abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16285312
In Belgie heb ik een prachtige nertsjas gekocht. Deze jas is aan twee kanten te dragen. De ene kant is een bontjas en de andere zijde ziet er als een regenmantel uit.
Ik ben er erg blij mee.
Het bont staat mij beter dan die nertsen.
  donderdag 15 januari 2004 @ 15:29:26 #2
58281 Bertin
Please disturb me!
pi_16285336
Leuk voor je .
pi_16285346
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 15:28 schreef lovelyladyF het volgende:
In Belgie heb ik een prachtige nertsjas gekocht. Deze jas is aan twee kanten te dragen. De ene kant is een bontjas en de andere zijde ziet er als een regenmantel uit.
Ik ben er erg blij mee.
Bont

nepbont

Ach...
Your uppance will come!
pi_16285484
Geef even je adres, dan komen ik en mijn homies even langs met een vrachtwagenlading spuitbussen. Doen we je huis en dat kleine kuttelikkertje van je meteen ook even.
Ik ga naar huis.
pi_16285559
We leven in een vrij land hoor. Als jonge zelfbewuste vrouw maak ik mijn eigen keuzes en toevallig vond ik deze jas prachtig. Ik zal niet aarzelen on m te dragen.
  donderdag 15 januari 2004 @ 15:36:34 #6
67128 capibar
Ondertitels zijn overschat.
pi_16285571
leuk joh! rondlopen met een jas waar weetikhoeveel nertsen voor zijn gestorven
pi_16285591
Van welk dier is ie?'
Ja, staat in opo, even niet goed opgelet... Excuseer.

[Dit bericht is gewijzigd door Big_Boss_Man op 15-01-2004 15:46]

feest
pi_16285617
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 15:36 schreef lovelyladyF het volgende:
We leven in een vrij land hoor. Als jonge zelfbewuste vrouw maak ik mijn eigen keuzes en toevallig vond ik deze jas prachtig. Ik zal niet aarzelen on m te dragen.
Ik voel me vrij om je een decadente snol te noemen terwijl ik het ding met pek besmeur en je dikke vadsige reet vel om er een slabbetje van te maken.
Ik ga naar huis.
  donderdag 15 januari 2004 @ 15:38:02 #9
67128 capibar
pi_16285619
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 15:37 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Van welk dier is ie?
nertsen zegt ze in de eerste post
  donderdag 15 januari 2004 @ 15:38:31 #10
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_16285634
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 15:37 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Van welk dier is ie?
Nertsjassen worden in het algemeen gemaakt van rioolratten.
Ik ga naar huis.
pi_16285635
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 15:36 schreef lovelyladyF het volgende:

Bont... *schudt hoofd*

donderdag 15 januari 2004 @ 15:38:54 #12
74163 Tha_Ramsush
Beter wel, dan niet
pi_16285652
Is het bont echt?

Als het schapenwol is, is het in orde.

Soms is er zoveel wat we voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen... ©
  donderdag 15 januari 2004 @ 15:39:40 #13
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_16285685
Ik hoop dat ze m met een spuitbus onderspuiten
  donderdag 15 januari 2004 @ 15:40:57 #14
67128 capibar
pi_16285730
denk hier maar aan als je die jas draagt:
pi_16285745
Het bont staat mij beter dan die nertsen. Ik vind dat je van een dier rustig de vacht mag gebruiken. Daar heb ik geen enkele moeite mee. Waar ik wel moeite mee heb is dat een groep mensen in dit land een ander het recht op vrije keuze probeert te ontzeggen.
pi_16285772
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 15:38 schreef capibar het volgende:

[..]

nertsen zegt ze in de eerste post

Owja, sorry. Even niet goed opgelet.
feest
  donderdag 15 januari 2004 @ 15:43:15 #17
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_16285804
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 15:41 schreef lovelyladyF het volgende:

Voor of na je facelift en botox-sessie?

Tyf snel op, relkloon.

Ik ga naar huis.
pi_16285853

feest
  donderdag 15 januari 2004 @ 15:44:48 #19
67128 capibar
pi_16285870
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 15:43 schreef nietzman het volgende:

[..]

Voor of na je facelift en botox-sessie?

Tyf snel op, relkloon.

pi_16285952
Mja, nu kan wel lekker als een moraalridder gaan zitten posten dat bont zielig is etc, maar dat doe ik dus niet....

Helaas zien de mensen niet de grens tussen bont dat mag en bont dat niet mag. Ik vind bijvoorbeeld van die nertsen fokkerijen best kunnen, die beestjes worden er voor gefokt en worden ook gelijk in een kooi gestopt. Die beestjes weten dus niet wat vrijheid betekent. Het al bekende "wat men niet heeft, kan men ook niet missen".

Aan de andere kant en wat helaas nog steeds gebeurt, is dat er zeehondjes worden doodgeknuppeld voor hun vachtje. Ik heb dat eens gezien bij willibrord op tv en ik moest toch eventjes van die praktijken zeg. Doorblijven slaan zodat ze zeker weten dat het beestje dood is en wanneer ie nog niet helemaal dood is gewoon villen! Dat zijn pas praktijken waarover men moet discuseren en niet over een aantal nertsen die toevallig zijn opgesloten en speciaal hiervoor gefokt zijn.....

pi_16285985
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 15:47 schreef pAin het volgende:
Mja, nu kan wel lekker als een moraalridder gaan zitten posten dat bont zielig is etc, maar dat doe ik dus niet....

Helaas zien de mensen niet de grens tussen bont dat mag en bont dat niet mag. Ik vind bijvoorbeeld van die nertsen fokkerijen best kunnen, die beestjes worden er voor gefokt en worden ook gelijk in een kooi gestopt. Die beestjes weten dus niet wat vrijheid betekent. Het al bekende "wat men niet heeft, kan men ook niet missen".

Aan de andere kant en wat helaas nog steeds gebeurt, is dat er zeehondjes worden doodgeknuppeld voor hun vachtje. Ik heb dat eens gezien bij willibrord op tv en ik moest toch eventjes van die praktijken zeg. Doorblijven slaan zodat ze zeker weten dat het beestje dood is en wanneer ie nog niet helemaal dood is gewoon villen! Dat zijn pas praktijken waarover men moet discuseren en niet over een aantal nertsen die toevallig zijn opgesloten en speciaal hiervoor gefokt zijn.....

Jammer dat ze jou dan maar niet vanaf het eerste moment opgesloten hebben.
feest
  donderdag 15 januari 2004 @ 15:49:28 #22
67128 capibar
pi_16286016
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 15:47 schreef pAin het volgende:

dus als jij geboren word mag ik je ook in een kooitje stoppen?
"ja, hij weet toch niet wat vrijheid is, dus hij mist het ook niet"
zo werkt het helaas niet.
pi_16286060
zoals Urbain al zei:

Refrein:
Nee, ik hou niet van madammen met een bontjas
Madammen met een bontjas zijn gemeen
'k Moet niets hebben van madammen met een bontjas
Tegen madammen met een bontjas zeg ik neen

Ik denk dat ik het jullie nu wel kan vertellen
'k Ga een zaak beginnen in madammenvellen
'k Ga ze vangen op Avenue Louise
Op banketten, paardenrennen en deftige recepties
In de Saturday Night Fever pub
Bij de Rotary en de Lionsclub
Met mijn grote muizeval en mijn flesje vol vergif
Vang ik er zoveel als ik maar wif (da's om te rijmen)

Hunne rug en hunne buik, die naai ik aan elkaar
Daarvan maak ik een luchtmatras of een vliegende sigaar
Van hun tenen maak ik champagneflessenstopsels
En een sterk insecticide van het vel onder hun oksels
Van hun tepels maak ik pleisterkes om fietsbanden te plakken
En de wallen onder hun ogen worden blauwe vuilniszakken
En hun venusheuvels raak ik ook wel kwijt
Daarvan maak ik een heel groot smirna tapijt

Van hun neus maak ik een stopcontact of een arbiterfluitje
Van hun lippen elastiekskes om geleipotten te sluiten
En zo maak ik van alles, in echt madammenleer
Mijn winkeltje zal draaien, mijn financies nog veel meer
En als ik eenmaal rijk ben, dan kan ik ze bestellen
Mijn twee heel dure mantels, in stekelvarkensvellen
Een voor meneer Urbanus en een voor zijn madam
Zo hebben we altijd plaats op de bus en op de tram

Lurf is the message and the message is Lurf
pi_16286153
Mijn mantel is gemaakt van gefokte nerts. Die dieren zijn te vergelijken met koeien, varkens en kippen. Ze zijn aan het leven op een farm 'aangepast' en staan mijlenver af van hun wilde neven. Als ze gedood worden gebeurt dat snel en pijnloos op de farm. Er is ud geen stress van vervoer.
Ik zie dus geen enkel bezwaar tegen het gebruik van bont.
Deze jas wou ik graag hebben en ik vind m prachtig. Dat er dieren voor gedood zijn, is de realiteit waar ik mijn ogen niet voor sluit en waar ik geen enkel probleem mee heb.
pi_16286169
Eerst lezen, daarna pas posten.

Wanneer die beestjes daarvoor gefokt zijn, dan vind ik het kunnen. Ik ben er niet voor gefokt om in een kooi te zitten (alhoewel sommige mensen dit nu wel zullen denken na zulke "barbaarse" en "dier onvriendelijke" opmerkingen).

Ik keur het ABSOLUUT af wanneer ze uit de natuur worden gehaald, dat kan inderdaad niet. Er is trouwens een controlle op de fokkerijen, de beestjes mogen niet meer in veelste klein kooitjes zitten etc..... Hoe dit word nageleeft, weet ik niet, ik bezit zelf geen fokkerij / ben geen inspecteur.........

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')