).

pi_16764950
Zoiets had ik ook al opgevangen, maar dat moet ik ook eens proberen, thnx!

btw, Hoeveel centrale vechtsporten deel 5 zijn er ?

dinsdag 3 februari 2004 @ 15:31:32 #7
45802 Terrah
Jong en onbezonnen
pi_16849792
Net de taiko in de bus gekregen komt een stage aan van Jerry Smit: tanto dori (mesaanval). Voor de wadokarateka's(alsdie er zijn) onderons.Wie kan hier wat meer over vertellen weet slecht heelweinig van mesaanvallen af..
There is no ultimate truth
pi_16850258
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 15:33 schreef Jouke het volgende:

[..]

Je kan behalve opdrukken ook nog proberen op een bak met zand er in (of bonen, peper etc, ijs.) te stoten (op het zand dan wel te verstaan niet de bak ).

Het lijkt al die Gung Fu moniken veel goed te doen (ik denk echter wel dat het beter is om te doen als je al gevorderd bent).

tja maar die monniken hebben hun speciale chinese healing herb tonnic
  woensdag 4 februari 2004 @ 01:04:12 #9
52967 hmmm_lasagne_
kijk mamma zonder handen !
pi_16868211
ik ben de laatste tijd erg benieuwd aan het worden naar hoe judo en jiujitsu fighting wedstrijden in zn werk gaan.

Momenteel heb ik de gele in jiujitsu en van vroeger nog iets groenigs ofzo toen ik een ukkie was.
Dat hele stoeien en fase 1 (staand vechten zonder grijpen) gaan me redelijk af heb ik zo het idee en wedstrijden lijken me een uitstekende leerschool voor de do's en dont's.
maar hoe gaat dat dus in het werk.
Overigens zou ik ook wat meer namen van worpen en grepen en klemmen weten die dus effectief zijn (ik zoek ze later wel uit via google enzo).

ik zou heel dankbaar zijn als iemand me wat meer kon vertellen en het liefst natuurlijk ook ervaringen.

VRAAG: als jij nou een broodrooster was . maakt niet uit wat voor een... Wat voor broodjes zou je roosteren ?
  woensdag 4 februari 2004 @ 01:07:22 #10
52967 hmmm_lasagne_
pi_16868258
quote:
gewoon simpele opdruk houding.. vingers vooruit en duimen naar elkaar. Handen kunnen op variabele afstand zijn .. maar kijk uit niet te ver uit elkaar anders steun je enkel op je duim bij neerwaarse beweging en dat zegt krak op een gegeven moment.

je hebt voor de polsen wrist curls. ga op een stoel zitten. Pak er een halter bij. leg je onderarm over een been (in de lengte) en laat alleen de pols uitsteken. met de halter in die hand (handpalm naar boven OF onder) ga je dan je hand naar beneden brengen en weer naar boven.
Ook enorm maar dan ook enorm goed voor je onderarm en voor het grijpen van tegenstanders. Hebben is hebben.

VRAAG: als jij nou een broodrooster was . maakt niet uit wat voor een... Wat voor broodjes zou je roosteren ?
pi_16869321
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 15:44 schreef NinjaNoKa het volgende:

[..]

tja maar die monniken hebben hun speciale chinese healing herb tonnic

tijgerbalsem werkt net zo goed... Opsmeren ná het harden maar nooooooooiiiiit waneeer je kleine wondjes hebt. Sowieso nooit zo lang doorgaan totdat je (schaaf)wonden krijgt. Je wilt de huid stimuleren om dikker te worden, en dit wordt bemoeilijk wanneer je de huid voortdurend ernstig beschadigt.

tijgerrrrrbalsem i'm lovin' it tadatadadaaaaa

pi_16869353
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 15:33 schreef Jouke het volgende:

[..]

begin eerst met een bean bag ofzo, door je hand er tegen aan te slaan. Doe dit op een "slapping" manier en wissel de rug van je hand met de palm af. Het is niet verstandig om direkt de knokels te harden op deze manier. Probeer ze eerst wat harder te maken door vaak hiermee op te duwen.
pi_16871450
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 01:07 schreef hmmm_lasagne_ het volgende:

[..]

gewoon simpele opdruk houding.. vingers vooruit en duimen naar elkaar. Handen kunnen op variabele afstand zijn .. maar kijk uit niet te ver uit elkaar anders steun je enkel op je duim bij neerwaarse beweging en dat zegt krak op een gegeven moment.

je hebt voor de polsen wrist curls. ga op een stoel zitten. Pak er een halter bij. leg je onderarm over een been (in de lengte) en laat alleen de pols uitsteken. met de halter in die hand (handpalm naar boven OF onder) ga je dan je hand naar beneden brengen en weer naar boven.
Ook enorm maar dan ook enorm goed voor je onderarm en voor het grijpen van tegenstanders. Hebben is hebben.

Die oefening voor de polsen ben ik nu ook aan het doen... maar met dat op de vingers opdrukken, hoe je precies die vingers moet houden... ik zal er vanavond wel ff een pic van maken
  woensdag 4 februari 2004 @ 09:41:04 #14
82944 landmark_tower
Portal do Vale Tudo Brasileiro
pi_16872222
Ga voor Braz. JJ..
Geloof me maar!
Não julgues as pessoas pela aparência!
pi_16873909
wrist curls voer ik zelf ook uit... Dit is natuurlijk een geweldige oefening voor je onderarmen. Maar voor keistevige grip zul je een oefening moeten gebruiken die iets dynamischer van aard is

kijk, een wrist curl / reverse wrist curl werkt voornamelijk de spieren die voor flexie/exstensie van het polsgewricht en in iets mindere mate die van het handgewricht. Begrijp me niet verkeerd, dit is ook essentieel voor goeie grip.

Een "wrist-roller" is natuurlijk nog veel beter. Doordat de handen ook constant in beweging zijn en niet alleen de pols ontwikkel je veel kleine spieren binnen de handen... en dat zijn er veeeeeel heeel veeeeel. Bovendien komen alle pezen van de hand/pols onder grotere druk te staan waardoor ze taaier worden. Tendon strength zoals Bruce Lee het al zei!

Een wrist roller kun je zelf maken met:
- 35 cm bezemsteel
- 50 cm touw
- een gewicht van X kilo

je boort een gaatje in de bezemsteel. Haal hier een stukje touw doorheen en bevestig het met dit uiteinde aan de steel. De rest van het touw laat je hangen, hier bevestig je het gewicht aan. De oefening gaat als volgt; neem de steel met 2 handen beet. Draai aan de bezemsteel totdat al het touw om de steel zit. Laat het daarna weer terugzakken door de andere kant op te draaien.

taddaaaaa DE gripoefening bij uitstek!

pi_16874135
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 01:04 schreef hmmm_lasagne_ het volgende:
ik ben de laatste tijd erg benieuwd aan het worden naar hoe judo en jiujitsu fighting wedstrijden in zn werk gaan.

Momenteel heb ik de gele in jiujitsu en van vroeger nog iets groenigs ofzo toen ik een ukkie was.
Dat hele stoeien en fase 1 (staand vechten zonder grijpen) gaan me redelijk af heb ik zo het idee en wedstrijden lijken me een uitstekende leerschool voor de do's en dont's.
maar hoe gaat dat dus in het werk.
Overigens zou ik ook wat meer namen van worpen en grepen en klemmen weten die dus effectief zijn (ik zoek ze later wel uit via google enzo).

ik zou heel dankbaar zijn als iemand me wat meer kon vertellen en het liefst natuurlijk ook ervaringen.

Wat heel belangrijk is dat je de regels goed kent, niet is zo frustrerend als beter bent dan je tegenstander, maar je doet iets wat niet mag en vervolgens lig je eruit. Zie de site van de jbn voor de regels. Je mag bijvoorbeeld geen nekklemmen aanzetten en je mag geen rechte stoten maken, lowkicks mogen ook niet.

Zoals je misschien al weet begin je met fighting staande. Binnen 20 sec. moet je elkaar beetpakken en op de grond weer verder gaan. Daarom is het grondwerk minstens zo belangrijk als het staand vechten. Iedereen weet wel dat Braziliaans jiu jitsuka's daar meester in zijn.

Probeer zoveel mogelijk stages te volgen, je ziet daar andere vechters aan het werk. Je leert wat het inhoud om te vechten tegen onbekende (en dat gaat toch anders dan tegen mensen uit je eigen club), je weet waar je zelf staat. Onderschat het niet. Je hebt nogal wat condititie nodig. Je vecht 2 x 2minuten maar daar 1 min. rust tussen.

Probeer eens een aantal van die wedstrijden te doen. Dus staand beginnen en dan naar de grond toe. Als je dat een aantal wedstrijden kan vol houden zonder dat je conditie en daarmee je technieken onder lijden dan ben je een heel eind. En ga ook eens kijken bij toernooien, daar leer je ook een heleboel van.

succes

De wereld is als een boek, als je nooit reist lees je maar 1 bladzijde
  woensdag 4 februari 2004 @ 15:11:12 #17
52967 hmmm_lasagne_
pi_16881706
quote:
[Probeer eens een aantal van die wedstrijden te doen. Dus staand beginnen en dan naar de grond toe. Als je dat een aantal wedstrijden kan vol houden zonder dat je conditie en daarmee je technieken onder lijden dan ben je een heel eind. En ga ook eens kijken bij toernooien, daar leer je ook een heleboel van.

succes

tenks
dat lowkicken is wel een goeie ja dat dat niet mag .. ik ben r namelijk wel eentje van die leuke dubbele tekkels op de knie .. toch maar even afleren

hoe blessure gevoelig is het meedoen aan die dingen ?

woensdag 4 februari 2004 @ 17:11:41 #18
26742 The-1
kingkong aint got shit on me!
pi_16885557
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 13:37 schreef Count_Blah het volgende:
Pencak Silat

Aikido

Been there, still do it
The Innovator of Violence
  donderdag 5 februari 2004 @ 11:34:40 #19
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_16906582
Zijn er meer fokkers die zaterdag naar de krav maga seminar gaan in breukelen?

www.ikmf.nl

donderdag 5 februari 2004 @ 14:18:33 #20
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_16911391
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 11:34 schreef gimgamgommetje het volgende:
Zijn er meer fokkers die zaterdag naar de krav maga seminar gaan in breukelen?

www.ikmf.nl

Nope ik ga niet, ten eerste breukelen is me te ver weg en ten tweede omdat ik Krav Maga niet als vechtsport zie en er om die reden nogal aversie tegen heb.
Drop you like an ill, bad habit
  donderdag 5 februari 2004 @ 14:53:49 #21
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_16912465
Hoe zie jij krav maga dan en waarom heb je daar een aversie tegen?
  donderdag 5 februari 2004 @ 15:43:45 #22
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_16913856
Ik zie het als een uitschakelsysteem. Het heeft wat mij betreft niets met "sport" te maken.

Ik stel dus ook de effectiviteit o.i.d. niet ter sprake, want ik weet dat het heel effectief kan zijn. Maar het is naar mijn bescheiden mening meer een mentaliteits verandering dan een sport. Ik bedoel iedereen kan bedenken dat wanneer je iemands ogen uitdrukt dat dat pijn doet en dat de aanvaller dan waarschijnlijk wel zal stoppen.

Geef mij maar freefight of kickboksen.

vrijdag 6 februari 2004 @ 02:07:26 #23
52967 hmmm_lasagne_
pi_16932936
krav maga is een vechtsport
vecht .... sport
een sport om mee te vechten.
overigens wat maakt een sport ?
kung fu is een sport ?
schermen ?
volgens mij zijn die "sporten" ontwikeld om te doden ... dus net zo veel heeft het te maken met uitschakelen dan een andere (krav)
Krav is enkel in tegenstelling tot kungfu etc echt puur in training ook gericht op het uitschkelen en ontbreekt het leer/spel onderdeel .. het DO dus. Maar het maakt het niet minder een sport.
Overigens wel grappig .. ik heb er een boek over gehaald (zo een offiecieel ding) en nou daar leer je omgaan met mensen die handgranaten gooien.. offe als ze met een (semi)automatisch wapen (kalash) achter je staan.... dat had ik laatst nog ..
dan sta je in de kroeg en dan komt ineens iemand met een stinger ruzie met je zoeken ..
  vrijdag 6 februari 2004 @ 07:33:30 #24
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_16934957
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 02:07 schreef hmmm_lasagne_ het volgende:
krav maga is een vechtsport
vecht .... sport
een sport om mee te vechten.
overigens wat maakt een sport ?
kung fu is een sport ?
schermen ?
volgens mij zijn die "sporten" ontwikeld om te doden ... dus net zo veel heeft het te maken met uitschakelen dan een andere (krav)
Krav is enkel in tegenstelling tot kungfu etc echt puur in training ook gericht op het uitschkelen en ontbreekt het leer/spel onderdeel .. het DO dus. Maar het maakt het niet minder een sport.
Overigens wel grappig .. ik heb er een boek over gehaald (zo een offiecieel ding) en nou daar leer je omgaan met mensen die handgranaten gooien.. offe als ze met een (semi)automatisch wapen (kalash) achter je staan.... dat had ik laatst nog ..
dan sta je in de kroeg en dan komt ineens iemand met een stinger ruzie met je zoeken ..
bedantk voor je mening/uitleg

En precies om deze reden trekt mij het niet aan. Ik vind een sport een sport wanneer er een competitie voor bestaat. Mocht dat in het geval van Krav maga zo zijn ... dan is het in mijn beleving toch een sport

pi_16935730
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 02:07 schreef hmmm_lasagne_ het volgende:
...nou daar leer je omgaan met mensen die handgranaten gooien..
Wat leren ze dan? Opvangen en teruggooien?
Kan je beter op honkbal gaan.
-------Practice Mindfulness-------
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')