abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16291753
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 18:44 schreef Tha.Gnome het volgende:

[..]

Jongens, hou dan je grote mond gewoon dicht of voer iets uit, BalkELENDE. Dit zeggen ze nu al jaren, maar veranderd er iets? NEE! Oh ja, je mag niet meer roken op station, goh, fantastisch.

Wat een hypocriete bende toch allemaal.
Ik begin echt strond ziek te worden van dit land, bah.

Bovendien moet het roer niet om in de politiek, maar in de maatschappij zelf.
pi_16291754
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 18:47 schreef Tumaril het volgende:

[..]

En jij vindt moord wel goede oplossing, ze moeten jou samen met hem in één cel gooien

sarcasme enzo...
Niets.
pi_16291773
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 18:44 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Want?
Mag je het niet oneens zijn met de grote massa?
[..]

Nee zulk extreem gedrag kun je niet aan zien komen.
Wat ze misschien wel aan kunnen hebben zien komen is dat die Murat zo veel ruzie had met die van Wieren.
Ik ga er nog steeds vanuit dat zo iemand niet binnen een paar seconden beslist om die man dood te schieten, daar moet vooraf al veel langer iets gekookt hebben in die kop van die jongen.
[..]

Hmm... Mooie moeder ben jij als jij dat niet aan hebt zien komen en had kunnen voorkomen

Dank je wel, mooie moeder was ik dan INDERDAAD geweest als het zo ver zou komen dat mijn zoon zo'n houding aanneemt naar zijn leraren toe op school en mooie moeder was ik geweest als ik kritiek dan naast me neer had gelegd en had beweerd dat vooral de school en de leraar schuld had en niet mijn zoon "want die doet zoiets niet normaal gesproken", en dan daarmee de moord als een logisch gevolg zou zien van het tekort schieten van de SCHOOL ipv enige verantwoordelijkheid zelf te nemen.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  donderdag 15 januari 2004 @ 18:50:41 #54
15660 chocolatemoeze
Is that a gun in your pocket?
pi_16291775
betweters
Humans should not attempt to fire this gun without the gun being secured. Failure to do so will result in serious injury or death. - Charlie don't surf!
pi_16291790
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 18:41 schreef TheSeeker_NL het volgende:
Hey luister nou eens goed, Murat heet alles geprobeert om dit op te lossen! als die leraar dan niet wil luisteren wordt hij tot het uiterste gedwongen!

steun Murat

Wij willen Murat!

Kleine kans dat jij student bent... Studenten doen namelijk HBO of hoger.
pi_16291817
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 18:45 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Daar is alleen het gesprek genoemd dat gister plaats zou vinden.

http://www.parool.nl/artikelen/NIE/1074060071784.html
pi_16291848
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 18:44 schreef LordOfThePings het volgende:

[..]

Ik zou zeggen, iets minder in hokjes denken. School = school en verder niks? <knip rest van het verhaal>

Dat zeg ik niet. Maar de rol van een school houd ergens op. De school is geen opleiding, sportvereniging, muziekvereniging, bioscoop, buurthuis, therapeut en opvoedkamp. De genoemde rollen spelen uiteraard ook op een gemiddelde school, maar in een beperkte zin. Zo ook de 'therapeutische' rol. De school heeft de plicht leerlingen met problemen te helpen en zo nodig door te verwijzen naar professionele hulpverlening. Daar houd de rol wat mij betreft op.
pi_16291876
quote:
Hey luister nou eens goed, Murat heet alles geprobeert om dit op te lossen! als die leraar dan niet wil luisteren wordt hij tot het uiterste gedwongen!

steun Murat

Wij willen Murat!

dus dan moet je de leraar maar een kogel door zijn kop jagen??
ik vindt het triest als ik dit soort dingen lees.... waar het heen gaat met de jeugd van tegenwoordig!

ik ben zelf pas 24, maar ik heb wel bepaalde normen en waarden mee gekregen. als je problemen met iemand hebt, dan praat je ze uit, of je geeft de persoon hoogstens een x een goede klap of trap, maar met wapens......
mensen met wapens vindt ik echt triest.... te zwak om voorzichzelf op te komen, dus lossen ze het op met wapens!

Nee hoor ben geen kloon. Gebruikte mijn vorige nickname gewoon niet meer!
  donderdag 15 januari 2004 @ 18:56:08 #59
15660 chocolatemoeze
pi_16291893
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 18:53 schreef nikk het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet. Maar de rol van een school houd ergens op. De school is geen opleiding, sportvereniging, muziekvereniging, bioscoop, buurthuis, therapeut en opvoedkamp. De genoemde rollen spelen uiteraard ook op een gemiddelde school, maar in een beperkte zin. Zo ook de 'therapeutische' rol. De school heeft de plicht leerlingen met problemen te helpen en zo nodig door te verwijzen naar professionele hulpverlening. Daar houd de rol wat mij betreft op.

Maar school van de afgelopen jaren is meer een waardeloos inefficiente produktiemachine geworden....
Humans should not attempt to fire this gun without the gun being secured. Failure to do so will result in serious injury or death. - Charlie don't surf!
pi_16291922
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 18:50 schreef milagro het volgende:

Dank je wel, mooie moeder was ik dan INDERDAAD geweest als het zo ver zou komen dat mijn zoon zo'n houding aanneemt naar zijn leraren toe op school en mooie moeder was ik geweest als ik kritiek dan naast me neer had gelegd

Is dat wel zo? Ik heb nergens gehoord dat die moeder of voogd al vaker was aangesproken.
Als dat zo was, waarom zouden ze dan nu nog gaan overleggen over een eventuele schorsing? Lijkt me dat ze meteen weer een schorsing geven als al vaker iets is geweest. Maar dat is mijn mening.
quote:
en dan daarmee de moord als een logisch gevolg zou zien van het tekort schieten van de SCHOOL ipv enige verantwoordelijkheid zelf te nemen.
Milagro, dat was geen gewone school waar alleen maar lieverdjes zaten. Daar zaten de probleemgevallen. Daar liepen speciaal geschoolde mensen rond die om kunnen gaan met probleemgevallen. Ze kregen les in kleine groepjes.
Als die mensen het niet aan hebben kunnen zien komen, hoe kan die voogd of moeder (die niet getraind zijn om met probleemgevallen om te gaan of die te zien) dan iets gezien hebben? Zeker als die zich thuis anders gedraagt dan op school?
pi_16291974
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 18:45 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Nu ben ik zelf een keertje of 5 verhuist tijdens de pubertijd van mijn zoon waardoor hij op diverse scholen heeft gezeten en ..nergens gaat het zoals jij omschrijft.
Overal was het de goede gewoonte om EERST gesprekken aan te gaan met de leerling..dan de leerling intern of extern hulp aan te bieden en de laatste stap was pas * de ouders/verzorgers*

Ook met de kids die ik tot nu toe in hui heb gehad ging dit zo..
Op een bepaalde leeftijd worden kinderen in staat geacht om zelf hun problemen op te lossen en er over te praten, lukt dit niet dan worden de ouders ingeschakeld.

Kan mij zo voorstellen (ook gezien het nova verhaal dat de overleden leraar zijn excuses maakte in de 3e brief) dat dat toch ook bij Murat het geval moet zijn geweest..

Het jong is tenslotte 17..

Dat is toch ook gebeurdop deze school??

Ze spraken eerst Murat er op aan en toen dat niet hielp zijn er brieven naar het huis adres gegaan, die vervolgens niet aankwamen omdat de moeder niet het juiste adres opgegeven had.
Woensdag zou er een gesprek plaatshebben om over een eventuele langdurige schorsing te spreken, waarbij neem ik aan, ook hulpverlening (externe) ter sprake zou zijn gekomen.
Als een kind zo aggressief is, zoals hij blijkbaar was jegens leraren, dan is het ms beter het kind even tot rust te laten komen.
Hulp was dus onderweg, alleen Murat had een andere oplossing.

Maar externe hulp wordt NOOIT zonder de toestemming van ouders gezocht.

En de scholen waar mijn kinderen zitten hebben ouderavonden, mentor-uren voor de ouders, je kan ze ten ALLE tijden aanspreken mocht jij als ouder het idee hebben dat het niet lekker gaat, thuis of op school.

Tweemaal per jaar krijgen mijn kinderen een brief mee naar huis waarop ik een eventuele adres/telefoon wijziging kan doorgeven en zou dat niet het geval zijn dan meld ik ZELF dat we verhuisd zijn.

Scholen signaleren en bieden tot op zekere hoogte interne hulp, maar daar had hun verantwoordelijkheid op, dan word je doorverwezen naar externe hulp en je kan ouders en/of kind niet dwingen dat te zoeken.

pi_16291975
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 18:57 schreef calvobbes het volgende:
Als die mensen het niet aan hebben kunnen zien komen, hoe kan die voogd of moeder (die niet getraind zijn om met probleemgevallen om te gaan of die te zien) dan iets gezien hebben? Zeker als die zich thuis anders gedraagt dan op school?
Hoe kan die voogd dan de schuld bij de school leggen?
pi_16292037
Heel in het kort:

Murat had blijkbaar problemen met Van Wieren. Van Wieren zat Murat blijkbaar op zijn nek. Murat schiet Van Wieren door zijn hoofd.

Murat moet na zijn school de maatschappij in. De maatschappij zit Murat de hele tijd op zijn nek. Murat schiet de maatschappij door zijn hoofd?

Murat moet na zijn school belasting betalen. De belastingdienst zit Murat de hele tijd op zijn nek. Murat loopt met een AK47 het belastingkantoor in en schiet alle medewerkers overhoop?

Murat moet na zijn school een baan. Murat's baas zit de hele dag op Murat's nek. Murat schiet zijn baas door zijn hoofd?

Murat gaat trouwen. Murat's vrouw zit de hele dag op Murat's nek. Murat schiet zijn vrouw door haar hoofd?

Jezus!/bismillah!, waar praten we hier nou eigenlijk over? Op die school zitten honderden leerlingen. Maar alleen Murat heeft zulke grote problemen. Ligt het dan aan de school?

Als de hele wereld gek lijkt, zou je dan niet eens bij jezelf stil staan en tot de conclusie komen dat JIJ misschien wel het probleem bent? Reality-check time, hallo, wakker worden! Zie je andere leerlingen een leraren door hun hoofd schieten?

Murat is gewoon niet goed bij zijn hoofd en Van Wieren is daar het slachtoffer van geworden. Murat heeft een groot gebrek aan zelfcontrole en kan zijn aggressie niet in de hand houden.

Moordenaars zien er maar heel, heel zelden anders uit dan andere mensen. Stop eens met het denken in stereotypen! Als moordenaars aan hun gezicht en gedrag te herkennen waren, dan werden ze wel van straat geplukt *voordat* ze iemand kwaad hadden gedaan. Je kunt een moord dus bijna niet voorkomen, je kunt alleen maar voorkomen dat een moordenaar het nog een keer doet.

Moordenaars zijn gewoon mensen zoals iedereen, met vrienden en een sociaal leven. Ze hebben alleen net even niet genoeg zelfcontrole om normaal te denken, om op een normale manier met teleurstellingen en problemen om te gaan.

Damn, en ik schreef nog dat ik het kort zou houden.....

[Dit bericht is gewijzigd door RetepV op 15-01-2004 19:04]

pi_16292103
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 18:44 schreef MMXMMX het volgende:
De beloofde quote van de Turkse meneer ( Criminoloog Y. Yesilogoz ) die denkt te weten wat de dader tot zijn daad heeft bewogen .

Uit de Netwerk uitzending :
Het linkje wat ik gaf was niet het goede linkje
Het was niet Nova maar het was Netwerk .
http://www.netwerk.tv/index.jsp?p=items&r=netwerk&a=77792
-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik wil de Turkse cultuur niet vergelijken met crimineel gedrag .
Maar die cultuur houdt crimineel gedrag in .
Het hoort erbij als men goede argumenten heeft.

Als men het goed kan beargumenteren om in bepaalde omstandigheden geweld te gebruiken dan hoort dat bij de turkse-koerdische culturele achtergrond .

Vergeet niet dat de Turkse cultuur een mannenmaatschapij is .
Als je goed kunt beargumenteren dat er geen andere weg is ging het over een scheldpartij of over een erezaak .

Je moet ergens je mannelijkheid, je macho-gedrag tonen .
Dat je echt een man bent, En dan is opeens geweld onvermijdelijk voor de dader .
En dan is er ook begrip en waardering van zijn omgeving .

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pfff dit topic gaat zo snel

Dat deze man gelijk kan hebben blijkt wel uit de waardering die 30 schoolieren vandaag toonde voor de school .

Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
  donderdag 15 januari 2004 @ 19:04:40 #65
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_16292115
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 18:44 schreef LordOfThePings het volgende:
Je bent bijna allergisch om verantwoordelijkheid te nemen bij gevallen waar geen uitzicht op verbetering is, want daar doel ik op, op die specifeke gevallen.
Nee, ik ben er allergisch voor om die verantwoordelijkheid maar op de school af te schuiven, want dát is wat je doet met je psychologen inhuren.

Mensen moeten hun eigen verantwoordelijkheid weer eens leren nemen.

Maar nee hoor, de school lost het wel op, de staat staat klaar voor je enz. enz.

donderdag 15 januari 2004 @ 19:04:55 #66
15660 chocolatemoeze
pi_16292121
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 19:02 schreef RetepV het volgende:
Moordenaars zijn gewoon mensen zoals iedereen, met vrienden en een sociaal leven. Ze hebben alleen net even niet genoeg zelfcontrole om normaal te denken, om op een normale manier met teleurstellingen en problemen om te gaan.
Iedereen is een moordenaar en alles heeft zijn prijs. Maar dat is een andere discussie, vindt je niet?
  donderdag 15 januari 2004 @ 19:05:19 #67
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_16292129
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 18:47 schreef Tumaril het volgende:

[..]

En jij vindt moord wel goede oplossing, ze moeten jou samen met hem in één cel gooien

als ze Murat niet zo hadden gepushed was dit allemaal niet nodig geweest! Jij weet donders goed dat die leraar te ver is gegaan bij Murat.
pi_16292140
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 18:59 schreef fokje het volgende:

Hoe kan die voogd dan de schuld bij de school leggen?

Hij legt geen schuld bij de school. Hij zegt dat de school die problemen van Murat had kunnen zien.
  donderdag 15 januari 2004 @ 19:06:03 #69
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_16292147
quote:
Helemaal correct!
  donderdag 15 januari 2004 @ 19:06:08 #70
15660 chocolatemoeze
pi_16292150
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 19:04 schreef Lithion het volgende:
Mensen moeten hun eigen verantwoordelijkheid weer eens leren nemen.
Jah, dat is mooi lullen, maar ondertussen gebeurd dat niet. En dan??? Nog harder je utopie van de daken schreeuwen?
pi_16292162
quote:

Maar de rol van een school houd ergens op.

Ja van de meeste scholen wel. Maar deze ging toch nog niet iets verder
  donderdag 15 januari 2004 @ 19:06:43 #72
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_16292163
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 18:51 schreef Pred het volgende:

[..]

Kleine kans dat jij student bent... Studenten doen namelijk HBO of hoger.

Ik studeer toevallig aan de Universiteit, en Murat is ook een intelligente leerling, als je mensen in bizarre situaties zet, kan je bizarre reacties verwachten!
  donderdag 15 januari 2004 @ 19:07:04 #73
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_16292176
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 18:45 schreef calvobbes het volgende:
Ow okee. Ik heb in eerdere nieuweberichten gelezen dat die briefwisseling helemaal nooit heeft plaatsgevonden
In het begin niet nee, omdat zij het verkeerde adres hadden, maar op den duur is die wel op gang gekomen.
pi_16292182
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 19:04 schreef MMXMMX het volgende:
------------------------------------------------------------
Vergeet niet dat de Turkse cultuur een mannenmaatschapij is .
Als je goed kunt beargumenteren dat er geen andere weg is ging het over een scheldpartij of over een erezaak .
------------------------------------------------------------
Goed, ik beloof dit niet te vergeten als de Turken niet meer vergeten dat ze in Nederland wonen en ze hier geacht worden zich aan de Nederlandse cultuur te houden.
pi_16292197
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 18:57 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Is dat wel zo? Ik heb nergens gehoord dat die moeder of voogd al vaker was aangesproken.
Als dat zo was, waarom zouden ze dan nu nog gaan overleggen over een eventuele schorsing? Lijkt me dat ze meteen weer een schorsing geven als al vaker iets is geweest. Maar dat is mijn mening.
[..]

Milagro, dat was geen gewone school waar alleen maar lieverdjes zaten. Daar zaten de probleemgevallen. Daar liepen speciaal geschoolde mensen rond die om kunnen gaan met probleemgevallen. Ze kregen les in kleine groepjes.

Ik weet welke school het is, Calvobbes en er zaten OOK lastige kinderen op, het is geen SPECIALE school, een VMBO, waarbij een deel ingeruimd is voor lastige kinderen, het is een samenvoeging van meerdere scholen, waaronder een mode opleiding bijv.

Dit was ms wel iets van de laatste weken en de school ging dus een gesprek aan woensdag om de moeder op de hoogte te stellen vd ernst vd situatie, eerdere gestuurde brieven kwamen niet aan omdat het adres niet klopte, en dat is toch echt aan de ouders om de school op de hoogte te houden van je adres, je wilt toch bereikbaar zijn voor de school, lijkt me

Als een scholier een leraar fysiek bedreigd of herhaaldelijk verbaal volgt een schorsing, in die zin, dan word je naar huis gestuurd en wordt er kontakt opgenomen met de ouders, die komen dan naar school en dan volgt er een gesprek en dan volgt er eventueel een langdurige schorsing en/of wordt er een andere oplossing gezocht of is zelfs al gevonden (leerling betuigt spijt, belooft beterschap, ouders houden een en ander in de gaten etc).

Zo ging dat op mijn school, zo gaat dat op de school van mijn oudste zoon.

Een korte schorsing (1 of 2 dagen van school verwijderd worden) volgt niet alleen bij langdurig intolerabel gedrag, maar ook bij eenmalig extreem intolerabel gedrag, dan spreek ik van fysiek geweld of diefstal of iets in die trant.
De langdurige schorsing is iets wat pas plaats vindt na gesprekken met ouders, en waar de ouders dan volharden in "mijn kind heeft niets fout gedaan".

[Dit bericht is gewijzigd door milagro op 15-01-2004 19:11]

pi_16292219
Je kunt er kort of lang over lullen. De 2de en 3de generatie Turken / Marokkanen verzieken ons land in hoge mate. Je wil niet dus weten wat de 4e en 5e generatie uit gaat vreten........daarom is het zaak dit tuig te verwijderen.
pi_16292229
sjonge jonge, ook al heb je nog zo'n hekel aan iemand en is er ik weet niet veel wat gebeurd, dan vermoord je iemand nog niet!!!!!!!!!!!!!

En een andere cultuur zal me echt een worst zijn!

Iemand vermoorden dan doe je gewoon niet!

† In Memoriam † donderdag 15 januari 2004 @ 19:09:46 #78
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_16292238
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 19:02 schreef RetepV het volgende:
Heel in het kort:

Maar alleen Murat heeft zulke grote problemen. Ligt het dan aan de school?

Murat is gewoon niet goed bij zijn hoofd en Van Wieren is daar het slachtoffer van geworden. Murat heeft een groot gebrek aan zelfcontrole en kan zijn aggressie niet in de hand houden.

Nogmaals, Murat was volgens een aantal mensen mogelijk onder invloed van drugs-drank
quote:
Ze hebben alleen net even niet genoeg zelfcontrole om normaal te denken, om op een normale manier met teleurstellingen en problemen om te gaan.
  † In Memoriam † donderdag 15 januari 2004 @ 19:10:37 #79
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_16292264
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 19:09 schreef Demoon het volgende:
daarom is het zaak dit tuig te verwijderen.
waarnaartoe?
Oplossing graag..
  donderdag 15 januari 2004 @ 19:10:59 #80
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_16292270
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 19:06 schreef chocolatemoeze het volgende:
Jah, dat is mooi lullen, maar ondertussen gebeurd dat niet. En dan???
En dan het probleem in ieder geval NIET verergeren door de scholen nóg meer verantwoordelijkheden te geven ten aanzien van het in de hand houden van de leerlingen.

Zoeken naar andere oplossingen.

Schaalverkleining bijvoorbeeld. Dat er zoveel leerlingen met psychische problemen bij elkaar zitten in een leeromgeving die nauwelijks stimulerend is te noemen, dat lijt me de problemen alleen maar in de hand te werken. Ik heb me er écht over verbaasd dat er 200 (1 op de 4!) leerlingen met psychische problemen rondlopen. En dat in een dergelijk klimaat!

donderdag 15 januari 2004 @ 19:11:13 #81
76456 SKMbeat
Are You Experienced ?
pi_16292280
quote:
Je kunt er kort of lang over lullen. De 2de en 3de generatie Turken / Marokkanen verzieken ons land in hoge mate. Je wil niet dus weten wat de 4e en 5e generatie uit gaat vreten........daarom is het zaak dit tuig te verwijderen.
Oh leg eens uit,hoe wil je gaan verwijderen?
Let me be who I am ! Let me Kick Out The Jams ! Kick Out The Jams ! I done kick them out.
pi_16292284
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 19:05 schreef TheSeeker_NL het volgende:
als ze Murat niet zo hadden gepushed was dit allemaal niet nodig geweest! Jij weet donders goed dat die leraar te ver is gegaan bij Murat.
Bekijk het nou eens vanuit de school... Wat had JIJ gedaan als jij die school was geweest?

Het FEIT is dat Murat bereid was VERDER te gaan dan die leraar ooit zou durven. Maakt dat Murat dan niet erger dan die leraar? Maakt dat dan niet dat die leraar blijkbaar gelijk had? Maakt dat dan niet dat Murat zich gewoon heeft LATEN KENNEN door precies te doen waar die leraar hem telkens op wees?

Edit:

Veel van die jongeren hebben een ernstig gebrek aan medelevendheid met andere mensen, je zou ze bijna autistisch noemen. Ze zijn alleen niet autistisch, want dat is een lichamelijke afwijking. Dus moet er ergens in de opvoeding iets mis zijn gegaan.

[Dit bericht is gewijzigd door RetepV op 15-01-2004 19:13]

pi_16292294
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 19:10 schreef Loedertje het volgende:

[..]

waarnaartoe?
Oplossing graag..

Terug naar het land van hun roots.
  donderdag 15 januari 2004 @ 19:12:25 #84
15660 chocolatemoeze
pi_16292312
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 19:09 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Nogmaals, Murat was volgens een aantal mensen mogelijk onder invloed van drugs-drank
[..]

ik ook... mogelijk, en de leraar mogelijk ook...
quote:
Je loopt wel erg ver vooruit met je 4e en 5e generatie
pi_16292349
quote:

De school heeft de plicht leerlingen met problemen te helpen en zo nodig door te verwijzen naar professionele hulpverlening.

Als het maar gebeurt, iets wat nu nog veel te weinig gebeurt. Het nadeel met een doorverwijzing is dat de controle erop minder is, als je zo iemand op een school zelf hebt rondlopen die in de pauze bij de leraren zit koffie te leuteren dan is er al een veel betere sociale controle over het gedrag van bepaalde leerlingen waar adequater op ingegrepen kan worden.
quote:
Daar houd de rol wat mij betreft op.
Daarin verschillen wij van mening, want ik zou als overheid die rol veel meer integreren. Vanaf de basisschool, via de middelbare school tot aan het afstuderen verblijf je namenlijk nogal wat jaren daar en verplicht je de leerlingen zelfs erop te vertoeven tot aan de leerplichtsheidsleeftijd (totaal minimaal 15 jaar ofzo). Dan draag je al een bepaalde mate van verantwoordelijkheid, omdat je verplichtingen oplegt. Net zoals het verplicht belastingbetalen ook verantwoord moet worden naar de burger. Ook scholen moeten zich afvragen of hun leerplicht en methodieken ten alle tijden voor iedereen geschikt is.

De vorming van iemand persoonlijkheid bij pakweg gemiddeld 6 uur per dag op een school is door onderling overleg tussen leraren makkelijk ieder jaar in kaart te brengen. En daar worden heel wat uurtjes over gediscussierd in de lerarenkamer kan ik je verzekeren. Als aan dat gedrag wat mankeert en dit via ouderavonden en individuele gesprekken duidelijk aan het licht komt, vind ik dat men op een begeven moment professioneler iemands gedrag moet proberen te sturen als al het andere faalt, en als het kan verplichten. Dit zijn zaken waar je niet voor weg moet lopen als al het andere gefaald heeft, en daar moet niet zo panisch-bekrompen over gedaan worden.

[Dit bericht is gewijzigd door LordOfThePings op 15-01-2004 19:14]

donderdag 15 januari 2004 @ 19:14:01 #86
76456 SKMbeat
Are You Experienced ?
pi_16292356
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 19:11 schreef Demoon het volgende:

[..]

Hoe?

Praten?
Dwingen?
Razia's houden en per trein richting land van "herkomst"? Ook al zijn ze in Nederland geboren?
Leg eens uit?

Let me be who I am ! Let me Kick Out The Jams ! Kick Out The Jams ! I done kick them out.
  donderdag 15 januari 2004 @ 19:14:49 #87
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_16292381
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 19:11 schreef RetepV het volgende:

[..]

Bekijk het nou eens vanuit de school... Wat had JIJ gedaan als jij die school was geweest?

Het FEIT is dat Murat bereid was VERDER te gaan dan die leraar ooit zou durven. Maakt dat Murat dan niet erger dan die leraar? Maakt dat dan niet dat die leraar blijkbaar gelijk had? Maakt dat dan niet dat Murat zich gewoon heeft LATEN KENNEN door precies te doen waar die leraar hem telkens op wees?

nee, die leraar stond niet onder de druk waarom Murat stond, jij moest eens weten hoe psychisch zwaar hij het heeft gehad! Als het in de familie al slecht gaat heeft hij toch geen behoefte aan zo'n zeurende leraar?! hij had gewoon z'n smoel moeten houden...
pi_16292385
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 19:12 schreef chocolatemoeze het volgende:

Gek he, met de toekomst bezig zijn
  donderdag 15 januari 2004 @ 19:14:58 #89
15660 chocolatemoeze
pi_16292389
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 19:10 schreef Lithion het volgende:

[..]

En dan het probleem in ieder geval NIET verergeren door de scholen nóg meer verantwoordelijkheden te geven ten aanzien van het in de hand houden van de leerlingen.

Schaalverkleining bijvoorbeeld. Dat er zoveel leerlingen met psychische problemen bij elkaar zitten in een leeromgeving die nauwelijks stimulerend is te noemen, dat lijt me de problemen alleen maar in de hand te werken. Ik heb me er écht over verbaasd dat er 200 (1 op de 4!) leerlingen met psychische problemen rondlopen. En dat in een dergelijk klimaat!

eensch. eindelijk eens wat diepte in de discussie.

De verschuiving van verantwoordelijkheid is natuurlijk absurd. Desalniettemin is het absurd dat de kwaliteit in het ruimste begrip van (sociale) educatie er op achteruit gaat.

pi_16292398
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 19:08 schreef milagro het volgende:

Ik weet welke school het is, Calvobbes en er zaten OOK lastige kinderen op, het is geen SPECIALE school, een VMBO, waarbij een deel ingeruimd is voor lastige kinderen, het is een samenvoeging van meerdere scholen, waaronder een mode opleiding bijv.

En weet je ook wat voor een lessen murat kreeg?

Dus nogmaals, hoe had die voogd kunnen zien dat er iets mis was met Murat, als leraren en andere mensen op school dat niet kunnen zien?
Ouders zijn niet opgeleid om probleemjongeren te behandelen. Leraren krijgen daar bij hun opleiding wel les in om die problemen te signaleren en behandelen.

pi_16292408
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 19:12 schreef chocolatemoeze het volgende:
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
Ik durf zelfs wel te zeggen dat de volgende twee generaties *gewone* Nederlanders (van welke kleur of achtergrond dan ook, maar met een gewone Nederlandse instelling) ook wel de nodige dingen terug gaan doen, want die voelen zich nu ook in de verdrukking door die betreffende Turken/Marokkanen.

Edit:

'gaan uitvreten' veranderd in 'terug gaan doen', want dat zegt meer wat ik bedoel.

[Dit bericht is gewijzigd door RetepV op 15-01-2004 19:17]

pi_16292409
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 19:10 schreef Lithion het volgende:

[..]

Exact.

Als je meent dat de school tekort schiet, dan komt dat eerder door OVERbelasting van die school dan door nalatigheid, buiten het feit dat het de taak vd school eenvoudigweg NIET is.
Signaleren en extern hulp zoeken is hun taak als het gewone redelijke gesprek niet meer mogelijk is, of er meer aan de hand is dan dwars puberaal gedrag en de gebruikelijke "de meester is een lul" blabla, die zoveel leerlingen debiteren.
En dat is precies wat op de agenda stond voor afgelopen woensdag, maar het liep anders

Maar ja het is natuurlijk makkelijk, hè, dan hoef je niet bij jezelf te rade te gaan.

donderdag 15 januari 2004 @ 19:15:49 #93
57917 Dodec
Live op het Fok!-forum
pi_16292410
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 19:11 schreef Demoon het volgende:

[..]

Dan pak je dus jongeren met een allochtone opa, anders aan dan autochtone jongeren. Als je echt de hel wil laten los barsten moet je inderdaad dat doen.
pi_16292421
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 19:14 schreef TheSeeker_NL het volgende:

[blaat]

Heb je niks anders bij te dragen dan die overdreven cynisch geblaat?
  donderdag 15 januari 2004 @ 19:16:21 #95
77956 Jaweh
Just take it easy....I'm
pi_16292426
Ben zelf ook 17 geweest, had ook problemen thuis, bleef voor de 3de x zitten en moest van school, ik weet nog dat ik ontiegelijk boos was, kwaad woedend en verdrietig, ondanks mijn problemen, kon ik tegen mezelf zeggen dat dit mijn eigen grote rotschuld was. En ja je voelt jezelf een loser. Ik gaf ook die ene leraar de schuld, maar klasgenootjes lieten me wel in zien dat het mijn eigen schuld was. Ik moest door, zonder mijn maatjes, naar een andere school in een andere plaats en nu jaren later ben ik blij dat ik en vele met mij, een verantwoordelijkheidsgevoel hebben.

Iets, wat mij opvalt, niet zo snel te vinden is bij onze N-Afrikaanse landgenoten, grote bekken, brutale opmerkingen en wat minder zoet gevoicde uitlatingen, krijg ik regelmatig naar mij toe geworpen, als je hier tegenin gaat, dan breekt dus die "hel" los, met van je moet je bek houden rascist, je discrimineerd. Ik spreek hun dus aan op hun gedrag, en zij vinden dan maar dat dat mijn schuld is. Tsja en dan vinden ze het gek dat ze zo in de picture staan?
Het is al eerder gezegd: straf ze in de mate van hun thuisland, en daar kan ik het wel in vinden, laten zij ook maar eens respect krijgen en zichzelf de schuld geven van hun problemen, dan is het binnen een jaar een stuk rustiger in Nederland.

Als er 1 schaap over de dam is, .....staat dat hek weer open....
--Do Not Follow Where The Path May Lead--
--Go Instead Where There Is No Path--
--And Leave A Trail--
pi_16292437
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 19:14 schreef SKMbeat het volgende:

[..]

Hoe?

Praten?
Dwingen?
Razia's houden en per trein richting land van "herkomst"? Ook al zijn ze in Nederland geboren?
Leg eens uit?

Regels vastleggen in de Wet. Wie zich er niet aan houdt, vertrekt. Precies zoals ze nu met uitgeprocedeerde asielzoekers doen. Was dat nou zo lastig te bedenken
  donderdag 15 januari 2004 @ 19:17:01 #97
15660 chocolatemoeze
pi_16292443
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 19:14 schreef Demoon het volgende:

[..]

Gek he, met de toekomst bezig zijn

gek he, voorbarige conclusies trekken? Of denk jij dat cultuur genetisch bepaald is?
  † In Memoriam † donderdag 15 januari 2004 @ 19:17:39 #98
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_16292461
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 19:11 schreef RetepV het volgende:

Veel van die jongeren hebben een ernstig gebrek aan medelevendheid met andere mensen, je zou ze bijna autistisch noemen. Ze zijn alleen niet autistisch, want dat is een lichamelijke afwijking. Dus moet er ergens in de opvoeding iets mis zijn gegaan.

pdd-nos? veel? hoezo? waar lees je dat?
  donderdag 15 januari 2004 @ 19:18:10 #99
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_16292476
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 19:15 schreef calvobbes het volgende:

[..]

En weet je ook wat voor een lessen murat kreeg?

Dus nogmaals, hoe had die voogd kunnen zien dat er iets mis was met Murat, als leraren en andere mensen op school dat niet kunnen zien?
Ouders zijn niet opgeleid om probleemjongeren te behandelen. Leraren krijgen daar bij hun opleiding wel les in om die problemen te signaleren en behandelen.

Laat me raden, de school is primair verantwoordelijk, ipv die murat?
  donderdag 15 januari 2004 @ 19:18:16 #100
80850 Paran0id_Andr0id
www.casemodders.net
pi_16292480
quote:

steun Murat

Wij willen Murat!

JIJ ZIEK ZIJN !!??
Typ fouten voorbehouden.Comentaar ook graag voor je houden!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')