quote:
Op donderdag 15 januari 2004 15:28 schreef lovelyladyF het volgende:
In Belgie heb ik een prachtige nertsjas gekocht. Deze jas is aan twee kanten te dragen. De ene kant is een bontjas en de andere zijde ziet er als een regenmantel uit.
Ik ben er erg blij mee.
nepbont
[Dit bericht is gewijzigd door Big_Boss_Man op 15-01-2004 15:46]
quote:Ik voel me vrij om je een decadente snol te noemen terwijl ik het ding met pek besmeur en je dikke vadsige reet vel om er een slabbetje van te maken.
Op donderdag 15 januari 2004 15:36 schreef lovelyladyF het volgende:
We leven in een vrij land hoor. Als jonge zelfbewuste vrouw maak ik mijn eigen keuzes en toevallig vond ik deze jas prachtig. Ik zal niet aarzelen on m te dragen.
quote:nertsen zegt ze in de eerste post
Op donderdag 15 januari 2004 15:37 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Van welk dier is ie?
quote:Nertsjassen worden in het algemeen gemaakt van rioolratten.
Op donderdag 15 januari 2004 15:37 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Van welk dier is ie?
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 15:36 schreef lovelyladyF het volgende:
We leven in een vrij land hoor. Als jonge zelfbewuste vrouw maak ik mijn eigen keuzes en toevallig vond ik deze jas prachtig. Ik zal niet aarzelen on m te dragen.
Bont... *schudt hoofd*
Als het schapenwol is, is het in orde.
quote:Owja, sorry. Even niet goed opgelet.
Op donderdag 15 januari 2004 15:38 schreef capibar het volgende:[..]
nertsen zegt ze in de eerste post
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 15:41 schreef lovelyladyF het volgende:
Het bont staat mij beter dan die nertsen.
Voor of na je facelift en botox-sessie?
Tyf snel op, relkloon.
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 15:43 schreef nietzman het volgende:[..]
![]()
![]()
Voor of na je facelift en botox-sessie?
Tyf snel op, relkloon.
Helaas zien de mensen niet de grens tussen bont dat mag en bont dat niet mag. Ik vind bijvoorbeeld van die nertsen fokkerijen best kunnen, die beestjes worden er voor gefokt en worden ook gelijk in een kooi gestopt. Die beestjes weten dus niet wat vrijheid betekent. Het al bekende "wat men niet heeft, kan men ook niet missen".
Aan de andere kant en wat helaas nog steeds gebeurt, is dat er zeehondjes worden doodgeknuppeld voor hun vachtje. Ik heb dat eens gezien bij willibrord op tv en ik moest toch eventjes
van die praktijken zeg. Doorblijven slaan zodat ze zeker weten dat het beestje dood is en wanneer ie nog niet helemaal dood is gewoon villen! Dat zijn pas praktijken waarover men moet discuseren en niet over een aantal nertsen die toevallig zijn opgesloten en speciaal hiervoor gefokt zijn.....
quote:Jammer dat ze jou dan maar niet vanaf het eerste moment opgesloten hebben.
Op donderdag 15 januari 2004 15:47 schreef pAin het volgende:
Mja, nu kan wel lekker als een moraalridder gaan zitten posten dat bont zielig is etc, maar dat doe ik dus niet....Helaas zien de mensen niet de grens tussen bont dat mag en bont dat niet mag. Ik vind bijvoorbeeld van die nertsen fokkerijen best kunnen, die beestjes worden er voor gefokt en worden ook gelijk in een kooi gestopt. Die beestjes weten dus niet wat vrijheid betekent. Het al bekende "wat men niet heeft, kan men ook niet missen".
Aan de andere kant en wat helaas nog steeds gebeurt, is dat er zeehondjes worden doodgeknuppeld voor hun vachtje. Ik heb dat eens gezien bij willibrord op tv en ik moest toch eventjes
![]()
![]()
van die praktijken zeg. Doorblijven slaan zodat ze zeker weten dat het beestje dood is en wanneer ie nog niet helemaal dood is gewoon villen! Dat zijn pas praktijken waarover men moet discuseren en niet over een aantal nertsen die toevallig zijn opgesloten en speciaal hiervoor gefokt zijn.....
quote:dus als jij geboren word mag ik je ook in een kooitje stoppen?
Op donderdag 15 januari 2004 15:47 schreef pAin het volgende:
Mja, nu kan wel lekker als een moraalridder gaan zitten posten dat bont zielig is etc, maar dat doe ik dus niet....Helaas zien de mensen niet de grens tussen bont dat mag en bont dat niet mag. Ik vind bijvoorbeeld van die nertsen fokkerijen best kunnen, die beestjes worden er voor gefokt en worden ook gelijk in een kooi gestopt. Die beestjes weten dus niet wat vrijheid betekent. Het al bekende "wat men niet heeft, kan men ook niet missen".
![]()
![]()
Refrein:
Nee, ik hou niet van madammen met een bontjas
Madammen met een bontjas zijn gemeen
'k Moet niets hebben van madammen met een bontjas
Tegen madammen met een bontjas zeg ik neen
Ik denk dat ik het jullie nu wel kan vertellen
'k Ga een zaak beginnen in madammenvellen
'k Ga ze vangen op Avenue Louise
Op banketten, paardenrennen en deftige recepties
In de Saturday Night Fever pub
Bij de Rotary en de Lionsclub
Met mijn grote muizeval en mijn flesje vol vergif
Vang ik er zoveel als ik maar wif (da's om te rijmen)
Hunne rug en hunne buik, die naai ik aan elkaar
Daarvan maak ik een luchtmatras of een vliegende sigaar
Van hun tenen maak ik champagneflessenstopsels
En een sterk insecticide van het vel onder hun oksels
Van hun tepels maak ik pleisterkes om fietsbanden te plakken
En de wallen onder hun ogen worden blauwe vuilniszakken
En hun venusheuvels raak ik ook wel kwijt
Daarvan maak ik een heel groot smirna tapijt
Van hun neus maak ik een stopcontact of een arbiterfluitje
Van hun lippen elastiekskes om geleipotten te sluiten
En zo maak ik van alles, in echt madammenleer
Mijn winkeltje zal draaien, mijn financies nog veel meer
En als ik eenmaal rijk ben, dan kan ik ze bestellen
Mijn twee heel dure mantels, in stekelvarkensvellen
Een voor meneer Urbanus en een voor zijn madam
Zo hebben we altijd plaats op de bus en op de tram
Wanneer die beestjes daarvoor gefokt zijn, dan vind ik het kunnen. Ik ben er niet voor gefokt om in een kooi te zitten (alhoewel sommige mensen dit nu wel zullen denken na zulke "barbaarse" en "dier onvriendelijke" opmerkingen).
Ik keur het ABSOLUUT af wanneer ze uit de natuur worden gehaald, dat kan inderdaad niet. Er is trouwens een controlle op de fokkerijen, de beestjes mogen niet meer in veelste klein kooitjes zitten etc..... Hoe dit word nageleeft, weet ik niet, ik bezit zelf geen fokkerij / ben geen inspecteur.........
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |