abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16211817
uiten!!?!

klote-justitie

quote:
71-jarige invalide in cel na doden crimineel
Gepost door Rob (R@b) - dinsdag 13 januari 2004 @ 09:41 - Bron: De Telegraaf
De invalide garagehouder Cees Gardien (71) uit Leidschendam is door justitie in de cel gezet, omdat hij de illegaal in ons land verblijvende Turkse crimineel Yacup Yuruyucu heeft doodgeschoten. De garagehouder, die eerder slachtoffer was van drie andere overvallen en negen inbraken, wordt beticht van doodslag.

Op 15 december in de vroege ochtend werd Gardien, toen hij de Telegraaf uit de brievenbus haalde, in het pikkedonker plotsklaps omringd door vijf met messen en vuurwapens gewapende overvallers die bivakmutsen droegen. "Ze schreeuwden: 'Dit is een overval!' Ik probeerde weg te komen, maar verstapte me. Omdat ik doodsbenauwd was, haalde ik in een flits de trekker over. Ik zag de overvallers wegrennen en ben mijn zaak binnengestrompeld. Ik heb snel de rolluiken laten zakken, want ik was verschrikkelijk bang." De enige kogel die Gardien afvuurde, raakte Yuruyucu in de rechterzij.

De advocaat van de garagehouder is woedend over de detentie van zijn cliënt. "Het gaat om een zieke man op leeftijd die allerlei ellende achter de rug heeft en in grote angst leeft. Hij werd plotseling omringd door vijf zeer gewelddadige kerels en had geen alternatief. Mijn cliënt heeft gehandeld uit noodweer en heeft voorkomen dat de criminelen zijn zieke vrouw kwaad konden doen. Cees Gardien dient gewoon vrij te komen", zo stelt de raadsman.

Gardien beweegt zich vanwege zijn ziekte vrijwel uitsluitend in een rolstoel. Hij lijdt aan keelkanker en suikerziekte. Het OM in Den Haag wil alleen kwijt dat het de betrokkenheid van Gardien bij de schietpartij onderzoekt. Verder wil justitie niets zeggen. Twee van de overvallers zijn overigens ook gearresteerd.

Hoe is het mogelijk dat zo'n man wordt opgesloten!!?
niet te geloven...
pi_16211837
niet te geloven... niet te geloven...
pi_16211859
eeuh.. deze zieke oude man.. heeft altijd een pistool bij zich?
edit: en hij zit normaal in een rolstoel maar nu toevallig niet.. beetje vaag..
edit: hoe kan een schot in je zij fataal worden?

Hiermee wil ik niet zeggen dat ik het niet krom vindt dat ie nu in de cel zit.. vind het een beetje overdreven eerlijk gezegd..

[Dit bericht is gewijzigd door Volano op 13-01-2004 09:52]

verlangen voorbij vanitas
pi_16211872
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 09:48 schreef realist_ik het volgende:
Hoe is het mogelijk dat zo'n man wordt opgesloten!!?
omdat hij de illegaal in ons land verblijvende Turkse crimineel Yacup Yuruyucu heeft doodgeschoten.

Niet zo raar toch? Ook al is het een bejaarde, een moord moet bestraft worden. En dat zijn garage een keer overvallen is is kut ofzo, maar als mijn fiets 100 keer gejat is mag ik ook niet iemand vermoorden.

Ik vind het goed zo, geen uitzondering voor zieken en zwakken, iemand vermoorden is fout en moet afgestraft worden.

pi_16211880
Deze man verdient een lintje

Wat een held

pi_16211891
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 09:50 schreef Volano het volgende:
eeuh.. deze zieke oude man.. heeft altijd een pistool bij zich?
gelukkig wel...
heeft ie tenminste één van die honden af kunnen maken...
jammer dat de rest is kunnen vluchten...

stelletje laffe klootzakken...
met messen en vuurwapens een invalide bejaarde overvallen...
dan heb je imho geen enkel recht meer... op niks... geen leven... geen rechtzaak... niks.

pi_16211921
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 09:52 schreef realist_ik het volgende:
<blockquote><font size="1" face="verdana, arial, helvetica">quote:</font><hr>Op dinsdag 13 januari 2004 09:50 schreef Volano het volgende:
eeuh.. deze zieke oude man.. heeft altijd een pistool bij zich?<hr></blockquote>gelukkig wel...

dan heb je imho geen enkel recht meer... op niks... geen leven... geen rechtzaak... niks.

Hij zal nu wel in voorarrest zitten.. verder vind ik nog steeds dat het niet moet kunnen dat iedereen een vuurwapen bij zich heeft...
verlangen voorbij vanitas
pi_16211937
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 09:48 schreef realist_ik het volgende:
Hij de illegaal in ons land verblijvende Turkse crimineel Yacup Yuruyucu heeft doodgeschoten. Op 15 december in de vroege ochtend werd Gardien, toen hij de Telegraaf uit de brievenbus haalde, in het pikkedonker plotsklaps omringd door vijf met messen en vuurwapens gewapende overvallers die bivakmutsen droegen. "Ze schreeuwden: 'Dit is een overval!' Ik probeerde weg te komen, maar verstapte me. Omdat ik doodsbenauwd was, haalde ik in een flits de trekker over.
Hij verdient een Koninklijke Onderscheiding
pi_16211939
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 09:51 schreef Stranger het volgende:

[..]
Niet zo raar toch? Ook al is het een bejaarde, een moord moet bestraft worden. En dat zijn garage een keer overvallen is is kut ofzo, maar als mijn fiets 100 keer gejat is mag ik ook niet iemand vermoorden.

Ik vind het goed zo, geen uitzondering voor zieken en zwakken, iemand vermoorden is fout en moet afgestraft worden.

Volgens ons wetboek is wat die oude man gedaan heeft niet eens strafbaar. Het gaat hier niet om moord maar om noodweer.

Moord is idd zo en zo strafbaar voor iedereen, maar het gaat hier niet om moord.

"I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered"
pi_16211947
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 09:54 schreef Volano het volgende:

[..]

Hij zal nu wel in voorarrest zitten.. verder vind ik nog steeds dat het niet moet kunnen dat iedereen een vuurwapen bij zich heeft...

Nee, het is beter dat de brave burger zich niet kan verweren tegen zwaar bewapende criminelen.
pi_16211959
quote:

[..]

omdat hij de illegaal in ons land verblijvende Turkse crimineel Yacup Yuruyucu heeft doodgeschoten.

't is geen moord, want niet met voorbedachte rade

vind ook dat dit goed onderzocht moet worden, imho is 't niet normaal als je een pistool bij je hebt als je de telegraaf uit de bus gaat halen...hoewel wel enigzins begrijpelijk als je al zo vaak slachtoffer van criminaliteit geworden bent

pi_16211962
Dit is fucking belachelijk, die illegale gast hoorde niet eens in Nederland te zijn. En verder waren die 5 overvallers ook gewapend, ik zou waarschijnlijk hetzelfde doen.

MAAR DAT KAN NIET HE! WANT DE DADERS GAAN TOCH WEL VRIJUIT.

hoppa

pi_16211967
Boeiend..zijn verdiende loon
pi_16211969
in geval van vuurwapenbezit en doodslag mag je best even in voorarrest zitten, dat weet je als je die wapens bij je gaat dragen... ik vind alleen niet dat ie gevangisstraf moet krijgen
Je IP-adres is 127.0.0.1 Bij misbruik van dit forum kunnen we je provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verlenen wij volledige medewerking aan justitie.
pi_16211987
quote:

[..]

Hoe durf je spreken van moord!!?!!

als je wordt overvallen door 5 gemaskerde en gewapende mannen, en je schiet één van die honden neer (dood), kan er NOOIT sprake zijn van moord...

jij vond het zeker ook terecht dat die nederlandse militair zonder onderzoek meteen werd beschuldigd van moord en werd opgesloten??

pi_16212001
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 09:55 schreef Oppersmurf het volgende:

[..]

Hij verdient een Koninklijke Onderscheiding

Inderdaad

Al had hij ze eigenlijk alle 5 af moeten schieten!

pi_16212029
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 09:58 schreef realist_ik het volgende:

[..]

als je wordt overvallen door 5 gemaskerde en gewapende mannen, en je schiet één van die honden neer (dood), kan er NOOIT sprake zijn van moord...

jij vond het zeker ook terecht dat die nederlandse militair zonder onderzoek meteen werd beschuldigd van moord en werd opgesloten??

Ja, gedood dan, jezus, even niet woordneuken zeg.
  dinsdag 13 januari 2004 @ 10:00:27 #18
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_16212038
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 09:56 schreef Reticulin het volgende:

[..]

't is geen moord, want niet met voorbedachte rade

vind ook dat dit goed onderzocht moet worden, imho is 't niet normaal als je een pistool bij je hebt als je de telegraaf uit de bus gaat halen...hoewel wel enigzins begrijpelijk als je al zo vaak slachtoffer van criminaliteit geworden bent

heb ik gister nog uitleg van gekregen, je mag je pistool en munitie niet bij elkaar leggen, dus deze man heeft tijd gehad om zij pistool te laden, en dodelijk af te vuren.. dus wel met voorberachte rade dus wel moord...
pi_16212043
quote:
omdat hij de illegaal in ons land verblijvende Turkse crimineel Yacup Yuruyucu heeft doodgeschoten
Tja dat is het risico van het vak!
Dan had hij maar geen crimineel moeten worden

Natuurlijk moet je niet zomaar iemand doodschieten, maar dit was zelfverdediging!

pi_16212046
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 09:52 schreef realist_ik het volgende:

[..]

gelukkig wel...

Zeer domme reactie van jou hoor...

Een gewapende overval is vrijwel altijd laf, of een gezonde en sterke man van 30 word overvallen, of een ouwe dame van 80 jaar...

pi_16212064
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 09:58 schreef realist_ik het volgende:

Tis wel doodslag, en ook al heeft ie zo'n rat uit de weg geruimd, je kan iemand die een ander doodschiet niet zomaar laten lopen tot het onderzoek voorbij is
Je IP-adres is 127.0.0.1 Bij misbruik van dit forum kunnen we je provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verlenen wij volledige medewerking aan justitie.
  dinsdag 13 januari 2004 @ 10:02:35 #22
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_16212087
quote:

pi_16212164
Nederland is gewoon een kutland, klaar.
pi_16212165
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 10:00 schreef yup het volgende:

[..]

Zeer domme reactie van jou hoor...

Een gewapende overval is vrijwel altijd laf, of een gezonde en sterke man van 30 word overvallen, of een ouwe dame van 80 jaar...

Het een is wat laffer dan het ander he.
pi_16212170
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 10:00 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

heb ik gister nog uitleg van gekregen, je mag je pistool en munitie niet bij elkaar leggen, dus deze man heeft tijd gehad om zij pistool te laden, en dodelijk af te vuren.. dus wel met voorberachte rade dus wel moord...

dus als je een geladen pistool bij je hebt dan wordt er niet meer gekeken naar de omstandigheden? denk niet dat die man tijdens de overval nog ff gauw z'n pistool geladen heeft en dan nog zou je 't als noodweer kunnen zien, om z'n vrouw te beschermen...moord is volgens mij alleen als je 't echt planned ofzo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')