abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 januari 2004 @ 11:38:03 #1
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_16512199
....En wat er gebeurd als het er niet is.

Het volgende verslag is een nauwkeurige registratie van de chaos, emoties en heldendaden van de IT afdeling zonder koffie.

7:00 uur : Ik kwam binnen en wist niet wat ons te wachten zou staan op die noodlottige dag, ik zette m'n computer aan en bereidde me voor op een wederom boeiende dag gevuld met leuke telefoontjes van digibeten die niet weten hoe je caps lock aan moet zetten en omhoog gevallen midden-managers met ongelooflijke haast omdat de enter knop van hun num-lock pad kapot is en ze de hoogste prioriteit eraan willen geven omdat het zo totaal niet werkbaar is. ( dat er ook mensen waren die helemaal niet konden werkten omdat de HDD gewoon kapot was en dat die mensen voorrang kregen was natuurlijk ronduit belachelijk ).

Ook bijdragend aan de pret was het voor oorlogse helpdesk systeem die voor 500 mensen gemaakt was en waar we ( zo goed en kwaad als het crashend en hangend ging ) 1500 mensen van dienst mee zijn, dolle pret dus.

Het enige wat de sfeer in het kantoor een beetje werkbaar hield was de koffiemachine in de hoek naast de wc, regelmatig werd het oude beestje leeggetrokken door de cafeïneverslaafde kantoorzombies. Het feit dat als je suiker koos voor in je koffie je tanden meteen begonnen te schreeuwen, het glazuur onmiddellijk verdampte en je vullingen spontaan uit je kiezen vielen namen de meeste voor lief, koffie is koffie, het zwarte goud van de werkende massa.

9:30 uur: iedereen was hard aan het werk, ik was ook hard aan het Fok!ken dus alles ging zoals het ging, opeens kwam mijn collega naar binnen rennen 'Ze halen het koffie apparaat weg! We krijgen een nieuwe!' schreeuwde hij met een gelukzalige lach op zijn gezicht!

De geruchten in de wandelgangen was dat het nieuwe apparaat alles zou zetten, tot aan een soepje aan toe ( mijn collega Piet begon bij het horen daarvan spontaan rondjes te draaien op z'n bureaustoel, hij is 1 van de weinige die geen koffie drinkt, hoe hij zijn dag doorkomt zonder in te storten is tot op de dag van vandaag een raadsel van Bijbelse proporties. ) Na de initiële blijdschap kwamen de twijfels snel boven drijven 'waar moeten we onze koffie in de tussentijd vandaan halen trouwens?' zei Karel, een van de snellere collega's onder ons. 'ach, dat zal wel loslopen denk ik, zo lang zal het toch niet duren, maximaal een uurtje' zei ik nog in mijn eeuwige naïviteit. Iedereen ging weer verder met werken in de waan dat het Nieuwe KoffieApparaat snel geïnstalleerd zou worden.

10:30 uur: Een uur zonder koffie.. er waren al sporen van lichtgeraaktheid en inslaapmomenten bij sommige van de meest verslaafde collega's maar het zou nog veel erger worden als we niet snel wat van het zwarte goud tot ons konden nemen. Aan de telefoon was de beleefdheid nog wel te handhaven, we waren nog wakker genoeg om de mute knop in te drukken voor spontane uitbarstingen van vocaal geweld jegens de beller.

11:00 uur : De eerste ruzies onder de collega's waren een feit, scheldpartijen begonnen uit te breken en een kleine irritatie als bijvoorbeeld een misplaatste nietmachine was al reden tot slaande ruzie tussen Jan en Karel, de twee meest verslaafden van het kantoor. Aan de telefoon was het ook al een keer misgegaan toen een collega van mij per ongeluk de mute knop voor de speakerfunctie verwarde en een vrouwelijke beller uitschold voor Hersenloze Stuipslet Die Maar Een Keer Goed Genomen Moest Worden Door Een Roedel Wilde Bosgorrila's, ze was geschokt maar toe we uitleg gaven waarom hij zo lichtgeraakt was kon ze het begrijpen en wenste ons veel sterkte voor de rest van de dag.

12:00 uur : De noodtoestand was uitgeroepen over de afdeling en er waren al gevallen bekend van collega's die lege en half lege bekertjes oude koffie aan het leegdrinken/ likken waren om toch maar iets binnen te krijgen van de oh zo belangrijke cafeïne.

Op dit moment werd de situatie grillig in de buurt van de monteur die bezig was met Het KoffieApparaat en zodoende was er voor hem ook beveiliging geregeld op de locatie ( dat bedrijf had genoeg ervaring met soortgelijke gevallen en heeft sinds een situatie waar 3 monteurs achter een auto waren gebonden en over de parkeerplaats waren gesleept tot de dood erop volgde maatregelen getroffen.)

De mensen die nog genoeg terughoudendheid konden opbrengen om klanten aan de telefoon te woord te staan zonder ze de huid vol te schelden was teruggebracht tot 2, mijn collega Piet en ik. Piet omdat hij - ook al had hij het moeilijk - geen caffiene gebrek had en ik kon me afreageren op topics waar ik gewoon in de wilde weg slotjes op aan het zetten was en notes verzon voor gebruikers die ik niet mocht ook al hadden ze niets fout gedaan. ( Sorry OPM ), De managers hadden zich opgesloten in het kantoor en je kon als je goed luisterde zacht gesnik horen aan de andere kant van de deur.

13:30 uur: De beveiliging rond de monteur was inmiddels verdrievoudigd en de stroomstokken van de security ware bijna leeg en begonnen al te roken door over gebruik, 3 collega's zaten inmiddels onder hun bureau te huilen, 2 waren er afgevoerd door de bedrijfsarts en zaten inmiddels zwaar gedrogeerd in een kamertje voor zich uit te staren en nog 4 waren aan het proberen om een blikje cola op te warmen met 2 aanstekers om te kijken of het zou smaken ( 2 minuten later zaten ze allemaal kokhalzend uit het raam te hangen dus nee, smaakte niet ).

14:00 uur: Het moment van de verlossing, het apparaat was klaar! De monteur en de beveiliging konden nog net ontkomen aan de 25 IT'ers die als 1 man aan kwamen stormen om het eerste kopje koffie te bemachtigen. Knopjes werden uitgetest ( D'uh, IT afdeling, weet je nog), combinaties ontdekt en we ontdekten allemaal nieuwe mogelijkheden, zoals Espresso, Choco-espresso, café au lait ( of zo ) en allemaal andere lekkere combinaties! blijdschap alom!

Behalve voor Piet, want zijn optie, het soepje zat er niet bij. Piet hebben we hierna nooit meer gezien en een dag later stond in de krant dat er een gruwelijke zelfmoord was gepleegd door iemand die zichzelf had verdronken in een bad met Cup a Soup. We wisten het meteen. Hij zal gemist worden ...

Jaja, het is altijd dolle pret op een IT afdeling .

[ Bericht 2% gewijzigd door jogy op 26-01-2007 08:27:48 ]
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_16512209
IT, dat zijn die nerds? .
pi_16512211
Meer als 53 woorden!!!!
Elk uur een frietuur
Lang leve de doodstraf
  vrijdag 23 januari 2004 @ 11:39:15 #4
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_16512246
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 11:38 schreef Billekoek het volgende:
Meer als 53 woorden!!!!
Lees het nu pas ..
Vrijheid
  vrijdag 23 januari 2004 @ 11:40:37 #5
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_16512298
Waar moet dit nu heen dan? ..
Vrijheid
pi_16512311
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 11:38 schreef Billekoek het volgende:
Meer als 53 woorden!!!!
Meer dan..
pi_16512322
Iemand bakkie doen dan ???
“You know, a long time ago being crazy meant something. Nowadays everybody's crazy.”
“I'm not your executioner. I'm not your devil and I'm not your God. I'm Charles Manson.”
pi_16512338
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 11:40 schreef jogy het volgende:
11:45 Team-bespreking.
  vrijdag 23 januari 2004 @ 11:45:01 #9
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_16512458
quote:
R&P, dan deleten ze je post omdat ie te lang is en is het probleem opgelost.

Prachtig stukje trouwens, Jogy!

And now for something completely different, I'm on a horse.
pi_16512493
Tssss dat ga ik dus echt niet allemaal lezen.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_16512529
jogy, de nieuwe regel, wat doe je?
gymnocalycium saglione in m'n hol
  vrijdag 23 januari 2004 @ 11:48:18 #12
63163 Apehaar
FOK! HoofdAap
pi_16512555
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 11:41 schreef FlyingFox het volgende:

[..]

11:45 Team-bespreking.

Krijg wij ook nog wat te horen?
Tester
  vrijdag 23 januari 2004 @ 11:48:43 #13
28669 Chirma
Ik moest kloppen..
pi_16512561
quote:
Ik denk dat je in R&P nog wel ff veilig bent..
Ik ben het. Chirma, de wonderhond.
pi_16512609
* Rudedadude loopt naar automaat voor derde bakkie van de dag, zinkt neder op de knieën en
Ook voor jou komt dat moment dat je vooraan staat in de file. Loop dan niet te sufkutten, maar geef vol gas en maak dat je wegkomt...
pi_16512618
quote:
Fok! Eiland
gymnocalycium saglione in m'n hol
pi_16512690
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 11:50 schreef Maud_Dib het volgende:

[..]

Fok! Eiland

En als je overal in plaats van koffie 'sigaret' neerzet en vice versa, weet ik ook nog wel een forum.
Ook voor jou komt dat moment dat je vooraan staat in de file. Loop dan niet te sufkutten, maar geef vol gas en maak dat je wegkomt...
  vrijdag 23 januari 2004 @ 11:53:25 #17
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_16512710
*stil*
mooi.

.

For great justice!
pi_16512847
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 11:48 schreef Chirma het volgende:

[..]

Ik denk dat je in R&P nog wel ff veilig bent..

Jammer dat die alleen in ONZ staat
M'n signature, wat doe je :{
pi_16512867
* Viper® nostalgisch een kopje lekker warm kopje koffie haalt
M'n signature, wat doe je :{
  vrijdag 23 januari 2004 @ 11:58:50 #20
16142 SignOTheTimes
Symathiek & schattig
pi_16512883
Wow, herkenbaar!
Op 14 mei 2003 zei Amber: "Kortom, SOTT is de charmantste en liefste vader van de wereld."
  vrijdag 23 januari 2004 @ 12:00:49 #21
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_16512938
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 11:58 schreef SignOTheTimes het volgende:
Wow, herkenbaar!
Jij werkt zeker bij dat bedrijf met die 3 dooie monteurs he? .
Vrijheid
pi_16512972
Wat een leuk topic!
Liever lief..
pi_16513036
You've still got it, beeb.

Ik ben trots op je.

. . .

Fok!bejaarde
  vrijdag 23 januari 2004 @ 12:05:01 #24
28669 Chirma
Ik moest kloppen..
pi_16513061
Ik lees nu trouwens pas het hele verhaal.. leuk geschreven
Ik ben het. Chirma, de wonderhond.
  vrijdag 23 januari 2004 @ 12:06:15 #25
50783 Eddypeddy
Pas op!! Zeldzaam!!
pi_16513090
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 12:04 schreef Anosmie het volgende:
You've still got it, beeb.

Ik ben trots op je.

. [afbeelding]. .

Je bent een nederlandse kuthoer, dus probeer nou gewoon maar lief te zijn..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')