Nu wordt druk gediscussieerd over de controle van leraren/directie op scholen. De communicatie tussen leerling-leerkracht. Over hoe zij dit soort tuig in de toekomst kunnen onderscheppen en dit soort incidenten kunnen voorkomen.
Ik denk dat je in een eerder stadium in moet grijpen. Dat impliceert sowieso straf-verhoging. Amerikaanse taferelen, Amerikaanse straffen. Iemand die een ander met voorbedachte rade, koelbloedig doodschiet, mag ten nimmer meer in de samenleving terugkeren. Ik denk deze maatregel sowieso al drempelverhogend zal werken. Want -letterlijk- levenslang en 4 jaar jeugd-detentie met aftrek van voorarrest, dat is nogal een verschil (ruw geschetst). Links-Nederland zal dit direct een "onmenselijke" maatregel vinden, maar ik vind dat een "onmenselijke" daad, bestraft hoort te worden met onmenselijke maatregelen. Oog om oog, tand om tand principe.
Verder moeten de cellen eenvoudiger, Spartaanser ingericht worden. Dat de gevangenis hier net een "hotel" is, vind ik schandalig. Het "huis van bewaring" moet weer een "gevangenis" worden.
Als laatst had ik graag van het vriendelijke imago van oom agent afgewild. Onze politie heeft de uitstraling van een stelletje mietjes. Die pantalon vervangen door een army-pants, die mephisto's vervangen door kisten, die 20cm lange houten vibrator vervangen door een meter lange houten knuppel. Net als in Zuid-Europa, niet schuwen af- en toe een tik uit te delen.
Bottomline; Jongeren moeten zich niet 1 keer bedenken om een misdaad te begaan, maar 40x.
Je wilt terug naar het primitieve denken en straffen?
quote:Yep. Aanpakken.
Op woensdag 14 januari 2004 01:08 schreef DarkChroom het volgende:
Begrijp ik je goed?Je wilt terug naar het primitieve denken en straffen?
quote:Heeft dat geholpen in het verleden dan ?
Op woensdag 14 januari 2004 01:09 schreef Rider_on_the_storm het volgende:Yep. Aanpakken.
Niks gewend hier. Met jullie winnen we nooit de oorlog. Flip nou eens niet bij elk wisjewasje zo door. De hele FP zit ook alweer met al die Apocalyps-Jehova's : "Waar gaat het toch heen met de wereld?!" en al die huilie's.
quote:Dus de taferelen afkeuren, maar de straffen omhelsen. Apart.
Op woensdag 14 januari 2004 01:05 schreef Rider_on_the_storm het volgende:
Amerikaanse taferelen, Amerikaanse straffen.
quote:Dan moet de wet weer gewijzigd worden en dat gaan ze er niet doorkrijgen. Bovendien als ik een zoon zou hebben die klappen vangt van een leraar, dan ging ik de leraar een pak slaag geven. Snap je m'n punt? De tijden zijn veranderd.
Op woensdag 14 januari 2004 01:10 schreef vanwel het volgende:
En op school weer lesgeven met een lineaal. Oftewel, grote mond? Handen op tafel en een flinke tik op je poten!
quote:Ach ja, in Afrika sterven er duizenden per dag door de honger, dat is pas erg. Laten we daarom ook maar niks doen aan de situatie hier. Wat heeft dat nou voor zin als het daar zo slecht gaat?
Op woensdag 14 januari 2004 01:13 schreef Sjors_Boes het volgende:
Getver. Bij elke moord kruipen de rechtse leeghoofden weer uit hun hol om de doodstraf te promoten. In Afrika sterven er duizenden per dag door honger, dat is pas erg. Gebeurt er hier ook weer eens wat, meteen weer het hele land op de kop.
quote:Vroeger (wat is vroeger uberhaupt, vrij rekbaar) hadden de mensen in ieder geval wel meer respect voor elkaar. Naar verluidt dan. En dat is wat er ontbreekt. Respect voor elkaar, respect voor het gezag enz.
Op woensdag 14 januari 2004 01:12 schreef DarkChroom het volgende:[..]
Heeft dat geholpen in het verleden dan ?
Er was vroeger geen criminaliteit ?
[Dit bericht is gewijzigd door Rider_on_the_storm op 14-01-2004 01:18]
quote:It worked before......
Op woensdag 14 januari 2004 01:08 schreef DarkChroom het volgende:
Begrijp ik je goed?Je wilt terug naar het primitieve denken en straffen?
Censuur heeft nooit eetbare vruchten afgeworpen.
Well we got no choice
All the girls and boys
Makin all that noise
'Cause they found new toys
Well we can't salute ya
Can't find a flag
If that don't suit ya
That's a drag
School's out for summer
School's out forever
School's been blown to pieces
No more pencils
No more books
No more teacher's dirty looks
Well we got no class
And we got no principles
And we got no innocence
We can't even think of a word that rhymes
School's out for summer
School's out forever
School's been blown to pieces
No more pencils
No more rule-books
No more teacher's dirty looks
Out for summer
Out till fall
We might not go back at all
School's out forever
School's out for summer
School's out with fever
School's out completely
---
The silicon chip inside her head
Gets switched to overload.
And nobody's gonna go to school today,
She's going to make them stay at home.
And daddy doesn't understand it,
He always said she was as good as gold.
And he can see no reason
'Cause there are no reasons
What reason do you need to be shown?
Tell me why?
I don't like Mondays.
Tell me why?
I don't like Mondays.
Tell me why?
I don't like Mondays.
I want to shoot
The whole day down.
The telex machine is kept so clean
As it types to a waiting world.
And mother feels so shocked,
Father's world is rocked,
And their thoughts turn to
Their own little girl.
Sweet 16 ain't so peachy keen,
No, it ain't so neat to admit defeat.
They can see no reasons
What reason do you need to be shown?
Tell me why?
I don't like Mondays.
Tell me why?
I don't like Mondays.
Tell me why?
I don't like Mondays.
I want to shoot
The whole day down.
All the playing's stopped in the playground now
She wants to play with her toys a while.
And school's out early and soon we'll be learning
And the lesson today is how to die.
And then the bullhorn crackles,
And the captain crackles,
With the problems and the how's and why's.
And he can see no reasons
What reason do you need to die?
Tell me why?
I don't like Mondays.
Tell me why?
I don't like Mondays.
Tell me why?
I don't like Mondays.
I want to shoot
The whole day down
[Dit bericht is gewijzigd door Keromane69 op 14-01-2004 01:21]
quote:?? dit is een tekst van The Boom Town Rats hoor niet van Alice Cooper
Op woensdag 14 januari 2004 01:19 schreef Rider_on_the_storm het volgende:
Alice had er verstand van.
quote:Hoe kan iemand met stront in zijn eigen ogen nu iemand anders betichten van het hoofd in het zand hebben...
Op woensdag 14 januari 2004 01:16 schreef vanwel het volgende:[..]
Ach ja, in Afrika sterven er duizenden per dag door de honger, dat is pas erg. Laten we daarom ook maar niks doen aan de situatie hier. Wat heeft dat nou voor zin als het daar zo slecht gaat?
Nee, laten we lekker bakken vol geld sturen waarvan we weten dat het toch nooit op de juiste plek komt.
Trek je kop eens uit het zand man!
Overigens, harder straffen geeft nog steeds geen enkele garantie op een veiligere samenleving, hoe vaak moet dat nog met een drilboor tegen die harsensplaten erin gedrild worden. Kijk naar de VS. Kijk naar andere landen. Stel nou je geeft deze jongen ondanks minderjarig zijn 30 jaar. Er is werkelijk waar geen enkel onderzoek die aan kan tonen dat een gedetineerde die 30 jaar heeft gezeten er beter en menselijker uitkomt dan iemand die 12 jaar heeft gezeten, onze gangbare straf voor moord. Integendeel, het is na onderzoek door menigeen aangetoond dat het veel waarschijnlijker is dat die gek die 30 jaar heeft gezeten en vrijkomt geestelijker instabieler eruit komt dan iemand die 12 jaar kwijt is, en minder kans heeft om gedegen in de maatschappij te functioneren.
quote:LOLZ nu lees ik pas het eerste gedeelte voor de --- onderbreking
Op woensdag 14 januari 2004 01:23 schreef Keromane69 het volgende:
de eerste tekst is van Cooper, de tweede van de Rats
Je hebt gelijk
Ik denk zelf dat het hier in fout gaat...
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 01:23 schreef Sjors_Boes het volgende:[..]
Hoe kan iemand met stront in zijn eigen ogen nu iemand anders betichten van het hoofd in het zand hebben...
Overigens, harder straffen geeft nog steeds geen enkele garantie op een veiligere samenleving, hoe vaak moet dat nog met een drilboor tegen die harsensplaten erin gedrild worden. Kijk naar de VS. Kijk naar andere landen. Stel nou je geeft deze jongen ondanks minderjarig zijn 30 jaar. Er is werkelijk waar geen enkel onderzoek die aan kan tonen dat een gedetineerde die 30 jaar heeft gezeten er beter en menselijker uitkomt dan iemand die 12 jaar heeft gezeten, onze gangbare straf voor moord. Integendeel, het is na onderzoek door menigeen aangetoond dat het veel waarschijnlijker is dat die gek die 30 jaar heeft gezeten en vrijkomt geestelijker instabieler eruit komt dan iemand die 12 jaar kwijt is, en minder kans heeft om gedegen in de maatschappij te functioneren.
quote:Dat is je kop in het zand steken, om dit een 'wissewasje' te noemen. Als je goed uit je doppen kijkt, die je dat het geen op zichzelf staande wissewasjes zijn, maar dat er een duidelijke trend zichtbaar is.
Flip nou eens niet bij elk wisjewasje zo door!
Leuk dat je vervolgens zegt dat ik stront in mijn ogen heb, maar waar is DAT op gebaseerd? Alleen maar op het feit dat ik zeg dat jij je kop uit het zand moet trekken? Of omdat ik zeg dat we maar eerst eens zaken op orde moeten stellen in ons eigen land en dat het geld wat voor Afrika bestemd is niet aankomt?
Als je zo'n uitspraak doet, doe het dan op zn minst op een moment dat het overeenkomt met wat ik zeg. In dit geval slaat het nergens op en wil je er alleen maar makkelijk mee scoren. Lekker simpel.
Bovendien heb je mij nog niks horen zeggen over harder straffen, dus dat gaat ook al nergens over.
Vervolgens stel je dat iemand na 30 jaar niet beter uit de gevangenis komt dan na 12 jaar. Nee duh! Lijkt me logisch, meeste criminelen kan je niet beter maken, zeker niet in de gevangenis. Doel van lange en zware straffen is om ze uit de samenleving te halen en deze daardoor veiliger te maken.
Waar het voornamelijk omgaat, en misschien moet dat 'met een drilboor tegen die harsensplaten van jou erin gedrild worden', is dat er strenger en vaker gestraft moet worden. Niet dat slappe gedoe, aanpakken die handel! Als er weer een duidelijk gezag komt, waar mensen respect voor hebben (en misschien zelfs een lichte vrees), dan kan je de maatschappij misschien ook weer in het gareel brengen. Zonder daarbij te dreigen met doodstraf, levenslang en weet ik veel.
quote:Valt zeker wat voor te zeggen, maar dat is erg lastig.
Op woensdag 14 januari 2004 01:31 schreef Megumi het volgende:
Waar ik een beetje aan denk is het ook betrekken van de ouders in een mogelijke straf. Zij hebben hun kind tenslotte op deze manier opgevoed. En hem of haar de normen en waarden meegegeven. Die tot het denken dat het neer schieten van een mens een goede zaak is. Het aanleren van juiste normen en waarden is niet een taak van de overheid, onderwijs of de samenleving. Maar een taak van de ouders. Die de verantwoordelijkheid genomen hebben een kind op de wereld te zetten.
quote:Weet je, volgens mij begint respect al bij het taalgebruik .
Op woensdag 14 januari 2004 01:36 schreef vanwel het volgende:maar dat er een duidelijke trend zichtbaar is.
Leuk dat je vervolgens zegt dat ik stront in mijn ogen heb, maar waar is DAT op gebaseerd? Alleen maar op het feit dat ik zeg dat jij je kop uit het zand moet trekken? Of omdat ik zeg dat we maar eerst eens zaken op orde moeten stellen in ons eigen land en dat het geld wat voor Afrika bestemd is niet aankomt?
Als je zo'n uitspraak doet, doe het dan op zn minst op een moment dat het overeenkomt met wat ik zeg. In dit geval slaat het nergens op en wil je er alleen maar makkelijk mee scoren. Lekker simpel.Bovendien heb je mij nog niks horen zeggen over harder straffen, dus dat gaat ook al nergens over.
Vervolgens stel je dat iemand na 30 jaar niet beter uit de gevangenis komt dan na 12 jaar. Nee duh! Lijkt me logisch, meeste criminelen kan je niet beter maken, zeker niet in de gevangenis. Doel van lange en zware straffen is om ze uit de samenleving te halen en deze daardoor veiliger te maken.
Waar het voornamelijk omgaat, en misschien moet dat 'met een drilboor tegen die harsensplaten van jou erin gedrild worden'
quote:Je hebt "rottigheid" en "serieuze" delicten. Wil je jouw definitie van rottigheid geven?
Op woensdag 14 januari 2004 01:38 schreef vanwel het volgende:[..]
Valt zeker wat voor te zeggen, maar dat is erg lastig.
Mijn broer heeft vroeger nogal wat rottigheid uitgehaald. Maar aan mijn ouders heeft dat zeker niet gelegen! Die hebben goed opgevoed, maar op een gegeven moment konden ze gewoon geen invloed meer op hem uitoefenen. Het zou niet rechtvaardig zijn geweest om hen te straffen voor zijn daden. Hoe toon je aan of ouders een goede of slechte opvoeding geven?
quote:Ouders de verantwoording geven lijkt in eerste instantie nobel en logisch, maar dat is het helaas niet.
Op woensdag 14 januari 2004 01:31 schreef Megumi het volgende:
Waar ik een beetje aan denk is het ook betrekken van de ouders in een mogelijke straf. Zij hebben hun kind tenslotte op deze manier opgevoed. En hem of haar de normen en waarden meegegeven. Die tot het denken dat het neer schieten van een mens een goede zaak is. Het aanleren van juiste normen en waarden is niet een taak van de overheid, onderwijs of de samenleving. Maar een taak van de ouders. Die de verantwoordelijkheid genomen hebben een kind op de wereld te zetten.
Als ik de ideale oplossing wist, zou ik 'm hier graag spuien, maar zelfs dan zijn de meeste mensen nog te dom om er iets nuttigs mee te doen. (no offense)
maar echt levenslang vind ik een goede optie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |