abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16377691
Hoi allemaal!

Ik wil de prop van de uitlaat van mijn Peugeot Fox (is van +- 1996 en het is een 50cc, dus een bromfiets...) eruithalen, want hij is net niet snel genoeg voor mij. Maar ik weet niet precies hoe je dit doet , ik wil niet naar een fiets/brommer winkel gaan, aangezien het ding me maar 100 euro heeft gekost...

Ik heb aan de onderkant van me Fox gekeken en daar kon ik zien dat de uitlaat met bouten is bevestigd aan het blok.

Ik wil niets nog uitelkaar halen, want ik ben een uber-brommerleek

Hier een foto van me Fox, zodat je kan zien wat soort uitlaat het is:

Iemand die het weet? Ik heb gehoord dat je het eruit moet wrikken ofzo (de prop dan he )... is dat waar

En gaat me brommer er koppel van verliezen (minder tegendruk toch?), of zal het alleen maar sterker/sneller worden en meer koppel krijgen?

pi_16377866
en dan lekker hard rijden zonder helm zeker?
  zondag 18 januari 2004 @ 21:21:32 #3
32966 Flying_Vee
Toyota Corolla G6R _O_
pi_16377918
Je gele plaat hangt los

En je mag je brommerdt niet opvoeren

(moraalridder modus)

"Censuur is de dood van de democratie"
pi_16377945
Edit: Je brommer verkopen doe je maar in V&A

[Dit bericht is gewijzigd door MutZ op 18-01-2004 22:57]

pi_16377959
quote:
Op zondag 18 januari 2004 21:20 schreef Leintjeuh het volgende:
en dan lekker hard rijden zonder helm zeker?
Please, normale reacties, hoe jij reageert is absoluut niet normaal

Hoe weet jij of ik zonder helm rij? Want ik rij namelijk ALTIJD met helm op, is veiliger.

En ik wil hem alleen sneller hebben omdat ie een beetje te traag is voor me, ik hoef heus geen 100+ te gaan rijden.

Dus vanaf nu aan normale reacties ajb.

pi_16378004
quote:
Op zondag 18 januari 2004 21:22 schreef manowar.be het volgende:
-idiot post-
Als je iets te koop hebt moet je een nieuw topic maken in Vraag en aanbod

http://forum.fok.nl/listtopics.php/62

pi_16378032
Je kan beter andere pijp kopen... promatje ofzo

Horen ze je teminste aankomen,.. is ook veiliger

mmmmja
pi_16378107
mm bij me peugeot speedfight had ik ook de prop eruitgehaald...en het koppel wordt er beslist niet minder door..ook niet echt meer..scheelt +- 8km/h MAXIMAAL..maar de speedfight uitlaat had een soort van extra stuk op de uitlaat..is iets anders dan een prop :S
suc6 ermee..enneh koop gewoon een NRX
Goeie vrienden komen altijd te laat, en gaan altijd te vroeg weg
pi_16378123
Dat ouwe ding loopt toch al 70 km/u!

Is dat nog niet snel genoeg

quote:
Op zondag 11 januari 2004 18:02 schreef generalist het volgende:
Is in originele staat, rijdt 70km/u, dit is nog iets te verhogen door de "bolletjes uit de uitlaat" te halen, vraag me niet hoe dat moet!
Als je die prop er uit haalt, zal er waarschijnlijk ook een grotere sproeier in de carburateur moeten.
  zondag 18 januari 2004 @ 21:31:07 #10
64781 bonke
pipo koeie
pi_16378238
lekker met een lange boor in die uitlaat poeren wil ook wel es helpen
pies on joe toe
pi_16378270

[Dit bericht is gewijzigd door yup op 18-01-2004 22:13]

pi_16379731
quote:
Op zondag 18 januari 2004 21:27 schreef Swolly het volgende:
Dat ouwe ding loopt toch al 70 km/u!

Is dat nog niet snel genoeg
[..]

Als je die prop er uit haalt, zal er waarschijnlijk ook een grotere sproeier in de carburateur moeten.

Hij loopt alleen 70 als het niet waait, en hoeveel kost een grotere sproeier, en moet dat wel perse, zo een grotere sproeier
quote:
Op zondag 18 januari 2004 21:31 schreef bonke het volgende:
lekker met een lange boor in die uitlaat poeren wil ook wel es helpen
Hoe doe je dat en waar in de uitlaat?

[Dit bericht is gewijzigd door yup op 18-01-2004 22:14]

pi_16379797
quote:
Op zondag 18 januari 2004 21:21 schreef Flying_Vee het volgende:
Je gele plaat hangt los

En je mag je brommerdt niet opvoeren

(moraalridder modus)

dat zijn tegenwoordig stickers....

Hopeloos benzine verslaafd
pi_16379847
quote:
Op zondag 18 januari 2004 22:14 schreef Youp het volgende:

[..]

dat zijn tegenwoordig stickers....

Yepz

En BTW Youp, weet jij hoe de prop eraf moet? (jij bent scooter-kenner toch )

zondag 18 januari 2004 @ 22:37:47 #15
21195 chielechiel
Dans je de hele nacht met mij?
pi_16380688
Ik weet wel hoe dat moet, maar dan moet je wel de uitlaat eraf halen.

je haalt de uitlaat er af, en aan de kant waar die de cilinder ingaat, zit de prop.

de prop is met 2 of 3 laspunten vastgemaakt in de uitlaat en is niet meer dan een soort "vergiet of versmalling".

met een slijptol of andersoort gereedschap is de prop er in no-time uit, het stelt echt niks voor.

de uitlaat eraf halen is ook niet lastig, zijn maar een paar bouten.

succes

pi_16380816
quote:
Op zondag 18 januari 2004 22:37 schreef chielechiel het volgende:
Ik weet wel hoe dat moet, maar dan moet je wel de uitlaat eraf halen.

je haalt de uitlaat er af, en aan de kant waar die de cilinder ingaat, zit de prop.

de prop is met 2 of 3 laspunten vastgemaakt in de uitlaat en is niet meer dan een soort "vergiet of versmalling".

met een slijptol of andersoort gereedschap is de prop er in no-time uit, het stelt echt niks voor.

de uitlaat eraf halen is ook niet lastig, zijn maar een paar bouten.

succes

THX

Maar als de prop eruit is moet je dan niets eranders aan veranderen? Of kan je de uitlaat er terugzetten en dan gewoon gassen? Iemand zei bijv. grotere sproeier, maar dat lijkt me sterk, want het is toch gewoon alleen in de uitlaat begrenst? Toch?

Word ie sneller in alle toeren (meer trekkracht)? En word ie zuiniger of juist minder zuinig?

[Dit bericht is gewijzigd door yup op 18-01-2004 22:43]

pi_16381873
Als je je brommer opfokt dan ben je ook niet meer verzekerd.
Kijk maar eens in de kleine lettertjes van je polis.
Dus als er iemand op jou knalt en je bent in je recht dan nog mag je alle kosten zelf betalen.
Ik heb er onlangs nog een artikel over gelezen van een jongen met blijvend letsel die alle ziekenhuiskosten ZELF mag betalen.

Fok jij maar lekker je brommer op

zondag 18 januari 2004 @ 23:26:09 #18
21195 chielechiel
pi_16382435
quote:
Op zondag 18 januari 2004 22:41 schreef yup het volgende:

[..]

THX

Maar als de prop eruit is moet je dan niets eranders aan veranderen? Of kan je de uitlaat er terugzetten en dan gewoon gassen? Iemand zei bijv. grotere sproeier, maar dat lijkt me sterk, want het is toch gewoon alleen in de uitlaat begrenst? Toch?

Word ie sneller in alle toeren (meer trekkracht)? En word ie zuiniger of juist minder zuinig?

Pff, dat weet ik allemaal niet meer, je kunt ook gewoon een fatsoenlijke brommerzaak opbellen, of langsgaan, en je vraag voorleggen.

Kan me vaag iets herinneren van grote sproeier, maar weet niet zeker.

verbruik zal waarschijnlijk wat hoger gaan liggen (niet altijd), maar hij trekt wel harder op en rijdt een km of 65 per uur denk ik.

pi_16382514
quote:
Op zondag 18 januari 2004 23:26 schreef chielechiel het volgende:

[..]

Pff, dat weet ik allemaal niet meer, je kunt ook gewoon een fatsoenlijke brommerzaak opbellen, of langsgaan, en je vraag voorleggen.

Kan me vaag iets herinneren van grote sproeier, maar weet niet zeker.

verbruik zal waarschijnlijk wat hoger gaan liggen (niet altijd), maar hij trekt wel harder op en rijdt een km of 65 per uur denk ik.

Ja iemand anders zei ook een grotere sproeier... Maar dat is toch gewoon als je de prop eruit hebt gehaald, en je vind hem nog steeds niet hard genoeg rijden, dus ga je maar een grotere sproeier erop gooien, zodat ie nog harder kan gaan... daarvoor toch
  maandag 19 januari 2004 @ 09:26:30 #20
21195 chielechiel
pi_16387639
Nee, je doet er niet zomaar een grotere sproeier op, hij kan er ook van verzuipen.

Als je er een grotere sproeier opzet, moet je vaak ook de cabarateur een beetje bijstellen, maar vraag het gewoon in de winkel, die geven advies voor nop

pi_16390937
Een grotere sproeier hoef je er alleen in te zetten als je de begrenzer uit het luchtfilter hebt gehaald. Linkerkap los, je zit een zwartbakje zitten die aangesloten zit op je carb. de zijkant van het luchtfilter schroef je open en dan zie je een wit buisje zitten. Deze haal je er uit, je moet dan een sproeier maat 74 of 76 nemen, afhankelijk van de kleur van de bougie (wel een nieuwe bougie erin doen en zo'n 50 km met de nieuwe sproeier rijden).
pi_16391143
Ik verwacht niet dat je een prop aan zult treffen.
Als deze zonder wind al 70km loopt dan is ie er denk ik al uit.
Grotere sproeier is leuk, maar dat zal niet veel uitmaken.
Wil je verschil merken, gooi er maar een 65 of 70 cc onder met een leuk polini of proma uitlaatje.
Dan moet een 80+ zeker lukken.
Anders kun je net zogoed ophouden.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_16393062
quote:
Op maandag 19 januari 2004 12:16 schreef Spooky4u het volgende:
Ik verwacht niet dat je een prop aan zult treffen.
Als deze zonder wind al 70km loopt dan is ie er denk ik al uit.
Grotere sproeier is leuk, maar dat zal niet veel uitmaken.
Wil je verschil merken, gooi er maar een 65 of 70 cc onder met een leuk polini of proma uitlaatje.
Dan moet een 80+ zeker lukken.
Anders kun je net zogoed ophouden.
Jup.. iemand met verstand Hij is er waarschijnlijk al uit, logisch als je eventjes nadenkt dat dat ding normaal 45 loopt. Wil je nog harder? Andere uitlaat.. ander cilindertje, andere carberateur en ga zo maar door.. maar rij eerst maar eens gewoon rond zonder brokken en dan kun je later gaan opvoeren als je gewend bent in het verkeer. En verstand hebt van brommers..
pi_16398243
Thx voor de antwoorden... maar ik wil hem een beetje sneller hebben meer niet, ik ga niet tegen auto's racen ofzo

Iemand die weet wat soort begrenzers er op een Peugeot Fox van ong 1996 zit?

[Dit bericht is gewijzigd door yup op 19-01-2004 16:12]

pi_16399384
een prop????????
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')