*plof*
quote:* Khadgar begeleid kLowJow naar de bibliotheek. Hij gooit wat hout op het vuur en wijst hem op een comfortabele stoel en begint te vertellen...
Op zaterdag 17 januari 2004 15:16 schreef kLowJow het volgende:[..]
Khadgar.. heb jij enig idee waar ik dit zou kunnen vinden? Ik ben ook wel geïnteresseerd in de ontstaansgeschiedenis van het Dagotel. Hier moet vast wel één of andere geschiedsschrijver zich aan gewaagd hebben
* kLowJow gaat alvast op zoek naar de centrale bibliotheek...
Het Dagotel, lang geleden begonnen op het eiland. Dagobert, de manager regelde het, en gaf het de naam die we nu nog hanteren. Maar het hotel is volgens mij veel ouder dan FokEiland. Er hangt iets in de lucht, iets vreemds. Het voelt oud, echt oud.
Het Dagotel heeft vaak fatale klappen gehad. De eerste keer is het afgebrand. Aangestoken door een wezen wat wij kennen als Marloniex, een duister wezen, gedreven door haat en woede. De naam klinkt misschien wat bekent, het is de alter ego van ons lieve Marlo, compagnon van Dagobert.
Marlo was zo verdrietig, zo helemaal kapot van het vertrek van Dagobert, dat zijn duistere zijde hem over nam. Hij stak het hotel in de brand, en de brand was zo catastrofaal, dat tegen de tijd dat er mensen kwamen om te blussen, er niets meer te redden viel...
Uit het puin van het eerste Dagotel wat ik ken, er kunnen immers nog vele incarnaties voor geweest zijn, heb ik een nieuw Dagotel gebouwd. En het leefde. Het draaide. Tot Mombi kwam. De dienares van de duisternis. Mombi strijdde tegen Equilan, tegen mij, maar vooral tegen zichzelf. Wat er met Mombi is gebeurd weet niemand. Het Dagotel overleefde.
Nadat ik vertrokken was naar andere plaatsen om te strijden tegen de duisternis, hebben anderen, en uiteindelijk weer Dagobert zelf, het management van het Dagotel weer op zich genomen.
En nu, op de vooravond van de totale vernietiging van het eiland, is de cirkel compleet. Marlo veranderde weer in Marloniex, en stak het hotel in brand. Bedroefd vertrok hij als Marlo richting de kust.
En ik? Ik schepte een klein beetje as van het oude Dagotel op, en nam het mee naar deze plaats. Ik blies het uit over de vlakte, en uit die as ontstond het hotel waar wij nu in zitten. Maar het is niet het oude hotel, of het hotel daarvoor. Het is beter te beschrijven als 'alle hotels' die ooit zijn geweest, en zullen zijn. Dit is het Dagotel.
* Khadgar zakt weer onderuit in z'n stoel.
quote:* kLowJow luistert aandachtig naar het verhaal van Khadgar...
Op zaterdag 17 januari 2004 22:14 schreef Khadgar het volgende:
....
* Khadgar zakt weer onderuit in z'n stoel.
Al luisterend komen er visioenen bij hem op van vuur, verwoesting, epische strijd en onnoemelijk leed. Maar ook van vreugde, liefde, verbondenheid en eeuwige trouw. Hij is erg onder de indruk...
Het vuur in de haard laait hoog op terwijl Khadgar verhaalt over Marloniex en de vernietiging van het Dagotel. De geur van brandend hout verspreid zich door de bibliotheek en er weerklinkt een kwaadaardige schaterlach, alsof Mombi zelf, door de duisternis van lang geleden op het nieuwe Dagotel neerkijkt, wetend welk een tragedie zich op het eiland afspeelt en hoe zwaar het voor de eilandbewoners zal zijn elders weer helemaal opnieuw te beginnen.
* kLowJow blijft stil voor zich uit kijken...
Het vuur in de haard dooft langzaam uit, en al dat rest zijn de smeulende overblijfselen van houtblokken.
Khadgar's verhaal is zo fascinerend dat het pas na enkele minuten tot kLowJow doordringt dat het stil is. ....alle hotels die ooit zijn geweest, en zullen zijn.... Mijmerend neemt hij nog een slokje van zijn Chabasse cognac....
stil schenkt hij voor zichzelf een drankje in...
quote:* Khadgar geeft Marlo een knuffel en neemt hem mee het observatorium in.
Op zondag 18 januari 2004 21:55 schreef Marlo het volgende:
* Marlo zit lekker met een ijs op het dak totdat het gaat regenen. Hij pakt zn stoeltje en gaat lekker binnen zitten verder eten.
Ha, de lucht van oude kennis, vermengt met het licht van de sterren!
* Khadgar draait de telescoop in positie. Maar dit keer niet naar de sterren, maar naar de horizon, waar een klein eiland ligt, met bovenop een grote ark.
Zucht... Er word nog hard gewerkt aan de ark... en kijk Marlo!
* Khadgar wijst op de grote golf, die onderhand monstreuze afmetingen heeft aangenomen
Schiet op eilanders!
* Khadgar teleporteert naar het eiland.
[Dit bericht is gewijzigd door Khadgar op 19-01-2004 00:08]
Het eiland zal altijd blijven stralen. Hier en in ons hart.
[Dit bericht is gewijzigd door Khadgar op 19-01-2004 00:05]
* Khadgar schenkt een dubbele Ranja met ijs in.
Gaat er iemand mee op avontuur?
Khadgar zit aan de bar, drinkt een dubbele ranja met ijs, en fantaseert hardop over avonturen.
Jaaaaaaaa wij gaan mee, hè Marlo?!
* Marlo loopt het strand op en ziet een heeeeele grote zee
Waar heen eigenlijk
quote:Hmmmm
Op dinsdag 20 januari 2004 19:51 schreef Marlo het volgende:
Jaaaaaaaaaaaaaah!* Marlo loopt het strand op en ziet een heeeeele grote zee
Waar heen eigenlijk
* Khadgar kijkt peinsend voor zich uit...
Ik heb gehoord dat er een deur onder de trap in de hal zit. Zullen we die eens openmaken?
quote:* Khadgar tovert een stalen muur om NoXxa heen. De kogels kunnen er niet door.
Op dinsdag 20 januari 2004 19:53 schreef NoXxa het volgende:
* NoXxa Loopt het hotel binnen met een uzi en schiet het hele zooitje overhoop*terrorist modus*
Dat zal je leren!
kLowJow herinnert zich ineens dat hij vanmiddag, toen hij verveeld in de bibliotheek rond liep een mapje zag liggen met de bouwtekeningen van het Dagotel. Snel rent hij naar de bibliotheek en komt terug met de bouwtekeningen.
Misschien hebben we hier iets aan zegt kLowJow, en spreidt de tekeningen over de grond uit.
[Dit bericht is gewijzigd door kLowJow op 20-01-2004 20:29]
Is hier nog wel plaats het is hier zo druk met arme vluchtelingen. Doet u mij maar een eenpersoons kamer met uitzicht op zee.
[Dit bericht is gewijzigd door Pong op 20-01-2004 23:23]
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 21:19 schreef Djaser het volgende:
* Djaser komt binnen.Is hier nog wel plaats het is hier zo druk met arme vluchtelingen. Doet u mij maar een eenpersoons kamer met uitzicht op zee.
quote:* Khadgar overhandigt sleutels 005 en 006 aan de heren. Mocht U iets nodig hebben, U kunt altijd bellen.
Op dinsdag 20 januari 2004 23:20 schreef Pong het volgende:
Heeft U nog plek voor een vluchteling?
quote:Ziet er goed uit kLowJow!... Hmmm... eens even kijken Khadgar wijst op een plek waar vroeger de trappen naar het balkon liepen. Daar zou het dan ongeveer moeten zijn, voor die linker pilaar!. Khadgar loopt er op af. De vloer is prachtig getegeld, maar klinkt opeens een beetje hol...
Op dinsdag 20 januari 2004 20:28 schreef kLowJow het volgende:
Met een spottend lachje kijkt kLowJow naar de stalen muur.. leuk gedaan Khadgar...kLowJow herinnert zich ineens dat hij vanmiddag, toen hij verveeld in de bibliotheek rond liep een mapje zag liggen met de bouwtekeningen van het Dagotel. Snel rent hij naar de bibliotheek en komt terug met de bouwtekeningen.
Misschien hebben we hier iets aan zegt kLowJow, en spreidt de tekeningen over de grond uit.
Ik heb heb weleens gehoord dat er een geheime verbinding zou zijn tussen het Dagotel en kasteel Miropos. Dit kasteel is al jaren verlaten en niemand durft er te komen. Er wordt beweerd dat het er spookt.
Zou hier, onder de vloer, de ingang van die verbinding kunnen liggen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |