abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16618818
ben benieuw hoe dit gaat aflopen maar volgens my kunnen ze nix maken
  dinsdag 27 januari 2004 @ 16:12:11 #27
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_16629392
A-film: downloadoverzicht Emule.nl moet stoppen

Het advocatenkantoor van A-Film heeft vorige week een brief met die strekking naar Emule.nl gestuurd. Volgens het advocatenkantoor is het plaatsen van de links 'bijzonder schadelijk' voor A-Film. Via Emule.nl zou onder meer zijn gelinkt naar het filmbestand van 'Lord of the Rings', nog voordat deze film in Nederland in première was gegaan.

Marcel van Es, de beheerder van Emule.nl, voelt er niets voor om op de eisen van A-Film in te gaan en heeft inmiddels een advocaat in de arm genomen. "Ik bied alleen maar linkjes aan", aldus Van Es. "Als dat niet meer mag, kunnen we het internet wel afschrijven."

Joris van Wijk, juridisch medewerker van A-Film, wijst echter op de uitspraken in de zaken van Deutsche Bahn tegen XS4ALL en Indymedia. "De rechtbank heeft daarbij bepaald dat het linken naar onrechtmatig materiaal niet is toegestaan", aldus Van Wijk.

eDonkey
Emule.nl trekt volgens Van Es tussen de 15.000 en 20.000 bezoekers per dag. Dankzij de links op de site kunnen zij eenvoudig uitvinden waar bepaalde bestanden zich bevinden op het eDonkey-netwerk. De site zelf biedt geen bestanden aan.

Van Es wijst erop dat er veel meer sites zijn die links aanbieden. "Als ik strafbaar ben, wil ik dat wel weten. Ik ben benieuwd of andere sites ook problemen hiermee hebben."

Behalve naar Emule.nl heeft A-Film ook de site Donkeyportal.nl gesommeerd om te stoppen met het plaatsen van links naar plaatsen waar films kunnen worden gedownload. Donkeyportal.nl heeft de site inmiddels uit de lucht gehaald.

Bron : Webwereld
http://webwereld.nl/nieuws/17569.phtml

dinsdag 27 januari 2004 @ 16:15:03 #28
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_16629461
Ik heb een beetje het idee, dat de wetgeving per land en geval verschilt, momenteel volstrekte willekeur dus. Je kunt er geen pijl op trekken.

Wat als je nou eens links naar links naar bestanden aan gaat bieden ?

Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  dinsdag 27 januari 2004 @ 16:24:04 #29
82792 numf
JAH!! wat?
pi_16629751
Goed zo,aanklagen al die p2p shit.
Gewoon netjes betalen voor de dingen die je zo graag wil.
pi_16631582
Ik denk dat ze het niet kunnen verbieden.

Wat emule.nl doet is het volgende, het maakt van een bestand een soortement van crc code; een check waaruit een unique code moet komen die alleen mogelijk zou zijn bij die film. Die code plaatsen ze met eventuele bestandsnaam en bestandsgrote op het internet. Je moet het zien als het plaatsen van de lengte, breedte en hoogte van een product of het product nu legaal is of niet.

Door te controlleren op de hoogte, breedte en lengte kan je verifieren of het product juist is... zo werkt emule.nl dus imho kunnen ze wel dreigen maar kunnen ze het niet tegenhouden.

Maar in deze wereld weet je het maar nooit, alles kost geld.

The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_16647405
Mocht het verboden worden, kun je de ed2k link onderwater sturen naar jigle of filedonkey, ben jij van het probleem af, want juridish gezien is dan jigle of filedonkey verantwoordelijk voor het resultaat.
pi_16648267
Emule.nl doet het niet?
pi_16649143
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 08:36 schreef DJRandall het volgende:
Emule.nl doet het niet?
Bandbreedte limiet is bereikt...
Estoy loco...Porque soy la manera que soy...
  donderdag 29 januari 2004 @ 12:25:06 #34
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_16682269
Het advocatenkantoor van A-Film heeft vorige week een brief met die strekking naar Emule.nl gestuurd. Volgens het advocatenkantoor is het plaatsen van de links 'bijzonder schadelijk' voor A-Film. Via Emule.nl zou onder meer zijn gelinkt naar het filmbestand van 'Lord of the Rings', nog voordat deze film in Nederland in première was gegaan.

Marcel van Es, de beheerder van Emule.nl, voelt er niets voor om op de eisen van A-Film in te gaan en heeft inmiddels een advocaat in de arm genomen. "Ik bied alleen maar linkjes aan", aldus Van Es. "Als dat niet meer mag, kunnen we het internet wel afschrijven."

Joris van Wijk, juridisch medewerker van A-Film, wijst echter op de uitspraken in de zaken van Deutsche Bahn tegen XS4ALL en Indymedia. "De rechtbank heeft daarbij bepaald dat het linken naar onrechtmatig materiaal niet is toegestaan", aldus Van Wijk.

eDonkey
Emule.nl trekt volgens Van Es tussen de 15.000 en 20.000 bezoekers per dag. Dankzij de links op de site kunnen zij eenvoudig uitvinden waar bepaalde bestanden zich bevinden op het eDonkey-netwerk. De site zelf biedt geen bestanden aan.

Van Es wijst erop dat er veel meer sites zijn die links aanbieden. "Als ik strafbaar ben, wil ik dat wel weten. Ik ben benieuwd of andere sites ook problemen hiermee hebben."

Behalve naar Emule.nl heeft A-Film ook de site Donkeyportal.nl gesommeerd om te stoppen met het plaatsen van links naar plaatsen waar films kunnen worden gedownload. Donkeyportal.nl heeft de site inmiddels uit de lucht gehaald.

bron: http://www.webwereld.nl/nav/nb?17569

donderdag 29 januari 2004 @ 12:27:00 #35
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_16682314
XS4ALL:

Zaak xs4all vs scientology:
"Het vonnis van 9 juni 1999 ging ook in op eventuele hyperlinks naar bijvoorbeeld materiaal dat een auteursrechtelijke inbreuk maakt. Volgens de uitspraak zou de provider die daar kennis van heeft tegen deze hyperlinks moeten optreden. XS4ALL vond dat de rechtbank hiermee te ver ging. Immers, een hyperlink is niets meer dan een routeverwijzing op internet, en kan volgens XS4ALL dus nooit onrechtmatig zijn. XS4ALL is ook hiertegen in hoger beroep gegaan. Het Haagse Gerechtshof veegt ook deze uitspraak van de Arrondissementsrechtbank van tafel."

Voor het hele verhaal: http://www.xs4all.nl/nieuws/overzicht/scientology3.html

pi_16682486
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 09:20 schreef Me_Wesley het volgende:
Enige gevaar is dat je een rechter(mocht het zover komen) treft die geen verstand van zaken heeft.

Je kunt het dan misschien met de volgende situatie vergelijken:

Persoon A deelt gratis illegale films uit. Jij zegt C(emule dus) tegen persoon B dat A films uitdeelt, en B gaat er eentje halen. Dan is C niet strafbaar.

Natuurlijk is C dan strafbaar.. C heeft namelijk NIET bij de betreffende instantie gemeldt dat A illegale films uitdeelt en is dus strafbaar/medeplichtig.
pi_16682655
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 12:33 schreef SittingDuck het volgende:

[..]

Natuurlijk is C dan strafbaar.. C heeft namelijk NIET bij de betreffende instantie gemeldt dat A illegale films uitdeelt en is dus strafbaar/medeplichtig.

Als ik dus weet dat iemand gejatte auto's verkoopt, maar ik dat niet meld en het tegen iemand anders vertel ben ik strafbaar. Nou dan zijn er in Nederland 16 miljoen mensen strafbaar en zal het cellen tekort wel toenemen. Want wie heeft er niet eens iemand door rood zien rijden en het verteld aan een ander zonder de politie te bellen. Echte BS dus....
Kwee nou nooit wat ik hier neer moet zetten....
  zondag 1 februari 2004 @ 22:36:13 #38
63046 SCraane
If send to $me goto $trash
pi_16796027
Ben benieuwd wat er verder zal gebeuren. Dit kunnen ze natuurlijk nooit voor elkaar krijgen, maar iemand zal als eerste het proces aangaan. Ben wel blij dat ik het niet ben. Maar mijn site is dan ook nog niet zo groot als emule.nl

Suc6 er mee. Ik blijf het iig met veel aandacht volgen.

"Sometimes lies were more dependable than the truth."
Ender's Game - Orson Scott Card
  dinsdag 10 februari 2004 @ 15:49:10 #39
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_17061305
Nou het heeft niet lang op zich laten wachten he.

Maar nu is de site wederom aangeklaagd.... en dit keer door Stichting BREIN.

Lees hier de aanklacht:
http://www.emule.nl/mod.php?mod=phpBB&file=viewtopic.php&p=284#284

Ik heb de gepubliceerde artikelen op de site maar even ge-backupt en verwijderd... want op deze manier mag de site weer in de lucht van BREIN. Er zijn nu dus geen linkjes meer te vinden.

Ook in deze wilde ik geen proefkonijn zijn. Volgende week vind er een proef-proces plaats voor de rechter. Het gaat hierbij om de site (zoepmp3.nl). In feite doen zij dus hetzelfde wat wij hier doen. Nu eerst maar eens afwachten wat de uitspraak van de rechter wordt.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Volgens mij is ook ed2klinks.com aangeklaagd door Brein.

pi_17061885
wanneer gaan ze google dan aanklagen
In de ban van de mods.
  dinsdag 10 februari 2004 @ 16:10:49 #41
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_17062005
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 16:07 schreef rihago het volgende:
wanneer gaan ze google dan aanklagen
Denk binnenkort, want via google kan je ook naar mp3tjes zoeken, toch?

[Dit bericht is gewijzigd door nlboy op 10-02-2004 16:16]

pi_17063544
je zou toch denken als iemand iets index dat het wel sharereactor is. Lang leve sharereactor!
  dinsdag 10 februari 2004 @ 19:40:28 #43
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_17068227
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 16:58 schreef Chillmeister het volgende:
je zou toch denken als iemand iets index dat het wel sharereactor is. Lang leve sharereactor!
Ze zijn slim, omdat hun server in Zwitserland (d8 ik) staat en daar staat de site veilig omdat Zwitserland niet bij Europa hoort en dus z'n eigen regeltjes heeft.

[Dit bericht is gewijzigd door nlboy op 10-02-2004 19:41]

dinsdag 10 februari 2004 @ 19:40:57 #44
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_17068243
---De webmaster van eMule.nl:

Ik heb vandaag toch wel een vrij lang gesprek gehad met BREIN. Naar wat ik begrepen heb is het niet alleen eMule.nl die een schrijven heeft mogen ontvangen.... er volgen er dus meer.

Ook heb ik begrepen dat als ik eMule zou laten registreren op iemand andermans naam in bijvoorbeeld zwitserland of zo... dan kan de site direct weer in de lucht. BREIN kan nl. alleen maar handelen binnen Nederland.

Dusssss.... heeft er iemand een goede relatie in het buitenland? die de registratie van eMule.nl op zijn naam wilt zetten?
Dan zijn wij voorlopig weer klaar.

woensdag 18 februari 2004 @ 23:32:05 #45
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_17300627
Stichting Brein heeft zijn kanonnen gericht op de site Releases4u.nl. Een week geleden schreven wij al dat Ondertitels.nl uit de lucht was gehaald door de overheidsdienst FIOD-ECD, op aangeven van de Stichting Brein. Emule.nl werd dan weer gesommeerd door AFilm om de links naar Edonkey-downloads te verwijderen van de site. Hetzelfde heeft Brein nu gesommeerd aan Releases4u. De site in kwestie heeft gereageerd hierop, en wel door de rechtstreekse links naar de downloads te vervangen door de bestandsnaam van de download. Volgens Releases4u is daarmee voldaan aan de eisen, maar Tim Kuik van de Stichting Brein is het daar niet mee eens: hij noemt het "hetzelfde in een ander jasje".

Releases4u-beheerder Otten heeft aangegeven dat het platleggen van zijn site waarschijnlijk zal resulteren in het platleggen van de Brein-sites, zoals ook gebeurd is na het offline halen van Ondertitels.nl. Kuik reageert hierop door te zeggen dat "de internetpiraatjes op onze site mogen schieten, dan hebben ze het te druk om muziek en films te kopiëren". Of er nu een rechtszaak omtrent deze zaak zal volgen heeft Brein nog niet beslist. Otten geeft aan dat hij, net als de beheerders van Emule.nl en Ondertitels.nl, weinig zin heeft in een juridisch gevecht met de Stiching Brein. "Dat gaat enorm veel tijd en geld kosten", zo geeft hij aan.
bron: http://www.tweakers.net/nieuws/31154

woensdag 18 februari 2004 @ 23:45:20 #46
38305 iemoe
~Cruising Voodoo Doll~
pi_17301122
ik leer allemaal interessante nieuwe sites kennen, goed man!
- roomijs met stukjes melkchocolade is lekker!
  woensdag 18 februari 2004 @ 23:47:12 #47
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_17301167
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 23:45 schreef iemoe het volgende:
ik leer allemaal interessante nieuwe sites kennen, goed man!
Hopelijk blijven ze lang bestaan de Nederlandse eMule sites.
(denk het wel, want Brein kan ze niks maken )
  woensdag 5 mei 2004 @ 23:43:16 #48
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_18918088
Microsoft laat opnieuw Nederlandse website weghalen

Uitgegeven: 3 mei 2004 19:34
Laatst gewijzigd: 4 mei 2004 08:28

AMSTERDAM - Onder meer op aandringen van Microsoft is de Nederlandse internetpagina unitedp2p.com offline gehaald. Unitedp2p was een vereniging van drie Nederlandse aanbieders van links naar illegale software, computerspellen, films en muziek. In maart liet Microsoft het vergelijkbare svcdplaza.com van internet verwijderen.

De drie Nederlandse internetsites (Speurweb, NEF2K en Liquidator) bundelden hun krachten na dreiging door de stichting Bescherming Rechten Entertainment Industrie Nederland (Brein).

Onder de naam Unitedp2p verplaatsten zij hun gegevens naar een computer in de Verenigde Staten. "Op dat moment heeft Microsoft Amerika ingegrepen", bevestigde een woordvoerder van de softwareproducent maandag.
  woensdag 5 mei 2004 @ 23:53:05 #49
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_18918249
Dat is niet best, hopen dat Releases4u wel in de lucht blijft, maar ik vrees het ergste.
BTW: Speurweb doet het nog steeds..
sig verwijderd door FA
pi_18928096
Dit zal er ook wel mee te maken hebben:

Gisteravond is Releases4U aangevallen door gezichtloze koeien, in een poging de Nederlandse ed2k-wereld een laatste tik toe te brengen. Twee vlie.... eehhh waarschijnlijk door een aanval op onze database. Dit sleurde ook andere sites op de server mee in de val. De servermasters hebben toen de databases verwijderd en de rest van de aanval afgewacht. De database is weer terug, Releases4U weer online, en de ed2k-links staan weer te wachten....

Team Releases4U
sig verwijderd door FA
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')