abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16311626
Om in te haken op het topic:
Waarmee mix je Scotch Wisky?

Wil ik vragen wat precies het verschil is tussen whisk(e)y en Bourbon.

Zelf vind ik bourbon lekkerder wegdrinken, maar zijn er expliciete verschillen???

Life sucks
  vrijdag 16 januari 2004 @ 13:03:12 #2
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_16311673
Tjah, tis die smaak he...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_16311703
Tja ik kan geen bewijzen geven
Maar zelf ben ik meer een fan van Whisky ipv bourbon omdat het voor mijn gevoel pittiger is.

Zou bourbon misschien "verzacht" worden ofzo?

pi_16311915
Bourbon is inderdaad zachter. Dat maakt het ook dat je het "makkelijker" kan drinken.
Life sucks
  vrijdag 16 januari 2004 @ 13:19:34 #5
8638 Ashram
World Wide Webslinger
pi_16312175
Is Bourbon niet gewoon "Whisky" maar dan gemaakt buiten Schotland en Ierland?
Het is het toch hetzelfde als Brandy, dat min of meer Cognac is, maar dan niet in de streek Cognac is gemaakt?

Kan me niet voorstellen dat als je Whisky stookt buiten de UK, dat je het ook Whisky mag noemen. Bescherming van het product denk ik.

Everyone's got a bit of sadism and masochism in them, but not me, I'm 100% sadistic.
I'm going to burn in hell anyway, so why can't I ???
  vrijdag 16 januari 2004 @ 13:29:00 #6
29354 maikeru
Surf's up Dude!
pi_16312413
Bourbon is amerikaanse whiskey zeg maar, verder is het zoals al eerder opgemerkt iets "zachter" Bekend merkt bourbon: Four Roses
pi_16314360
Het verschil zit hem in het bereidingsproces en er worden andere soorten granen gebruikt.
en aan bakboord zwemmen haaien......
  vrijdag 16 januari 2004 @ 15:12:09 #8
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_16315438
Voor bourbon wordt mais gebruikt, terwijl er voor whisk(e)y mout (malt) wordt gebruikt. Vandaar denk ik ook dat smaakverschil tussen de twee soorten.

Ik geef zelf de voorkeur aan Schotse whisky.

[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  vrijdag 16 januari 2004 @ 16:06:46 #9
42123 Manji
Cursed with Immortality
pi_16316961
Volgens mij wordt bourbon (net als Ierse whisky) 3x gedistilleerd en is daarom zachter van smaak.
The Horizons Of The Spring
Glare Of Autumn
...And Winter Becomes
pi_16319927
Amerikaanse bourbon is vaak bijgezoet met suiker.
Het is dus zoeter en ook zachter, en makkelijker te drinken voor de onervaren whiskey drinker, maar mist daardoor ook flink aan karakter en diepte. Ik vind het vaak maar een slap drankje.
Unox, the worst operating system.
  vrijdag 16 januari 2004 @ 23:13:10 #11
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_16328030
Southern comfort on the rocks

Geef mij maar bourbon dus als het puur is .... whiskey drink ik gemixt met cola

And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  vrijdag 16 januari 2004 @ 23:17:53 #12
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_16328164
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 23:13 schreef ondeugend het volgende:
Southern comfort on the rocks

Geef mij maar bourbon dus als het puur is .... whiskey drink ik gemixt met cola

Jammie Jammie krijg nu al weer dorst!!
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_16328500
Whisky en Whiskey wordt (hoofdzakleijk) gestookt op de Britse/Ierse eilanden, Canada, en de VS. Er zijn een aantal herkomst benamingen zoals Higland, Speyside, Bourboun en Kentucky.

Bourboun, Kentucky zijn gemeentes (County) en ook een door de ATF beschermde naam. Je mag iets dus niet zomaar Bourboun noemen wat ten onrechte vaak gebeurd. Zo is de bekendste Amerikaan, Jack Daniels, géén Bourboun maar komt uit Lynchburg, Tennesee.

Allemaal hebben ze zo hun eigen ideen over whiskey stoken. Amerikanen willen er nog wel suiker bij doen of het geheel door een bak norit gieten. De Schotten roosteren hun graan eerst boven een turfvuurtje en de ieren distileeren hun whiskey drie keer.

Wil je kennismaken met whiskey? Begin dan met ierse, deze heeft de zachste smaak. De allerzachtste en bekendste is Jameson, maar ook Bushmills komt van de groene smaragd.

pi_16369708
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 23:30 schreef Fixers het volgende:
Whisky en Whiskey wordt (hoofdzakleijk) gestookt op de Britse/Ierse eilanden, Canada, en de VS. Er zijn een aantal herkomst benamingen zoals Higland, Speyside, Bourboun en Kentucky.

Bourboun, Kentucky zijn gemeentes (County) en ook een door de ATF beschermde naam. Je mag iets dus niet zomaar Bourboun noemen wat ten onrechte vaak gebeurd. Zo is de bekendste Amerikaan, Jack Daniels, géén Bourboun maar komt uit Lynchburg, Tennesee.

Allemaal hebben ze zo hun eigen ideen over whiskey stoken. Amerikanen willen er nog wel suiker bij doen of het geheel door een bak norit gieten. De Schotten roosteren hun graan eerst boven een turfvuurtje en de ieren distileeren hun whiskey drie keer.

Wil je kennismaken met whiskey? Begin dan met ierse, deze heeft de zachste smaak. De allerzachtste en bekendste is Jameson, maar ook Bushmills komt van de groene smaragd.

Goddomme dat klinkt ook niet lekker
Life sucks
pi_16373463
quote:
Op zondag 18 januari 2004 16:46 schreef mr.marcus het volgende:

[..]

Dat doen ze toch echt met Jack Daniels. Dat wordt met charcoal gefilterd, ofwel door pure C(arbon). In nederland wordt het element C verkocht onder de merknaam norit. Dit heeft ongeveer hetzelfde effect als nogmaals distilleren.
pi_16385799
quote:
Op zondag 18 januari 2004 18:57 schreef Fixers het volgende:

[..]

Dat doen ze toch echt met Jack Daniels. Dat wordt met charcoal gefilterd, ofwel door pure C(arbon). In nederland wordt het element C verkocht onder de merknaam norit. Dit heeft ongeveer hetzelfde effect als nogmaals distilleren.

Drink voornamelijk Jim Beam....
doen ze dat daar ook mee?
Life sucks
pi_16391855
quote:

[..]

Ach joh, ga je echt niet dood van hoor, ik drink Jacky D zo vaak

maandag 19 januari 2004 @ 12:52:17 #18
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_16392010
quote:

[..]

Actieve kool is niet zo eng hoor, misschien filteren ze er juist hele nare dingen uit op deze manier!
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_16429614
quote:
Op maandag 19 januari 2004 12:52 schreef Againzender het volgende:

[..]

Actieve kool is niet zo eng hoor, misschien filteren ze er juist hele nare dingen uit op deze manier!

Dat zou kunnen, maar Norit associeer ik toch met heel iets anders.
Life sucks
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')