Hoe denken jullie over die antipathie ten opzichte van de moraalridders, die zelfs soms vormen aanneemt van haat? Waarom respecteren de anti-moraalridders de moraalridders niet gewoon?
Maar mijn fiets is zo vaak gejat, dat ik geen zin heb om daar nog werkend licht op te maken.
Ik vind dat je sommige dingen echt wel mag verbeteren(er dus een opmerking over maken), maar er is een grens. Alleen waar dat weten die moraalridders en anti-moraalridders dan niet denk ik.
quote:Tuurlijk, van beide kanten zijn er extremen. Ben ik mee eens.
Op dinsdag 13 januari 2004 23:34 schreef ferenz het volgende:
De anti-anti-moraalridder
Ik vind de moraalridder vaak zo te ver gaan, kijk ik zou bijvoorbeeld
nooit met alcohol op gaan auto-rijden,Maar mijn fiets is zo vaak gejat, dat ik geen zin heb om daar nog werkend licht op te maken.
Ik vind dat je sommige dingen echt wel mag verbeteren(er dus een opmerking over maken), maar er is een grens. Alleen waar dat weten die moraalridders en anti-moraalridders dan niet denk ik.
Om even te reageren op "nooit met alcohol op gaan autorijden", daar ben ik overigens groot voorstander van. Ik vind ook: autorijden? Dan geen druppel alcohol. Hoe moeilijk is die grens te maken? Waarom zo ingewikkeld doen over hoeveel glazen je nu eigenlijk kunt drinken enzovoort? Het is toch veel gemakkelijker om te zeggen dat wanneer je met de auto gaat, je gewoon niet drinkt. Je bent toch geen alcoholist dat je per see een alcoholisch drankje moet drinken? De wetgeving is veel te slap in Nederland. Hup, aantrekken die regels en overtreders streng aanpakken!
quote:Ik heb tot nu toe geen problemen gehad met zijn normen en waarden, maar misschien ben ik vrij tolerant. Overigens komt het de discussie altijd ten goede als je het beestje bij z'n naam noemt, in dit geval 'Balkenende'.
Op dinsdag 13 januari 2004 23:37 schreef Stan_the_Man het volgende:
Als het om bakellende gaat, zou je mij ook een anti-moraal ridder kunnen noemen aangezien ik kotsmisselijk wordt van de moraal van die vent (met zijn 'christelijke' normen en waarden)
quote:Balkenende is een groot leider. Jammer genoeg ziet nog niet iedereen dat in. Geloof mij maar, hij weet precies hoe hij dit ontspoorde land weer op de rails moet krijgen.
Op dinsdag 13 januari 2004 23:37 schreef Stan_the_Man het volgende:
Als het om bakellende gaat, zou je mij ook een anti-moraal ridder kunnen noemen aangezien ik kotsmisselijk wordt van de moraal van die vent (met zijn 'christelijke' normen en waarden)
Bravo voor Balkenende
quote:Tussen weten en doen zit een groot verschil. Ongeveer net zo'n groot verschil als tussen woorden en daden.
hij weet precies hoe hij dit ontspoorde land weer op de rails moet krijgen.
Normen en waarden vind ik niet meer dan normaal, andere mensen blijkbaar niet.
ps: ik doe ook weleens iets fout (te vaak) fout ja
En het leuke is dat ze precies hetzelfde doen alleen dan tegenovergesteld van elkaar. Ze kraken elkaars beleid af en verlagen zich tot elkanders niveau.
Lat mensen gewoon lekker. Boeie of je 160 rijdt op de snelweg en boeie als iemand je erop wijst dat als je dan een bon krijgt dat je levengevaarlijk bent en een zie je wel zin zegt.
Heb je daar een boodschap aan dan? Zolang je zelf maar weet wat jou normen en waarden zijn, daar hoef je toch niet de rest van Fok! mee lastig te vallen.
Wat een geneuzel zeg over moraal damn!
Groetjes,
Sil
quote:Het feit dat jij iemand zelf wil laten uitmaken dat hij of zij eventjes 160 op de snelweg gaat rijden, baart mij grote zorgen. Het probleem met dat soort moraalissue's is dat je een ander ermee lastig valt en in het geval van de 160 km/u zelfs in gevaar brengt. Moraal is er om de leefbaarheid voor iedereen te vergroten. We kunnen namelijk niet zomaar doen wat we zelf willen, we hebben rekening te houden met onze medemens. De moraalridders zijn er juist om de medemens op de moraal te wijzen, zodat de medemenselijkheid niet verloren gaat. Het is een nobele missie.
Op woensdag 14 januari 2004 07:44 schreef Silmarwen het volgende:
Beide zijn zielig en hebben blijkbaar geen leven.En het leuke is dat ze precies hetzelfde doen alleen dan tegenovergesteld van elkaar. Ze kraken elkaars beleid af en verlagen zich tot elkanders niveau.
Lat mensen gewoon lekker. Boeie of je 160 rijdt op de snelweg en boeie als iemand je erop wijst dat als je dan een bon krijgt dat je levengevaarlijk bent en een zie je wel zin zegt.
Heb je daar een boodschap aan dan? Zolang je zelf maar weet wat jou normen en waarden zijn, daar hoef je toch niet de rest van Fok! mee lastig te vallen.
Wat een geneuzel zeg over moraal damn!
Groetjes,
Sil
quote:Rekening houden met elkaar is niet iets wat het beste met regels kan gebeuren.
Op woensdag 14 januari 2004 13:41 schreef Koolraap het volgende:
Moraal is er om de leefbaarheid voor iedereen te vergroten. We kunnen namelijk niet zomaar doen wat we zelf willen, we hebben rekening te houden met onze medemens.
quote:Ja, als ik zeker zou weten dat hij dat doet, dan zou ik de politie inschakelen. Maar dan moet ik het wel echt zeker weten.
Op woensdag 14 januari 2004 15:25 schreef Snood het volgende:
^ ben jij zo iemand die zijn wiet telende buurman verklikt bij de politie?
Ik bedoel jij bent niet perfect ik niet, dus wat geeft jou het recht om mij te bekritiseren. Als ik 160 wil rijden dan doe ik dat lekker en als ik een bon krijg tja eigen schuld, je zult mij er niet over horen zeiken hoor.
quote:Onbegrijpelijk, jij hebt er toch geen last van? Ik vind dat dit soort mensen nederland onleefbaar maken, stel je voor dat iedereen mekaar zou verklikken omdat men iets uit de pas loopt, dan wordt het een lekkere grijzen muizen wereld met alleen maar mensen die zich perfect aan de regeltjes houden, dat is toch te gek voor woorden........ en de regering maar in zn vuistje lachen om mensen zoals jou waarbij de hersenspoeling erg goed heeft gewerkt, dus die nooit uit de pas lopen, andere mensen naaien en geen fantasie hebben........ obegrijpelijk
Op woensdag 14 januari 2004 19:21 schreef Koolraap het volgende:[..]
Ja, als ik zeker zou weten dat hij dat doet, dan zou ik de politie inschakelen. Maar dan moet ik het wel echt zeker weten.
quote:Juist, op naar een mooie wereld. Dat is mijn motto. Ik tolereer geen overtreding van regels. Ook niet van mijn buurman. Wat hebben we aan regels, wanneer we ze niet nastreven? Klikken is dus volledig gerechtvaardigd!
Op donderdag 15 januari 2004 09:34 schreef Snood het volgende:[..]
Onbegrijpelijk, jij hebt er toch geen last van? Ik vind dat dit soort mensen nederland onleefbaar maken, stel je voor dat iedereen mekaar zou verklikken omdat men iets uit de pas loopt, dan wordt het een lekkere grijzen muizen wereld met alleen maar mensen die zich perfect aan de regeltjes houden, dat is toch te gek voor woorden........ en de regering maar in zn vuistje lachen om mensen zoals jou waarbij de hersenspoeling erg goed heeft gewerkt, dus die nooit uit de pas lopen, andere mensen naaien en geen fantasie hebben........ obegrijpelijk
quote:Jij moet dictator worden!
Op donderdag 15 januari 2004 22:16 schreef Koolraap het volgende:
Juist, op naar een mooie wereld. Dat is mijn motto. Ik tolereer geen overtreding van regels. Ook niet van mijn buurman. Wat hebben we aan regels, wanneer we ze niet nastreven? Klikken is dus volledig gerechtvaardigd!
quote:Wat is er mis met mijn mening? Het is toch logisch dat wanneer er regels zijn, je je daar ook aan houdt? Wat hebben die regels anders voor zin?
Op donderdag 15 januari 2004 22:19 schreef Just.an.Illusion het volgende:[..]
Jij moet dictator worden!
quote:Ik ben nog jeugdig, daarom ben ik tegen de moraal in het algemeen.
Op dinsdag 13 januari 2004 23:29 schreef Koolraap het volgende:
Als antwoord op het duidelijk absurde Moraalridders. Hoe denk jij over ze? is hier dan de discussie over de anti-moraalridders. Die zijn er namelijk in overvloed. Mensen die een hekel hebben aan mensen die de moraal verkondigen. Persoonlijk vind ik de anti-moraalridders (dat zijn in mijn ogen degenen met een extreme antipathie, zelfs haat) maar zielig. Het zijn vaak mensen, die gewoon bang zijn om hun jeugdigheid te verliezen en om in de pas te moeten lopen van de normen en waarden. Het zijn net pubertjes, die overal tegenaan willen schoppen en het niet willen accepteren, dat het beter is om net gedrag te vertonen en gehoor te geven aan de normen en waarden. Ik begrijp het wel, je bent jong en je wilt wat, maar om dan direct de moraalridders met al hun goede bedoelingen de grond in te trappen, gaat te ver. Respecteer dan op zijn minst de moraalridders, want vergeet niet, misschien ben jij over een paar jaar zelf ook wel een moraalridder.Hoe denken jullie over die antipathie ten opzichte van de moraalridders, die zelfs soms vormen aanneemt van haat? Waarom respecteren de anti-moraalridders de moraalridders niet gewoon?
Als je dan zonodig de moraalridder uit moet hangen, onderbouw je mening dan ff normaal en leg uit waarom je dat vind.
Ohja ik ben pas 17 dus ben nog jeugdig en zal er ook zo lang van genieten als ik maar kan..
zeg het dan niet! we weten het al moraalridder! argh
ah, dat lucht op
quote:Bah, ik walg van jongeren die lekker lang leve de lol leven. Wil je nu aanzien verwerven of niet? Normen en waarden zijn heerlijk. Ze schrijven ons voor hoe we moeten leven en wat kan er mooier zijn, dan dat? Als je als jongere zegt, dat je tegen moraal bent, omdat je nog jong bent, dan ben je niet goed snik.
Op donderdag 15 januari 2004 22:44 schreef Skv het volgende:[..]
Ik ben nog jeugdig, daarom ben ik tegen de moraal in het algemeen.
Waar ik HELEMAAL niet tegen kan zijn mensen die beginnen te zeiken over normen en waarden bij ELK onderwerp dat er maar is. Daar heb ik het op een gegeven moment wel mee gehad.Als je dan zonodig de moraalridder uit moet hangen, onderbouw je mening dan ff normaal en leg uit waarom je dat vind.
Ohja ik ben pas 17 dus ben nog jeugdig en zal er ook zo lang van genieten als ik maar kan..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |