quote:Misschien kun je die van het Puppy-zwemmen op vragen/zoeken via de Nationale Raad Zwemdiploma's. De link stond in mijn vorige posts ergens...
Op vrijdag 23 januari 2004 21:11 schreef Kittyme het volgende:Ziet er leuk uit!
Ineens heb ik geen spijt meer dat ik niet met Katja naar babyzwemmen ben geweest.
Ik snap best wel dat het allemaal niet zo ernstig is en dat Wilyan het gewoon hardstikke leuk heeft gevonden en zo, maar toch vind ik dit niet echt leuk. Het is misschien irrationeel en ik kan het helaas niet goed beredeneren, maar zo voel ik het.
quote:Even voor de duidelijkheid he... Die eisen waren even uitgetikt voor Kittyme die zelf badjuf is(geloof ik).
Op vrijdag 23 januari 2004 21:37 schreef livelink het volgende:
Ik was het niet eens met Jessie wat betreft de sekte, maar ik ben echt geschokt dat er daadwerkelijke eisen aan die guppydiploma's worden gesteld.
Ik ging er van uit dat elk kind aan het eind van de cursus zo'n diploma kreeg, gewoon voor de grap, omdat het leuk is voor de ouders om het feestelijk af te sluiten.Ineens heb ik geen spijt meer dat ik niet met Katja naar babyzwemmen ben geweest.
Ik snap best wel dat het allemaal niet zo ernstig is en dat Wilyan het gewoon hardstikke leuk heeft gevonden en zo, maar toch vind ik dit niet echt leuk. Het is misschien irrationeel en ik kan het helaas niet goed beredeneren, maar zo voel ik het.
Maar dit waren drie afzonderlijke diploma's. Het is echt niet zo dat ze dit meteen allemaal moeten kunnen! Wij gaan nu al een dikke 4 maand naar babyzwemmen en hij heeft nu net Guppy1 gehaald.
Even "geleend" van de NRZ-site:
Veel oefeningen worden in spelvorm aangeboden, omdat dat voor jonge kinderen de beste manier is om iets te leren. Denk dus niet dat het kind alleen maar speelt in het water, ieder spel heeft een bedoeling!
en
Het Puppyzwemmen staat aan de basis van het leren zwemmen voor het Zwem-ABC.In het begin veel aandacht besteed aan het watervrij maken van kinderen. Dit is een hele belangrijke periode. Hierin wordt de basis gelegd voor het leren zwemmen.
Kinderen leren lopen in het water, spetteren, te water gaan en er uit klimmen, draaien van borst naar rug naar borst, onder water gaan, onder water kijken en zoeken. Deze zaken zorgen ervoor dat kinderen het water leren kennen en zich er prettig in gaan voelen.
Ennehhhhh... Zo op papier lijkt het ook een stuk "harder" dan als je het zelf daadwerkelijk doet, het gaat allemaal spelenderwijs! Ik las de eerste keer ook de achter kant van dat papier waar die eisen stonden, en stond toen ook even te kijken van.."Oh, ja.. Dat heeft ie idd ook gedaan.."
quote:Het zijn échte diploma's uitgegeven door de Nationale Raad Zwemdiploma's.
Op vrijdag 23 januari 2004 21:37 schreef livelink het volgende:
Ik ging er van uit dat elk kind aan het eind van de cursus zo'n diploma kreeg, gewoon voor de grap, omdat het leuk is voor de ouders om het feestelijk af te sluiten.
Maar er word ook redelijk soepel met die eisen omgegaan hoor.
Er was ook een jongetje wat vorige week de hele week ziek was, en die waren eerder uit het bad gegaan bij het afzwemmen, omdat hij nog steeds niet lekker was.. Dat jongetje heeft het ook gehaald omdat de badjuf vond dat hij in de lessen wel had laten zien dat hij het wél kon.
quote:Klopt, ik was nieuwsgierig naar de dingen die ze allemaal voor die diploma's moesten doen omdat ik dat op de site van de nrz even niet kon vinden. Pure nieuwsgierigheid omdat ik helemaal niet thuis ben in het babyzwemmen, bij mijn zwemclubje wordt dat niet gegeven en ik heb er zelf nog niet mee te maken gehad (nog niet echt toe aan kinderen
Op vrijdag 23 januari 2004 21:59 schreef Jonnetje het volgende:
Even voor de duidelijkheid he... Die eisen waren even uitgetikt voor Kittyme die zelf badjuf is(geloof ik).
(Enne, Jonnetje, bedankt voor het uittypen
)
Maar Wylian blijft een kanjer hoor Jonnetje
Ik heb vandaag trouwens de fout gemaakt om Isa uit te lachen toen ze heel wezenloos met een stuk brood in haar mond zat (was duidelijk vergeten dat het er zat). Ik heb haar nog nooit zó hard horen huilen, ze was echt vreselijk beledigd. En toen ze eindelijk wat gekalmeerd was en ik iets te medelijdend "agossie" zei, begon ze direct weer. Madame is nu al snel op haar teentjes getrapt.
maar in de bouncer vindt ze het tegenwoordig wel erg leuk:
[Dit bericht is gewijzigd door phileine op 23-01-2004 22:49]
quote:Oh ja, snap ik wel! ik voelde me niet aan gevallen hoor.
Op vrijdag 23 januari 2004 22:24 schreef livelink het volgende:
Jonnetje, het was ook geen aanval op jou, hoor. Toen ik de foto's zag van Wilyan vond ik het allemaal hardstikke leuk.
Ik heb het gewoon niet zo op diploma's en zo, maar dat is gewoon een persoonlijke afwijking.
Ik denk dat ik gewoon mee zou doen met de lessen en dan niet naar het afzwemmen zou gaan.
Het is zoals je zelf al zegt, het gaat er om dat kinderen op jonge leeftijd zich spelenderwijs al wat vrijer in het water leren bewegen. Ik zie gewoon niet de toegevoegde waarde van een diploma.
Maar dat afzwemmen was net als een gewone baby-"zwemles" (alleen wat meer nerveuze mamma's en een pappa, en een bult pappa-mamma-opa-oma-broertje-zusjes-publiek) verder was alles net als normaal.
En wat dat diploma betreft, wij moesten iets van vijf euro betalen om dat diploma'tje te krijgen. Het is dus je eigen keuze, alsje 'm niet wil betaal je niet...
quote:Ach, de verstandhouding tussen moeder en dochter schijnt vaak te verbeteren tegen de tijd dat het eerste kleinkind op komst is
Op vrijdag 23 januari 2004 22:37 schreef phileine het volgende:
Ik heb vandaag trouwens de fout gemaakt om Isa uit te lachen
Hoe duur is babyzwemmen eigenlijk (tijd, kosten)? Misschien wel leuk/praktisch om te doen.
quote:Bij ons is het babyzwemmen 3 kwartier en kost 4euro60ct.
Op zaterdag 24 januari 2004 01:41 schreef poemojn het volgende:[..]
Hoe duur is babyzwemmen eigenlijk (tijd, kosten)? Misschien wel leuk/praktisch om te doen.
![]()
Chiara heeft rond 23:00 uur haar laatste voeding gehad en is toen in haar eigen bedje gaan slapen, ik heb mijn oordoppen ingeplugd en ben ook gaan slapen.
Rond 4 uur werd ik wakker en toen ik mijn oordoppen uit deed hoorde ik Chiara een beetje jammeren, ze was waarschijnlijk net wakker. Na een kwartier huilen ben ik even naar haar toe geweest om de speen in haar mondje te doen en ook om me even te laten zien, dan weet ze iig wel dat ik er ben. Ze heeft daarna weer gehuild, ze was nog even stil en toen begon ze weer te huilen. 4:50 uur was het stil. Even na 6 uur was ze weer wakker, toen heb ik haar bij me genomen, ik dacht dat ze wel dorst zou hebben, maar ze lag te giegelen van blijheid om weer bij me zijn.
Toen ze even gedronken had, hebben we geslapen tot 8:45 uur.
Vanavond/ vanacht weer verder.
Ik voel me er erg goed bij, maar ik moet nu ook echt even heel rationeel zijn, want die gebroken nachten ben ik zat.
quote:Je kunt ook zelf met je kind gaan zwemmen als je dat verplichte gedoe allemaal te veel vindt. Ik hou er persoonlijk ook niet van en heb mijn zoontje zelf 'zwemles' gegeven.
Op vrijdag 23 januari 2004 22:24 schreef livelink het volgende:
Jonnetje, het was ook geen aanval op jou, hoor. Toen ik de foto's zag van Wilyan vond ik het allemaal hardstikke leuk.
Ik heb het gewoon niet zo op diploma's en zo, maar dat is gewoon een persoonlijke afwijking.
Ik denk dat ik gewoon mee zou doen met de lessen en dan niet naar het afzwemmen zou gaan.
Het is zoals je zelf al zegt, het gaat er om dat kinderen op jonge leeftijd zich spelenderwijs al wat vrijer in het water leren bewegen. Ik zie gewoon niet de toegevoegde waarde van een diploma.
Bedoel ik niet om op te scheppen hoor, maar wil alleen aangeven dat je dat hele babyzwemproces niet hoeft af te lopen als je daar niks aan vindt.
Liam Francis
geboren 24-01-2004 00:24
3850 gram
50 cm.
Jessai heeft zo te zien veel plezier in het water!
Fijn Melonovy dat het zo goed gegaan is!
quote:Ahhhhh wat een moppie, met een kabouterneusje
Op zaterdag 24 januari 2004 13:02 schreef Kbot2000 het volgende:
Volgens mij is dit het goed topic...
Liam Francis
geboren 24-01-2004 00:24
3850 gram
50 cm.
Behalve die van Lara, dat kind had echt een lelijke neus ![]()
Vind m nog niet mooi maar t geheel is wel om te zoenen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |