abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16381852
Ik heb nu al ruim 6 jaar een relatie met een dame en we houden echt ziels veel van elkaar.

Ik ben christen en heb ook mn belijdenis vorig jaar afgelegd, waar ik best trots op ben.
Zij is moslima en was tot een aantal maanden geleden niet "streng gelovig". Ging dus wel uit, rookte af en toe, sex voor huwelijk, niet 5x bidden op de dag, maar dronk geen alcohol en at ook geen varkensvlees.
Nu begint zij zich steeds meer te verdiepen in haar geloof en wilt ze zich echt geven aan God omdat zij zoals zij zegt vele zonden heeft begaan en toch "volgens de Islam wil leven". ( Sex zullen we wel blijven hebben )

Nu komt het...wat te doen als we op gegeven moment kinderen krijgen en ik graag mn kidz het christendom wil meegeven en zij de Islam.

Volgens haar is het zo dat je je kidz volgende de Islam niet twee geloven mag meegeven..daar bedoel ik mee dat ik mijn geloof overdraag en zij die van haar. Ik ben van mening dat je gewoon beide de kennis die je beschikt over jouw geloof mee draagt aan je kidz en zodra zij ouder zijn, zullen ze zelf kunnen kiezen welk geloof hen het best is.

Ik respecteer het geloof van mn lady, maar zal niet bekeren.

Wat kleine voorbeelden:
Voor het avond eten zal er gebeden worden...doen we dit op haar manier of die van mij?
Ze wilt niet dat dr kinderen zullen drinken, maar is het dan niet raar als ik later als vader dat wel doe?

Ik hoop vele meningen te ontvangen....

pi_16382007
Wat maakt het uit, je gelooft beide in dezelfde onzin God.
  zondag 18 januari 2004 @ 23:15:53 #3
20224 chris1
beter nou en
pi_16382051
Dat kan nooit goed gaan. Overigens vind ik jullie allebei schijnheilig. Geloven in iets wat voorschrijft dat je geen sex voor 't huwelijk hebt en vervolgens toch flink van bil gaan.
bla
  zondag 18 januari 2004 @ 23:17:32 #4
42741 Decoy
Have you met my girlfriend Bob
pi_16382113
IDD jullie deugen allebei niet

Voed je kinderen normaal op zonder een geloof, kunnen ze later gewoon kiezen wat ze willen zonder het opgedrongen te krijgen!

"Never interrupt your enemy when he is making a mistake. - Napoleon Bonaparte."
pi_16382127
Kijk wat je wel gemeen hebt, en dat is bijvoorbeeld het oude testament. Vandaar uit kun je werken aan een compromis die beide geloven in hun waarde laat (geen varkensvlees, kerstmis, etc.)

Concentreer je op de overeenkomsten niet de verschillen

:: Ethiek is zo flexibel als elastiek ::
pi_16382134
wel heel moeilijk gaat het worden als je allebei ook de tradities wil aanhouden, je kan natuurlijk de traditities en dogma's juist niet doen zodat niemand wordt gekwetst maar wel over god hebben met elkaar. Moslims zien Jesus ook als een profeet dus dat is geen probleem voor jou maar als jij een probleem ziet in Mohamed dan wordt het erg moeilijk. En het bekende spreekwoord is er ook niet voor niks... 2 geloven op een kussen slaapt de duivel tussen (of Iblis en om het voor beide geloven kloppend te maken Lucifer )
pi_16382191
Als je je goed verdiept in beide godsdiensten zal je tot de conclusie komen dat jullie allebei dezelfde God vereren, slechts op andere wijzen.
Zowel het christendom als de islam hebben hun oorsprong uit het jodendom.
Ik ben zelf atheist dus heb geen problemen in dit soort kwesties. Ik denk dat jullie je toekomstige kinderen van beide religies op de hoogte moet brengen en het kind niets moeten verplichten. Laat het kind wanneer het bijvoorbeeld 12 is zelf een keuze maken waarin hij of zij geloofd. Daar draait religie allemaal om, welk verhaal vind jij het meest waarschijnlijk en naar welke levensstandaarden dien je dan te leven.
pi_16382382
quote:
Nu komt het...wat te doen als we op gegeven moment kinderen krijgen en ik graag mn kidz het christendom wil meegeven en zij de Islam
Tja, dat gaat dus niet lukken...

Voed je kinderen op zonder hen een beider geloven op te dringen? Als ze later oud en wijs genoeg zijn om te kiezen voor een geloof (of ervoor kiezen juist niet te geloven), zullen ze dat zelf wel doen. Maar het lijkt me vragen om problemen om hen van jongs af aan met de paplepel in te gieten dat iets (volgens het Christendom) op de ene manier hoort te gebeuren, terwijl je vriendin vindt dat het (volgens de Islam) anders is. Dat is voor kinderen nu niet bepaald bevorderlijk...

(...er was afgelopen week zelfs een deskundige (?) op televisie die vertelde dat die schietpartij in Den Haag mede een gevolg was van het feit dat veel allochtone leerlingen thuis het een wordt verteld, terwijl zij 'in de wereld daarbuiten' het tegenovergestelde zien gebeuren, met alle gevolgen vandien.)

Mir sind die Optimisten lieber; ein Mensch, der alles halb so schlimm und doppelt so gut findet.
  Vis een optie? zondag 18 januari 2004 @ 23:31:39 #9
70532 loveli
N
pi_16382616
Goed bedenken wat belangrijk is voor jullie in de toekomst. Kun je vanuit jouw overtuiging samenleven met een vrouw die een andere overtuiging heeft? En kan zij dat vanuit haar overtuiging met jou? Zeker nu zij zich meer gaat verdiepen in haar geloof, verandert jullie relatie daardoor?
Ik vraag me af hoe christelijk jij was (niet negatief bedoeld), toen je iets met haar begonnen bent. Hoe goed kunnen jullie met het verschil omgaan?

De bijbel is ondubbelzinnig, niet trouwen met een ongelovige. Maar na een relatie van 6 jaar is het een beetje laat om daaraan te denken. Als jullie samen verder willen moeten jullie alle drempels samen nemen en waarschijnlijk zijn er meer verschillen tussen jullie dan bij een gemiddeld stel. Kunnen jullie die drempels samen nemen of gaat dat problemen opleveren?

Het is geen ideale situatie, maar als jullie je er allebei voor inzetten kan het ook lukken. Veel sterkte bij de beslissing, misschien moeten jullie ervoor bidden?.

crap in = crap out
  zondag 18 januari 2004 @ 23:33:16 #10
36050 Fearlezz
Forever and ever
pi_16382683
quote:
Op zondag 18 januari 2004 23:19 schreef snabbi het volgende:
Als je je goed verdiept in beide godsdiensten zal je tot de conclusie komen dat jullie allebei dezelfde God vereren, slechts op andere wijzen.
dat vind ik niet correct

de islam ziet allah als de grote boze meneer daar boven die de mensen als slaven behandelt. mensen kunnen door goede daden in de hemel komen

het Christendom ziet God als Vriend en Vader, die zelfs naar de aarde kwam om de mensen te redden. Goede daden brengen je geen stap verder, het is alleen maar genade.

Ik kan alleen maar zeggen, ga geen ongelijk juk aan. Als jij God op de eerste plek wilt zetten in je leven, gaat het leven met een moslima als vrouw niet werken.

pi_16382725
quote:
Op zondag 18 januari 2004 23:10 schreef Negotiatorr het volgende:
Volgens haar is het zo dat je je kidz volgende de Islam niet twee geloven mag meegeven..daar bedoel ik mee dat ik mijn geloof overdraag en zij die van haar. Ik ben van mening dat je gewoon beide de kennis die je beschikt over jouw geloof mee draagt aan je kidz en zodra zij ouder zijn, zullen ze zelf kunnen kiezen welk geloof hen het best is.
Van te voren, mijn ouders zijn niet gelovig dus ik ben ook niet zo opgevoed (niet gedoopt enzo).
En er is naar mijn mening ook niet zoiets als het beste geloof, het beste geloof is geen geloof vind ik persoonlijk

Mijn persoonlijke mening hierover is eigenlijk heel simpel, geen geloof... dan blijven de kinderen "neutraal" en kunnen ze later eventueel kiezen.

waarom? als het geloof er met de paplepel ingegoten word weet je later niet beter, ik persoonlijk vind dus dat iedereen zelf mag kiezen en daarbij hoor je (naar mijn mening) niet van te voren beinvloed te zijn door een van alle geloven die er zijn, niet omdat het geloof slecht is maar eerder omdat je dan makkelijker voor 1 geloof kiest. Keuzes maken is het makkelijkst als je neutraal bent, ik heb me verdiept in sommige geloven (christendom en islam, niet erg diep maar genoeg om een mening te vormen dus) en ik ben tot de conclusie gekomen dat volgens bepaalde geschreven regels leven niets voor mij is, geen alcohol is geen probleem, geen soft drugs echter wel aangezien ik al vrij lang blow. Geen sex voor het huwelijk, al telaat, enz enz..
Wat hier ook nog bij meetelt is dat het geloof vaak ook een oorzaak is van oorlog, ik bedoel hier niet mee te zeggen dat jullie oorlogs zaaiers zijn maar dat er mensen zijn die het geloof misbruiken om er zelf beter van te worden, of om oorlogen te voeren...

Overigens, erg veel respect voor jullie relatie aangezien je dit niet erg vaak ziet, ik wens jullie samen veel geluk toe..en ik hoop dat kinderen opvoeden met 2 geloven goed gaat! sterkte!

helaas kom ik niet helmaal uit mijn woorden zoals gewoonlijk, ik zal proberen een duidelijkere tekst te plaatsen morgenvroeg

Mind the <zero> in lucs0l ;)
  zondag 18 januari 2004 @ 23:34:59 #12
36050 Fearlezz
Forever and ever
pi_16382749
quote:
Op zondag 18 januari 2004 23:31 schreef loveli het volgende:
[...]
Het is geen ideale situatie, maar als jullie je er allebei voor inzetten kan het ook lukken. Veel sterkte bij de beslissing, misschien moeten jullie ervoor bidden?.
het is misschien wat lullig om dit te zeggen, maar even ter illustratie van de problemen die je gaat krijgen:
Ga je dan bidden tot God of tot allah?
  zondag 18 januari 2004 @ 23:46:18 #13
76456 SKMbeat
Are You Experienced ?
pi_16383106
quote:
Op zondag 18 januari 2004 23:33 schreef Fearlezz het volgende:

het Christendom ziet God als Vriend en Vader, die zelfs naar de aarde kwam om de mensen te redden. Goede daden brengen je geen stap verder, het is alleen maar genade.

Uche, uche...

Hoe zat het ook alweer met de duivel, hel, vagevuur, zonden,etc...

Maar goed, TS laat je kinderen a.u.b. uit potentiële geloofsdiscussies. Laat ze er wel kennis me maken, vier Kerst en het Suikerfeest, Pasen, Slachtfeest enz.. houdt het postief, maar laat hen zelf uitmaken wat ze er mee doen en ook eventuele familieleden die het weer beter weten het liefst buiten de discussie houden.

Kind dient zelf te geloven en heeft er niets aan als het hem/haar opgedrongen wordt. Breng de basis bij van elk geloof die o.a. het Christendom heeft beschreven in de 10 Geboden.

En uiteindelijk LOVE WILL CONQUER ALL !

Let me be who I am ! Let me Kick Out The Jams ! Kick Out The Jams ! I done kick them out.
pi_16383434
quote:
Op zondag 18 januari 2004 23:34 schreef Fearlezz het volgende:

[..]

het is misschien wat lullig om dit te zeggen, maar even ter illustratie van de problemen die je gaat krijgen:
Ga je dan bidden tot God of tot allah?

Nou ik zie het immers zo...wat mij betreft geven we de kidz...mits het zover is....kennis van beide geloven dus zowel van de Islam als van het christenom, maar hoe pak je zoiets aan...
Stel je zit aan tafel en je gaat bidden voor het eten...hoe doen we dat dan..op mijn manier of op die van haar?
Ik zelf blijf gewoon mn christendom aanhouden.

Zij is er immers van overtuigd ( volgens haar staat dit ook in de Koran) , dat de kidz van moslims niet opgevoed mogen worden met andere geloven.
Ik geef haar aan dat het in onze situatie niet anders kan ( Ik ga er nl vanuit dat we onze kidz van beide geloven wat bagage meegeven en dat ze op gegeven moment zelf moeten kiezen wat juist voor hen is)

Volgens haar maak ik via deze manier "mijn eigen wet", want in de Koran staat het tegenovergestelde

maandag 19 januari 2004 @ 00:01:26 #15
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_16383610
quote:
Op zondag 18 januari 2004 23:56 schreef Negotiatorr het volgende:

[..]

Nou ik zie het immers zo...wat mij betreft geven we de kidz...mits het zover is....kennis van beide geloven dus zowel van de Islam als van het christenom, maar hoe pak je zoiets aan...
Stel je zit aan tafel en je gaat bidden voor het eten...hoe doen we dat dan..op mijn manier of op die van haar?
Ik zelf blijf gewoon mn christendom aanhouden.

Zij is er immers van overtuigd ( volgens haar staat dit ook in de Koran) , dat de kidz van moslims niet opgevoed mogen worden met andere geloven.
Ik geef haar aan dat het in onze situatie niet anders kan ( Ik ga er nl vanuit dat we onze kidz van beide geloven wat bagage meegeven en dat ze op gegeven moment zelf moeten kiezen wat juist voor hen is)

Volgens haar maak ik via deze manier "mijn eigen wet", want in de Koran staat het tegenovergestelde

Ik heb nu al medelijden met jullie toekomstige kinderen, is het niet omdat ze gehersenspoeld gaan worden met dat geblaat over Bijbels en Korans etc, dan is het wel om de duidelijk drammerige en bijzonder starre natuur van je vriendin (wat me overigens niet verbaasd bij een aanhanger van de Islam).
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_16386605
In essentie hebben jullie geen potentieel toekomstig confict. De bijbel en de koran spreken over Abraham/Ibrahim welke contact had met de Schepper. Klaar, jullie bidden naar Dezelfde! Een religie is niets anders dan een jas, het gaat erom wat er binnen in zit. Pas als je bezig bent met het innerlijke dan heb je pas echte vrijheid. Dan ervaar je dat de religie niets anders meer is dan een werktuig voor het vinden van de Schepper. Op dat moment worden alle geloofsovertuigingen op 1 lijn gezet, je ervaart Erets Israel.
  maandag 19 januari 2004 @ 07:32:48 #17
21607 the.moderator
Schapen neuken doe je zo!
pi_16386814
quote:
Op maandag 19 januari 2004 05:02 schreef k3vil het volgende:
In essentie hebben jullie geen potentieel toekomstig confict. De bijbel en de koran spreken over Abraham/Ibrahim welke contact had met de Schepper. Klaar, jullie bidden naar Dezelfde! Een religie is niets anders dan een jas, het gaat erom wat er binnen in zit. Pas als je bezig bent met het innerlijke dan heb je pas echte vrijheid. Dan ervaar je dat de religie niets anders meer is dan een werktuig voor het vinden van de Schepper. Op dat moment worden alle geloofsovertuigingen op 1 lijn gezet, je ervaart Erets Israel.
Dat is wel erg kort door de bocht en die visie wordt ook duidelijk door de Qur'an weersproken.
quote:
"Or do you say that Abraham, Ismail, Isaac, Jacob, and the Tribes were Jews and Christians? Say: 'Do you know better than Allah?' Ah! Who is more unjust than those who conceal the testimony they have from Allah? But Allah is not unmindful of what you do!"
[EMQ, Al-Baqarah 2:140]

"And We have revealed to you the Book with the Truth that verifies previous books and dominates them. Thus, rule among them by what Allah has revealed and do not follow their vain desires?"
[EMQ, Al-Ma'idah 5:48]

"The Religion before Allah is Islam. Nor did the People of the Book dissent from it except through envy of each other after knowledge had come to them. But if any deny the signs of Allah, Allah is swift in calling to account"
[EMQ, Al-Imran 3:19]

"It is He who has sent His Messenger with Guidance and the Deen of Haqq (Islam) to make it SUPERIOR over all Deens (ways of life), even though the Mushrikun (disbelivers, polytheists) hate (it)."
[EMQ, At-Taubah 9:33]

"Ibrahim was not a Jew nor a Christian. But he was a true Muslim Hanifan, and bowed his will to Allah, and he joined not gods with Allah. Without doubt, among men, the nearest of kin to Ibrahim are those who follow him, AS ARE ALSO THIS MESSENGER and those who believe. And Allah is the Protector of those who have faith."
[EMQ Al-Imran 3:67-68]

Het is volgens de Qur'an zelfs niet toegestaan dat een moslima met een niet moslim trouwt.
quote:
Marriage with Non-Muslims

Can a Muslim woman marry a non-Muslim man, and can a Muslim man marry a non-Muslim woman?

It is known by necessity that the Shari'ah forbids a Muslim woman from marrying a non-Muslim man. Any such marriage is considered null and void, and holds no value whatsoever. This applies to a Muslim woman who marries a man from the People of the Book (Jews and Christians), or any other man from the disbelieves, be they atheists, Hindus, Buddhists, Druze and so on.

Evidence about this is clear cut from the Qur'an,

"O you who believe! When believing women come to you as fugitives, examine them. Allah is best aware of their faith. Then, if you know them for true believers, do not send them back to the disbelieves. They are not lawful for the disbelieves, nor are the disbelieves lawful for them." [TMQ 60:10]

This ayah holds one single meaning that is; that Muslim women are not lawful for the disbelievers...

...under no circumstances or pretexts is the Muslim woman allowed to marry a non-Muslim.

The Muslim man is only allowed to marry a Muslim woman of muhsana (unblemished reputation) or a Christian or Jewish muhsana. Muhsana means not married and with unblemished reputation, and there being no other lawful restrictions. The Muslim man is forbidden from marrying an atheist, Buddhist, Hindu, or any other disbelieving women except those from the People of the Book (i.e. Christians or Jews), for there are texts allowing Muslim men to marry, from their women;

"And respectable believing women (are lawful to marry) as well as respectable women from among those who were given the Book before you." [TMQ 5:5]

There are no differences of opinion between the Islamic Schools of Thought, nor between the distinguished former scholars and the present ones, about the prohibition of a Muslim woman marrying a non-Muslim man.

Bron: http://www.almuk.com/obm/islamic_topics/systems/social/marriage_nonmuslims.html

Dyab Abou Jahjah was van 1988 tot 1991 Hezbollah-strijder in Libanon en is nu opgeklommen tot AEL pooier van Allah ...
pi_16393398
quote:
"Ibrahim was not a Jew nor a Christian. But he was a true Muslim Hanifan, and bowed his will to Allah, and he joined not gods with Allah. Without doubt, among men, the nearest of kin to Ibrahim are those who follow him, AS ARE ALSO THIS MESSENGER and those who believe. And Allah is the Protector of those who have faith."
[EMQ Al-Imran 3:67-68]
Zie dikgedrukte
pi_16442427
quote:

[..]

dat vind ik niet correct

de islam ziet allah als de grote boze meneer daar boven die de mensen als slaven behandelt. mensen kunnen door goede daden in de hemel komen

Ik kan alleen maar zeggen, ga geen ongelijk juk aan. Als jij God op de eerste plek wilt zetten in je leven, gaat het leven met een moslima als vrouw niet werken.

nu weet ik zeker dat je helemaal geen moeite wil doen om de visie van islam op "godheid' te kennen..... echt jammer
  dinsdag 20 januari 2004 @ 22:38:25 #20
21607 the.moderator
Schapen neuken doe je zo!
pi_16443096
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 22:18 schreef Binas het volgende:

nu weet ik zeker dat je helemaal geen moeite wil doen om de visie van islam op "godheid' te kennen..... echt jammer

Die angstvallige visie gaf Fearlezz toch al?
quote:

de islam ziet allah als de grote boze meneer daar boven die de mensen als slaven behandelt.

What's your point Binas?
Dyab Abou Jahjah was van 1988 tot 1991 Hezbollah-strijder in Libanon en is nu opgeklommen tot AEL pooier van Allah ...
pi_16812357
quote:
Ik heb nu al ruim 6 jaar een relatie met een dame en we houden echt ziels veel van elkaar.

Ik ben christen en heb ook mn belijdenis vorig jaar afgelegd, waar ik best trots op ben.
Zij is moslima en was tot een aantal maanden geleden niet "streng gelovig". Ging dus wel uit, rookte af en toe, sex voor huwelijk, niet 5x bidden op de dag, maar dronk geen alcohol en at ook geen varkensvlees.
Nu begint zij zich steeds meer te verdiepen in haar geloof en wilt ze zich echt geven aan God omdat zij zoals zij zegt vele zonden heeft begaan en toch "volgens de Islam wil leven". ( Sex zullen we wel blijven hebben )

Nu komt het...wat te doen als we op gegeven moment kinderen krijgen en ik graag mn kidz het christendom wil meegeven en zij de Islam.

Wat kleine voorbeelden:
Voor het avond eten zal er gebeden worden...doen we dit op haar manier of die van mij?
Ze wilt niet dat dr kinderen zullen drinken, maar is het dan niet raar als ik later als vader dat wel doe?

Ik denk dat je Deutoronium hoofdstuk 13 regel 6 t/m 16 en hoofdstuk 17 regel 2 t/m7 even moet lezen dan weet je dat het niet samengaat...

wat mij betreft is er geen probleem ik wil je alleen dit meegeven, iets waar ik me bij gelovigen nogal aan erger, als er kinderen komen is het fout als je dat kind een geloof op gaat dringen (lees indoctrinatie) ook al is het goed bedoeld

een geloof is persoonlijk dus voedt je kind op met normale normen en waardes dit staat namelijk los van het geloof en als het kind wil geloven kom je er vanzelf achter welk geloof dat is....

verder wens ik je veel geluk in je relatie

edit:
van de koran weet ik niets dus daar kan ik niet over oordelen

When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_16852436
Tsja
wanneer je vriendin werkelijk bezig is , zich te verdiepen , weet ik niet of je überhaupt nog met haar kan/mag trouwen

Zoals al aangegeven , binnen de Islam mag een moslim vrouw alleen Moslim mannen trouwen. (Omgedraaid is het natuurlijk wel mogenlijk ie Moslim man mag christelijke vrouw trouwen)

Ik geef een interconfessioneel huwelijk alleen een kans , als beide partners relativ open staan voor elkaars ideen en niet bezig zijn hun eigen gelijk te bevestigen.

Ik moet daarom helaas zeggen , dat ik weinig huwelijken tussen Moslims en Niet Moslim ken, waar het goed is gegaan. Misschien is de Islam toch iets te dominant voor dit soort menselijk gebeuren.

zaterdag 7 februari 2004 @ 15:08:49 #23
76456 SKMbeat
Are You Experienced ?
pi_16971450
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 16:43 schreef CANARIS het volgende:

Ik moet daarom helaas zeggen , dat ik weinig huwelijken tussen Moslims en Niet Moslim ken, waar het goed is gegaan. Misschien is de Islam toch iets te dominant voor dit soort menselijk gebeuren.

Een goede collega van mij (autochtoon) is getrouwd met een moslima. Ze is een moderne moslima, werkt, geen hoofddoek, is bezig met kleding,mode enz. Het huwelijk heeft net zoals andere huwelijken zijn goede en de nodige mindere kanten , met name als er weer inmenging is van familie (aan beide kanten),maar elke keer als ik bij hun ben vind ik het een leuke ervaring. Zijn Nederlandse manier van gastvrijheid gecorrigeerd door haar Marokkaanse manier van gasten ontvangen.

Ze zijn al 4 of 5 jaar getrouwd en maken zich niet al te druk over het geloof,maar meer over hun carrière en huisje,boompje beestje.

Let me be who I am ! Let me Kick Out The Jams ! Kick Out The Jams ! I done kick them out.
  zaterdag 7 februari 2004 @ 16:29:08 #24
50314 Tuana
Turkse Troel
pi_16973455
quote:

Wat kleine voorbeelden:

Als je vriendin echt volgens de regels van de Islam wil leven dan is een huwelijk tussen jullie twee helaas onmogelijk - als jij je niet wil bekeren. Mocht ze zich niet zo strikt aan de regels willen houden, dan is het geen probleem uiteraard!

Over het bidden voor het eten, misschien wel leuk om te weten: De Islam heeft ook een gebed, maar men zegt deze ná het eten op.

Over kinderen e.d: dat is natuurlijk wel moeilijk. Stel je wil je kind inderdaad volgende BEIDE godsdiensten opvoeden. De Islam verbiedt o.a. alcohol en varkensvlees. Wat doe je dan in dat geval? Laat je ze het dan wel of niet eten. (Ik neem aan dat je kinderen geen alcoholistische drankjes geeft )

I will permit no man to narrow and degrade my soul by making me hate him ...
"I never did give anybody hell. I just told them the truth and they thought it was hell." - Harry Truman
  woensdag 11 februari 2004 @ 11:58:53 #25
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_17083251
Liefde is eeuwige liefde (als je in leven na de dood gelooft en daarin geloof je ook als christen en moslim). Dus ook tot na de dood. Als je gelooft dat je geliefde als niet-christen c.q. niet-moslim zal branden in de hel ligt er gewoon een steekje bij je los.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')