quote:Wat zij zegt. Dood is toch simpelweg een gebrek aan leven, of beweer je dat er meer achter schuilt?
Op dinsdag 13 januari 2004 00:59 schreef Monidique het volgende:
Wat moet er verklaard worden over de dood?
[Dit bericht is gewijzigd door ikbengeweldig op 13-01-2004 01:01]
quote:De reden misschien? Het antwoord waar de mensheid al sinds zijn/haar bestaan naar zoekt.
Op dinsdag 13 januari 2004 00:59 schreef Monidique het volgende:
Wat moet er verklaard worden over de dood?
quote:Welke reden?
Op dinsdag 13 januari 2004 01:00 schreef Ype het volgende:[..]
De reden misschien? Het antwoord waar de mensheid al sinds zijn/haar bestaan naar zoekt.
quote:Bedoel je dan niet eerder de reden van het leven.
De reden misschien? Het antwoord waar de mensheid al sinds zijn/haar bestaan naar zoekt.
quote:Dat is het lichamelijke gedeelte. Wat gebeurt er met je ziel........vraag ik me ook wel s af.
Op dinsdag 13 januari 2004 01:00 schreef merino het volgende:
wat bedoel je met de dood?
De dood van het lichaam is echt wel te verklaren hoor. bvb hart stop --> bloed niet meer door lichaam gepompt --> geen energie naar vitale onderdelen --> hersenactiviteit stopt --> dood
quote:Welke ziel?
Op dinsdag 13 januari 2004 01:01 schreef navvy het volgende:[..]
Dat is het lichamelijke gedeelte. Wat gebeurt er met je ziel........vraag ik me ook wel s af.
quote:als je al een ziel hebt...
Dat is het lichamelijke gedeelte. Wat gebeurt er met je ziel........vraag ik me ook wel s af.
quote:Reden? Dood is dood. De boel doet het niet meer, het lichaam is afgeschreven, versleten, stuk. Niet anders dan bijvoorbeeld een wasmachine imho.
quote:Ik dnek dat er geen reden is.
Op dinsdag 13 januari 2004 01:01 schreef Monidique het volgende:[..]
Welke reden?
Je gaat gewoon dood.
quote:Welke ziel?
Op dinsdag 13 januari 2004 01:01 schreef navvy het volgende:Wat gebeurt er met je ziel
Da's ook maar een geloof.
quote:Ik persoonlijk bedoel met de dood het absolute einde. Na de dood is alles afgelopen, zelfs feiten, gezien feiten samengaan met leven.
Op dinsdag 13 januari 2004 01:00 schreef merino het volgende:
wat bedoel je met de dood?
De dood van het lichaam is echt wel te verklaren hoor. bvb hart stop --> bloed niet meer door lichaam gepompt --> geen energie naar vitale onderdelen --> hersenactiviteit stopt --> dood
quote:Ziel is wat mij betreft een illusie die door je (stoffelijke) hersenen in stand wordt gehouden.
quote:Feiten gaan samen met leven, kun je me dat uitleggen?
Op dinsdag 13 januari 2004 01:03 schreef Ype het volgende:[..]
..., zelfs feiten, gezien feiten samengaan met leven.
quote:Dan is je hele leven een illusie?
Op dinsdag 13 januari 2004 01:03 schreef ikbengeweldig het volgende:[..]
Ziel is wat mij betreft een illusie die door je (stoffelijke) hersenen in stand wordt gehouden.
quote:Ontwikkeling is een begrip dat zo subjectief is als je een begrip maar kunt bedenken. Zonder iets geen leven. Maar wat is iets?
Op dinsdag 13 januari 2004 01:00 schreef NorthernStar het volgende:
Zonder dood geen evolutie, geen onwikkeling, geen beweging. Zonder dood geen leven.Klaar.
quote:het absolute einde van wat?
Op dinsdag 13 januari 2004 01:03 schreef Ype het volgende:[..]
Ik persoonlijk bedoel met de dood het absolute einde. Na de dood is alles afgelopen, zelfs feiten, gezien feiten samengaan met leven.
quote:De reden waarom een mens blijft leven al zou het geen reden zien.
Op dinsdag 13 januari 2004 01:01 schreef Monidique het volgende:[..]
Welke reden?
quote:Waarom?
Op dinsdag 13 januari 2004 01:04 schreef navvy het volgende:[..]
Dan is je hele leven een illusie?
quote:Waarom zou je dood gaan?
Op dinsdag 13 januari 2004 01:05 schreef Ype het volgende:[..]
De reden waarom een mens blijft leven al zou het geen reden zien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |