quote:http://www.nu.nl/news.jsp?n=259742&c=13
Verdachte schietpartij school aangehoudenUitgegeven: 13 januari 2004 21:26
Dinsdagavond omstreeks half tien is de verdachte van de schietpartij op het Terra-college in Den Haag aangehouden.
Alleen jammer dat 'ie vanwege z'n leeftijd er waarschijnlijk met een lichte straf vanaf komt. Daarnaast moeten we 'm zielig vinden omdat 'ie uit een andere cultuur en lage sociale klasse komt, dus ik schat... 240 uur dienstverlening, waarvan 120 voorwaardelijk?
/edit
//off-topic
Overigens een goed moment om de 'verantwoordelijkheidsleeftijd' voor dit soort vergrijpen drastisch te verlagen. Tegenwoordig weten die koters het allemaal zo goed, laat ze dan ook de verantwoording dragen voor hun acties. Ik stel voor dat we de leeftijdsgrens verlagen naar 12 jaar, dan zijn namelijk de meeste mensen 'emotioneel volwassen' (in de zin van iedereen weet op die leeftijd het verschil tussen goed en kwaad). Als je op je 15e stoer (lees: volwassen) genoeg bent om iemand iets aan te doen (zoals die groepsverkrachting een paar maanden geleden), dan ben je mijns inziens ook stoer (lees: volwassen) genoeg om als volwassene gestraft te worden.
Maar dat zal vast nooit lukken in dit softie-land...
[Dit bericht is gewijzigd door aa_koch op 13-01-2004 21:51]
quote:Uh.. Wat heeft de familie ermee te maken?
Op dinsdag 13 januari 2004 21:32 schreef DaveM het volgende:
30 jaar opsluiten
en dan met familie en al terug naar Marokko
quote:Turkije! Daar komt ie vandaan hoorde ik.
30 jaar opsluiten
Maar hij is minderjarig he? die staat over 2 jaar weer buiten!
quote:Hij zal iig een goede opvoeding hebben gehad, daar ben ik van overtuigd.
Op dinsdag 13 januari 2004 21:33 schreef XiChico het volgende:[..]
Uh.. Wat heeft de familie ermee te maken?
quote:Ik hoorde dat de verdachte een nederlandse achternaam had. Maar een gratis vakantie in Marokko is natuurlijk nooit weg.
30 jaar opsluiten
quote:Aha, en uit die leerlingenadministratie kun je ook opmaken waar hij naartoe gevlucht is?
Op dinsdag 13 januari 2004 21:33 schreef mabit het volgende:
Lijkt me ook niet zo'n heel groot probleem, aangezien hij gewoon in de leerlingenadministratie staat...
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 21:33 schreef aa_koch het volgende:
Heel goed!Alleen jammer dat 'ie vanwege z'n leeftijd er waarschijnlijk met een lichte straf vanaf komt. Daarnaast moeten we 'm zielig vinden omdat 'ie uit een andere cultuur en lage sociale klasse komt, dus ik schat... 240 uur dienstverlening, waarvan 120 voorwaardelijk?
quote:Teletekst is nou ook niet het medium om razendsnel het nieuws op je beeldbuis te toveren...
Op dinsdag 13 januari 2004 21:34 schreef cptmarco het volgende:
en teletekst is weer heerlijk snel met het brengen van het nieuws....
quote:Dat misschien niet, maar heel moeilijk kan het dan niet meer zijn...
Op dinsdag 13 januari 2004 21:35 schreef CoReTeX het volgende:[..]
Aha, en uit die leerlingenadministratie kun je ook opmaken waar hij naartoe gevlucht is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |