En weer puntenaftrek op de originaliteitsmeter voor LR&J.
quote:En op die van Enigma, die het eerste album MCMXC aD toch ook helemaal heeft samengesampled
Op zaterdag 31 januari 2004 17:33 schreef Zander het volgende:
En weer puntenaftrek op de originaliteitsmeter voor LR&J.
Waar praten we eigenlijk over, (bijna) elke artiest jat wel eens wat en da's best OK, zolang je er maar je eigen invulling aan geeft
Was zwaar beledigd (hoe kan iemand nou denken dat ik zo'n nummer ga draaien!) maar snap wel waarom deze verwarring ontstond
quote:Je krijgt ook geen Michelin-ster, omdat je een mooie moestuin hebt.
Op zaterdag 31 januari 2004 17:38 schreef ModernTalking het volgende:[..]
En op die van Enigma, die het eerste album MCMXC aD toch ook helemaal heeft samengesampled
Waar praten we eigenlijk over, (bijna) elke artiest jat wel eens wat en da's best OK, zolang je er maar je eigen invulling aan geeft
Je moet met de beste ingredienten het beste recept maken, dat is ook precies wat ik bedoel.
Linda, Roos en Jessica mogen dan misschien niet origineel zijn of vernieuwend, maar de optelsom van goede, sterke nummers met een band die de uitstraling heeft en ze goed uitvoert, maakt dit tot een kwaliteitsact met kwaliteitsmuziek.
quote:Nou, zo sterk vind ik de nummers anders niet, en ik hoor de desbetreffende beat 10000x liever in Enigma, moet ik zeggen. Maar goed, het is en blijft toch ook een kwestie van smaak en ik moet toegeven dat het concept van L,R&J prima in elkaar zit. Alleen die vreselijke melodietjes...
Op zaterdag 31 januari 2004 17:44 schreef belsen het volgende:
Linda, Roos en Jessica mogen dan misschien niet origineel zijn of vernieuwend, maar de optelsom van goede, sterke nummers met een band die de uitstraling heeft en ze goed uitvoert, maakt dit tot een kwaliteitsact met kwaliteitsmuziek.
quote:Alles klopt en deugt gewoon aan die muziek.
Op zaterdag 31 januari 2004 17:48 schreef ModernTalking het volgende:[..]
Nou, zo sterk vind ik de nummers anders niet, en ik hoor de desbetreffende beat 10000x liever in Enigma, moet ik zeggen. Maar goed, het is en blijft toch ook een kwestie van smaak en ik moet toegeven dat het concept van L,R&J prima in elkaar zit. Alleen die vreselijke melodietjes...
Bm D
Vannacht was heftig, je krijgt van mij een dikke tien, ohoh
Bm D
'k Ging voor je lichaam, daarna zou ik wel verder zien, yeahyeah
F G
En nu de morgen komt lig jij tegen me aan
A Asus4
Als je straks wakker wordt laat ik je nooit meer gaan
G D A D D G
Je komt in ademnood, want de kans is groot
Em7
Dat ik krijg wat ik wil van jou, mond op mond, we doen 't nou
G D A D D G
Ademnood, geef je nu maar bloot
Em G A D
Delen we de passie weer, of wordt dit de laatste keer voor jou, ohoh
Bm D
'k Geef me gewonnen, je bent de best in je soort, hmmhmm
Bm D
Volgende ronde, waarin jij weer op punten scoort, yeahyeah
F G
We liggen uitgeput verstrengeld in elkaar
A Asus4
Ik vind je toch wel lief dus je bent nog lang niet klaar
Chorus
NC
Ademnood
Ademnood
Ademnood yeahyeah
Ademnood geef je nu maar bloot
D G
Ademnood hey yeahyeahyeah oh baby
D G
Ademnood delen we de passie weer
D G
Ademnood yeahyeah ahah
D G
Ademnood yeahyeah ahah
Chorus (2x)
Nanana nana nanana
Wat ik wil van jou
Wat ik wil van jou ohoh
Nanana nana nanana
Nanana nana nanana
vs
de dijk - nergens goed voor
Songtekst
ik heb geen cent te makken
en ik heb nooit een vak geleerd
ik kijk niet uit m'n doppen
en mijn handen staan verkeerd
ik ben niet moeders mooiste
en ik ben niet al te vlug
en als je mij een tientje leent
zie je het nooit meer terug
en ik denk niet dat ik ooit verander
want dat duurt bij mij nooit lang en ik heb er ook geen zin in
en ik ben het niet van plan
ik ben nergens goed voor
daar weet jij alles van
maar ik kan van je houden
zoals niemand anders kan
laat uren op me wachten
en dan heb ik ook nog geen geduld
denk enkel aan mezelf
en geef anderen de schuld
het is bij mij een zooitje
en ik geef nooit fouten toe
en als je met me vrijt
dan ben ik liever lui dan moe
en ik denk niet dat ik ooit verander
dus daar begin ik maar niet aan
ik heb er ook geen zin in
en ik was het niet van plan
ik ben nergens goed voor
daar weet jij alles van
maar ik kan van je houden
zoals niemand anders kan
ik kan van je houden
zoals niemand anders kan
Sorry hoewel ik de Dijk ook niet leuk vind kan ik daar toch wat meer kwaliteiten in vinden.
code:En vergelijk het nu eens?D
Ik heb geen cent te makken en ik heb nooit een vak geleerd
A D
Ik kijk niet uit mijn doppen en mijn handen staan verkeerdIk ben niet moeders mooiste en ik ben niet al te vlug
A D
En als je mij een tientje leent, zie je het nooit meer terugG
En ik denk niet dat ik ooit verander
D
Want dat duurt bij mij nooit lang
A
Ik heb er ook geen zin in
D
En ik was het niet van plan
G
Ik ben nergens goed voor
D
Jij weet er alles van
A
Maar ik kan van je houden
D
Zoals niemand anders kan
Daarbij komt dat muziek best simpel mag zijn qua accoorden maar dat je dit goed in kunt vullen met melodien van andere instrumenten.
quote:Hoho. het ging om de Beatles die over ter wereld bekend waren. Dat halen LRJ bijlange na niet.
Op zaterdag 31 januari 2004 14:41 schreef belsen het volgende:Noem jij eens een andere Nederlandstalige band die populair zijn geweest in de rest van de wereld.
quote:Nou het is nog steeds een echte klassieker....
Poing is ook vreselijk belangrijk geweest voor de geschiedenis van de (hard)house muziek. Het was een van de eerste nummers waarbij de hoofdrol was weggelegd voor een eenvoudige kick-hihat.
quote:Poing is inderdaad een klassieker, die nog steeds gedraaid wordt in discotheken, alleen heeft hun invloed ze ingehaald. Daarnaast is het natuurlijk erg radio-onvriendelijk, in tegenstelling tot Linda, Roos en Jessica. Ik vind het dan ook erg gek dat we deze band bijna niet meer op de radio horen. Kijk dat het niet op Kink te horen is, is logisch, maar ik zou toch minstens van Radio 2 en 3FM verwachten dat ze wat meer aandacht aan deze band zouden besteden.
Op zondag 1 februari 2004 02:05 schreef calvobbes het volgende:[..]
Hoho. het ging om de Beatles die over ter wereld bekend waren. Dat halen LRJ bijlange na niet.
[..]Nou het is nog steeds een echte klassieker....
quote:Een normaal mens zou dan toch wel inzien dat het dan toch niet zo'n hoogstaand, belangrijk muzieknummer is
Op zondag 1 februari 2004 15:15 schreef belsen het volgende:Ik vind het dan ook erg gek dat we deze band bijna niet meer op de radio horen.
quote:
Op zondag 1 februari 2004 15:32 schreef calvobbes het volgende:[..]
Een normaal mens zou dan toch wel inzien dat het dan toch niet zo'n hoogstaand, belangrijk muzieknummer is
Pff, er zijn zoveel bands die geweldige nummers hebben gemaakt en die je nooit op de radio hoort. Zo'n band als Led Zeppelin, bijvoorbeeld.
quote:Mja.. Die hoor je elk jaar nog wel terugkomen in een top100 allertijden. Of iemand die een cover van een nummer van ze heeft gemaakt
Op zondag 1 februari 2004 16:46 schreef belsen het volgende:Pff, er zijn zoveel bands die geweldige nummers hebben gemaakt en die je nooit op de radio hoort. Zo'n band als Led Zeppelin, bijvoorbeeld.
quote:Belsen, denk jij dat Linda Roos en Jessica ooit een notering krijgen in een top 100-allertijden lijst? Is zo'n lijst een graadmeter voor jouw als het gaat om de kwaliteit van een song of band?
Op zondag 1 februari 2004 18:45 schreef calvobbes het volgende:[..]
Mja.. Die hoor je elk jaar nog wel terugkomen in een top100 allertijden. Of iemand die een cover van een nummer van ze heeft gemaakt
quote:Voor mij niet, voor mij geeft het enkel de grootste gemene deler aan, met uitwassen van Queen, Deep Purple en andere lege symfonische rotozin.
Op zaterdag 7 februari 2004 15:47 schreef SKMbeat het volgende:[..]
Belsen, denk jij dat Linda Roos en Jessica ooit een notering krijgen in een top 100-allertijden lijst? Is zo'n lijst een graadmeter voor jouw als het gaat om de kwaliteit van een song of band?
Serieuze popmuziek van bands als Linda, Roos en Jessica zal van het publiek waarschijnlijk nooit de volledige waarding krijgen die ze verdient.
quote:Wat bedoel je hiermee?
Op zaterdag 31 januari 2004 00:47 schreef Litpho het volgende:[..]
* Litpho schrapt volgens die argumentatie ook The Byrds uit het lijstje bands
quote:Aan hun debuutsingle Mr Tambourine Man mocht alleen Roger McGuinn meewerken. De rest van de band werd vervangen door sessiemuzikanten en had dus geen muzikale input.
Op zaterdag 7 februari 2004 17:31 schreef Toet het volgende:
Wat bedoel je hiermee?
Kortom, het was een niet geheel serieuze opmerking die bij The Byrds alleen maar op hun eerste single sloeg ipv op hun gehele oeuvre. Nog vragen?
.
quote:Dat is dus precies hetgene wat ik wilde zeggen, maar je deed het zelf al. Verder geen vragen dus
Op zaterdag 7 februari 2004 17:36 schreef Litpho het volgende:[..]
Kortom, het was een niet geheel serieuze opmerking die bij The Byrds alleen maar op hun eerste single sloeg ipv op hun gehele oeuvre. Nog vragen?
.
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 17:15 schreef belsen het volgende:[..]
Voor mij niet, voor mij geeft het enkel de grootste gemene deler aan, met uitwassen van Queen, Deep Purple en andere lege symfonische rotozin.
Serieuze popmuziek van bands als Linda, Roos en Jessica zal van het publiek waarschijnlijk nooit de volledige waarding krijgen die ze verdient.
quote:Geloof me (lees enkele postings terug) ga die discussie maar niet aan ....
Op zaterdag 7 februari 2004 17:55 schreef CasB het volgende:[..]
straks ga je nog beweren dat de muziek van Dj Tiesto een muzikaal hoogstandje is
Op een gegeven moment krijg je sympathie voor Belsen en krijg je ineens verlangens naar foute muziek. Ik betrapte mezelf daarop als het ging om Mel & Kim uit de jaren '80 .
Babette van Veen kon trouwens best aardig zingen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |