abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16297986
quote:
RIJSWIJK - Van de 1.008.000 Nederlanders die rond de jaarwisseling stopten met roken, zijn er ruim 340.000 alweer aan het dampen. Dat meldde donderdag Stivoro, de Stichting Volksgezondheid en Roken.

De organisatie voerde in het najaar van 2003 een intensieve stopcampagne met de naam 'Nederland start met stoppen'. Vanaf 1 januari voert ze de vervolgcampagne 'Nederland gaat door met stoppen'.

Directeur T. Prins van Stivoro is niet geschrokken van het grote aantal terugvallers. Volgens haar steken veel stoppers op de eerste dag van hun stoppoging alweer een sigaretje op. "De eerste tien dagen is er sprake van een vrije val."

Is dit waar of liegt ze weer als de vorige keer
Ik denk dat ze weer liegt die Leugenaar Prins
Wat denken jullie
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_16298053
Waarschijnlijk is het alweer gebaseerd op een NIPO-Peiling, is wel grappig als het niet zo is, dan zijn er 10.000 mensen daadwerkelijk gestopt, en zijn er 340.000 begonnen.
  donderdag 15 januari 2004 @ 22:12:27 #3
31362 CreativeMind
Wanneer wordt het zomer?
pi_16298083
De geloofwaardigheid van dat mens is wel een beetje verspeeld he
pi_16298186
Had ze maar niet moeten liegen.

[Dit bericht is gewijzigd door BloodRayne op 15-01-2004 22:18]

pi_16298233
quote:
Had ze maar niet moeten liegen.:N
Maar is dit waar dat 340000 mensen opnieuw roken
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_16298310
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 22:17 schreef Meki het volgende:

[..]

Maar is dit waar dat 340000 mensen opnieuw roken

En dat is dus de vraag!!!
pi_16298332
bron?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_16298339
Ik denk dat ze liegt.. luister maar eens naar dit radiogragment
pi_16298427
Het is nog steeds niet bewezen door onafhankelijk bronnen dat ze liegt. Dus het is een beetj voorbarig om haar nu voortaan maar voor leugenaar uit te maken.
  donderdag 15 januari 2004 @ 22:23:41 #10
72395 Stan_the_Man
Juist ja.............je ken ut
pi_16298446
volgens mij zijn er nog nooit zoveel mensen gestopt.

Er is een heel groot verschil tussen zeggen dat je wil stoppen en daadwerkelijk stoppen.

Als er echt zoveel mensen gestopt zouden zijn, had je de regering wel horen klagen dat er weer een tegenvaller aan inkomsten aan zat te komen

Je bent wie je bent en als je wil weten wie ik ben........Ik ben dus mezelf
pi_16298450
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 22:23 schreef calvobbes het volgende:
Het is nog steeds niet bewezen door onafhankelijk bronnen dat ze liegt.
lekkere redenatie

ik beweer dat hitler nog leeft en bij mij op de kamer zit.. bewijs maar eens dat ik lieg

pi_16298494
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 22:23 schreef Schepseltje het volgende:

ik beweer dat hitler nog leeft en bij mij op de kamer zit.. bewijs maar eens dat ik lieg

Je vergeet dat in de Nederlandse wet het principe: "Onschuldig totdat het tegendeel bewezen is". Zeggen dat iemand liegt is een stevige beschuldiging, dus dat moet dan eerst maar eens bewezen worden.
pi_16298552
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 22:25 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Je vergeet dat in de Nederlandse wet het principe: "Onschuldig totdat het tegendeel bewezen is". Zeggen dat iemand liegt is een stevige beschuldiging, dus dat moet dan eerst maar eens bewezen worden.

In eerste instantie is zij degene die een bewering doet, en derhalve moet zij het ook onderbouwen. Als zij het niet kan onderbouwen zit ze fout, ook al zouden de cijfers kloppen.
pi_16298701
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 22:26 schreef Schepseltje het volgende:

In eerste instantie is zij degene die een bewering doet, en derhalve moet zij het ook onderbouwen. Als zij het niet kan onderbouwen

Volgens mij heeft ze daar de kans niet eens toe gehad en is ze al voordat ze een weerwoord kon geven op het slachtblok gelegd.
pi_16298811
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 22:30 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Volgens mij heeft ze daar de kans niet eens toe gehad en is ze al voordat ze een weerwoord kon geven op het slachtblok gelegd.

Ze heeft op haar eigen site alle tijd om de cijfers te onderbouwen. Eerst werd gesuggereerd dat al die mensen zich via de website hadden aangemeld, en vervolgens werd beweerd dat het uit een of andere enquete kwam waarbij mensen aangaven dat ze de intentie hadden om ooit met roken te stoppen.
Ten eerste is een enquete nooit volledig betrouwbaar en precies en ten tweede is het niet zo wanneer iemand zegt ooit wel eens van plan te zijn te stoppen dat hij ook daadwerkelijk op 1 januari stopt.

Vergeet niet dat ze 48 miljoen aan gemeenschapsgeld krijgt voor deze praktijken, dan verwacht je wel een beetje goed onderbouwde cijfers.

pi_16299360
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 22:33 schreef Schepseltje het volgende:

Ten eerste is een enquete nooit volledig betrouwbaar en precies en ten tweede is het niet zo wanneer iemand zegt ooit wel eens van plan te zijn te stoppen dat hij ook daadwerkelijk op 1 januari stopt.

Dus als ze heeft gezegd: "1 miljoen mensen hebben te kennen gegeven te willen gaan stoppen". Dan heeft ze toch niet gelogen?
quote:
Vergeet niet dat ze 48 miljoen aan gemeenschapsgeld krijgt voor deze praktijken, dan verwacht je wel een beetje goed onderbouwde cijfers.
Mja en daar zal ze ook vast wel haar verantwoording af moeten leggen van diegene die haar die subsidie geven. Dus ze kan niet zomaar vanalles gaan roepen.
En als ze echt wat is gaan roepen, waarom nemen kranten, TV programma's e.d. dat niet over? Tot nu heeft alleen een weblog gezegd dat die cijfers niet kloppen. En als die cijfers echt zo fout zijn, dan zou er echt wel veel meer aandacht aan besteed zijn. Denk je ook niet?
pi_16299873
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 22:50 schreef calvobbes het volgende:

Dus als ze heeft gezegd: "1 miljoen mensen hebben te kennen gegeven te willen gaan stoppen". Dan heeft ze toch niet gelogen?

Ze heeft gezegd dat die mensen ook daadwerkelijk op 1 januari zouden gaan stoppen
quote:
Mja en daar zal ze ook vast wel haar verantwoording af moeten leggen van diegene die haar die subsidie geven. Dus ze kan niet zomaar vanalles gaan roepen.
En als ze echt wat is gaan roepen, waarom nemen kranten, TV programma's e.d. dat niet over? Tot nu heeft alleen een weblog gezegd dat die cijfers niet kloppen. En als die cijfers echt zo fout zijn, dan zou er echt wel veel meer aandacht aan besteed zijn. Denk je ook niet?
er heeft al behoorlijk wat in de krant gestaan hierover

en dat ze niet wordt aangepakt door de overheid komt omdat dat degene zijn die deze campagne hebben gesponserd

pi_16300164
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:03 schreef Schepseltje het volgende:

Ze heeft gezegd dat die mensen ook daadwerkelijk op 1 januari zouden gaan stoppen

Volgens mij niet hoor. Dat soort acties voeren ze al veel langer, en ze weten heus wel dat niet iedereen gaat stoppen die dat ook zegt te doen.
quote:
en dat ze niet wordt aangepakt door de overheid komt omdat dat degene zijn die deze campagne hebben gesponserd
Maar waarom word ze niet aangepakt door de andere media dan?
Dit is dan toch een geweldig verhaal om zo'n stichting onderuit te halen.
pi_16300408
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 23:11 schreef calvobbes het volgende:

Volgens mij niet hoor. Dat soort acties voeren ze al veel langer, en ze weten heus wel dat niet iedereen gaat stoppen die dat ook zegt te doen.

Ze beweerde dat die mensen hadden gezegd dat ze op 1 januari zouden gaan stoppen, en dat heeft ze tot nu toe niet kunnen onderbouwen
quote:
Maar waarom word ze niet aangepakt door de andere media dan?
Dit is dan toch een geweldig verhaal om zo'n stichting onderuit te halen.
http://archief.nrc.nl:/?modus=m&hit=2&set=1

en in metro zag ik ook het nodige staan

pi_16304513
Mevrouw heeft zelf die bewering teruggetrokken n.a.v. de www.Geenstijl.nl rel. More proof needed? Op een andere stoppen-met-roken site stelt ze overigens dat 2 miljoen mensen willen stoppen. Een site met banners van Nicorette, een nicotine-kauwgum.

Vandaag op het journaal een item over stoppen met roken. En jawel hoor.. meer dan een miljoen mensen zijn gestopt, maar slechts 10 procent houdt dat vol zonder hulpmiddel, aldus een arts die eruitzag alsof ie hondevoer aanprees. Het screenshot erop: Nicorette.

Sluikreclame. Stivoro is een overgesubsidieerde lobbyclub die hand en span diensten verleent voor de pharmaceutische industrie. Beetje Amazing Discoveries.

It's easy... Nederland - Duitsland: 3-1
pi_16304782
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
pi_16305590
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 02:21 schreef Keromane69 het volgende:
Mevrouw heeft zelf die bewering teruggetrokken n.a.v. de www.Geenstijl.nl rel.
En toch durft ze nu die bewering weer te doen blijkbaar:
quote:
340.000 stoppers roken weer

RIJSWIJK (ANP) - Van de 1.008.000 Nederlanders die rond de jaarwisseling stopten met roken, zijn er 340.000 alweer aan het dampen. Dat meldde donderdag Stivoro, de Stichting Volksgezondheid en Roken.

De organisatie voerde in het najaar van 2003 een intensieve stopcampagne met de naam 'Nederland start met stoppen'. Vanaf 1 januari voert ze de vervolgcampagne 'Nederland gaat door met stoppen'.

Directeur T. Prins van Stivoro is niet geschrokken van het grote aantal terugvallers. Volgens haar steken veel stoppers op de eerste dag van hun stoppoging alweer een sigaretje op. ,,De eerste tien dagen is er sprake van een vrije val.'' Ook in de weken daarna zijn er nog veel afhakers.

Prins verwacht dat uiteindelijk meer dan 15 procent van de deelnemers doorbijten en volharden in hun poging. ,,Als iemand langer dan een jaar niet rookt, dan is zijn stoppoging pas geslaagd'', aldus de woordvoerster van Stivoro.

vrijdag 16 januari 2004 @ 08:44:53 #23
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_16306154
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 02:21 schreef Keromane69 het volgende:
Mevrouw heeft zelf die bewering teruggetrokken n.a.v. de www.Geenstijl.nl rel. More proof needed? Op een andere stoppen-met-roken site stelt ze overigens dat 2 miljoen mensen willen stoppen. Een site met banners van Nicorette, een nicotine-kauwgum.

Vandaag op het journaal een item over stoppen met roken. En jawel hoor.. meer dan een miljoen mensen zijn gestopt, maar slechts 10 procent houdt dat vol zonder hulpmiddel, aldus een arts die eruitzag alsof ie hondevoer aanprees. Het screenshot erop: Nicorette.

Sluikreclame. Stivoro is een overgesubsidieerde lobbyclub die hand en span diensten verleent voor de pharmaceutische industrie. Beetje Amazing Discoveries.

beetje tijd om die hele stivoro op te heffen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')