quote:Leuk
Beeldvorming over allochtonen nog negatiever
De beeldvorming over allochtonen is veel negatiever geworden sinds de moord op de docent Hans van Wieren in Den Haag door de Turkse jongen Murat. Dat stelt directeur Gertjan Ankoné van het Bureau Discriminatiezaken vanavond in het BNN-programma BNN United.Hij vertelt in het interview dat deze trend al is ingezet sinds de aanslagen in Amerika. Volgens hem zullen segregatie en discriminatie verder toenemen door het schietincident. Dit kan als gevolg hebben dat allochtonen jongeren op scholen gepest worden en dat de positie van allochtonen op de arbeidsmarkt verslechtert. Bovendien zullen ze nog meer moeite hebben een discotheek binnen te komen.
quote:'die mensen'
Op vrijdag 16 januari 2004 20:59 schreef kennydies het volgende:
Ja dat is ook geen wonder, die mensen komen toch ook constant negatief in het nieuws..
'nuff said...
V.
quote:Alsof jij welkom zou zijn bij weldenkende mensen...
Op vrijdag 16 januari 2004 21:00 schreef Jozzy het volgende:
Ja idd, oprotten met die lui.
V.
[Dit bericht is gewijzigd door chocolatemoeze op 16-01-2004 21:04]
quote:Ik vrees het ook...
Op vrijdag 16 januari 2004 21:03 schreef chocolatemoeze het volgende:
he bah. Mag ik me nog meer als goed gedragend Nederlander gaan bewijzen.
V.
quote:Wat dacht je van 'mens'.
Op vrijdag 16 januari 2004 21:15 schreef Tikorev het volgende:
We moeten gewoon een nieuw woord voor allochtoon verzinnen.
V.
Extremisten van beide kanten your kids are ours
quote:Nee, dat is niet het goede woord..
Op vrijdag 16 januari 2004 21:17 schreef Verbal het volgende:[..]
Wat dacht je van 'mens'.
V.
quote:Vertel het s
Op vrijdag 16 januari 2004 21:19 schreef koekfront_nl het volgende:Nee, dat is niet het goede woord..
quote:Vertel...
Op vrijdag 16 januari 2004 21:19 schreef koekfront_nl het volgende:[..]
Nee, dat is niet het goede woord..
V.
quote:Was eigenlijk een geintje, natuurlijk zijn het mensen. Maar wat is er mis met het woord allochtoon?
Op vrijdag 16 januari 2004 21:19 schreef Verbal het volgende:[..]
Vertel...
V.
quote:Goed idee, dan noemen we allochtonen ' mens1' en autochtonen 'mens2', en als ze dan na een paar maanden die naam ook weer verkloot hebben kunnen we gewoon doornummeren naar mens3, mens4, enz.
Op vrijdag 16 januari 2004 21:17 schreef Verbal het volgende:[..]
Wat dacht je van 'mens'.
quote:Als men in de media het over allochtonen heeft bedoelen ze: mensen die niet blank zijn. Terwijl de meeste van die mensen gewoon een Nederlands paspoort heeft en sommigen zelfs hier zijn geboren.
Op vrijdag 16 januari 2004 21:21 schreef koekfront_nl het volgende:[..]
Was eigenlijk een geintje, natuurlijk zijn het mensen. Maar wat is er mis met het woord allochtoon?
quote:Dat kan niet. Nederlanders doen zulke dingen niet!
Op vrijdag 16 januari 2004 21:30 schreef Duiveltja het volgende:Als men in de media het over allochtonen heeft bedoelen ze: mensen die niet blank zijn. Terwijl de meeste van die mensen gewoon een Nederlands paspoort heeft en sommigen zelfs hier zijn geboren. [afbeelding]
quote:Alleen voelen ze zich niet Nederlander en laten dat ook duidelijk blijken.
Op vrijdag 16 januari 2004 21:30 schreef Duiveltja het volgende:
Als men in de media het over allochtonen heeft bedoelen ze: mensen die niet blank zijn. Terwijl de meeste van die mensen gewoon een Nederlands paspoort heeft en sommigen zelfs hier zijn geboren. [afbeelding]
quote:Ik ben niet verbaasd, de rotte appels verkloten het voor de goeie peren!
Op vrijdag 16 januari 2004 20:54 schreef Duiveltja het volgende:[..]
Leuk
quote:Ja, maar als een van je ouders ergens anders is geboren ben je toch ook allochtoon. Ik snap niet waar mensen zo moeilijk over doen. Net als mensen die zeiken als er bij een nieuwsbericht gemeld word dat het om een Turk, Marokkaan etc. gaat. Waarom zou dat er niet bij mogen staan?
Op vrijdag 16 januari 2004 21:30 schreef Duiveltja het volgende:[..]
Als men in de media het over allochtonen heeft bedoelen ze: mensen die niet blank zijn. Terwijl de meeste van die mensen gewoon een Nederlands paspoort heeft en sommigen zelfs hier zijn geboren. [afbeelding]
quote:Door het aan te geven voorkom je in elk geval dat het zal wel weer een Turk of Marokkaan zijn geweest geroddel bij elk nieuwsbericht.
Op vrijdag 16 januari 2004 21:35 schreef koekfront_nl het volgende:
Waarom zou dat er niet bij mogen staan?
quote:wtf??
Op vrijdag 16 januari 2004 21:22 schreef Swetsenegger het volgende:
Verassend....
is it really U?
Je zal nou nooit eens horen dat Bert Wierstra uit Sneek bijvoorbeeld met een pistool naar school gaat om 'verhaal te halen op school', of in het geval vanb allochtonen: wanneer was de laatste keer dat Chineze of Japanse jongeren voor overlast zorgden?
Ligt het aan de berichtgeving? Ik denk het niet. Als ze zich zouden gedragen hoeven ze zich ook geen zorgen te maken over de berichtgeving in de media
quote:In Amerika melden het juist bij elk bericht omdat geroddel en gespeculeer tegen te gaan.
Op vrijdag 16 januari 2004 21:37 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Door het aan te geven voorkom je in elk geval dat het zal wel weer een Turk of Marokkaan zijn geweest geroddel bij elk nieuwsbericht.
Ach ja, stiekem wist iedereen het bij het horen van het nieuws dat het wel om een allochtone dader zou gaan.
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 21:42 schreef Blasted_Billy het volgende:[..]
In Amerika melden het juist bij elk bericht omdat geroddel en gespeculeer tegen te gaan.
Ach ja, stiekem wist iedereen het bij het horen van het nieuws dat het wel om een allochtone dader zou gaan.
Heel goed tegen speculeren, openheid van zaken geven.
quote:idd, het politiek correcte van de jaren 90 waardoor allochtonendiscussies enkel plaatsvonden op verjaardagen e.d. heeft er toe geleid dat iemand als Pim Fortuyn zo'n enorme aanhang kreeg...
Op vrijdag 16 januari 2004 21:43 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Heel goed tegen speculeren, openheid van zaken geven.
Bovendien wordt hier in Nederland de voornaam van de dader vaak genoemd, en als dan de voornaam in de trend is van "Murat" dan hoef je de afkomst eigenlijk al niet eens meer te melden...
quote:En jij wilt een voorbeeld aan Amerika nemen?
Op vrijdag 16 januari 2004 21:42 schreef Blasted_Billy het volgende:[..]
In Amerika melden het juist bij elk bericht omdat geroddel en gespeculeer tegen te gaan.
quote:Die zijn volwassener in vrijheid van meninguiting dan Nederland.
Op vrijdag 16 januari 2004 21:51 schreef Duiveltja het volgende:[..]
En jij wilt een voorbeeld aan Amerika nemen?
quote:In een geval als dit wel ja, net zoals zij weer voorbeeld aan ons kunnen nemen wat betreft dingen als Euthanasie, abortus e.d.
Op vrijdag 16 januari 2004 21:51 schreef Duiveltja het volgende:[..]
En jij wilt een voorbeeld aan Amerika nemen?
quote:Inderdaad. Een paar duizend kilometer, dan zijn ze weer waar ze thuishoren
Op vrijdag 16 januari 2004 20:55 schreef Linz het volgende:
We hebben nog een hele lange weg te gaan...
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 22:00 schreef Demoon het volgende:[..]
Inderdaad. Een paar duizend kilometer, dan zijn ze weer waar ze thuishoren
omdat ik niet alleen maar in groepjes met alleen joego's omga maar ook veel met nederlanders....
ze verkloten het voor hun zelf (meestal alleen een kleine groep)
quote:Idd, ik denk dat heel veel mensen wel een negatieve beeldvorming hebben over bepaalde etnische groepen, maar dat men de oog voor het individi daardoor niet verliest.
Op vrijdag 16 januari 2004 22:11 schreef Clerick het volgende:
welke allochtonen??, kom zelf uit joegoslavie maar meeste vrienden van me beschouwen me als een nederlander...omdat ik niet alleen maar in groepjes met alleen joego's omga maar ook veel met nederlanders....
ze verkloten het voor hun zelf (meestal alleen een kleine groep)
Wat ik daarmee bedoel is dit: In veel steden heb je bijvoorbeeld overlast door grote groepen antillianen. Daar klaag je dan over en je hebt een negatieve mening over die etnische groep. Toch wil dat niet zeggen dat elke antilliaan zich zo gedraagt als je in de media hoort. Dus als je in een winkel geholpen wordt door een antialliaanse winkelbediende die gewoon keurig z'n werk doet bijvoorbeeld dan zal men niet zeggen van "ik wil niet door jou geholpen worden want jij behoort tot die etnische groep"
Dat is helaas wel de angst van vele politieke partijen, althans in de jaren 90: Het noemen van etnische achtergronden bij criminele activiteiten zou leiden tot stigmatisering en heel vaak werd wel de 40-45 vergelijking er bij gehaald. In die periode had men wel zoiets van "bah joden" ook al waren het vaak gewoon keurige mensen die totaal geen kwaad deden...
Pas als een allochtoon begint te kankeren op een andere allochtoon ziet men pas hoe kortzichtig men op zijn beurt is.
Het beestje een naam geven is leuk, maar de correlatie allochtoon is helemaal niet zo sterk als je zou denken. Het is eerder cutluur/opvoeding/etcetera. Is een tot moslim gekeerde Nederlander meteen oook een terrorist, probleem geval? Of blijft een tot Christen gekeerde neger crimineel?
Maar het ligt lekker samenvattend in de mond... "allochtoon". Of voor het iets minder vaker voorkomende ratio-loze stoepjong, "zwarte". Ignorance is bliss.
Nahja, eigenlijk zit ik de wachten tot die zinloze berichtgeven van "man beschoten/neergestoken @ .vul stad in." eens worden vermeden. Wanneer is het eens afgelopen met die onzin.
Het kan mij eerlijk gezegd weinig boeien dat er iemand is vermoord in Flevoland, er worden wel meer mensen vermoord.
Bovendien, wat moet ik dan zeggen "Waar gaat het heen met de maatschappij, dat dat in NEDERLAND gebeurt?!" of een andere slappe, laffe, generaliserende cliche opmerking. Ook niet boeiend.
Daarbij komt, je kleurt de mening van de ontvanger mogelijk onterecht. Ontvanger van nieuws: "ZIE JE, weer zo'n rotbuitenlander!".
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 16-01-2004 23:36]
quote:Jij hebt iets met onderscheid maken, hè? Heb je dat nodig of zo?
Op vrijdag 16 januari 2004 21:24 schreef Tikorev het volgende:[..]
Goed idee, dan noemen we allochtonen ' mens1' en autochtonen 'mens2'
quote:'ze'? 'verkloot'? Welk nummertje geven we de voetbalhooligans dan? Of lui die met drank op achter een stuur stappen? Of die meneren die tonnen achterover drukken in hun krijtstreep?
en als ze dan na een paar maanden die naam ook weer verkloot hebben kunnen we gewoon doornummeren naar mens3, mens4, enz.
V.
quote:Technisch gezien zou je die allemaal kunnen classificeren. Tuurlijk heeft de achtergrond ermee te maken.
Op vrijdag 16 januari 2004 23:24 schreef Verbal het volgende:[..]
Jij hebt iets met onderscheid maken, hè? Heb je dat nodig of zo?
[..]'ze'? 'verkloot'? Welk nummertje geven we de voetbalhooligans dan? Of lui die met drank op achter een stuur stappen? Of die meneren die tonnen achterover drukken in hun krijtstreep?
V.
quote:Of de Nederlanders zien 'hen' niet als Nederlander en laten dat ook duidelijk blijken.
Op vrijdag 16 januari 2004 21:32 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Alleen voelen ze zich niet Nederlander en laten dat ook duidelijk blijken.
Wat is het nou?
[Dit bericht is gewijzigd door DaBoaz op 16-01-2004 23:46]
quote:Als je je niet als Nederlander gedraagt, word je ook niet als Nederlander gezien. Doen ze zelf dus.
Op vrijdag 16 januari 2004 23:39 schreef Alulu het volgende:[..]
Of de Nederlanders zien 'hen' niet als Nederlander en laten dat ook duidelijk blijken.
Wat is het nou?
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 23:45 schreef autochtoontje het volgende:
en dat ze discotheken enzo niet meer inkomen is niet zo GEK maar niet iedere discotheek in nederland denk kom we pakken de turken en marrokanen die mogen er lekker niet meer in
quote:Ben ik niet met je eens, en ik vraag me dan ook wat als 'Nederlander gedragen' inhoud, misschien kan je me dat uitleggen.
Op vrijdag 16 januari 2004 23:42 schreef koekfront_nl het volgende:[..]
Als je je niet als Nederlander gedraagt, word je ook niet als Nederlander gezien. Doen ze zelf dus.
Voor mezelf, zodra mensen een groepje (bijv 6 personen) allochtonen jongeren bij elkaar zien, van welke komaf dan ook word het snel gezien als 'ze gaan alleen maar met elkaar om', met alle vooroordelen van dien dat ze slecht of gebrekkig nederlands spreken etc.
Ook kan ik je verzekeren dat hoe nederlands je er ook uitziet, zodra je een Arabische (islamitische) achtenaam hebt de mensen (overwegend autochtonen) toch wel even ietsje anders tegen je aankijken dan voorheen.
quote:en dat de beeldvorming nog negatiever word is niet zo heel gek staat daar een groepje van 10 a 15 man te roepen dat die man het er zelf naar gemaakt heb waanzin gewoon
Op vrijdag 16 januari 2004 23:45 schreef autochtoontje het volgende:[..]
quote:maar dat is toch niet zo gek als een allochtoon wat doet zal je nooit een stille toch van allochtonen zien die zeg is te gek nee dan komt hier door en daar door altijd een excuus sommige dingen zijn gewoon fout allochtoon autochtoon wat dan ook
Op vrijdag 16 januari 2004 23:49 schreef Alulu het volgende:[..]
Ben ik niet met je eens, en ik vraag me dan ook wat als 'Nederlander gedragen' inhoud, misschien kan je me dat uitleggen.
Voor mezelf, zodra mensen een groepje (bijv 6 personen) allochtonen jongeren bij elkaar zien, van welke komaf dan ook word het snel gezien als 'ze gaan alleen maar met elkaar om', met alle vooroordelen van dien dat ze slecht of gebrekkig nederlands spreken etc.
Ook kan ik je verzekeren dat hoe nederlands je er ook uitziet, zodra je een Arabische (islamitische) achtenaam hebt de mensen (overwegend autochtonen) toch wel even ietsje anders tegen je aankijken dan voorheen.
[Dit bericht is gewijzigd door autochtoontje op 16-01-2004 23:52]
quote:Je kunt altijd nog samen met hen een paar leuke bijlessen gaan volgen .
Op vrijdag 16 januari 2004 23:42 schreef autochtoontje het volgende:
wat ik niet snap is dat alleen de turkse en marrokaanse gemeenschap heeft van dat soort problemen van niet geaccepteerd worden en in een hoekje getrapt worden
heb toch een beetje het vermoeden dat ze het zelf helemaal niet willen
2 Voordelen, te weten ; je leert hen kennen én ik begrijp daarna misschien ietsje sneller (wat probeer je nu eigenlijk over te brengen met je posting ? )
[Dit bericht is gewijzigd door Loedertje op 16-01-2004 23:52]
quote:Er zijn heel veel allochtonen die zichzelf geen Nederlander noemen maar Turk, Marokkaan etc. Als je jezelf zo in een hokje stopt hoe wil je dan dat andere je als Nederlander zien? En jezelf aanpassen is ook wel een vereiste om als Nederlander gezien te worden.
Op vrijdag 16 januari 2004 23:49 schreef Alulu het volgende:[..]
Ben ik niet met je eens, en ik vraag me dan ook wat als 'Nederlander gedragen' inhoud, misschien kan je me dat uitleggen.
quote:jij ben helemaal van de pot gerukt en heb je hoofd gestoten ik bijlessen nemen?????????????????????? zou niet weten waarom zijn in nederland en nederlandse maatstaven en normen en waarden en die ken ik dus zou niet weten wat ik erbij zou moeten leren praat goed nederlands en weet wat de regels hier zijn dus lijkt me zinloos
Op vrijdag 16 januari 2004 23:52 schreef Loedertje het volgende:[..]
Je kunt altijd nog samen met hen een paar leuke bijlessen gaan volgens . 2 Voordelen, te weten ; je leert hen kennen én ik begrijp daarna misschien ietsje sneller wat je nu eigenlijk probeerde over te brengen met je posting.
quote:Als de nederlander zou bestaan zou je opmerking hout snijden. Echter, nederlanders verschillen zelf net zozeer van elkaar als dat een marokkaan dat doet.
Op vrijdag 16 januari 2004 23:42 schreef koekfront_nl het volgende:[..]
Als je je niet als Nederlander gedraagt, word je ook niet als Nederlander gezien. Doen ze zelf dus.
Je mag je kennelijk wel Amsterdammer voelen, en Nederlander.
Engelsman en Nederlander.
Amerikaan en Nederlander.
Duitser en Nederlander.
Maar oh wee als je zegt dat je je zowel Turk als Nederlander voelt, of Marokkaan. Dan is het hek van de dam.
Feit is dat wij nederlanders wonend in het buitenland ook gewoon onze eigen gebruiken blijven houden, en zelfs met koninginnedag de vlag uit hangen in Spanje. We sturen onze kinderen in Duitsland naar een Nederlandse school, en gangen rond op nederlandse sportclubs.
Nederlanders zijn over het algemeen enorme hypocrieten, met een flinke scheut xenofobie in de aderen. Wat de boer niet kent dat vreet ie niet.
Al die allochtonen deugen niet, behalve die marokkaanse vriend of je surinaamse buurman. Alleen die deugen. De rest is kut.
We zijn zelfs zo ver dat we elk nieuwsbericht waarin een allochtoon de dader is aangrijpen om maar aan te tonen hoe erg "ze" zijn. Men kijkt gek op dat er in de grote steden veel misdaden door allochtonen worden gepleegd, terwijl we even later verontwaardigt doen over het grote aantal allochtonen in de grote steden. Zou het 1 met het ander samenhangen misschien ?
En kritiek mag je ook niet meer leveren, dan ben je een linkse boomknuffelaar. Deze zogenaamde "rechtse" mensen dulden geen kritiek en zeggen waar het op staat.
Prima, maar je lost er geen hol mee op en verergert de problemen alleen maar. Droom lekker verder in jullie wereldje van repressie en de onrealistische kijk op het integratievraagstuk. Maar ach, als je het probleem er niet mee oplost, dan heb je iig wat te zeiken. We zijn niet voor niets nederlanders.
quote:bullshit die nederlanders in het buitenland moeten der eigen ook aanpassen of ze moeten ze eruit flikkeren
Op vrijdag 16 januari 2004 23:55 schreef gelly het volgende:[..]
Als de nederlander zou bestaan zou je opmerking hout snijden. Echter, nederlanders verschillen zelf net zozeer van elkaar als dat een marokkaan dat doet.
Duitser en Nederlander.
Maar oh wee als je zegt dat je je zowel Turk als Nederlander voelt, of Marokkaan. Dan is het hek van de dam.
Feit is dat wij nederlanders wonend in het buitenland ook gewoon onze eigen gebruiken blijven houden, en zelfs met koninginnedag de vlag uit hangen in Spanje. We sturen onze kinderen in Duitsland naar een Nederlandse school, en gangen rond op nederlandse sportclubs.
Nederlanders zijn over het algemeen enorme hypocrieten, met een flinke scheut xenofobie in de aderen. Wat de boer niet kent dat vreet ie niet.
Al die allochtonen deugen niet, behalve die marokkaanse vriend of je surinaamse buurman. Alleen die deugen. De rest is kut.
We zijn zelfs zo ver dat we elk nieuwsbericht waarin een allochtoon de dader is aangrijpen om maar aan te tonen hoe erg "ze" zijn. Men kijkt gek op dat er in de grote steden veel misdaden door allochtonen worden gepleegd, terwijl we even later verontwaardigt doen over het grote aantal allochtonen in de grote steden. Zou het 1 met het ander samenhangen misschien ?
En kritiek mag je ook niet meer leveren, dan ben je een linkse boomknuffelaar. Deze zogenaamde "rechtse" mensen dulden geen kritiek en zeggen waar het op staat.
Prima, maar je lost er geen hol mee op en verergert de problemen alleen maar. Droom lekker verder in jullie wereldje van repressie en de onrealistische kijk op het integratievraagstuk. Maar ach, als je het probleem er niet mee oplost, dan heb je iig wat te zeiken. We zijn niet voor niets nederlanders.
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 23:57 schreef autochtoontje het volgende:[..]
bullshit die nederlanders in het buitenland moeten der eigen ook aanpassen of ze moeten ze eruit flikkeren
quote:Je hoeft je geen Nederlander te voelen van mij, maar als je je geen Nederlander voelt en je ook niet aanpast dan word je ook niet als Nederlander gezien.
Als de nederlander zou bestaan zou je opmerking hout snijden. Echter, nederlanders verschillen zelf net zozeer van elkaar als dat een marokkaan dat doet.
Duitser en Nederlander.
quote:Geloof me, dat doet niemand die emigreert. Je houdt altijd een deel van je eigen cultuur.
Op vrijdag 16 januari 2004 23:57 schreef autochtoontje het volgende:
je moet je eigen aanpassen aan de gebruiken en normen en waarden van het land waar je bent turk nederlander of wat dan ook
quote:Tuurlijk moet je jezelf aanpassen, tenminste als je succesvol wil 'slagen' in een samenleving, echter wat ik al eerder aangaf, veeeel Nederlanders zien een 'Turk' of 'Marokkaan' ook niet als Nederlander, zeker niet in de huidige tijd.
Op vrijdag 16 januari 2004 23:52 schreef koekfront_nl het volgende:[..]
Er zijn heel veel allochtonen die zichzelf geen Nederlander noemen maar Turk, Marokkaan etc. Als je jezelf zo in een hokje stopt hoe wil je dan dat andere je als Nederlander zien? En jezelf aanpassen is ook wel een vereiste om als Nederlander gezien te worden.
De 'schuld' ligt ergens in het midden, en niet ALLEEN bij de allochtonen of autochtonen (kut termen trouwens)
quote:Hoe kun je aan de buitenkant zien of iemand zich Nederlander voelt ? Feit is gewoon dat Marokkanen of Turken bij voorbaat al niet als Nederlander worden gezien. Klopt toch ?
Op vrijdag 16 januari 2004 23:59 schreef koekfront_nl het volgende:[..]
Je hoeft je geen Nederlander te voelen van mij, maar als je je geen Nederlander voelt en je ook niet aanpast dan word je ook niet als Nederlander gezien.
quote:ben ik nog steeds van mening dat je j eeigen aan moet passen wie of wat je ook bent als ik bij jou op visite kom heb je toch ook huisregels als ik me daar niet aan hou flikker je me der ook uit of niet?
Op vrijdag 16 januari 2004 23:59 schreef gelly het volgende:[..]
Geloof me, dat doet niemand die emigreert. Je houdt altijd een deel van je eigen cultuur.
quote:hoezo leuk?
Op vrijdag 16 januari 2004 20:54 schreef Duiveltja het volgende:[..]
Leuk
die niet meer weten wat normaal is?
omdat ze ouders hebben die alles goed vinden wat zoontje met piemel
doet
of omdat ze in de war raken van ons stelsel dat grenzeloos is
wat vind je nu niet leuk dat men meer discrimineert omdat jou dat is aangeleerd?
nou sorry buitenlander of niet maakt geen fuck uit maar verdomme blijf met je tengels af van wapens
en of je nu whatever wat voor kleur hebt
wat maakt het uit?
gvd pas je eens aan aan de maatschappij als dit zo doorgaat gaat alles echt goed en flink naar de kloten..
verdomme sinds dit kabinet met die euro en klote argumenten is nederland een gevaarlijk land aan het worden..
rara hoe komt dat zo?
2 jaar geleden was ik echt links en vondt het juist goed dat nl multicultureel was...
nu, 2 jaar later, ben ik 180graden gedraaid want er is zoveel gebeurt (persoonlijk en gebeurtenissen in nl) dat ik niet meer inziet wat dat volk hier nog moet. (ja ik zei dat volk )
Ook het commentaar van die "vrienden" van die Mourad op het journaal... dit is toch niet meer normaal dat die gewoon goedpraatten dat die mongool een leraar doodschoot...
van mij mogen ze allemaal worden uitgezet!
quote:Zoiets herschrijven:
Op vrijdag 16 januari 2004 23:54 schreef autochtoontje het volgende:
jij ben helemaal van de pot gerukt en heb je hoofd gestoten ik bijlessen nemen?????????????????????? zou niet weten waarom zijn in nederland en nederlandse maatstaven en normen en waarden en die ken ik dus zou niet weten wat ik erbij zou moeten leren praat goed nederlands en weet wat de regels hier zijn dus lijkt me zinloos
Jij bent helemaal van de pot gerukt. Heb je je hoofd gestoten? Moet ik bijlessen nemen??? Ik zou niet weten waarom. Ik leef in Nederland met Nederlandse maatstaven, normen en waarden. Deze ken ik, dus ik zou niet weten wat ik erbij moet leren. Ik praat goed Nederlands en weet wat de regels hier zijn, dus bijlessen lijken me zinloos.
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 17-01-2004 00:08]
[..]
hoezo leuk?
wat is hier leuk aan?
dat er jongeren zijn die snuiven als een stier aan coke dankzij ons neerlands geweldig gedoogbeleid?
nee gelukkig kennen ze in het buitenland geen drugs
quote:daar word ik zo moe van dan gaan ze lopen zeiken over hoe ik typ je kan het toch lezen zoniet zou ik een paar bijlessen nemen als ik jou was is het enigste wat er gezegd kan worden door mensen met een gebrek aan woorden maar zeg maar lekker ik reageer er niet eens meer op wat ik zeg is gewoon waar
Op zaterdag 17 januari 2004 00:03 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Zoiets herschrijven:
Jij bent helemaal van de pot gerukt. Heb je je hoofd gestoten? Moet ik bijlessen nemen??? Ik zou niet weten waarom. Ik leef in Nederland met Nederlandse maatstaven, normen en waarden. Deze ken ik, dus ik zou niet weten wat ik erbij zou moeten leren. Ik praat goed Nederlands en weet wat de regels hier zijn, dus bijlessen lijken me zinloos.
Ik zou inderdaad maar wat lessen spelling, interpunctie en zinsopbouw volgen
[Dit bericht is gewijzigd door autochtoontje op 17-01-2004 00:06]
quote:mourad dacht zeker ook
Op zaterdag 17 januari 2004 00:05 schreef autochtoontje het volgende:[..]
wat ik zeg is gewoon waar
wat ik doe is goed
quote:Ten eerste zijn allochtonen hier niet te gast, de meesten zijn hier zelfs geboren. Ten tweede zijn de huisregels helemaal niet duidelijk. Mijn huisregels verschillen van de jouwe, en toch zijn we beiden Nederlander.
Op zaterdag 17 januari 2004 00:01 schreef autochtoontje het volgende:[..]
ben ik nog steeds van mening dat je j eeigen aan moet passen wie of wat je ook bent als ik bij jou op visite kom heb je toch ook huisregels als ik me daar niet aan hou flikker je me der ook uit of niet?
Je kunt Nederland beter vergelijken met een houseparty waar allerhande verschillende housesoorten te beluisteren zijn, maar waar ook algemene regels gelden.
Wat ik bedoel : Zolang mensen zich aan de wet houden zal het mij worst zijn welke taal ze spreken, welke muziek ze luisteren, wat ze elke avond op hun bord leggen of welk geloof ze aanhangen.
De regels in Nederland gelden voor iedereen, allochtoon en autochtoon. Iedereen dient dan ook gelijk behandeld te worden.
quote:Als ik in een ander land ga wonen zal ik mezelf ook aan moeten passen aan hun normen en waarden en dan kan ik niet verwachten dat de mensen die daar wonen zich allemaal aan mij aan gaan passen want ik ben dat zo gewend in Nederland. Dus met "integratie moet van twee kanten komen" ben ik het helemaal niet eens. Als ze zich normaal hadden gedragen en niet zo vaak negatief in het nieuws waren geweest, dan waren discussies als deze er waarschijnlijk niet eens geweest.
Op vrijdag 16 januari 2004 23:59 schreef Alulu het volgende:[..]
Tuurlijk moet je jezelf aanpassen, tenminste als je succesvol wil 'slagen' in een samenleving, echter wat ik al eerder aangaf, veeeel Nederlanders zien een 'Turk' of 'Marokkaan' ook niet als Nederlander, zeker niet in de huidige tijd.
Dus hoe kan jij van iemand verwachten dat die zichzelf als (bijv) Nederlander ziet terwijl de Nederlander die persoon als Turk ziet.De 'schuld' ligt ergens in het midden, en niet ALLEEN bij de allochtonen of autochtonen (kut termen trouwens)
quote:dom gelul als je dit vergelijkt met wat er daar gebeurd is met wat ik doe blijft er geen gezin helemaal kapot achter dus lul niet zo dom
Op zaterdag 17 januari 2004 00:06 schreef Kindred_Spirits het volgende:[..]
mourad dacht zeker ook
wat ik doe is goed
quote:Niet alles is wat het lijkt.
Op vrijdag 16 januari 2004 23:54 schreef autochtoontje het volgende:
dus lijkt me zinloos
quote:Je hoeft je ook helemaal niet aan te passen. Maar als jij daar van overtuigd bent, geef maar een voorbeeld.
Op zaterdag 17 januari 2004 00:07 schreef koekfront_nl het volgende:[..]
dan kan ik niet verwachten dat de mensen die daar wonen zich allemaal aan mij aan gaan passen want ik ben dat zo gewend in Nederland.
quote:Het is gewoon erg irritant voor andere mensen als jij alles wat je zegt aan één stuk doorratelt, heb je dat niet door??? Er zit daardoor geen structuur in je posts en dat leest gewoon irritant. Het is dus niet zo gek dat je daar commentaar op krijgt. Zinnen beginnen gewoon met een hoofdletter en eindigen met een punt, zoiets leer je in de brugklas (of vroeger). Daar heb jij toch ook in gezeten?
Op zaterdag 17 januari 2004 00:05 schreef autochtoontje het volgende:[..]
daar word ik zo moe van dan gaan ze lopen zeiken over hoe ik typ je kan het toch lezen zoniet zou ik een paar bijlessen nemen als ik jou was is het enigste wat er gezegd kan worden door mensen met een gebrek aan woorden maar zeg maar lekker ik reageer er niet eens meer op wat ik zeg is gewoon waar
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 17-01-2004 00:11]
quote:nee een realiteitscheck lijk me ook niet zinloos in jou geval
Op zaterdag 17 januari 2004 00:09 schreef Loedertje het volgende:[..]
Niet alles is wat het lijkt.
quote:als je niet bevalt topics zat slaat op het persoon dat mij vind ratellen
Op zaterdag 17 januari 2004 00:10 schreef autochtoontje het volgende:[..]
nee een realiteitscheck lijk me ook niet zinloos in jou geval
[Dit bericht is gewijzigd door autochtoontje op 17-01-2004 00:12]
nederland moet mislukte integratie aanpakken.
quote:goed betoogje....
Duitser en Nederlander.
We hebben nog een lange weg te gaan...
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 00:03 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Zoiets herschrijven:
Jij bent helemaal van de pot gerukt. Heb je je hoofd gestoten? Moet ik bijlessen nemen??? Ik zou niet weten waarom. Ik leef in Nederland met Nederlandse maatstaven, normen en waarden. Deze ken ik, dus ik zou niet weten wat ik erbij moet leren. Ik praat spreek goed Nederlands en weet wat de regels hier zijn, dus bijlessen lijken me zinloos.
quote:ze heb wat gezien van die andere zelf ken je niks verzinnen ben uitgepraat met jou je lult
Op zaterdag 17 januari 2004 00:11 schreef Loedertje het volgende:[..]
[Dit bericht is gewijzigd door autochtoontje op 17-01-2004 00:13]
quote:dit is nu al bij veel mensen het geval hoor...
Op zaterdag 17 januari 2004 00:11 schreef ottooo het volgende:[..]
dat je bang bent als je een turk naast je ook op de bus staat te wachten
quote:Het is gewoon erg irritant voor andere mensen als jij alles wat je zegt aan één stuk doorratelt, heb je dat niet door??? Er zit daardoor geen structuur in je posts en dat leest gewoon irritant. Het is dus niet zo gek dat je commentaar op je Nederlands krijgt. Zinnen beginnen gewoon met een hoofdletter en eindigen met een punt, zoiets leer je in de brugklas (of vroeger). Daar heb jij toch ook in gezeten?
ze heb wat gezien van die andere zlef ken je niks verzinnen ben uitgepraat met jou je lult
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 17-01-2004 00:15]
quote:Jezus man, schrijf eens in begrijpelijk Nederlands.
Op zaterdag 17 januari 2004 00:13 schreef autochtoontje het volgende:[..]
ze heb wat gezien van die andere zlef ken je niks verzinnen ben uitgepraat met jou je lult
quote:Wat ik bedoel is, als je weigert jezelf aan te passen in Nederland word je ook niet als Nederlander gezien. Maar dan snap ik het probleem nog niet trouwens. Heel veel zijn er trots op dat ze Turk, Marokkaan etc. zijn, dus wat maakt het dan uit of ze als Turk, marokkaan of Nederlander gezien worden?
Op zaterdag 17 januari 2004 00:09 schreef gelly het volgende:[..]
Je hoeft je ook helemaal niet aan te passen. Maar als jij daar van overtuigd bent, geef maar een voorbeeld.
quote:we hebben niet het recht om nederlanders het land uit te zetten als ze een grove overtreding of misdaad begaan omdat dit hun plaats van herkomst is.
Op vrijdag 16 januari 2004 21:32 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Alleen voelen ze zich niet Nederlander en laten dat ook duidelijk blijken.
Maar als een buitenlanders, lees: Turk, marrokaan, arabier, antiliaan hier een misdaad of overtreding begaat en het geval word van een gevaar voor de samenleving ben ik voor:
Levenslang
Doodstraf
Uitzetting.
Ook al is het desbetreffende persoon hier geboren, het is geen echte nederlander aangezien de persoon zich niet als nederlander gedraagt ( bepaalde normen en waarden en respect ) zicht geen nederlander voelt, en dit ook laat zien.
2e en 3e generatie buitenlanders hier mogen volgens mij niet dezelfde rechten hebben als nederlanders ( stemrecht e.d, dus niet de extreme kant op zoals nazi idealogieën en rassenscheiding )
Gedraag je je niet naar behoren , dan moet je de conseqenties maar accepteren.
achterliggend verhaal: Murrat je bent een gevaar voor de samenleving, oprotten, neem die 30 vriendjes ook mee, die schijnen niet eens te beseffen wat die kwast heeft gedaan.
Hoe kun je in GODSNAAM nu steun betuigen aan iemand die in koele bloede @ point blank een persoon door het hoofd heeft geschoten. Dat is toch echt niet meer realistisch.
en dan nog zeggen dat de schuld bij de leraar lag, want ze hadden murrats problemen moeten zien en dan had dit voorkomen kunnen worden.
aaah ga toch weg, murrat schiet iemand neer.. hij is de schuldige, beetje in de slachtofferrol vallen.
( sorry voor offtopic )
quote:Misschien is die wel allochtoon. Jij discrimineert en bent tegenstrijdig.
Op zaterdag 17 januari 2004 00:14 schreef gelly het volgende:[..]
Jezus man, schrijf eens in begrijpelijk Nederlands.
quote:Ze maken er zelf ook geen probleem van, dat doen de autochtonen.
Op zaterdag 17 januari 2004 00:14 schreef koekfront_nl het volgende:[..]
Wat ik bedoel is, als je weigert jezelf aan te passen in Nederland word je ook niet als Nederlander gezien. Maar dan snap ik het probleem nog niet trouwens. Heel veel zijn er trots op dat ze Turk, Marokkaan etc. zijn, dus wat maakt het dan uit of ze als Turk, marokkaan of Nederlander gezien worden?
En waarom is het een probleem vraag ik me dan af.
quote:Dat betwijfel ik
Op zaterdag 17 januari 2004 00:15 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Misschien is die wel allochtoon.
quote:Dan zou het NOG schandaliger zijn
Op zaterdag 17 januari 2004 00:16 schreef gelly het volgende:
Dat betwijfel ik
quote:is al verbeterd LEZEN
Op zaterdag 17 januari 2004 00:14 schreef gelly het volgende:[..]
Jezus man, schrijf eens in begrijpelijk Nederlands.
quote:LEESTEKENS ! HOOFDLETTERS !
Op zaterdag 17 januari 2004 00:18 schreef autochtoontje het volgende:[..]
is al verbeterd LEZEN
quote:
ze heb wat gezien van die andere zelf ken je niks verzinnen ben uitgepraat met jou je lult
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 17-01-2004 00:20]
quote:ok alle autochtonen zijn slecht en crimineel en racistisch en allochtonen weerloze slachtoffers die nooit wat doen
Op zaterdag 17 januari 2004 00:18 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Dan zou het NOG schandaliger zijn
quote:ach.. als dat alle problemen waren die buitenlanders met zich mee brachten zou het hier geweldig zijn in NL.
Op zaterdag 17 januari 2004 00:19 schreef gelly het volgende:[..]
LEESTEKENS ! HOOFDLETTERS !
quote:Voor mij is het geen probleem als ze zich geen Nederlander voelen, zolang ze zich maar aanpassen en normaal gedragen.
Op zaterdag 17 januari 2004 00:15 schreef gelly het volgende:[..]
Ze maken er zelf ook geen probleem van, dat doen de autochtonen.
En waarom is het een probleem vraag ik me dan af.
quote:Foei, niet gelijk in die slachterrol kruipen he
Op zaterdag 17 januari 2004 00:20 schreef autochtoontje het volgende:[..]
ok alle autochtonen zijn slecht en crimineel en racistisch en allochtonen weerloze slachtoffers die nooit wat doen
quote:zit hier op een internet site niet op school hoor
Op zaterdag 17 januari 2004 00:19 schreef gelly het volgende:[..]
LEESTEKENS ! HOOFDLETTERS !
quote:
Het is gewoon erg irritant voor andere mensen als jij alles wat je zegt aan één stuk doorratelt. Heb je dat niet door??? Er zit daardoor geen structuur in je posts en dat leest gewoon irritant. Het is dus niet zo gek dat je commentaar op je Nederlands krijgt. Zinnen beginnen gewoon met een hoofdletter en eindigen met een punt, zoiets leer je in de brugklas (of vroeger). Daar heb jij toch ook in gezeten?
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 17-01-2004 00:24]
quote:ik vind alles best als je het woord allochtoon in je mond neemt ben je gelijk een vreselijke racist vind het best vind maar wat je vind feiten ken jeniet omheen wat je ook van mij denkt
Op zaterdag 17 januari 2004 00:21 schreef Alulu het volgende:[..]
Foei, niet gelijk in die slachterrol kruipen he
quote:Ben ik het mee eens, aanpassen en aan de wet houden, zolang men zelf ook belasting betaalt aan dit land heeft men dezelfde rechten als ieder ander, toch?
Op zaterdag 17 januari 2004 00:20 schreef koekfront_nl het volgende:[..]
Voor mij is het geen probleem als ze zich geen Nederlander voelen, zolang ze zich maar aanpassen en normaal gedragen.
quote:over goed nederlands gesproken
Op zaterdag 17 januari 2004 00:21 schreef Yokozuna het volgende:
Autochtoontje reargeer es op wat ik hier zeg:
[..]
quote:Niet gelijk zielig gaan doen, nergens voor nodig, niemand noemt jou een racist hier dus waar haal je dat vandaan?
Op zaterdag 17 januari 2004 00:22 schreef autochtoontje het volgende:[..]
ik vind alles best als je het woord allochtoon in je mond neemt ben je gelijk een vreselijke racist vind het best vind maar wat je vind feiten ken jeniet omheen wat je ook van mij denkt
[Dit bericht is gewijzigd door Kindred_Spirits op 17-01-2004 00:25]
quote:ja maar, we praten nu toch niet?
Op zaterdag 17 januari 2004 00:24 schreef Kindred_Spirits het volgende:[..]
spreektaal heet dat, dat is helemaal niet storend,
quote:Precies.
Op zaterdag 17 januari 2004 00:22 schreef Alulu het volgende:[..]
Ben ik het mee eens, aanpassen en aan de wet houden, zolang men zelf ook belasting betaalt aan dit land heeft men dezelfde rechten als ieder ander, toch?
quote:Af en toe wat spreektaal moet kunnen, omdat het hier gewoon een internet site is.
over goed nederlands gesproken
Maargoed, dat was je reactie dus? ...........
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 17-01-2004 00:26]
quote:ik discimineer is toch beetje hetzelfde als een racist toch?
Op zaterdag 17 januari 2004 00:15 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Misschien is die wel allochtoon. Jij discrimineert en bent tegenstrijdig.
quote:Het is de gebruikelijke slachtofferrol die toegepast wordt als blijkt dat die linkse boomknuffelaars problemen met allochtonen niet ontkennen. Dan is men ineens het stokpaardjes van de oogkleppen kwijt en proberen zo nog wat punten te scoren.
Op zaterdag 17 januari 2004 00:23 schreef Alulu het volgende:[..]
Niet gelijk zielig gaan doen, nergens voor nodig, niemand noemt jou een racist hier dus waar haal je dat vandaan?
Overigens heeft vreemdelingenhaat ook niks met rechts te maken, weer een domper voor degene die zich "rechts" noemen.
quote:Ik had het over gelly, maar het was een woordgrapje door jouw ontbrekende interpunctie en grammatica en spelling.
Op zaterdag 17 januari 2004 00:25 schreef autochtoontje het volgende:[..]
ik discimineer is toch beetje hetzelfde als een racist toch?
quote:jij ben politieagent of zie ik het verkeerd?
Op zaterdag 17 januari 2004 00:26 schreef gelly het volgende:[..]
Het is de gebruikelijke slachtofferrol die toegepast wordt als blijkt dat die linkse boomknuffelaars problemen met allochtonen niet ontkennen. Dan is men ineens het stokpaardjes van de oogkleppen kwijt en proberen zo nog wat punten te scoren.
Overigens heeft vreemdelingenhaat ook niks met rechts te maken, weer een domper voor degene die zich "rechts" noemen.
quote:D'r is toch ook niemand die dat ontkent ? Mensen verwarren dat feit echter nogal vaak met "De meeste allochtonen zorgen voor problemen ". En dat klopt dus niet.
Op zaterdag 17 januari 2004 00:24 schreef Kindred_Spirits het volgende:
tis gewoon een feit dat een groot gedeelte van de problemen door meer buitenlanders dan binnenlanders worden veroorzaakt.
quote:politiek correcte bullshit noemen ze dat
Op zaterdag 17 januari 2004 00:28 schreef gelly het volgende:[..]
D'r is toch ook niemand die dat ontkent ? Mensen verwarren dat feit echter nogal vaak met "De meeste allochtonen zorgen voor problemen ". En dat klopt dus niet.
quote:heb je gelijk in... maar dat bevestigd wel dat zonder buitenlanders er minder problemen zouden zijn...
D'r is toch ook niemand die dat ontkent ? Mensen verwarren dat feit echter nogal vaak met "De meeste allochtonen zorgen voor problemen ". En dat klopt dus niet.
JE NEDERLANDS ZUIGT. Doe er wat aan, want mensen irriteren zich aan je structuurloze zinnen. Hak je zinnen in kortere zinnen, beginnend met een hoofdletter eindigend met een punt. ZO SIMPEL IS DAT! Heb je de brugklas soms overgeslagen?!
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 17-01-2004 00:31]
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 00:30 schreef Yokozuna het volgende:
Ok, ik heb er geen zin meer in.JE NEDERLANDS ZUIGT. Doe er wat aan want mensen irriteren zich aan je structuurloze zinnen. Hak je zinnen in kortere zinnen, beginnend met een hoofdletter eindigend met een punt. ZO SIMPEL IS DAT!
quote:De meerderheid van de problemen zou dan weg zijn.
Op zaterdag 17 januari 2004 00:29 schreef Kindred_Spirits het volgende:[..]
heb je gelijk in... maar dat bevestigd wel dat zonder buitenlanders er minder problemen zouden zijn...
quote:er is altijd op ze minst wel 1 allochtoon die geen crimineel is mischien moet je het niet zo nauw nemen met de mensen zeggen en het wat ruimer zien want je snapt het wel hoe het bedoelt word
quote:
Ok, ik heb er geen zin meer in an.JE NEDERLANDS ZUIGT. Doe er wat aan, want mensen irriteren ergeren zich aan je structuurloze zinnen. Hak je zinnen in kortere zinnen, beginnend met een hoofdletter en eindigend met een punt. ZO SIMPEL IS DAT!
quote:ik probeer jou niet te etsen maar ik snap niet wat jij hiermee bedoeld..
Op zaterdag 17 januari 2004 00:31 schreef autochtoontje het volgende:[..]
er is altijd op ze minst wel 1 allochtoon die geen crimineel is mischien moet je het niet zo nauw nemen met de mensen zeggen en het wat ruimer zien want je snapt het wel hoe het bedoelt word
quote:Ze zouden er zelf iets aan kunnen doen door zich normaal te gedragen en zich aan de wet te houden.
Op zaterdag 17 januari 2004 00:31 schreef Taurus het volgende:
Beeldvorming wordt inderdaad steeds negatiever, en dat is aan de ene kant te begrijpen, aan de andere kant is het wel een groot probleem. Je doet er niks aan namelijk.
quote:wat maak je je druk man ismaar een forum hoor geen examen of zo zoek een leven buiten internet dan is het leven een stuk minder stressvol
Ok, ik heb er geen zin meer in.JE NEDERLANDS ZUIGT. Doe er wat aan, want mensen irriteren zich aan je structuurloze zinnen. Hak je zinnen in kortere zinnen, beginnend met een hoofdletter eindigend met een punt. ZO SIMPEL IS DAT! Heb je de brugklas soms overgeslagen?!
quote:Juist GEEN politiek correcte bullshit, dus jij wilt zeggen dat de meerderheid van allochtonen criminelen zijn en problemen veroorzaken?
Op zaterdag 17 januari 2004 00:29 schreef autochtoontje het volgende:[..]
politiek correcte bullshit noemen ze dat
quote:Zonder mannen zou er bijna helemaal geen criminaliteit meer zijn. Zonder allochtonen zou Nederland niet eens bestaan. Of denk je dat de autochtonen allemaal afstammen van de bevolking die hier 5000 jaar geleden leefde ?
Op zaterdag 17 januari 2004 00:29 schreef Kindred_Spirits het volgende:[..]
heb je gelijk in... maar dat bevestigd wel dat zonder buitenlanders er minder problemen zouden zijn...
Zonder allochtonen (ik neem aan dat je dat bedoelt met buitenlanders) zou de economie ook instorten. Je maakt de fout die veel mensen maken, en dat is alleen naar de probleem groep kijken.
quote:wel de meerderheid van de allochtoonse mannelijke jongeren.
Op zaterdag 17 januari 2004 00:33 schreef Alulu het volgende:[..]
Juist GEEN politiek correcte bullshit, dus jij wilt zeggen dat de meerderheid van allochtonen criminelen zijn en problemen veroorzaken?
quote:Tja, ik kom uit Noord Brabant. Daar zijn mensen gewoon met foute vastgeroeste uitdrukkingen
Op zaterdag 17 januari 2004 00:32 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 17-01-2004 00:38]
quote:Neen ik snap het niet .
Op zaterdag 17 januari 2004 00:31 schreef autochtoontje het volgende:er is altijd op ze minst wel 1 allochtoon die geen crimineel is mischien moet je het niet zo nauw nemen met de mensen zeggen en het wat ruimer zien want je snapt het wel hoe het bedoelt word
quote:ik niet cijfers wel en alsjeblieft ik ga geen bronnen noemen ga maar zoeken internet staat er vol van althans een groot gedeelte van de allochtonen en dan met name marokkanen en turken
Juist GEEN politiek correcte bullshit, dus jij wilt zeggen dat de meerderheid van allochtonen criminelen zijn en problemen veroorzaken?
quote:en ik uit rotterdam
Op zaterdag 17 januari 2004 00:34 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Tja, ik kom uit Noord Brabant. Daar zijn mensen gewoon met foute vastgeroeste uitdrukkingen
Maargoed verbeter me maar, ik sta er voor open.
quote:dit is natuurlijk ook onzin.
Op zaterdag 17 januari 2004 00:33 schreef gelly het volgende:[..]
Zonder allochtonen zou Nederland niet eens bestaan.
quote:90% gedraagt zich ook normaal, en houdt zich aan de wet.
Op zaterdag 17 januari 2004 00:32 schreef koekfront_nl het volgende:[..]
Ze zouden er zelf iets aan kunnen doen door zich normaal te gedragen en zich aan de wet te houden.
Door in termen als "ze" te praten doe je net alsof het 1 groep is. Jij voelt je toch ook niet aangesproken als een stel hooligans een stadion sloopt ?
quote:De meerheid van de criminaliteit word wel veroorzaakt door allochtonen.
quote:nee dat verbaast me niks dat jij het niet snapt
Op zaterdag 17 januari 2004 00:34 schreef Loedertje het volgende:[..]
Neen ik snap het niet .
quote:hier ben ik het wel mee eens
Op zaterdag 17 januari 2004 00:34 schreef autochtoontje het volgende:[..]
ik niet cijfers wel en alsjeblieft ik ga geen bronnen noemen ga maar zoeken internet staat er vol van althans een groot gedeelte van de allochtonen en dan met name marokkanen en turken
quote:Nee, dat is het niet. Allochtonen zijn al wat langer dan 40 jaar in Nederland. Onze hele koningshuis bestaat uit allochtonen.
Op zaterdag 17 januari 2004 00:35 schreef Kindred_Spirits het volgende:[..]
dit is natuurlijk ook onzin.
[Dit bericht is gewijzigd door gelly op 17-01-2004 00:37]
quote:ik weet niet waar jij woont maar volgens mij in een hutje op de hei
Op zaterdag 17 januari 2004 00:35 schreef gelly het volgende:[..]
90% gedraagt zich ook normaal, en houdt zich aan de wet.
Door in termen als "ze" te praten doe je net alsof het 1 groep is. Jij voelt je toch ook niet aangesproken als een stel hooligans een stadion sloopt ?
quote:Leg die posting dan eens uit?
Op zaterdag 17 januari 2004 00:36 schreef autochtoontje het volgende:[..]
nee dat verbaast me niks dat jij het niet snapt
quote:Hoe moet ik het dan zeggen? Onze lieve medelanders?
Op zaterdag 17 januari 2004 00:35 schreef gelly het volgende:[..]
90% gedraagt zich ook normaal, en houdt zich aan de wet.
quote:Nah, allochtonen bestaan uit zoveel verschillende groepen; suri's, antillianen, marokkanen, turken, molukkers, chinezen, kaapverdianen, afghanen etc.
Op zaterdag 17 januari 2004 00:34 schreef Kindred_Spirits het volgende:[..]
wel de meerderheid van de allochtoonse mannelijke jongeren.
quote:Daarom gebruik ik ook wat spreektaal hier, omdat het maar een forum is. Maar zulke structuurloze zinnen gebruiken "omdat het maar een forum is" vind ik geen excuus om andere mensen te ergeren. Zinsbouw, spelling, interpunctie en de hele basistroep leer je allemaal in de eerste drie klassen van het middelbaar onderwijs, die heb jij toch ook gevolgd??? Zoja, dan zou je gewend moeten zijn om zinnen gewoon redelijk fatsoenlijk te typen, waar je ook zit.
wat maak je je druk man ismaar een forum hoor geen examen of zo zoek een leven buiten internet dan is het leven een stuk minder stressvol
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 17-01-2004 00:40]
quote:ik had het over de 2e en 3e afstamming van de gastarbeiders. (en dan uit vooral uit probleemlanden)
Op zaterdag 17 januari 2004 00:36 schreef gelly het volgende:[..]
Nee, dat is het niet. Allochtonen zijn al wat langer dan 40 jaar in Nederland. Onze hele koningshuis bestaat uit allochtonen.
quote:mensen zoals jelly nemen als mensen zeggen de allochtonen zorgen voor het grootste gedeelte voor de criminaliteit dat daar niet alle allochtonen mee bedoelt worden maar hij gaat van niet alle allochtonen zijn crimineel en dat snap me reet nog wel gaat erom dat het een grote groep is
Op zaterdag 17 januari 2004 00:37 schreef Loedertje het volgende:[..]
Leg die posting dan eens uit?
quote:Wat dacht je van Nederlanders ?
Op zaterdag 17 januari 2004 00:38 schreef koekfront_nl het volgende:[..]
Hoe moet ik het dan zeggen? Onze lieve medelanders?
quote:Licht eraan watvoor internet sites je bekijkt ja, en als je ECHT denkt dat de meerderheid van Allochtonen crimineel is heb je een 'scheef' beeld van de realiteit.
Op zaterdag 17 januari 2004 00:34 schreef autochtoontje het volgende:[..]
ik niet cijfers wel en alsjeblieft ik ga geen bronnen noemen ga maar zoeken internet staat er vol van althans een groot gedeelte van de allochtonen en dan met name marokkanen en turken
PS: Ik zie dat je ook in R'dam woont.
quote:Amalia is inderdaad officieel allochtoon!
Op zaterdag 17 januari 2004 00:36 schreef gelly het volgende:[..]
Nee, dat is het niet. Allochtonen zijn al wat langer dan 40 jaar in Nederland. Onze hele koningshuis bestaat uit allochtonen.
quote:Jammer alleen dat die kennis er vaak aan ontbreekt. De professoren uit Turkije en Marokko komen niet hierheen hoor. Veel allochtoonse gezinnen hier leven niet in een goed milieu en die kinderen hebben het niet makkelijk. In sommige gevallen is het bijna logisch, maar wel triest, dat ze van het goede pad afdwalen.
Op zaterdag 17 januari 2004 00:32 schreef koekfront_nl het volgende:[..]
Ze zouden er zelf iets aan kunnen doen door zich normaal te gedragen en zich aan de wet te houden.
quote:wel van minstens 4 van bovengenoemde bevolkingsgroepen...
Op zaterdag 17 januari 2004 00:38 schreef Alulu het volgende:[..]
Nah, allochtonen bestaan uit zoveel verschillende groepen; suri's, antillianen, marokkanen, turken, molukkers, chinezen, kaapverdianen, afghanen etc.
Kan mij niet vertellen dat de meerderheid van deze mannelijke jongeren crimineel is hoor.
meer ontopic
het is jammer dat na zoveel gebeurtenissen het nog niet tot sommige mensen doordringt dat deze zich mensen NIET willen aanpassen en NIET volgens onze wetten willen leven.
quote:Degene die zich niet aanpassen en de boel hier verzieken zie ik niet als Nederlanders.
Op zaterdag 17 januari 2004 00:39 schreef gelly het volgende:[..]
Wat dacht je van Nederlanders ?
quote:Beatrix en Wim-Lex ook.
Op zaterdag 17 januari 2004 00:40 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Amalia is inderdaad officieel allochtoon!
[Dit bericht is gewijzigd door gelly op 17-01-2004 00:41]
quote:jezus wat kan jij zeiken en je maakt zelf ook fouten dus wat ZEIK je nou jij ben pas irri als je het irri vind gaat heen dan
Op zaterdag 17 januari 2004 00:38 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Daarom gebruik ik ook wat spreektaal hier, omdat het maar een forum is. Maar zulke structuurloze zinnen gebruiken "omdat het maar een forum is" vind ik geen excuus om andere mensen te ergeren. Zinsbouw, spelling, interpunctie en de hele basistroep leer je allemaal in de eerste drie klassen van het middelbaar onderwijs, die heb jij toch ook gevolgd??? Zoja, dan zou je gewend moeten zijn om zinnen gewoon redelijk fatsoenlijk te typen, waar je ook zit.
quote:Bij Aardrijkskunde hadden wij zelfs 2 definities van allochtonen geleerd bij demografie, dat was nogal verwarrend
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 17-01-2004 00:44]
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 00:41 schreef koekfront_nl het volgende:[..]
Degene die zich niet aanpassen en de boel hier verzieken zie ik niet als Nederlanders.
quote:En hooligans zie je wel als Nederlanders ?
Op zaterdag 17 januari 2004 00:41 schreef koekfront_nl het volgende:[..]
Degene die zich niet aanpassen en de boel hier verzieken zie ik niet als Nederlanders.
quote:jaja we weten waar je op doelt, alleen hebben we het nu niet over DIE buitenlanders maar over turken, marokkanen etc.
Op zaterdag 17 januari 2004 00:41 schreef gelly het volgende:[..]
Beatrix en Wim-Lex ook.
quote:Net of ieder Nederlands kind wel uit een goed milieu komt.
Op zaterdag 17 januari 2004 00:40 schreef Taurus het volgende:[..]
Jammer alleen dat die kennis er vaak aan ontbreekt. De professoren uit Turkije en Marokko komen niet hierheen hoor. Veel allochtoonse gezinnen hier leven niet in een goed milieu en die kinderen hebben het niet makkelijk. In sommige gevallen is het bijna logisch, maar wel triest, dat ze van het goede pad afdwalen.
quote:Maar niet van de Islam.
Op zaterdag 17 januari 2004 00:41 schreef gelly het volgende:[..]
Beatrix en Wim-Lex ook.
quote:ik zie ze als criminelen.
Op zaterdag 17 januari 2004 00:43 schreef gelly het volgende:[..]
En hooligans zie je wel als Nederlanders ?
quote:de verwarring gaat binnekort wel duidelijk worden denk ik. ga vooral zo door allochtonen. haat nederlanders en je zal de haat terug krijgen.
Op zaterdag 17 januari 2004 00:42 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Bij Aardrijkskunde hadden wij zelfs 2 definities van allochtonen geleerd bij demografie, dat was nogal verwarrend
quote:Oke, ik maak een paar foutjes, dus ik heb opeens geen recht van spreken? Dus ga je ook maar niet in op de inhoud van mijn post? Je doet gewoon eigenwijs. Blijf maar lekker zo spreken. Hopelijk zul je zien dat ook andere mensen zich irriteren aan slecht taalgebruik. Het hoeft niet perfect van mij, maar het kan wel fatsoenlijk!
jezus wat kan jij zeiken en je maakt zelf ook fouten dus wat ZEIK je nou jij ben pas irri als je het irri vind gaat heen dan
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 17-01-2004 00:46]
quote:De topictitel heeft het over 'allochtonen'.
Op zaterdag 17 januari 2004 00:43 schreef Kindred_Spirits het volgende:[..]
jaja we weten waar je op doelt, alleen hebben we het nu niet over DIE buitenlanders maar over turken, marokkanen etc.
V.
quote:jij ben echt vaag he wat hebben hooligans hier nou weer mee te maken en trouwens als die het verzieken mogen ze ook het stadion niet meer in
quote:Maar wel als Nederlandse criminelen?
Op zaterdag 17 januari 2004 00:44 schreef Kindred_Spirits het volgende:[..]
ik zie ze als criminelen.
V.
quote:Volgens hun eerwraak-model is nu de familie Van Wieren aan zet om iemand van de familie D. af te slachten en op het graf te gaan pissen.
Op zaterdag 17 januari 2004 00:40 schreef zoalshetis het volgende:
de demonstratie van de vrienden van murat hebben me echt laten inzien wat we hier voor beesten in nl hebben gehaald. tijdens de rouwtijd...schande regelrechte schande. als ze dat niet aanvoelen mogen ze met de hele fucking familie zo weer terug naar turkije. de beesten zullen door de mensen veroordeeld worden.
quote:Praat niet zo'n onzin man. Het zijn gewoon mensen hoor. niet iedereen is als de prinses op de erwt opgegroeit en krijgt van papa en mama alles wat het hartje begeert schat. Als je ouders uit armoede dingen gaan stelen of zwart gaan werken, aangezien ze niet de Nederlandse kennis hebben om een opleiding te volgen (en het geld) en daardoor ook geen sociale kennis opdoen is dat natuurlijk niet echt een goed voorbeeld voor jezelf he??
Op zaterdag 17 januari 2004 00:40 schreef zoalshetis het volgende:
de demonstratie van de vrienden van murat hebben me echt laten inzien wat we hier voor beesten in nl hebben gehaald. tijdens de rouwtijd...schande regelrechte schande. als ze dat niet aanvoelen mogen ze met de hele fucking familie zo weer terug naar turkije. de beesten zullen door de mensen veroordeeld worden.
Nogmaals; een maatschappelijk probleem dit! Moet wel een oplossing voor gevonden worden, maar ze uitschelden zoals jij doet maakt jou geen niveau hoger.
quote:oh dus ons beeld op duitsers is nu negatiever dan het al was
Op zaterdag 17 januari 2004 00:44 schreef Verbal het volgende:[..]
De topictitel heeft het over 'allochtonen'.
V.
quote:Die twee kan je niet vergelijken vind ik.
quote:ja want dat zijn ze over het algemeen.
Op zaterdag 17 januari 2004 00:45 schreef Verbal het volgende:[..]
Maar wel als Nederlandse criminelen?
V.
quote:En een gozer die turkse of marokkaanse ouders heeft, maar hier wel gewoon z'n hele leven al woont is dan ineens geen crimineel, maar een buitenlander die op moet rotten ?
Op zaterdag 17 januari 2004 00:44 schreef Kindred_Spirits het volgende:[..]
ik zie ze als criminelen.
Vreemd.
[Dit bericht is gewijzigd door zoalshetis op 17-01-2004 00:48]
quote:Oh nee, want als een allochtoon wat doet is het automatisch veel erger.
Op zaterdag 17 januari 2004 00:45 schreef koekfront_nl het volgende:[..]
Die twee kan je niet vergelijken vind ik.
V.
quote:ik typ zoals ik typ dus jij vind dat ik me aan moet passen omdat jij je aan me stoort ik vind dat jij mij aanvalt omdat ik anders typ als anderen neigt naar discriminatie
Op zaterdag 17 januari 2004 00:44 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Oke, ik maak een paar foutjes, dus ik heb opeens geen recht van spreken. Dus ga je ook maar niet in op de inhoud van mijn post? Jij doet gewoon eigenwijs. Blijf maar lekker zo spreken dan, hopelijk zul je zien dat ook andere mensen zich irriteren aan slecht taalgebruik. Het hoeft niet perfect van mij, maar het kan wel fatsoenlijk!
quote:dit is pas onzin.. jij keurt het goed omdat hun ouders ook zo zijn en hun leefomgeving niet optimaal is...
Op zaterdag 17 januari 2004 00:45 schreef Taurus het volgende:[..]
Praat niet zo'n onzin man. Het zijn gewoon mensen hoor. niet iedereen is als de prinses op de erwt opgegroeit en krijgt van papa en mama alles wat het hartje begeert schat. Als je ouders uit armoede dingen gaan stelen of zwart gaan werken, aangezien ze niet de Nederlandse kennis hebben om een opleiding te volgen (en het geld) en daardoor ook geen sociale kennis opdoen is dat natuurlijk niet echt een goed voorbeeld voor jezelf he??
Nogmaals; een maatschappelijk probleem dit! Moet wel een oplossing voor gevonden worden, maar ze uitschelden zoals jij doet maakt jou geen niveau hoger.
dat is belachelijk!
quote:Iets slopen of een leraar door z'n kop knallen en oude mensjes terroriseren, zit wel een heel groot verschil tussen dacht ik zo.
Op zaterdag 17 januari 2004 00:46 schreef Verbal het volgende:[..]
Oh nee, want als een allochtoon wat doet is het automatisch veel erger.
V.
quote:DAT is ook niet logisch slimmerd, degenen die dat doen blijven crimineel, maar je kan het ook objectief bekijken en toegeven dat het een totaal ander milieu is! "Net of ieder Nederlands kind wel uit een goed milieu komt" nee inderdaad niet nee, nooit van Nederlandse criminelen gehoord dan?
Op zaterdag 17 januari 2004 00:43 schreef koekfront_nl het volgende:[..]
Net of ieder Nederlands kind wel uit een goed milieu komt.
Dat vind ik echt gelul. Niks logisch, dat je een leraar door z'n kop schiet of bejaardenhuizen terroriseert is nooit logisch.
quote:stoelen uit stadion slopen / meester door ze hoofd schieten nee je heb gelijk
V.
quote:Okee. Maar waarom is de blanke als hij crimineel gedrag vertoont 'een crimineel' en een niet-blanke die crimineel gedrag vertoont 'weer zo'n allochtoon die het land uit moet'?
Op zaterdag 17 januari 2004 00:46 schreef Kindred_Spirits het volgende:[..]
ja want dat zijn ze over het algemeen.
V.
quote:Heb ik niet gezegd...
Op zaterdag 17 januari 2004 00:46 schreef gelly het volgende:[..]
En een gozer die turkse of marokkaanse ouders heeft, maar hier wel gewoon z'n hele leven al woont is dan ineens geen crimineel, maar een buitenlander die op moet rotten ?
Vreemd.
Dat je dat eruit kunt opmaken...
Vreemd.
quote:Je vergeet dat het ook in je eigen belang is gewoon fatsoenlijk Nederlands te typen.
Op zaterdag 17 januari 2004 00:46 schreef autochtoontje het volgende:
ik typ zoals ik typ dus jij vind dat ik me aan moet passen omdat jij je aan me stoort ik vind dat jij mij aanvalt omdat ik anders typ als anderen neigt naar discriminatie
quote:hooligans zijn toch ook onderdeel van onze maatschappij ? Nou, dan zijn die relmarokjes prima aangepast hoor. De hooligans onder de allochtonen.
Op zaterdag 17 januari 2004 00:46 schreef zoalshetis het volgende:
hooligans vind ik de grootste doodoener als het gaat om allochtonen problematiek, pas je aan gvd.
quote:ja we willen graag dat ze eens wat minder in het nieuws komen,. maar dat gebeurd dus niet snappie, realist.
V.
quote:ER KEURT NIEMAND WAT GOED.
Op zaterdag 17 januari 2004 00:47 schreef Kindred_Spirits het volgende:[..]
dit is pas onzin.. jij keurt het goed omdat hun ouders ook zo zijn en hun leefomgeving niet optimaal is...
dat is belachelijk!
quote:O, dus deze 'allochtonendiscussie' gaat eigenlijk over één individu?
Op zaterdag 17 januari 2004 00:48 schreef autochtoontje het volgende:[..]
stoelen uit stadion slopen / meester door ze hoofd schieten nee je heb gelijk
V.
[Dit bericht is gewijzigd door Verbal op 17-01-2004 00:50]
quote:je zou is naar de aard van de misdrijven moeten kijken zijn inmijn mening bij allochtonen toch ietsje extremer
Op zaterdag 17 januari 2004 00:48 schreef Verbal het volgende:[..]
Okee. Maar waarom is de blanke als hij crimineel gedrag vertoont 'een crimineel' en een niet-blanke die crimineel gedrag vertoont 'weer zo'n allochtoon die het land uit moet'?
V.
quote:omdat we eigenlijk al genoeg problemen hebben met onze binnenlandse criminelen dat de buitenlandse hun criminele activiteiten in hun eigen land mogen gaan doen.
Op zaterdag 17 januari 2004 00:48 schreef Verbal het volgende:[..]
Okee. Maar waarom is de blanke als hij crimineel gedrag vertoont 'een crimineel' en een niet-blanke die crimineel gedrag vertoont 'weer zo'n allochtoon die het land uit moet'?
V.
quote:Dat is omdat ze gvd weigeren Nederlands te leren en om hun kinderen op te voeden. Blijf alles maar lekker afschuiven op Nederland en het milieu waar ze in leven, dan komt alles goed hoor.
Op zaterdag 17 januari 2004 00:48 schreef Taurus het volgende:[..]
DAT is ook niet logisch slimmerd, degenen die dat doen blijven crimineel, maar je kan het ook objectief bekijken en toegeven dat het een totaal ander milieu is! "Net of ieder Nederlands kind wel uit een goed milieu komt" nee inderdaad niet nee, nooit van Nederlandse criminelen gehoord dan?
Maar als jij ouders hebt zonder kennis van Nederlandse taal, zonder legaal werk, zonder geld voor 'n opleiding, raak je snel op het slechte pad! en dat komt inderdaad meer voor bij allochtonen, duh!
quote:Jullie lezen alleen wat je wil lezen, ik keur totaal niks goed! ik vind het net zo schokkend als jij! Alleen kan ik verder denken dan "het land uit met die beesten", die mensen zijn niet gewoon van nature crimineel hoor
Op zaterdag 17 januari 2004 00:47 schreef Kindred_Spirits het volgende:[..]
dit is pas onzin.. jij keurt het goed omdat hun ouders ook zo zijn en hun leefomgeving niet optimaal is...
dat is belachelijk!
Als je nou goed leest, zie je dat ik zeg dat er een oplossing voor gevonden moet worden, ik keur het dus niet goed! Maar dat hun leefomgeving niet normaal is, segregatie e.d., en hun kennis niet optimaal is, zijn wel de grootste oorzaken van mensen om op het criminele pad te raken ja. Als je dat niet onder ogen kunt zien ben jij ook niet in staat om deze discussie te volgen.
quote:nee hoor wil nog wel een zooitje gebeurtenissen opnoemen hebbie ff
Op zaterdag 17 januari 2004 00:50 schreef Verbal het volgende:[..]
O, dus deze 'allochtonendiscussie' gaat eigenlijk over één individu?
V.
quote:En wat jij 'die buitenlandse' noemt, hebben ook Nederland als moederland.
Op zaterdag 17 januari 2004 00:50 schreef Kindred_Spirits het volgende:[..]
omdat we eigenlijk al genoeg problemen hebben met onze binnenlandse criminelen dat de buitenlandse hun criminele activiteiten in hun eigen land mogen gaan doen.
En nu?
V.
quote:Ik weet niet wat jij doet, maar ik stop met deze nutteloze discussie. Mensen willen niet lezen of begrijpen, alleen maar veroordelen.
Op zaterdag 17 januari 2004 00:51 schreef Taurus het volgende:[..]
Jullie lezen alleen wat je wil lezen, ik keur totaal niks goed! ik vind het net zo schokkend als jij! Alleen kan ik verder denken dan "het land uit met die beesten", die mensen zijn niet gewoon van nature crimineel hoor
![]()
Als je nou goed leest, zie je dat ik zeg dat er een oplossing voor gevonden moet worden, ik keur het dus niet goed! Maar dat hun leefomgeving niet normaal is, segregatie e.d., en hun kennis niet optimaal is, zijn wel de grootste oorzaken van mensen om op het criminele pad te raken ja. Als je dat niet onder ogen kunt zien ben jij ook niet in staat om deze discussie te volgen.
quote:wie is hier nu bezig met iedereen over 1 kam te scheren
Op zaterdag 17 januari 2004 00:51 schreef Taurus het volgende:[..]
Jullie lezen alleen wat je wil lezen,
quote:Zorg je wel dat je selectief genoeg bent?
Op zaterdag 17 januari 2004 00:51 schreef autochtoontje het volgende:[..]
nee hoor wil nog wel een zooitje gebeurtenissen opnoemen hebbie ff
V.
quote:wet aanpassen. terug naar land van opa of vader!
Op zaterdag 17 januari 2004 00:52 schreef Verbal het volgende:[..]
En wat jij 'die buitenlandse' noemt, hebben ook Nederland als moederland.
En nu?
V.
doei
quote:juistem, criminaliteit moet op het bordje van de landen komen waar ze als profiteurs uitkomen. dus onze vriend murat moet snel naar turkije omdat ik zo 12 miljoen handtekeningen kan verzamelen waaruit blijkt dat we geen geld willen betalen voor dit soort onrecht en onmacht. ga maar lekker tussen de kakkerlakken zitten vieze medelander.
Op zaterdag 17 januari 2004 00:50 schreef Kindred_Spirits het volgende:[..]
omdat we eigenlijk al genoeg problemen hebben met onze binnenlandse criminelen dat de buitenlandse hun criminele activiteiten in hun eigen land mogen gaan doen.
[Dit bericht is gewijzigd door zoalshetis op 17-01-2004 00:54]
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 17-01-2004 00:56]
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 00:53 schreef Kindred_Spirits het volgende:[..]
wet aanpassen. terug naar land van opa of vader!
doei
quote:Ja, onze geliefde medelanders.
Op zaterdag 17 januari 2004 00:54 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Ze?
quote:ik vind dit echt zo`n bullshit de kranten staan er vol van maar zeg niks erover want dan ben je gelijk een racist die dingen gebeuren gewoon en ik verzin ze niet ik gebruik ze in deze discussie als je je mening geeft en hij past niet bij die van jou dan ben je ineens een racist wie heeft er nou vooroordelen naar mijn mening de mensen die hier het hardst zitten te roep dat wij racisten zijn
Op zaterdag 17 januari 2004 00:53 schreef Verbal het volgende:[..]
Zorg je wel dat je selectief genoeg bent?
V.
quote:Ik geef Nederland niet de schuld. Dit zou in ieder land gebeuren. Het is een maatschappelijk probleem. Daar staat geen "Nederlands probleem" lieverd. Als er een aantal keer meer 'n allochtoon in het spel bij misdaden zijn, geeft dat een deuk in je voornemen om niet te generaliseren, je gaat sneller denken dat ze allemaal zo zijn. Ook logisch. Allemaal menselijke reacties.
Op zaterdag 17 januari 2004 00:50 schreef koekfront_nl het volgende:[..]
Dat is omdat ze gvd weigeren Nederlands te leren en om hun kinderen op te voeden. Blijf alles maar lekker afschuiven op Nederland en het milieu waar ze in leven, dan komt alles goed hoor.
quote:Oh was geen mierenneuk post ofzo
Op zaterdag 17 januari 2004 00:55 schreef koekfront_nl het volgende:
Ja, onze geliefde medelanders.
Maargoed dat gaat wel goedkomen volgens mij. Tegenwoordig is het wel verplicht, en de meeste mensen met turkse/marrokaanse ouders van 30-50 (ofzo) spreken wel gewoon redelijk Nederlands.
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 17-01-2004 00:58]
quote:vind het aardig dat je zo om mijn welzijn denkt maar dankje let ik zelf wel op
Op zaterdag 17 januari 2004 00:54 schreef Yokozuna het volgende:
Autochtoontje: Je vergeet dat het ook in je eigen belang is gewoon fatsoenlijk Nederlands te typen
quote:ze hadden zelf ook de moeite kunnen nemen om het te leren natuurlijk
Op zaterdag 17 januari 2004 00:57 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Oh was geen mierenneuk post ofzo
Wil alleen zeggen dat immigranten 5 jaar terug nieteens Nederlands hoefden te leren. Who to blaim?
Maargoed dat gaat wel goedkomen volgens mij. Tegenwoordig is het wel verplicht, en de meeste mensen met turkse/marrokaanse ouders van 30-50 (ofzo) spreken wel gewoon redelijk Nederlands.
quote:inderdaad de overheid.. nu dus ook aan hun om dit op te lossen..
Wil alleen zeggen dat immigranten 5 jaar terug nieteens Nederlands hoefden te leren. Who to blaim?
ik heb een tijdje terug een doc. gezien over een allochtoons gezin..
de moeder kon geen nederlands... ze was pas zo'n 25 jaar hier...
quote:Ik help je wel even relativeren
Op zaterdag 17 januari 2004 00:51 schreef autochtoontje het volgende:nee hoor wil nog wel een zooitje gebeurtenissen opnoemen hebbie ff
quote:pvda die alle wetten tegenhield maar niet zo goed in de gaten had wat
quote:Maar je bent dus Nederlander en je beide ouders ook? En wat voor opleiding? Vul anders ff je profile in
Op zaterdag 17 januari 2004 00:57 schreef autochtoontje het volgende:vind het aardig dat je zo om mijn welzijn denkt maar dankje let ik zelf wel op
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 17-01-2004 01:00]
quote:Mja en het ironische is, dat deze mensen deel van het probleem zijn waar ze zelf over zitten te zeiken.
Op zaterdag 17 januari 2004 00:52 schreef gelly het volgende:[..]
Ik weet niet wat jij doet, maar ik stop met deze nutteloze discussie. Mensen willen niet lezen of begrijpen, alleen maar veroordelen.
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 17-01-2004 01:01]
quote:De oplossing is:
Op zaterdag 17 januari 2004 00:56 schreef Taurus het volgende:[..]
Ik geef Nederland niet de schuld. Dit zou in ieder land gebeuren. Het is een maatschappelijk probleem. Daar staat geen "Nederlands probleem" lieverd. Als er een aantal keer meer 'n allochtoon in het spel bij misdaden zijn, geeft dat een deuk in je voornemen om niet te generaliseren, je gaat sneller denken dat ze allemaal zo zijn. Ook logisch. Allemaal menselijke reacties.
En ze willen geen Nederlands leren (?) (als dat zo zou zijn) omdat ze gewoon niet willen en kunnen begrijpen dat Nederlanders zich daar op den duur aan gaan storen en dat dat slecht is voor hun kinderen. Die mensen zijn niet voor niets hierheen gekomen, die kunnen in hun eigen land niks vinden en zijn daarom al vaak het 'uitschot' wat hierheen komt. Ik keur dus niks goed, ik geef niemand de schuld, dit is gewoon een probleem wat zich vormt, en wat logisch is, maar wel heel vervelend. Verzin jij de oplossing maar es zonder je op laag niveau te begeven.
kom je uit op
chinezen
Vietnamezen
europeanen in het algemeen
behalve de joegoeslaven bv zit ook veel andere neigen in die mens
en de europeanen die weggaan uit hun land wegens crimi daden in eigen land..
quote:nee onmenselijkheid is het probleem vrind
Op zaterdag 17 januari 2004 01:00 schreef Yokozuna het volgende:
Kortzichtigheid en arrogantie, dat is het probleem.
quote:ja die zijn nederlands ja en ik kan wel normaal zoals jij het noemt dan maar waarom zou ik dat doen omdat jij dat wil ik zit op internet en ik zie geen enkele reden om anders te gaan typen iedereen kan toch lezen wat ik typ dus wat is het probleem jij heb er een probleem mee niet ik jij blijft er over doorgaan tot het irritante toe en je blijft er maar over doorgaan dat ik een allochtoon ben als dit het enigste probleem was wat er met allochtonen was hadden we waarschijnlijk deze discussie nu niet gehad toch
Op zaterdag 17 januari 2004 00:59 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Maar je bent dus Nederlander en je beide ouders ook? (ik bedoel verder niets met deze vraag ofzo)
quote:Dus mensen zoals wij zijn de oorzaak dat onze medelanders de boel verzieken hier?
Op zaterdag 17 januari 2004 00:59 schreef Taurus het volgende:[..]
Mja en het ironische is, dat deze mensen deel van het probleem zijn waar ze zelf over zitten te zeiken.
quote:Nederlandse waarden en normen?
Op zaterdag 17 januari 2004 00:59 schreef Loedertje het volgende:
Ik help je wel even relativeren
Acht jaar geëist wegens doodschoppen moeder
Familiedrama kost zes kinderen het leven
Dode en gewonde door mishandeling
Familie vermoord :o!!!!!!
Iemand een antwoord?
quote:jah die links van die allochtonen paste er zeker niet op
Op zaterdag 17 januari 2004 00:59 schreef Loedertje het volgende:[..]
Ik help je wel even relativeren
Acht jaar geëist wegens doodschoppen moeder
Familiedrama kost zes kinderen het leven
Dode en gewonde door mishandeling
Familie vermoord :o!!!!!!
quote:ze draaien het altijd om, net een dom mens
Op zaterdag 17 januari 2004 01:03 schreef koekfront_nl het volgende:[..]
Dus mensen zoals wij zijn de oorzaak dat onze medelanders de boel verzieken hier?
quote:ja, ik zei toch nooit dat nederlands geen problemen veroorzaken.. alleen dat procentueel gezien buitenlanders VEEL MEER veroorzaken
Op zaterdag 17 januari 2004 01:03 schreef Loedertje het volgende:[..]
Nederlandse waarden en normen?
Nederlandse cultuur?
Iemand een antwoord?
quote:Hoezo?
Op zaterdag 17 januari 2004 01:03 schreef autochtoontje het volgende:[..]
jah die links van die allochtonen paste er zeker niet op
quote:Ok en nou mag je dat eerste nog gaan uitvoeren. Als jij nou eens een brief naar de koningin stuurt waarin je zegt dat je minstens 100 scholen in Nederland wilt waar aaaalle allochtonen verplicht Nederlands gaan leren, en de wet van voor tot achter leren kennen. Oh, natuurlijk wel even Turks leren en alle deuren afgaan om ze persoonlijk uit te leggen dat het verplicht is naar die scholen toe te gaan! Inclusief de Turken en Marokkanen die niet snappen wat 'verplicht' is, of zich door hun trots voor hun cultuur daartoe niet aangesproken voelen.
Op zaterdag 17 januari 2004 01:01 schreef koekfront_nl het volgende:[..]
De oplossing is:
A: Jezelf aanpassen. Nederlands leren, aan de wet houden etc.
B: Teruggaan naar waar je vandaan komt.
Oh en maak dan gelijk even onderscheid tussen de criminele en niet criminele allochtonen zodat je kan bepalen wie er weer terug moet naar waar hij of zij vandaan komt, en dit allemaal zonderrr geweld en rellen natuurlijk he. Nederlanders moeten wel de verstandigste lijken natuurlijk.
Kortom; niet haalbaar. Oplossingen bedenken is cookie, uitvoeren is een stuk lastiger zonder ruzie te veroorzaken!
quote:Dus het verkeerde beeld van blanken autochtonen over gekleurde allochtonen onstaat NIET door kortzichtigheid en arrogantie?
Op zaterdag 17 januari 2004 01:01 schreef zoalshetis het volgende:nee onmenselijkheid is het probleem vrind
Zal ik mijn Paus costuum dan maar vast uit de kast halen?
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 17-01-2004 01:07]
quote:Ja.. ik woon in een kleinere gemeenschap maar ben net klaar met mijn opleiding in een grote stad..
Op zaterdag 17 januari 2004 01:04 schreef Loedertje het volgende:[..]
Hoezo?
Wij Nederlanders geven toch het goede voorbeeld van hoe het hoort?
als je de problemen vergelijkt zijn ze daar veel groter qua criminaliteit.. en dat voornamelijk door allochtonen...
quote:de tijd van praten is voorbij. voel je de vijandigheid niet toenemen van de 14 miljoen nederlanders? of denk je dat alles maar vergeten wordt?
Op zaterdag 17 januari 2004 01:05 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Dus het verkeerde beeld van blanken autochtonen over gekleurde allochtonen onstaat NIET door kortzichtigheid en arrogantie? HE?
quote:ja je heb gelijk ze zien nederlanders dagelijk bejaarden terrorizeren en meesters door het hoofd schieten zwembaden terrorizeren enz
Op zaterdag 17 januari 2004 01:04 schreef Loedertje het volgende:[..]
Hoezo?
Wij Nederlanders geven toch het goede voorbeeld van hoe het hoort?
Heb je daarover ook nog een mening?
quote:er zijn meer buitenlanders dan 2 miljoen.
Op zaterdag 17 januari 2004 01:07 schreef zoalshetis het volgende:[..]
de tijd van praten is voorbij. voel je de vijandigheid niet toenemen van de 14 miljoen nederlanders? of denk je dat alles maar vergeten wordt?
quote:er is geen plaats voor kortzichtigheid in onze ontwikkelde samenleving, dit hobbeltje nemen we maar er is geen plaats voor achterlijke geloofsovertuigingen hier
Op zaterdag 17 januari 2004 01:07 schreef autochtoontje het volgende:[..]
ja je heb gelijk ze zien nederlanders dagelijk bejaarden terrorizeren en meesters door het hoofd schieten zwembaden terrorizeren enz
quote:Je hoeft het wetboek niet uit je hoofd te kennen om te weten dat je geen mensen neer mag schieten/steken, oude mensen mag terroriseren, meisjes in zwembaden lastig vallen etc.
Op zaterdag 17 januari 2004 01:05 schreef Taurus het volgende:[..]
Ok en nou mag je dat eerste nog gaan uitvoeren. Als jij nou eens een brief naar de koningin stuurt waarin je zegt dat je minstens 100 scholen in Nederland wilt waar aaaalle allochtonen verplicht Nederlands gaan leren, en de wet van voor tot achter leren kennen. Oh, natuurlijk wel even Turks leren en alle deuren afgaan om ze persoonlijk uit te leggen dat het verplicht is naar die scholen toe te gaan! Inclusief de Turken en Marokkanen die niet snappen wat 'verplicht' is, of zich door hun trots voor hun cultuur daartoe niet aangesproken voelen.
Oh en maak dan gelijk even onderscheid tussen de criminele en niet criminele allochtonen zodat je kan bepalen wie er weer terug moet naar waar hij of zij vandaan komt, en dit allemaal zonderrr geweld en rellen natuurlijk he. Nederlanders moeten wel de verstandigste lijken natuurlijk.
Kortom; niet haalbaar. Oplossingen bedenken is cookie, uitvoeren is een stuk lastiger zonder ruzie te veroorzaken!
quote:in hun land van afkomst mag je zeker meisjes mollesteren.. vrouwen zijn ondergeschikt en moeten doen wat mannen hun opdragen..
Op zaterdag 17 januari 2004 01:09 schreef koekfront_nl het volgende:[..]
Je hoeft het wetboek niet uit je hoofd te kennen om te weten dat je geen mensen neer mag schieten/steken, oude mensen mag terroriseren, meisjes in zwembaden lastig vallen etc.
quote:5% is een gevaar voor onze sameleving omdat ze zelfs durven te demonsteren nadat iemand een leraar door zijn kop schiet
Op zaterdag 17 januari 2004 01:09 schreef Kindred_Spirits het volgende:[..]
er zijn meer buitenlanders dan 2 miljoen.
quote:ik denk dat personen die dit soort praktijken goedkeuren verplicht naar een psychiater moeten op eigen kosten.
Op zaterdag 17 januari 2004 01:11 schreef zoalshetis het volgende:[..]
5% is een gevaar voor onze sameleving omdat ze zelfs durven te demonsteren nadat iemand een leraar door zijn kop schiet
denk je dat dat niks doet?
quote:De oorzaak van die vijandigheid is wat ik zo net noemde; kortzichtigheid (ook naiviteit) en arrogantie. Dit is de oorzaak van allerlei problemen in de maatschappij.
Op zaterdag 17 januari 2004 01:07 schreef zoalshetis het volgende:de tijd van praten is voorbij. voel je de vijandigheid niet toenemen van de 14 miljoen nederlanders? of denk je dat alles maar vergeten wordt?
quote:maar ik denk niet dat ze zich willen gedragen, vrouwen als gelijken zien, respect voor de wetten willen hebben.
Op zaterdag 17 januari 2004 01:13 schreef autochtoontje het volgende:
denk als de allochtonen echt willen dat er anders tegen hun aan word gekeken dat ze het probleem moet toegeven en zich er ook voor inzetten er iets aan te doen
quote:De media speelt daarin ook een rol. Ik vind dat de media voor straf 2 weken lang alleen maar geweldsdelicten gepleegd door blanke autochtonen mag uitzenden en drukken
Op zaterdag 17 januari 2004 01:13 schreef autochtoontje het volgende:
denk als de allochtonen echt willen dat er anders tegen hun aan word gekeken dat ze het probleem moet toegeven en zich er ook voor inzetten er iets aan te doen
quote:denk dat het vrij komkommerijd wordt dan muts. de maat is helmaal vol.
Op zaterdag 17 januari 2004 01:15 schreef Yokozuna het volgende:[..]
De media speelt daarin ook een rol. Ik vind dat de media voor straf 2 weken lang alleen maar geweldsdelicten gepleegd door blanke autochtonen mag uitzenden en drukken
[Dit bericht is gewijzigd door zoalshetis op 17-01-2004 01:17]
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 01:07 schreef zoalshetis het volgende:[..]
de tijd van praten is voorbij. voel je de vijandigheid niet toenemen van de 14 miljoen nederlanders? of denk je dat alles maar vergeten wordt?
quote:Och gut
nederland is te klein voor al die allochtonen problemen, let maar eens op in de toekomst.
quote:Ik zou zeggen : Laat de drank even staan en ga pitten als je morgen nog wilt posten.
Op zaterdag 17 januari 2004 01:15 schreef zoalshetis het volgende:
oorlogsverklaring aan de nederlanders is geen goed ding en het komt steeds vaker voor, tabakszaken, supermarkten, juweliers. opsporing verzocht, het wordt allemaal overvallen door licht getinte huidskleuren uit de mediteraine sfeer. ik zou zeggen ga nog even door en je krijgt echt een nieuwe cristalnacht maar dan heet het de nacht van de slapeloze schapen.
quote:Nou ga je weer terug op die criminaliteit die word veroorzaakt door onwetendheid. En zo kunnen we 't kringetje blijven rondmaken. En ik heb geen zin om alles 2 keer te zeggen. De oplossingen die jij geeft zij niet haalbaar, klaar.
Op zaterdag 17 januari 2004 01:09 schreef koekfront_nl het volgende:[..]
Je hoeft het wetboek niet uit je hoofd te kennen om te weten dat je geen mensen neer mag schieten/steken, oude mensen mag terroriseren, meisjes in zwembaden lastig vallen etc.
quote:precies dus denk dat het probleem blijft bestaan of erger word
Op zaterdag 17 januari 2004 01:15 schreef Kindred_Spirits het volgende:[..]
maar ik denk niet dat ze zich willen gedragen, vrouwen als gelijken zien, respect voor de wetten willen hebben.
quote:ik denk dat als een nederlandse jongen die leraar had neergeschoten dat er evenveel belangstelling was
De media speelt daarin ook een rol. Ik vind dat de media voor straf 2 weken lang alleen maar geweldsdelicten gepleegd door blanke autochtonen mag uitzenden en drukken
quote:Dat er veel meer allochtonen als autochtonen negatief in het nieuws komen is misschien omdat ze meer flikken?
quote:Hou je verlijkingen lekker voor je. Die post was niet serieus. Smileys zijn er niet voor niets.
Op zaterdag 17 januari 2004 01:16 schreef zoalshetis het volgende:
denk dat het vrij komkommerijd wordt dan muts
quote:ze komen in het nieuws omdat ze nog steeds denken dat alles kan
Op zaterdag 17 januari 2004 01:17 schreef koekfront_nl het volgende:[..]
Dat er veel meer allochtonen als autochtonen negatief in het nieuws komen is misschien omdat ze meer flikken?
quote:ook zonder smiley kan ik iets cynisch zeggen toch, mening voor je houden drol.
Op zaterdag 17 januari 2004 01:18 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Hou je verlijkingen lekker voor je. Die post was niet serieus. Smileys zijn er niet voor niets.
quote:Het gaat toch om criminaliteit
Op zaterdag 17 januari 2004 01:16 schreef Taurus het volgende:[..]
Nou ga je weer terug op die criminaliteit die word veroorzaakt door onwetendheid. En zo kunnen we 't kringetje blijven rondmaken. En ik heb geen zin om alles 2 keer te zeggen. De oplossingen die jij geeft zij niet haalbaar, klaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |