bron: ooggetuigeverslag
[Dit bericht is gewijzigd door dyna18 op 15-01-2004 18:09]
quote:gebeurd overal en constant, valt alleen nu weer wat meer op
Op donderdag 15 januari 2004 17:57 schreef tong80 het volgende:
Stopt het nog ergens of is dit een epidemie aan het worden ?
quote:En alweer zijn het kogels. Het moet niet gekker worden.
quote:ach...het is gewoon een rage die zo nu en dan boven komt drijven...
Op donderdag 15 januari 2004 17:58 schreef Twisted_TpaU het volgende:[..]
gebeurd overal en constant, valt alleen nu weer wat meer op
Nu er een schaap over de dam is worden wat openstaande rekeningen afgewerkt. Binnen een paar weken ebt dat weer weg...
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 18:00 schreef DonStefano het volgende:[..]
ach...het is gewoon een rage die zo nu en dan boven komt drijven...
Nu er een schaap over de dam is worden wat openstaande rekeningen afgewerkt. Binnen een paar weken ebt dat weer weg...
quote:Jeetje, je vergeet er helemaal de tong smiley door
quote:Gekker? Waar denk je aan? raketwerpers? Tomahawk kruisraketten?
Op donderdag 15 januari 2004 17:58 schreef Ype het volgende:[..]
En alweer zijn het kogels. Het moet niet gekker worden.
quote:gisteren ook al in de cafetaria 2 straten naast ons in Selwerd (wijk in Groningen)
Op donderdag 15 januari 2004 17:56 schreef dyna18 het volgende:
Een man is rond 17:20 in de binnenstad van Groningen neergeschoten. Getuigen hoorden meerdere schoten en zagen 2 mannen met een Antiliaans uiterlijk wegrennen. De gealermeerde politie kon de 2 dankzij de getuigenis snel inrekenen. Van het slachtoffer is op dit moment bekend dat hij minstens 1 keer is geraakt en ook van Antiliaanse komaf is.bron: ooggetuigeverslag
quote:Was met opzet.
Op donderdag 15 januari 2004 18:00 schreef yvonne het volgende:[..]
Jeetje, je vergeet er helemaal de tong smiley door
Anders krijg ik weer kritiek.
En je weet nooit wat ze dan met je doen tegenwoordig.
quote:Nee man, Cinemabar roeleert
Op donderdag 15 januari 2004 18:03 schreef BladE-l----- het volgende:
Zeker weer voor Cinema gebeurd.
Een kennis van mij is er een tijdje geleden neergestoken door een Antilliaan. Altijd gezeik daar.
quote:Ga maar kijken in de Gelkingerstraat, zal misschien lastig zijn echter, want die is nu helemaal afgezet. Of je wacht ff een uurtje, dan zal het wel in het gangbare nieuws te lezen zijn.
Op donderdag 15 januari 2004 18:00 schreef Harmonius het volgende:
beetje ongeloofwaardig, heb je geen andere bronnen?
quote:waar in de gelkinge? richting zuiderdiep of meer bij grote markt?
Op donderdag 15 januari 2004 18:05 schreef dyna18 het volgende:[..]
Ga maar kijken in de Gelkingerstraat, zal misschien lastig zijn echter, want die is nu helemaal afgezet. Of je wacht ff een uurtje, dan zal het wel in het gangbare nieuws te lezen zijn.
dit was gisteren in groningeneen paar straten achter mij
quote:Met wat voor reden is hij neergestoken dan? Zomaar..
Op donderdag 15 januari 2004 18:03 schreef BladE-l----- het volgende:
Zeker weer voor Cinema gebeurd.
Een kennis van mij is er een tijdje geleden neergestoken door een Antilliaan. Altijd gezeik daar.
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 17:58 schreef Ype het volgende:[..]
En alweer zijn het [racisme/mening]buiten.......[/racisme/mening]! Het moet niet gekker worden.
quote:Uhmz.. het is toch dezelfde soort die dezelfde soort neer heeft geschoten? ..
Op donderdag 15 januari 2004 18:10 schreef ijsvries het volgende:[..]
quote:Wat moeten we met dit bericht, weer te horen krijgen dat het meeste allochtone geweld door Antilianen wordt gepleegd?
Op donderdag 15 januari 2004 17:56 schreef dyna18 het volgende:
Een man is rond 17:20 in de binnenstad van Groningen neergeschoten. Getuigen hoorden meerdere schoten en zagen 2 mannen met een Antiliaans uiterlijk wegrennen. De gealarmeerde politie kon de 2 dankzij de getuigenis snel inrekenen. Van het slachtoffer is op dit moment bekend dat hij minstens 1 keer is geraakt en ook van Antiliaanse komaf is.bron: ooggetuigeverslag
Media, ze blazen gewoon bepaalde onderwerpen op, terwijl dit, zoals eerder gezegd, constant gebeurt. Vind je het gek dat sommige mensen zich niet veilig voelen op straat? Mede een oorzaak van al deze inhoudsloze nieuwslezingen.
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 15-01-2004 18:16]
quote:epidimie
quote:Er gebeuren per dag wel 1000 feiten, die worden ook niet allemaal naar buiten gebracht, waarom kies je deze??
Op donderdag 15 januari 2004 18:12 schreef dyna18 het volgende:
Ik heb alleen feiten proberen neer te zetten, wat voor conclusies je eruit trekt moet jezelf weten.
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 15-01-2004 18:18]
quote:Ok.
Op donderdag 15 januari 2004 18:17 schreef dyna18 het volgende:
Omdat het feit dat ik mijn thee vandaag over mijn bureau heb gemorst een klein beetje minder nieuwswaardig is.
Ooggetuige is mijn broer btw
Zijn d'r al motieven bekend?
Er is een gewonde gevallen. Over zijn toestand is niets bekend. De politie heeft de dader aangehouden en ook het wapen is gevonden.
De schietpartij had plaats voor een coffeeshop. De reden van de schietpartij is nog onduidelijk.
bron: tvnoord
quote:Nee, hij vroeg of hij er langs moecht, ze stonden nogal in de weg.
Op donderdag 15 januari 2004 18:09 schreef XiChico het volgende:[..]
Met wat voor reden is hij neergestoken dan? Zomaar..
quote:"AUW! AUW! STOP! NIET DOEN!! AUW! GENOEG!!"
Op donderdag 15 januari 2004 18:13 schreef Toffe_Ellende het volgende:
---vul hier de beroemde quote van Rodney King in---
edit: de gelkinge that is
[Dit bericht is gewijzigd door Man_Made_God op 15-01-2004 18:33]
quote:Ik snap niet dat je dergelijke lui niet gewoon negeert. Kennelijk kennen wij ook een eer cultuur dat we altijd wat terug moeten zeggen omdat we zogenaamd beledigd zijn.
Op donderdag 15 januari 2004 18:26 schreef BladE-l----- het volgende:[..]
Nee, hij vroeg of hij er langs moecht, ze stonden nogal in de weg.
Toen maakte er eentje een opmerking over zijn vriendin en hij zei iets terug. Tja, dan vraag je er om dat ze je een mes in je been zetten, natuurlijk.
En nee, hij is niet agressief. Een hele normale jongen en het was gewoon overdag.
quote:Als ik het goed heb is het zoldertje om de hoek van de Peperstraat.
Op donderdag 15 januari 2004 18:32 schreef gelly het volgende:
Oh, bij het Zoldertje dus. Da's nou niet echt typisch een criminele zaak (of buurt). Sja, shit happens.
quote:Dat het slachtoffer een buitenlander was of de dader ?
Op donderdag 15 januari 2004 18:20 schreef Aeroxie het volgende:
Weer een buitenlanderWord er niet goed van!!!
quote:Het Zoldertje zit in de Donkersgang (tussen Gelkinge- en Oosterstraat) als ik het goed heb.
Op donderdag 15 januari 2004 18:35 schreef BladE-l----- het volgende:[..]
Als ik het goed heb is het zoldertje om de hoek van de Peperstraat.
Dat is toch niet echt een buurt die je als veilig omschrijft.
Blijft het belachelijk dat dit gewoon overdag gebeurt tegenwoordig.
En een onveilige buurt ? Het centrum van Groningen is overal veilig, zeker in vergelijking met overige steden. Ik voel me iig nergens onveilig in Groningen centrum.
quote:Jep.
Op donderdag 15 januari 2004 18:38 schreef gelly het volgende:Het Zoldertje zit in de Donkersgang (tussen Gelkinge- en Oosterstraat) als ik het goed heb.
En een onveilige buurt ? Het centrum van Groningen is overal veilig, zeker in vergelijking met overige steden. Ik voel me iig nergens onveilig in Groningen centrum.
Ga maar na hoe snel de politie de dader te pakken heeft. Hier in Groningen-stad doen ze prima hun werk
edit: tussen oosterstraat en peperstraat, dus deze schietpartij niet voor het zoldertje, maar 1 steeg ernaast
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 18:38 schreef gelly het volgende:[..]
quote:Was de buitenlander maar het slachtoffer
Op donderdag 15 januari 2004 18:35 schreef gelly het volgende:[..]
Dat het slachtoffer een buitenlander was of de dader ?
Groningen: man neergeschoten
Den Haag: leerling schiet leraar dood
Den Haag: dode en zwaargewonde door steekpartij
Delft: directeur vermoord door messteken
Rotterdam: overval op schoenwinkel (op de 1e dag van heropening na moord)
? : winkelier van 88 zwaar mishandeld
Ben ik nog iets vergeten misschien?
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 18:20 schreef Aeroxie het volgende:
Weer een buitenlanderWord er niet goed van!!!
quote:Misschien geven veel Nederlanders wel teveel om hun imago? Tenminste, dat idee heb ik. En niet door jou post.
Op donderdag 15 januari 2004 18:34 schreef gelly het volgende:Ik snap niet dat je dergelijke lui niet gewoon negeert. Kennelijk kennen wij ook een eer cultuur dat we altijd wat terug moeten zeggen omdat we zogenaamd beledigd zijn.
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 15-01-2004 21:37]
quote:Dat is dan toch een behoorlijke straat verderop
Op donderdag 15 januari 2004 19:07 schreef Wiets het volgende:
Eergister ook al een schietpartij in Groningen. Straat verderop (Selwerd). Toch een eng idee dat dat soort dingen zo vlakbij gebeuren
quote:Wat doe je met mijn quote? Blijf er met je poten van af ofzo.
Op donderdag 15 januari 2004 18:10 schreef ijsvries het volgende:[..]
[Dit bericht is gewijzigd door Ype op 16-01-2004 03:57]
quote:Was jij maar het slachtoffer en dood rare jongen. Jemig de pemig , sterf de meest pijnlijke dood met je mislukte uitspraken.
Op donderdag 15 januari 2004 21:08 schreef Aeroxie het volgende:[..]
Was de buitenlander maar het slachtoffer
Ja, ik ben potjandorie boos!
[Dit bericht is gewijzigd door Ype op 16-01-2004 03:56]
quote:Wat een taalgebruik.
Op vrijdag 16 januari 2004 03:47 schreef Ype het volgende:[..]
Wat doe je met me? Blijf van m'n kankerpoten af ofzo.
quote:kan er ietsje minder, HEEL VEEL MINDER ZELFS HELEMAAL GEEN MEER GRAAG kanker in je replies?
Op vrijdag 16 januari 2004 03:48 schreef Ype het volgende:[..]
Was jij maar het slachtoffer en dood stakker. Jezus fucking Christus, sterf de meest pijnlijke dood met je kankeruitspraken.
Ja, ik ben godverdomme boos!
als in: edit ff weg graag en snel een beetje graag.
quote:Is dit het Groninger incidententopic?
Op donderdag 15 januari 2004 21:28 schreef FreedonNadd het volgende:Dat is dan toch een behoorlijke straat verderop
of woon je in een Selwerd-flat en vind je dat het best in de buurt van het centrum ligt?
quote:Italiaanse nep maffia.
Vendetta aan de Goudlaan in Vinkhuizen: Familie ontsnapt aan de dood
groningen - Met een molotovcocktail is vrijdag een aanslag gepleegd op een gezin uit de Goudlaan. Het lijkt er sterk op dat een burenruzie de aanleiding is voor de aanslag.Het gaat om twee families met aan het hoofd Italiaanse mannen, die getrouwd zijn met Nederlandse vrouwen. Donderdagmiddag is de vrouw van de familie die aan de Goudlaan woont in het winkelcentrum in Vinkhuizen in elkaar geslagen, vertellen buurtbewoners. Toen ze met bebloed hoofd thuiskwam, bedacht haar echtgenoot zich niet en liep, samen met twee familieleden, naar de woning van zijn landgenoot aan de Radiumstraat om daar de ramen in te gooien. De man uit de Goudlaan zit vast.
Vrijdagnacht ging er een molotovcocktail door de ruiten van de familie aan de Goudlaan. De vrouw des huizes had het geluk dat ze werd gewekt door glasgerinkel, zodat ze tijdig twee andere in het huis slapende vrouwen kon wekken en de woning kon verlaten. Wel liep ze daarbij brandwonden op, waarvoor ze in het ziekenhuis wordt behandeld. De woning brandde uit, een papegaai liet het leven. Ook een voor de woning geparkeerde auto ging in vlammen op.
De politie heeft nog geen keihard bewijs dat de familie uit de Radiumstraat achter de aanslag zit. "Maar we sluiten het zeker niet uit", aldus de politiewoordvoerder. Volgens buurtbewoners waren de vrouwen uit beide families van kinds af bevriend, totdat ze een paar jaar geleden gebrouilleerd raakten. Enkele maanden terug moest de politie al tussenbeide komen toen beide vrouwen elkaar op straat in de haren vlogen.
Vrije voeten
Buurtbewoners zeggen dat de Italiaan uit de Goudlaan vandaag op vrije voeten komt. Wijzend naar de uitgebrande woning, zegt één van hen: "Als 'ie dít ziet, gaat hij pas echt door het lint."
'Op blote voeten auto in veiligheid gebracht'
De bewoners van de Goudlaan reageerden geschrokken op de on-Groningse taferelen die zich 's nachts afspeelden.
"Onze auto stond vlakbij de auto die is afgebrand", vertelt een buurvrouw. "Ik ben er vannacht op blote voeten naartoe gerend om 'm weg te rijden."
Een buurman werd gewekt door een 'roze gloed' en de blauwe zwaailichten van politie- en brandweerwagens. Twee vrouwen uit de buurt hebben ruzie met elkaar en de echtgenotes nemen het nogal hardhandig op voor hun wederhelften, zo luidt de analyse van de buurt. "De twee vrouwen ruziën al een hele tijd", weet een bewoonster.
"Terwijl ze vroeger de allerbeste vriendinnen waren."
"Vanuit hun jeugd nog."
Wat er misging tussen beide vrouwen, is onbekend. "Maar dit is toch abnormaal", zegt een buurtbewoner, met een hoofdbeweging richting de dichtgetimmerde woning.
quote:Altijd lachen met jou!
Op vrijdag 16 januari 2004 03:51 schreef c20h25n30 het volgende:[..]
Wat een taalgebruik.
.
quote:Klaar. Dank u voor de rationalisatie.
Op vrijdag 16 januari 2004 03:53 schreef mackensen het volgende:[..]
kan er ietsje minder, HEEL VEEL MINDER ZELFS HELEMAAL GEEN MEER GRAAG kanker in je replies?
als in: edit ff weg graag en snel een beetje graag.
HINT
quote:Het staat nog in de posting die je quote
Op vrijdag 16 januari 2004 03:56 schreef Ype het volgende:[..]
Klaar. Dank u voor de rationalisatie.
quote:Het leven is een dikke kut.
Op vrijdag 16 januari 2004 03:58 schreef Loedertje het volgende:[..]
Het staat nog in de posting die je quote
.
En Ype, zie je nu in 3 dagen je hele multikul-droom uiteenspatten
quote:Jep. Op de stenen van de Gelkingestraat. Het is wat
Op vrijdag 16 januari 2004 04:07 schreef Bauhaus het volgende:
Potvolkoffie is dan nog correcter op dit uur.En Ype, zie je nu in 3 dagen je hele multikul-droom uiteenspatten
quote:Zonde van die koffiepot.
Op vrijdag 16 januari 2004 04:08 schreef robh het volgende:[..]
Jep. Op de stenen van de Gelkingestraat. Het is wat
Waar gaat het heen met Groningen...
quote:Foute informatie!
Op vrijdag 16 januari 2004 04:09 schreef Linz het volgende:
iedereen wordt maar neergeschoten tegenwoordig
quote:Nee, ik zie persoonlijk de Nederlandse domme kudde-bevolking nog meer een stap in de richting van absoluut debiel mongolisch kuddegedrag gaan. Maar hé, neem het mij vooral niet kwalijk dat ik niet elke buitenlander wil haten omdat er één een leraar heeft neergeschoten. Dat jij het wel wilt doen, dat maakt je ten eerste uiterst dom, ten tweede gewoon standaard en gemiddeld. Ik heb vanavond een top-avond gehad. Ik heb met veel buitenlanders geklets, alwat ik vaker doe op uitgaansavonden, omdat IK GEEN ONDERSCHEID WENS TE MAKEN, en dat was leuk. Je leert nieuwe mensen kennen, je leert rationaliseren, je leert begrijpen dat sommige debielen racistische dromen verkiezen boven natte, etc.
Op vrijdag 16 januari 2004 04:07 schreef Bauhaus het volgende:
Potvolkoffie is dan nog correcter op dit uur.En Ype, zie je nu in 3 dagen je hele multikul-droom uiteenspatten
Maar laat ik jou vooral niet uit jouw mongolide white-power nachtmerrie trekken. Je zit er net zo lekker ongefundeert in.
Wat had je gedaan als ik nu naast je stond ?
DAAR gaat het al fout.
quote:Als jij nu naast me stond, had ik waarschijnlijk een biertje met je gedronken en een gedogen discussie met je aangegaan, maar ik baal gewoon zwaar van het niveau waarop de discussies hier soms moeten gaan.
Op vrijdag 16 januari 2004 04:14 schreef Bauhaus het volgende:
Jongen, relax toch eens.
Je bent volledig aan het doorslaan.Wat had je gedaan als ik nu naast je stond ?
DAAR gaat het al fout.
ZO erg is dit topic niet.
En in die ene regel klink je alsof die foute uitspraak van een user erger is dan de steekpartij zelf.
Wellicht had de user de bedoeling de boel op te stoken, dat is bij jou dan gelukt.
quote:Je hebt gelijk. Mensen zoals jij zouden er meer moeten zijn in de wereld en misschien is het vooral het feit dat dat niet zo is waarvan ik baal. Deze topic is misschien niet zo erg, maar ik baal van de constante schulden-op-buitenlanders-afschuiven posts die hier zo vaak worden neergepleurd. Normaal kan ik me nogal goed inhouden, maar door het alcoholniveau in mijn bloed op het moment krijg ik echt scheldneigingen (uiteraard blijft het daar ook bij).
Op vrijdag 16 januari 2004 04:28 schreef Bauhaus het volgende:
Ik snap eik niet waarom je boos bent dan.
Misschien ook wel, maar dan snap ik dat op een andere manier weer niet.ZO erg is dit topic niet.
En in die ene regel klink je alsof die foute uitspraak van een user erger is dan de steekpartij zelf.
Wellicht had de user de bedoeling de boel op te stoken, dat is bij jou dan gelukt.
quote:Nee, als je de weg wordt versperd moet je gewoon niets zeggen en omlopen, natuurlijk..
Op donderdag 15 januari 2004 18:34 schreef gelly het volgende:[..]
Ik snap niet dat je dergelijke lui niet gewoon negeert. Kennelijk kennen wij ook een eer cultuur dat we altijd wat terug moeten zeggen omdat we zogenaamd beledigd zijn.
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 18:38 schreef gelly het volgende:[..]
Het Zoldertje zit in de Donkersgang (tussen Gelkinge- en Oosterstraat) als ik het goed heb.
quote:Ik dacht in de Papengang?
Op donderdag 15 januari 2004 18:35 schreef BladE-l----- het volgende:[..]
Als ik het goed heb is het zoldertje om de hoek van de Peperstraat.
Dat is toch niet echt een buurt die je als veilig omschrijft.
Blijft het belachelijk dat dit gewoon overdag gebeurt tegenwoordig.
Café Zolder De
Papengang 3/A 9711PA Groningen
Zullen wel weer meerdere zijn, dan.
En ik voel me bijna nergens onveilig in Groningen, toch mijd ik die omgeving als de pest als ik 's nachts in de stad ben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |