quote:Jij hebt blijkbaar nooit een avocado gegeten
Op vrijdag 23 januari 2004 10:24 schreef NeMe het volgende:
Groente, geen discussie mogelijk....
Fruit is altijd zoetig.
Citroen is toch echt fruit hoor
to·maat (de ~, tomaten)
1 glanzend oranjerode vrucht van de tomatenplant [wordt tot de groenten gerekend] => liefdesappel
Zo ff onzinnige replys killen...
quote:maar nou krijg je weer de vraag dat een vrucht toch fruit is?
Op vrijdag 23 januari 2004 10:26 schreef Swami_Twelvinchalami het volgende:
Ik had het fout;to·maat (de ~, tomaten)
1 glanzend oranjerode vrucht van de tomatenplant [wordt tot de groenten gerekend] => liefdesappel
quote:vrucht (de ~, ~en)
Op vrijdag 23 januari 2004 10:27 schreef bramos-elvis het volgende:[..]
maar nou krijg je weer de vraag dat een vrucht toch fruit is?
Het is gewoon het eetbare product van de plant .
Het heeft dus niets te maken met het feit of je ze uit de hand kan eten of niet.
Gezien deze definitie zijn de volgende groenten dus eigenlijk fruit:
- tomaten
- komkommers
- advocado's
- groene en rode pepers
en aardappels zijn eigenlijk groenten/s maar dat wisten jullie dus ook wel
Een tomaat is een vrucht.
BTW je had het kunnen weten, want tomatensap valt onder de vruchtendrankjes en niet onder groentesap
[Dit bericht is gewijzigd door tong_poh op 23-01-2004 10:40]
quote:klaar
groen·te (de ~ (v.), ~n/~s)
1 plantaardig voedsel voor de mens, als gewas en als spijs => groenvoerfruit (het ~, ~en)
1 voedsel, bestaande uit eetbare vruchten => ooft
quote:dus officieel klopt dat
Het heeft dus niets te maken met het feit of je ze uit de hand kan eten of niet.
Gezien deze definitie zijn de volgende groenten dus eigenlijk fruit:
- tomaten
- komkommers
- advocado's
- groene en rode pepers
knol (de ~ (m.), ~len)1 [biol.] verdikt, vlezig stengel- of worteldeel2 [inf.] groot gat in de voet van een sok3 [inf.] oud, slecht paard => rossinant
Het is niet de vrucht, maar een ander deel van de plant. Het is dus groente voor ons. Verder is de plantensoort een knol ja.
Officieel valt het misschien onder fruit, maar 't wordt toch de groenten gerekend.
Mij best, ik leg ook geen tomaten of komkommers op de fruitschaal, dus wat mij betreft is het groente
Fruit dus!
quote:Het gaat erom wat de tomaat biologisch gezien is. Biologisch is de tomaat een vrucht dus fruit. Waar we het menukundig in plaatsen is een andere zaak. Daar zou ik het namelijk ook tussen de groenten pleuren.
Op vrijdag 23 januari 2004 10:56 schreef Natalie het volgende:
Dat een tomaat een vrucht is, betekent niet dat het meteen ook fruit is.Officieel valt het misschien onder fruit, maar 't wordt toch de groenten gerekend.
Mij best, ik leg ook geen tomaten of komkommers op de fruitschaal, dus wat mij betreft is het groente
quote:het leuke is dat een vrucht niet altijd fruit is......peulvruchten doe ik neit tussen de fruitsalade (net als tomaten overigens)
Op vrijdag 23 januari 2004 11:34 schreef tong_poh het volgende:[..]
Het gaat erom wat de tomaat biologisch gezien is. Biologisch is de tomaat een vrucht dus fruit. Waar we het menukundig in plaatsen is een andere zaak. Daar zou ik het namelijk ook tussen de groenten pleuren.
groente
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |