abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16266795
Vandaag heeft president Bush een nieuwe visie voor het ruimteontdekkingsprogramma aangekondigd, beginnend met een missie naar de maan.

Dit nieuwe programma is niet te duur terwijl er toch het hoogste niveau van beveiliging van kracht zal zijn. Het programma zal bijdragen aan de samenleving omdat door dit soort programm's technieken worden uitgevonden die later ook op aarde gebruikt kunnen worden, zoals de CAT- en MRI scans die origineel voor ruimtegebruik waren ontwikkeld.

Wat zijn de plannen nu precies? Ten eerste zal tegen 2010 de bijdrage van de Verenigde Staten aan het ISS voldaan worden. De Space Shuttle zal weer worden ingezet in deze periode van tijd, maar aan het eind van deze tijd zal er geen Space Shuttle meer zijn voor ruimtevervoer. De Space Shuttle heeft dan 30 jaar in dienst gestaan van de ruimtevaart.

Ten tweede komt in de plaats de Space Shuttle komt de Crew Exploration Vehicle. Deze zal ontworpen en getest worden voor 2008, en de eerste bemande hiermee zal niet later zijn dan 2014. Met dit nieuwe staaltje techniek zullen astronauten en wetenschappers (!) vervoerd kunnen worden van en naar het ISS.

Ten derde zal men teruggaan naar de maan tussen 2015 en 2020. Sondes vergelijkbaar met de Spirit op Mars zullen tegen 2008 het maanlandschap onderzoeken en klaarmaken voor mensen die op z'n vroegst in 2015 voor lange missies zullen wonen en werken. De maanbasis zal gebruikt worden als opstapje naar verdere werelden als Mars, omdat het makkelijker is iets te lanceren vanaf de maan doordat de zwaartekracht daar zwakker is.

We zullen een hele interessante tijd tegemoet gaan, en dat allemaal voor minder dan 1% van het federale budget!

Bron: http://www.astrostart.nl

Space-logo's op je mobieltje? Check: www.AstroStart.nl
pi_16266911
Eindelijk eens een plan van Bush waarin ik me kan vinden!
pi_16266996
Ik ben ook voor een ruimteprogramma, maar niet in de huidige economische situatie van america
pi_16267024
quote:
A renewed spirit of discovery
WHITE HOUSE FACT SHEET
Posted: January 14, 2004

Today's Presidential Action

Today, President Bush announced a new vision for the Nation's space exploration program. The President committed the United States to a long-term human and robotic program to explore the solar system, starting with a return to the Moon that will ultimately enable future exploration of Mars and other destinations.
The President's vision affirms our Nation's commitment to manned space exploration. It gives NASA a new focus and clear objectives. It will be affordable and sustainable while maintaining the highest levels of safety.
The benefits of space technology are far-reaching and affect the lives of every American. Space exploration has yielded advances in communications, weather forecasting, electronics, and countless other fields. For example, image processing technologies used in lifesaving CAT Scanners and MRIs trace their origins to technologies engineered for use in space.
Background on Today's Presidential Action

America's history is built on a desire to open new frontiers and to seek new discoveries. Exploration, like investments in other Federal science and technology activities, is an investment in our future. President Bush is committed to a long-term space exploration program benefiting not only scientific research, but also the lives of all Americans. The exploration vision also has the potential to drive innovation, development, and advancement in the aerospace and other high-technology industries. The President's vision for exploration will not require large budget increases in the near term. Instead, it will bring about a sustained focus over time and a reorientation of NASA's programs.

NASA spends, and will continue to spend, less than 1 percent of the Federal budget. Our Nation's investment in space is reasonable for a tremendously promising program of discovery and exploration that historically has resulted in concrete benefits as well as inspiring Americans and people throughout the world.
President Bush's Vision for U.S. Space Exploration

The President's plan for steady human and robotic space exploration is based on the following goals:

First, America will complete its work on the International Space Station by 2010, fulfilling our commitment to our 15 partner countries. The United States will launch a re-focused research effort on board the International Space Station to better understand and overcome the effects of human space flight on astronaut health, increasing the safety of future space missions.
To accomplish this goal, NASA will return the Space Shuttle to flight consistent with safety concerns and the recommendations of the Columbia Accident Investigation Board. The Shuttle's chief purpose over the next several years will be to help finish assembly of the Station, and the Shuttle will be retired by the end of this decade after nearly 30 years of service.
Second, the United States will begin developing a new manned exploration vehicle to explore beyond our orbit to other worlds -- the first of its kind since the Apollo Command Module. The new spacecraft, the Crew Exploration Vehicle, will be developed and tested by 2008 and will conduct its first manned mission no later than 2014. The Crew Exploration Vehicle will also be capable of transporting astronauts and scientists to the International Space Station after the Shuttle is retired.
Third, America will return to the Moon as early as 2015 and no later than 2020 and use it as a stepping stone for more ambitious missions. A series of robotic missions to the Moon, similar to the Spirit Rover that is sending remarkable images back to Earth from Mars, will explore the lunar surface beginning no later than 2008 to research and prepare for future human exploration. Using the Crew Exploration Vehicle, humans will conduct extended lunar missions as early as 2015, with the goal of living and working there for increasingly extended periods.
The extended human presence on the Moon will enable astronauts to develop new technologies and harness the Moon's abundant resources to allow manned exploration of more challenging environments. An extended human presence on the Moon could reduce the costs of further exploration, since lunar-based spacecraft could escape the Moon's lower gravity using less energy at less cost than Earth-based vehicles. The experience and knowledge gained on the Moon will serve as a foundation for human missions beyond the Moon, beginning with Mars.
NASA will increase the use of robotic exploration to maximize our understanding of the solar system and pave the way for more ambitious manned missions. Probes, landers, and similar unmanned vehicles will serve as trailblazers and send vast amounts of knowledge back to scientists on Earth.
Key Points on the President's FY 2005 Budget

The funding added for exploration will total $12 billion over the next five years. Most of this added funding for new exploration will come from reallocation of $11 billion that is currently within the five-year total NASA budget of $86 billion.
In the Fiscal Year (FY) 2005 budget, the President will request an additional $1 billion to NASA's existing five-year plan, or an average of $200 million per year.
From 1992 to 2000, NASA's budget decreased by a total of 5 percent. Since the year 2000, NASA's budget has increased by approximately 3 percent per year.
From the current 2004 level of $15.4 billion, the President's proposal will increase NASA's budget by an average of 5 percent per year over the next three years, and at approximately 1 percent or less per year for the two years after those.
President's Commission on the Implementation of U.S. Space Exploration Policy

To ensure that NASA maintains a sense of focus and direction toward accomplishing this new mission, the President has directed NASA Administrator Sean O'Keefe to review all current space flight and exploration and direct them toward the President's goals. The President also formed a Commission on the Implementation of U.S. Space Exploration Policy to advise NASA on the long-term implementation of the President's vision.

Space Technology Affects the Lives of Every American

More than 1,300 NASA and other U.S. space technologies have contributed to U.S. industry, improving our quality of life and helping save lives.

Image processing used in CAT Scanners and MRI technology in hospitals worldwide came from technology developed to computer-enhanced pictures of the Moon for the Apollo programs.
Kidney dialysis machines were developed as a result of a NASA-developed chemical process, and insulin pumps were based on technology used on the Mars Viking spacecraft.
Programmable Heart Pacemakers were first developed in the 1970s using NASA satellite electrical systems.
Fetal heart monitors were developed from technology originally used to measure airflow over aircraft wings.
Surgical probes used to treat brain tumors in children resulted from special lighting technology developed for plant growth experiments on Space Shuttle missions.
Infrared hand-held cameras used to observe blazing plumes from the Shuttle have helped firefighters point out hot spots in brush fires.
Satellite communications allow news organizations to provide live, on-the-spot broadcasting from anywhere in the world; families and businesses to stay in touch using cellphone networks; and the simple pleasures of satellite TV and radio, and the convenience of ATMs across the country and around the world.

woensdag 14 januari 2004 @ 22:30:24 #5
17864 Ablaze
Is niet meer te houwe!
pi_16267058
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 22:28 schreef Blixar het volgende:
Ik ben ook voor een ruimteprogramma, maar niet in de huidige economische situatie van america
Tja, het kan ook héél stimulerend werken voor de economie!
Ga doorrrrrr!
pi_16267069
goh wat opvallend, de chinezen zeggen naar de maan te willen en opeens uit t niets wil Bush ook....

[conspiracy mode]

niemand is ooit op de maan geweest en de amerikanen willen alsnog de chinezen verslaan...
hoe verklaar je t anders dat al die kennis van toen nu opeens verdwenen is....
en dan al die foto's en filmpjes die niet kloppen

[/conspiracy mode]

woensdag 14 januari 2004 @ 22:31:06 #7
46511 Linz
held der helden
pi_16267082
"Als Davids over het veld scheert, doen de huismoeders in een omtrek van honderd kilometer in doodsangst de ramen dicht."
  woensdag 14 januari 2004 @ 22:31:23 #8
8185 Boomrups
Kabbelt rustig voort
pi_16267095
Ik snap niet dat er miljarden worden besteed aan dure en prestigieuze ruimteprojecten terwijl de halve wereld honger lijdt
Think of how stupid the average person is...and then realise that half of them is even more stupid than that!
pi_16267109
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 22:30 schreef devilish1980 het volgende:
goh wat opvallend, de chinezen zeggen naar de maan te willen en opeens uit t niets wil Bush ook....

[conspiracy mode]

niemand is ooit op de maan geweest en de amerikanen willen alsnog de chinezen verslaan...
en dan al die foto's en filmpjes die niet kloppen

[/conspiracy mode]

Oooooh nee he, niet weer die discussie
  woensdag 14 januari 2004 @ 22:34:14 #10
17864 Ablaze
Is niet meer te houwe!
pi_16267228
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 22:31 schreef Boomrups het volgende:
Ik snap niet dat er miljarden worden besteed aan dure en prestigieuze ruimteprojecten terwijl de halve wereld honger lijdt
Dan snap je vast ook niet waarom jij per dag in een comfortabele omgeving miljoenen bits over een technologisch geavanceerd supergroot netwerk kunt sturen terwijl je geniet van een lekker drankje, en mensen in 3e wereldlanden op hetzelfde moment vliegen van hun gezicht aan het slaan zijn.
Ga doorrrrrr!
pi_16267259
van dat geld kan je half irak weer opbouwen, maar nee hoor, menner bush moet weer stoer doen!
Carpe diem
pi_16267392
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 22:31 schreef Boomrups het volgende:
Dat is helaas ook niet met miljarden alleen op te lossen.
  woensdag 14 januari 2004 @ 22:38:20 #13
14531 Bunny_feet
I'm so fluffy it hurts
pi_16267396
Voor iedereen die het plan van Bush zooo geweldig vind:

De verkiezingen komen er aan... Dus DENK NA !

Lekker de aandacht afleiden van de shit die hij en z'n puppetmasters veroorzaken door in te spelen op het gevoel van vele amerikanen. Hij denkt, wat Kennedy kon, kan ik ook.

(Hopelijk maakt Bush ook eens een ritje door Dallas in een Cabrio...)

pi_16267463
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 22:38 schreef Bunny_feet het volgende:

Lekker de aandacht afleiden van de shit die hij en z'n puppetmasters veroorzaken door in te spelen op het gevoel van vele amerikanen. Hij denkt, wat Kennedy kon, kan ik ook.

Dat is denk ik wel zo ja. Dat plan was er ook wel gekomen als er een democratische president was.

[Dit bericht is gewijzigd door Apie74 op 14-01-2004 22:43]

pi_16267547
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 22:38 schreef Bunny_feet het volgende:

geen bush bashing...
pi_16270639
quote:
Als het economisch iets minder gaat moet je toch juist investeren? Het overgrote deel van het budget dat ze uitgeven aan het ruimtevaartprogramma komt toch terecht bij amerikaanse bedrijven die meehelpen aan de ontwikkeling, productie van diverse onderdelen. En die bedrijven kopen op hun beurt dan weer grondstoffen aan bij andere bedrijven enz.. Zo pompen ze een beetje geld in hun economie.
quote:
Wel, ik las ergens op een nieuws site dat diegene die nu instaan voor het Spirit project dezelfde kinderen zijn die zovele jaren terug enthousiast voor de buis de maanlanding zaten te volgen.
Ik denk dat ze met een verlies aan kennis bedoelen dat de wetenschappers van toen nu op pensioen zijn. De wetenschappers die nu opgezadeld worden met maan en marslandingen zaten in 1969 misschien in de basisschool, en hebben dus niet de kennis van die de wetenschappers in 1969 hebben vergaard. Ik hoop dat je mijn uitleg een beetje snapt
pi_16270745
zo naar de datums te kijken duurt het nog wel ff...

om eerlijk te zijn denk ik dat het veel eerder gebeurt, als je kijken hoe hard alles ontwikkeld wordt... in 2015 zoek jij je oma op , op aarde!!

Dit keer zonder signature
pi_16271403
Naar de maan met olie uit Iraq
pi_16271548
Wie gaat de filmpjes maken, WETA of ILM?
The effect of a Pan Galactic Gargle Blaster is like having your brains smashed out by a slice of lemon wrapped around a large gold brick.
Damn it feels good to be a hamster.
  donderdag 15 januari 2004 @ 09:19:33 #20
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_16276324
Laat ze nou eens echt intensief samen gaan werken met de Russen. Iedereen weet dat die de krachtigste draagraketten in bezit heeft. Daarmee vergeleken zijn die Apollo-speeltjes dinky-toys...

Maargoed, ik wens ze veel succes. Al vind ik die 16 jaar toch een beetje erg lang duren.

Ik hoop dat dit allemaal maar zo doorgaat...

Ik ga naar huis.
  donderdag 15 januari 2004 @ 09:31:32 #21
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_16276518
quote:
The President's vision for exploration will not require large budget increases in the near term.
Met andere woorden: wel de woorden, niet de daden. Niet als Reagan en papa Bush. Het lijkt wel verkiezingstijd te worden...
'Nuff said
  donderdag 15 januari 2004 @ 09:43:34 #22
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_16276711
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 09:31 schreef Doffy het volgende:
Met andere woorden: wel de woorden, niet de daden. Niet als Reagan en papa Bush. Het lijkt wel verkiezingstijd te worden...
Het plan van de Amerikanen zou 150 miljard moeten gaan kosten. Ter vergelijking, de Russen hebben een plan liggen dat 15 miljard zou moeten kosten.

Maar wat zou nou beter zijn, een aansukkelend samenwerkingsverband tussen de Russen en Amerikanen, of een good old ruimterace die er wat meer vaart achter zet... Het liefst zie ik de Russen en Amerikanen racen tegen de Chinezen.

Ik ga naar huis.
  donderdag 15 januari 2004 @ 10:14:51 #23
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_16277295
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 09:43 schreef nietzman het volgende:
Het plan van de Amerikanen zou 150 miljard moeten gaan kosten. Ter vergelijking, de Russen hebben een plan liggen dat 15 miljard zou moeten kosten.
Ja, maar meneer Bush zal niet degene zijn die dat geld uit gaat geven: hij kan wegkomen met de vrijwel lege belofte (nauwelijks hoger budget voor NASA), maar wel de publiciteit oogsten en mikken op de reputatie van 'visionair' (wat een gotspe!).
quote:
Maar wat zou nou beter zijn, een aansukkelend samenwerkingsverband tussen de Russen en Amerikanen, of een good old ruimterace die er wat meer vaart achter zet... Het liefst zie ik de Russen en Amerikanen racen tegen de Chinezen.
Dat verliezen de Chinezen toch wel. Mij lijkt het beter om het in een internationaal samenwerkingsverband te doen, zodat ook globale economie en politieke betrekkingen er wel bij varen.
'Nuff said
  donderdag 15 januari 2004 @ 19:24:40 #24
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_16292672
hmmm is er iemand hier die nog weet hoe bush een paar jaar terug eigenhandig het ISS de nek om heeft gedraait? Door de amerikaanse leefmodules te schrappen kunnen er maar 3 astronauten tegelijk aan boord zijn. Dit zorgde ervoor dat de europese en japanse onderzoeksmodule per week een half uur aandacht kunnen krijgen. Voor een half uur per week onderzoek gingen ze echt niet al die miljarden uitgeven.. and so on.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_16292810
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 22:23 schreef X-GeaR het volgende:
Dit nieuwe programma is niet te duur terwijl er toch het hoogste niveau van beveiliging van kracht zal zijn.
Is er dan terrorisme op de maan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')