Website van 17-jarige wekt woede Microsoft
AMSTERDAM - Toen Mike Rowe een domeinnaam moest bedenken voor zijn website-ontwerpbureautje, zette hij 'soft' achter zijn eigen naam: www.mikerowesoft.com. Geinig, dacht de 17-jarige Canadese student. Maar Microsoft denkt er anders over.
Drie maanden nadat Rowe zijn nieuwe bedrijfsnaam had laten registreren, ontving hij een brief van de advocaten van de softwaregigant waarin hem werd meegedeeld dat hij inbreuk maakte op het copyright van Microsoft en hij werd gesommeerd de domeinnaam aan de softwaregigant over te dragen.
Rowe zegt dat hij nooit had gedacht dat Microsoft zijn dure advocaten op iemand van 17 jaar af zou sturen. Uitgedaagd door hun brief schreef hij terug dat hij wel enige compensatie verlangde. Hij had niets verwacht, zegt hij, maar toen de advocaten hem tien dollar boden, vond hij dat nogal beledigend en eiste hij 10.000 dollar. Donderdag ontving hij van de advocaten een brief van 25 pagina's waarin hij wordt beschuldigd van overvragen.
"Het is niet hun naam, het is mijn naam," zegt Rowe. Zijn familie en vrienden steunen hem, zegt hij, en een advocaat heeft aangeboden hem gratis bij te staan in het conflict. Rowe zegt het voornamelijk amusant te vinden dat Microsoft zoveel drukte maakt.
Een woordvoerder van Microsoft laat weten in goed vertrouwen met Rowe te hebben gecorrespondeerd om een wederzijds bevredigende oplossing te vinden en nog steeds te hopen dat die kan worden bereikt.
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat vinden jullie? Leunen jullie aan bij Mike Rowe of bij de softwaregigant? Weer een typisch Amerikaans verhaaltje...
het klinkt namelijk als microsoft .. maar je schrijft het heel anders. ..
quote:Tis natuurlijk wel MS die de hele zaak begonnen is.
Op dinsdag 20 januari 2004 10:08 schreef DarkElf het volgende:
weer zo'n typisch verhaal waar microsoft " toevallig" weer er lullig uitkomt....
Microsoft.....
quote:Weer toevallig MS die denkt maar weer te kunnen bepalen hoe iemand zijn site noemt. Zelfs een eigen naam mag al niet meer van de grote bepaler. En dan nog proberen iemands eigen naam af te kopen voor 10 dollar. Wat een arrogantie.
Op dinsdag 20 januari 2004 10:08 schreef DarkElf het volgende:
weer zo'n typisch verhaal waar microsoft " toevallig" weer er lullig uitkomt....
Maarre... die site van em doet het niet meer...
quote:tis dat ik nu een andere avator heb, anders had je de jouwe dus echt ff moeten wegdoen
Op dinsdag 20 januari 2004 10:11 schreef loowie het volgende:
Ik vind het behoorlijk lache!
quote:Een tientje zou genoeg moeten zijn denk ik.
Op dinsdag 20 januari 2004 10:17 schreef TimmyAsd het volgende:[..]
tis dat ik nu een andere avator heb, anders had je de jouwe dus echt ff moeten wegdoen
quote:http://www.mikerowesoft.com/
Op dinsdag 20 januari 2004 10:13 schreef Thomas B. het volgende:
whaha
Vind het wel een goeie grap eik
Hopelijk krijgt ie nog een leuk bedrag ook.Maarre... die site van em doet het niet meer...
quote:dan ben ik idd zeer tevreden
Op dinsdag 20 januari 2004 10:18 schreef Ype het volgende:[..]
Een tientje zou genoeg moeten zijn denk ik.
quote:Ik zou settelen. Maar dat ben ik.
Op dinsdag 20 januari 2004 10:19 schreef TimmyAsd het volgende:[..]
dan ben ik idd zeer tevreden
of zal ik voor een rechtzaak gaan?
Natuurlijk kan Microsoft hoog en laag springen, maar 'Microsoft' is een *beeldmerk*, niet een 'geluidsmerk' ofzo .
[Dit bericht is gewijzigd door Nuek op 20-01-2004 10:43]
quote:Je moet het met hoofdletters schrijven. Titels van Keizerlijkheden, Koninklijkheden en Goddelijkheden moeten met hoofdletters geschreven worden.
Op dinsdag 20 januari 2004 10:12 schreef Dr.Stupid het volgende:
Zelfs een eigen naam mag al niet meer van de grote bepaler.
Het is dus: Grote Bepaler.
quote:Als Mike Rowe nou eens met een vrouw trouwt die Soft van haar achternaam heet en dan haar naam erbij neemt (zie SunChasertopic).
Op dinsdag 20 januari 2004 10:43 schreef Nuek het volgende:
Wil ms nu hiermee ook gaan verbieden dat mensen die Row/Rowe/Rowes/Rows hun kids geen Mike, Michael etc mogen gaan noemen?
quote:net deed ie het niet
Op dinsdag 20 januari 2004 10:18 schreef loowie het volgende:[..]
Denk wel dat ze hits lekker aan het stijgen zijn nu
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 12:17 schreef Thomas B. het volgende:[..]
net deed ie het niet
Denk wel dat ze hits lekker aan het stijgen zijn nu
quote:Whehehehehe
:: Microsoft Updates :: January 19/2004 :: Wow.
Wow, this is amazing. My site this morning went down because of the massive amounts of visitors coming to my site. 250000 to be exact. My host couldn't handle the bandwidth so he was forced to shut it it down. I pleaded my case on a couple message boards and Deafening-urge.net came through for me with a great offer to host my site. Many thanks to him.I have been all around the world and back, I never expected this type of feedback. I have put up a defence fund so that I can hire a lawyer to guide me through the process of talking to Microsoft. I have already received a lot of pledges and I think each and every one of you for that.
I could never think this could happen, even in my wildest dreams.
quote:hehe
Op dinsdag 20 januari 2004 12:19 schreef Ype het volgende:[..]
[..]Whehehehehe
Sukkels van Microsoft.
Ja ik ben nie zo'n goeie lezer
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |