IMDB-cijfer Een 8,5 - plaats #30 in de top 250 allertijden
Regisseur Alfred Hitchcock
Steekwoorden Drama, Mysterie, Thriller, Liefde, Tijd, Obsessie
Cast James Stewart, Kim Novak,
Verhaal Vertigo opens with a short prologue that details the circumstances under which Detective John Ferguson (James Stewart) develops an acute case of acrophobia that leads to vertigo whenever he climbs a steep flight of stairs or gets more than a few feet above the ground. After leaving the police force because of this condition, John is approached by an old acquaintance, ship yard magnate Gavin Elster (Tom Helmore), to tail his wife, Madeleine (Kim Novak). Gavin is concerned about Madeleine's health -- she has frequent black-outs and he believes that the spirit of a dead woman is attempting to possess her. As John follows Madeleine, watching her day after day, he falls for her. Eventually, the two meet and discover that the attraction is mutual. But even love is not enough to overcome John's vertigo, and he is unable to save her from a fall from the top of a church bell tower. Madeleine's death causes John to suffer a breakdown, and, during his recovery, a chance encounter on the street brings him face-to-face with a woman, Judy Barton (Novak), who is the spitting image of his dead love.
Extra's
- 'Obsessed with Vertigo' - Making Of Documentary met Interviews (29 Minuten)
- Feature-Length Audio Commentary from Assistant Producer Herbert Coleman, The Restoration Team and Other 'Vertigo' Crew
- Production Notes
- Theatrical Trailer
- Cast and Filmmakers' Notes
- Interactive Menu
- Scene Access
Ondertiteling Nederlands, Engels, Duits, Frans, Portugees, Deens, Zweeds, Norweegs, Fins, Pools en Tjechisch
Beeld / Geluid Widescreen 1.85:1 Anamorphic / English - Dolby Digital (5.1), French ; Italian ; Spanish (Dolby Mono) ; German (Dolby Surround)
Mijn prijs ¤15
Deze DVD is nog nooit gebruikt! De DVD zit nog in het plastic - ongeopend. De DVD is regio 2 dus op alle Nederlandse spelers te bekijken. Prijs is inclusief de verzendkosten
The Seventh Seal (Det Sjunde inseglet)
IMDB-cijfer Een 8,3 - plaats #101 in de top 250 allertijden
Regisseur Ingmar Bergman
Genre Drama, Fantasy, Religie, Horror
Cast Max von Sydow, Bibi Andersson, Gunnar Björnstrand
Verhaal Terwijl de Pest door Europa raast, keert ridder Antonius Block vermoeid en gedesillusioneerd terug van de kruistochten. Wanneer plotseling de Dood voor Block verschijnt, weigert de ridder echter om met hem mee te gaan. Hij stelt voor om een partij schaak te spelen en zo over zijn lot te beslissen - zolang Block de Dood weet af te houden, blijft hij leven. Terwijl de Dood en Block elkaar op het schaakbord bestrijden, verzamelen steeds meer mensen zich rondom de ridder. In een wereld die gebukt gaat onder Pest, criminelen en religieuze fanatici, strijdt Block een bijna hopeloze strijd tegen de Man in het Zwart.
Deze film wordt beschouwd als één van de hoogtepunten uit het oeuvre van de befaamde Ingmar Bergman. Een spannend verhaal over de betekenis van het leven. De film bevat prachtige (grimmige) beelden, zoals de macabere dodendans aan het einde van de film.
Extra's
- Star and Director Filmographies
- The Bergman Collection Trailer
- Interactive Menu
- Scene Selection
- Film Notes
- Een stuk ook Bergman's boek 'Images - My Life in Film'
Ondertiteling Engels
Beeld / Geluid Original Academy Ratio / Dolby Digital (1.0) Mono
Mijn prijs ¤15
Deze DVD is nog nooit gebruikt! De DVD zit nog in het plastic - ongeopend. De DVD is regio 0 dus op alle spelers te bekijken. Prijs is inclusief de verzendkosten
[Dit bericht is gewijzigd door Joppe op 19-01-2004 15:13]
Dus ik bied 9 euro inc.
quote:SinCerEly met het scherpe oog
Op maandag 19 januari 2004 10:00 schreef SinCerEly het volgende:
Hallo! ik wil graag vertigo van je overnemen, alleen is hij NIEUW bij de free record shop: 11,99Dus ik bied 9 euro inc.
quote:
Op maandag 19 januari 2004 11:17 schreef _kokkie_ het volgende:[..]
SinCerEly met het scherpe oog
quote:
Op maandag 19 januari 2004 13:58 schreef Mikkie het volgende:[..]
je moet 'm niet zo vleien...
Btw... SinCerEly... ik zag dit in je profiel:
[..]Dus daar betaal je al die dvd's van?
quote:Ah, maar dat is bij mijn weten de kale versie zonder extra's en met crappy sound. Bovendien verkopen ze em daar niet meer voor 12 euro's, hij is uit het assortiment. Maar goed, voor 11 euro's incl. stuur ik die van mij op.
Hallo! ik wil graag vertigo van je overnemen, alleen is hij NIEUW bij de free record shop: 11,99Dus ik bied 9 euro inc.
-
Prijs van The Seventh Seal verlaagd.
[Dit bericht is gewijzigd door Joppe op 19-01-2004 15:13]
quote:ik weet wel iemand die heel handig is met pc's enzo en die wel wat geld kan gebruiken ( wie niet )
Op maandag 19 januari 2004 14:42 schreef SinCerEly het volgende:[..]
![]()
haha nee, ik studeer nog, maar ik heb ook mn eigen ICT bedrijf, detachering en werv. & selectie .... zoek je nog een baantje dan?
![]()
quote:10 hebben we een deal
Op maandag 19 januari 2004 15:06 schreef Joppe het volgende:[..]
Ah, maar dat is bij mijn weten de kale versie zonder extra's en met crappy sound. Bovendien verkopen ze em daar niet meer voor 12 euro's, hij is uit het assortiment. Maar goed, voor 11 euro's incl. stuur ik die van mij op.
-
Prijs van The Seventh Seal verlaagd.
quote:SODA biedt wel 11 euro (22 / 2 = 11), dus ik zou em graag voor 11 euro's verkopen. Maar aangezien jij eerder was dan SODA, krijg je eerste keus; als je de DVD voor 11 euro wilt dan is ie voor jou. Anders gaan beide DVD's naar SODA.
Op maandag 19 januari 2004 16:35 schreef SinCerEly het volgende:
10 hebben we een deal
quote:11 dan .... is coolio
Op maandag 19 januari 2004 19:25 schreef Joppe het volgende:[..]
SODA biedt wel 11 euro (22 / 2 = 11), dus ik zou em graag voor 11 euro's verkopen. Maar aangezien jij eerder was dan SODA, krijg je eerste keus; als je de DVD voor 11 euro wilt dan is ie voor jou. Anders gaan beide DVD's naar SODA.
quote:Hmm, en als ik nou zeg dat ik 12 bood voor Vertigo + 10 voor SS?
Op maandag 19 januari 2004 19:25 schreef Joppe het volgende:
SODA biedt wel 11 euro (22 / 2 = 11), dus ik zou em graag voor 11 euro's verkopen. Maar aangezien jij eerder was dan SODA, krijg je eerste keus; als je de DVD voor 11 euro wilt dan is ie voor jou. Anders gaan beide DVD's naar SODA.
quote:don't be such a greed!!!
Op maandag 19 januari 2004 22:11 schreef SODA het volgende:[..]
Hmm, en als ik nou zeg dat ik 12 bood voor Vertigo + 10 voor SS?
En SODA, heb jij nog interesse in alleen The Seventh Seal? Voor ¤10,-
quote:Jazeker. Ik zal ook even mailen.
Op maandag 19 januari 2004 22:52 schreef Joppe het volgende:
En SODA, heb jij nog interesse in alleen The Seventh Seal? Voor ¤10,-
quote:Kun je dan nog even je adres e.d. mailen? Zou de boel graag morgen op de post doen.
Op maandag 19 januari 2004 21:49 schreef SinCerEly het volgende:[..]
11 dan .... is coolio
quote:Aan dubbele DVD's heb zelfs ik niets
Op woensdag 21 januari 2004 00:56 schreef Postman01 het volgende:
Van je geloof gevallen Joppe ??
DVD's aan het verkopen ipv inkopen ?
Hmmm, ik zie dat je alles al kwijt bent.
quote:Ik heb nog niks gehad
Op dinsdag 20 januari 2004 23:23 schreef SinCerEly het volgende:
aaaaaaaaiiiii helemaal vergeten! tentamenweek enzo zit in de weg ... ik mail je nu gelijk!
quote:ik snap niet dat jij voor die ¤ 2.99 zo moeilijk gaat doen (zeker niet als je hem dus voor 2.99 NIEUW kan halen)
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 23:26 schreef Mikkie het volgende:[..]
Prutser
moest ff die vleiende opmerking van eerder in het topic ongedaan maken
Heb trouwens Vanilla Sky nog gekeken laatst... das wel stof om na te denken
Ennuh vanilla sky is een echte "oog-opener" ja
Kijk Abre los ojos ook eens trouwens!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |