abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16260505
* Roellio heeft een hekel aan "De dialoog aangaan"
quote:
Naar aanleiding van de dodelijke schietpartij op het Terra College in Den Haag heeft het Inspraakorgaan Turken (IOT) om een gesprek gevraagd met minister Van der Hoeven van Onderwijs. Het IOT wil met de minister overleggen om na te gaan hoe zulke incidenten in de toekomst kunnen worden voorkomen.

In een verklaring schrijft het IOT vandaag: ''Het is gruwelijk dat bij dit schietincident sprake is van een verdachte van Turkse afkomst''. Het IOT hoopt dat dit incident geen negatief effect zal hebben op de dialoog tussen de Turkse gemeenschap en de Nederlandse samenleving en hoopt dat ''zulke o­nmenselijke en o­nacceptabele feiten'' de opgebouwde toenadering niet zal schaden.

Volgens de politie heeft de verdachte van de schietpartij, de 17-jarige Murat D., nog niets verklaard over zijn redenen om docent Hans van Wieren om te brengen. Hij beroept zich tot nu toe op zijn zwijgrecht. Onbekend is ook of de verdachte als minderjarige of als meerderjarige beoordeeld gaat worden. Voor mensen tussen de 16 en 18 jaar kan bij zware misdaden, het meerderjarigen strafrecht van toepassing worden geacht. Daarover beslist het OM.

De man die de verdachte gisteren naar de politie bracht is een vriend van de familie van de dader. Hij geeft in het 20:00 uur journaal van vanavond een interview over zijn kijk op de gang van zaken.

Tot nu toe heeft het NOS-journaal overigens nog niets gemeld over de etnische achtergrond van de verdachte. Hoofdreacteur Hans Laroes legt daarover verantwoording af op de NOS-site. Eén van de redenen is dat het journaal gisteren nog niet overtuigd was of de etnische achtergrond van de dader relevant is tot de gepleegde misdaad. De vraag de men zich stelt luidt: ''is het gewone waanzin of allochtone waanzin? En is het ene van een andere orde dan het andere?''. Vandaag zou het journaal verder op zoek gaan naar de achtergronden van de dader.

http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=37144
pi_16260530
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 18:54 schreef Roellio het volgende:
* Khadgar heeft een hekel aan "De dialoog aangaan"
[..]

Wat zou jouw voorstel geweest zijn?
  woensdag 14 januari 2004 @ 18:57:50 #3
35614 nikanoru
[TK]Merry Fucking Christmas!
pi_16260585
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 18:54 schreef Roellio het volgende:
* nikanoru heeft een hekel aan "De dialoog aangaan"
[..]
In een verklaring schrijft het IOT vandaag: ''Het is gruwelijk dat bij dit schietincident sprake is van een verdachte van Turkse afkomst''

Vind men het nou alleen erg dat de dader van turkse afkomst is?!??
Dear Lord,please make it stop.Ik vind je lief. f0toboekThis is evolution,the monkey,the man,then the gun.
pi_16260599
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 18:55 schreef Khadgar het volgende:

[..]

Wat zou jouw voorstel geweest zijn?

quote:
om een gesprek gevraagd met minister Van der Hoeven van Onderwijs.
Afwijzend reageren op het gesprek en onderzoeken op welke manieren de 17-jarige verdachte als volwassene berecht kan worden.
pi_16260671
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 18:58 schreef Roellio het volgende:

[..]

[..]

Afwijzend reageren op het gesprek

Waarom ?
pi_16260793
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 19:01 schreef gelly het volgende:

[..]

Waarom ?

Opzouten met die gasten. Ze zijn alleen maar geïntresseerd in de manier waarop dit hun gemeenschap beschadigd. Ze willen niet vooruit, ze willen helemaal niks. Ze blijven zitten waar ze zitten, de overheid een beetje pappen en nathouden en verder niks.

Die kerel is dood, z'n familie blijft alleen achter en die eikels proberen het gezicht van hun "gemeenschap" te redden.

pi_16260816
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 19:01 schreef gelly het volgende:

[..]

Waarom ?

Omdat het te absurd voor woorden is om de suggestie te wekken dat er een probleem voor de ''turkse gemeenschap'' ligt omdat een jongen van Turkse afkomst een docent heeft vermoord. Het is voor zover ik weet geen typisch turkse gewoonte om leraren te vermoorden waar nu in commissies over moet worden vergaderd.

Wat er wel moet gebeuren is dat een moordenaar moet worden berecht en zo snel mogelijk uit de maatschappij moet worden verwijderd. Helaas niet voorgoed.

woensdag 14 januari 2004 @ 19:06:25 #8
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_16260824
Tsja, onze geliefde "allochtone medelanders" (links punnikwoord) proberen ook hier een positieve draai aan te geven in de trant van "kijk, we doen ons best om dit te voorkomen"...
Pfffffffffffffffft
censuur :O
pi_16260875
De volgende keer als de politie een gewapende overvaller doodschiet zijn het allemaal weer moordenaars, maar oh. wat is het nu erg.

Het is bij die gasten telkens precies in hun straatje.

woensdag 14 januari 2004 @ 19:12:59 #10
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_16260978
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 19:05 schreef Roellio het volgende:

[..]

Opzouten met die gasten. Ze zijn alleen maar geïntresseerd in de manier waarop dit hun gemeenschap beschadigd. Ze willen niet vooruit, ze willen helemaal niks. Ze blijven zitten waar ze zitten, de overheid een beetje pappen en nathouden en verder niks.

Die kerel is dood, z'n familie blijft alleen achter en die eikels proberen het gezicht van hun "gemeenschap" te redden.

Een beetje dom om zo te denken zonder de beweegreden en achtergronden van de dader precies te kennen vindt je niet. Er lopen ook genoeg Nederlandse kinderen met wapens op school rond.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_16261083
Precies, "de dialoog aangaan" is een uitermate nutteloze activiteit die als enig gevolg heeft dat sommige ethnische gemeenschappen zich een bepaalde macht toeeigenen.

Toevallig gaat het natuurlijk nooit om europese gemeenschappen maar om een stel tribalen uit het riff gebergte of het turkse platteland.

pi_16261105
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 19:06 schreef RemcoDelft het volgende:
Tsja, onze geliefde "allochtone medelanders" (links punnikwoord) proberen ook hier een positieve draai aan te geven in de trant van "kijk, we doen ons best om dit te voorkomen"...
Pfffffffffffffffft
Ik denk dat ze hier niet alleen een positieve draai aan willen geven, maar dat ze ook echt hun best doen om dit te voorkomen, het gaat een beetje ver om dit in de schoenen te schuiven van organisaties van allochtonen en links
"Het is beter te handelen en spijt te hebben, dan niet te handelen en spijt te hebben"
  woensdag 14 januari 2004 @ 19:18:49 #13
15449 Philosocles
blogito ergo sum
pi_16261115
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 19:05 schreef Roellio het volgende:
[..] Opzouten met die gasten. Ze zijn alleen maar geïntresseerd in de manier waarop dit hun gemeenschap beschadigd. Ze willen niet vooruit, ze willen helemaal niks. Ze blijven zitten waar ze zitten, de overheid een beetje pappen en nathouden en verder niks.
Jouw post is al een indicatie dat zo'n gesprek nodig is. Jij lijkt boos te zijn op de Turkse gemeenschap omdat er een leraar door een Turk is doodgeschoten. Je maakt ze in ieder geval voor eikels uit en neemt schijnbaar aan dat het verdriet van die familie ze niets interesseert, en integratie in de NL samenleving ook niet. Ik heb zelf de laatste jaren wel degelijk toenadering opgemerkt tussen Nederlanders en Turken (d'r wonen aardig wat Turken bij mij in de buurt); verbetering is er zeker geweest. Nu moet dat allemaal niet door één zo'n etter worden verziekt. Vandaar overleg. Volkomen juist IMHO.
iedereen is uniek behalve ik
  woensdag 14 januari 2004 @ 19:23:03 #14
43820 JuppieP
Volle bak ambiance!
pi_16261227
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 19:12 schreef Megumi het volgende:

[..]

Een beetje dom om zo te denken zonder de beweegreden en achtergronden van de dader precies te kennen vindt je niet. Er lopen ook genoeg Nederlandse kinderen met wapens op school rond.

Als je nu eens eerst goed leest,zonder er gelijk vol op te duiken.
Hij heeft het over dat IOT,en niet over de dader.

En zijn mening over de IOT deel ik.

DakgootIdioot
pi_16261261
Dus als er een blanke een moord pleegt gaat het IOB (inspraak Orgaan Bleekscheten) naar de minister vragen om vooral gesprekken te blijven voeren om het blanke ras niet te beschamen?
Ik vind het een rare, tegendraads verdraaide manier om jezelf te discrimineren.

Ik kan alleen even afgaan op de reportage in het 18.00 journaal, maar ik bijna alle kleuren en nationaliteiten langs zien komen. De kans dat het een dader met een andere nationaliteit zou zijn geweest was wel enorm groot. Stom toeval dus. En ik heb ook alle nationalieiten, kleuren en geslachten horen zeggen dat ze diep geschokt waren.

Rare situatie dat het IOT zich hiermee bemoeit. En die "vriend van de familie": ik ben benieuwd hoe "vriend" die is. Wat nu de werkelijke relatie is tussen die man en de dader. Die overigens ook geschokt was. Dus die Turk heft dan de andere Turk (de dader) weer op. Hoeft het IOT dus helemaal niet in overleg.

Als de integratie gelukt was, had het IOT zichzelf opgeheven, of omgedoopt tot Inspraak Orgaan Geintegreerden. Ze zien zichzelf toch als Nederlands staatsburger, gelijk aan iedereen hier?

pi_16261403
Zolang de politiek dit blijft beschouwen als een falen van integratie of een immigrantenprobleem, lijkt het mij niet ongewenst een dialoog aan te gaan met Turkse organisaties, hoewel het niet nodig hoort te zijn. Helaas blijkt onder andere uit de reacties op Fok! dat het wel nodig is.

Dat betekent uiteraard niet dat ze deze jongeman weer terug de samenleving in moeten gooien en ik denk dat Roellio het wat dat betreft een beetje zwart-wit ziet.

pi_16261444
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 19:30 schreef Monidique het volgende:

Dat betekent uiteraard niet dat ze deze jongeman weer terug de samenleving in moeten gooien en ik denk dat Roellio het wat dat betreft een beetje zwart-wit ziet.

Ik doel op de dialoog tussen het IOT en de minister en op het feit dat ik graag zou zien dat de verdachte als volwassene berecht wordt. Verder hoor je mij niets zwart-wit zeggen.

[Dit bericht is gewijzigd door Roellio op 14-01-2004 19:33]

pi_16261482
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 19:24 schreef beerten het volgende:
De kans dat het een dader met een andere nationaliteit zou zijn geweest was wel enorm groot. Stom toeval dus
Niet echt, 72% van het Stevin is van allochtone afkomst...
"Het is beter te handelen en spijt te hebben, dan niet te handelen en spijt te hebben"
pi_16261607
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 19:24 schreef beerten het volgende:
Als de integratie gelukt was, had het IOT zichzelf opgeheven, of omgedoopt tot Inspraak Orgaan Geintegreerden. Ze zien zichzelf toch als Nederlands staatsburger, gelijk aan iedereen hier?
Ik denk dat het IOT zich heel graag zou opheffen, maar zolang al die rechtse politici blijven roepen dat de integratie mislukt is, is het alleen maar goed dat er een IOT bestaat
pi_16261918
Die gozer met hele familie enkeltje Turkije....... mijn idee

Of met wat coke naar China sturen

Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_16261951
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 19:48 schreef Black-Death het volgende:
Die gozer met hele familie enkeltje Turkije....... mijn idee
Ik zie niet in waarom je onschuldige Nederlanders naar het buitenland zou sturen, slechts omdat zij banden hebben met een crimineel.
pi_16262196
Bij 2 vandaag was er natuurlijk ook aandacht voor dit schietincident. Ze waren op een gegeven moment in een Turks buurthuis in de Transvaal wijk. Wat mij opviel was dat het buurthuis helemaal vol zat met Turkse mannen die het spelletje Rummicub zaten te spelen. Buiten was het nog erg licht dus dit moet vroeg in de middag geweest zijn (of zelfs 's morgens)... Bij mij kwam gelijk het vraagteken in mijn kop op: "Moeten die mensen niet werken ofzo?"

Is niet helemaal relevant mbt dit topic, maar ik vond het toch wel vrij tekenend voor het algemene beeld van allochtonen in Nederland.

EDIT: Nog even ter verduidelijking...het zat er echt vol

[Dit bericht is gewijzigd door jagermeister1 op 14-01-2004 20:09]

Blaat het niet, dan schaapt het niet!
pi_16262359
IOT neemt op deze wijze een verantwoording op zich die ze niet zouden moeten nemen want het is inderdaad een teken dat ze dit als een Turks incident zien en dat er mensen in dit land zijn die die generalisatie wel zien zitten wil niet zeggen dat het juist is.

Ze hadden er verstandiger aan gedaan om het incident te veroordelen voor wat het is: een individuele actie.

Elke overeenkomst tussen jouw realiteit en de mijne berust op zuiver toeval
  woensdag 14 januari 2004 @ 20:04:04 #24
262 Re
Kiss & Swallow
pi_16262430
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 19:56 schreef jagermeister1 het volgende:
Bij 2 vandaag was er natuurlijk ook aandacht voor dit schietincident. Ze waren op een gegeven moment in een Turks buurthuis in de Transvaal wijk. Wat mij opviel was dat het buurthuis helemaal vol zat met Turkse mannen die het spelletje Rummicub zaten te spelen. Buiten was het nog erg licht dus dit moet vroeg in de middag geweest zijn (of zelfs 's morgens)... Bij mij kwam gelijk het vraagteken in mijn kop op: "Moeten die mensen niet werken ofzo?"

Is niet helemaal relevant mbt dit topic, maar ik vond het toch wel vrij tekenend voor het algemene beeld van allochtonen in Nederland.

tekenend is meer jouw interpretatie van het geheel
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_16262487
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 20:04 schreef Re het volgende:

[..]

tekenend is meer jouw interpretatie van het geheel

Leg uit...
Blaat het niet, dan schaapt het niet!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: