abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16065316
Ik heb echt het idee dat als ik elk semester 2 dagen heel hard werk dat ik, qua resultaten, als redelijk gemiddelde student door het leven ga.
Presentaties waar 3 ects (120 uur) voor staan pruts ik in 20 min. in elkaar, paar keer doorlezen, een 7 etc.

Nog meer mensen die hun opleiding zo simpel vinden?

-edit-

Let wel, ik ben er in principe altijd en hou tijdens de les alles perfect bij, thuis doe ik eigenlijk niets.

[Dit bericht is gewijzigd door Roellio op 08-01-2004 13:18]

donderdag 8 januari 2004 @ 13:15:58 #2
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_16065434
tief op!

ik dus niet

pi_16065460
* Monk joins the club...

Ik doe nu Culturele en Maatschappelijk Vorming en dat is ook ongeveer 1 weekje per semester hard werken dan haal ik het gewoon netjes

* Monk denk er aan om eeuwig student te blijven, zo'n relaxt leven

donderdag 8 januari 2004 @ 13:18:01 #4
24878 kwib
Respondentenleverancier
pi_16065494
Ik vond mijn HBO opleiding (Ruimtelijke Ordening & Planologie aan de HvU) ook veel te makkelijk. Ik was bij 80% van alle college's en deed echt niks thuis. Opdrachten leverde ik standaard een maand te laat in en tentamens leerde ik eigenlijk niet. Alles was tussen de 5.0 en de 7.0

Best kut eigenlijk, zo saai

Professionele online enquête of vragenlijst nodig? Enquêtetools.nl . Gratis vragenlijsten maken voor studenten en scholieren!
Respondenten nodig voor je onderzoek? RespondentenDatabase.nl . Nu 10 respondenten per onderzoek gratis.
pi_16065509
Moi!
  donderdag 8 januari 2004 @ 13:18:39 #6
38758 SwOoSh
Bert en Bin laden
pi_16065521
hier nog 1

mijn opleiding stelt echt helemaal niks voor. Eerste 5 weken doe ik niks en dan laatste week ff leren en dan weer alle puntjes binnen voor de periode ..

doe trouwens hbo small business & retail management

♠ ▪ ♣ ▪ ♥ ▪ ♦ ™
  donderdag 8 januari 2004 @ 13:22:25 #7
45511 TimmyAsd
pi_16065627
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 13:18 schreef kwib het volgende:
tentamens leerde ik eigenlijk niet. Alles was tussen de 5.0 en de 7.0
hoe doen jullie dat toch? Ik leer voor 1 vak 3 dagen (!), en haal een 4.0, andere vakken ook zowiets, had zelfs een vak, 4 bonustoetsen gemaakt, 3 gehaald, 2 dagen geleerd voor eindtentamen, en heb dus een 2.8 gehaald

is het dan gewoon niet voor mij weggelegd?

pi_16065697
Ik had in m'n eerste semester een tentamen ontwikkelings-psychologie. Daar heb ik 1 hele dag aan geleerd. Dat is mijn grootste inspanning geweest dit jaar.
pi_16065712
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 13:22 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

hoe doen jullie dat toch? Ik leer voor 1 vak 3 dagen (!), en haal een 4.0, andere vakken ook zowiets, had zelfs een vak, 4 bonustoetsen gemaakt, 3 gehaald, 2 dagen geleerd voor eindtentamen, en heb dus een 2.8 gehaald

is het dan gewoon niet voor mij weggelegd?

Het zal ongetwijfeld enorm verschillen per opleiding.
pi_16065804
Ik ook! Communicatiewetenschappen... maar het is dan ook niet voor niets een gebakken lucht studie...
  donderdag 8 januari 2004 @ 13:28:25 #11
45511 TimmyAsd
pi_16065806
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 13:25 schreef Roellio het volgende:

[..]

Het zal ongetwijfeld enorm verschillen per opleiding.

hbo commerciele economie... een van de makkelijkste opleidingen op economisch gebied zegt men in het algemeen..
pi_16066258
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 13:28 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

hbo commerciele economie... een van de makkelijkste opleidingen op economisch gebied zegt men in het algemeen..

Aan de HES, wibautstraat?
pi_16067177
Ik ook, rechten is een veredelde LOI-cursus.
Lenen bij Frisia Financieringen betekent profiteren van zeer lage rentes!
pi_16074023
me too, maar ik moet wel zeggen dat ik er inderdaad ook altijd netjes ben. Thuis doe ik niks tot op een weekje voor de tentamens ofzo. Lukt altijd
pi_16074105
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 14:09 schreef dax het volgende:
Ik ook, rechten is een veredelde LOI-cursus.
voor in 't archief
...Trust me, I'm gonna be a doctor... (H)
  donderdag 8 januari 2004 @ 17:06:27 #16
36177 Escape2Dawn
Istanbul of wast'nbeetje?
pi_16074130
Nu alleen je Nederlands nog jongen, daarna zal ik je geloven
Het helpt geen nut!
pi_16074164
5 VWO, wat een grap. En om dan voor te stellen dat ze een paar jaren geleden gingen protesteren dat het te veel werk was
Disclaimer: gepost met toestemming van de betrokkenen[br] Ga nooit in discussie met een idioot. Ze halen je omlaag naar hun niveau en kloppen je met ervaring.
pi_16074167
Mijn opleiding valt reuze mee... makkerlijker dan ik dacht dat ie zou zijn!
pi_16074227
Ik ook!
Ik doe Ruimtelijke Ordening & Planologie..
Ben ik nu een half jaar mee bezig, maar heb nog geen boek ingekeken.. Ook niet voor de tentamens. Bij de hoorcolleges wel even goed opletten, maar niks opschrijven.
En dan gewoon zeven's halen voor je 2 (!) tentamens tot nu toe.
3 lesuren PER WEEK! :S
Verder veelzelfstandig bezig zijn met werkstukken. Ongeveer 1 groot werkstuk per week. Waar je ongeveer 8 uur mee bezig bent.
Dus 11 uur per week.. mwah.. best vol te houden
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_16074292
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 17:07 schreef Par4n0id het volgende:
5 VWO, wat een grap. En om dan voor te stellen dat ze een paar jaren geleden gingen protesteren dat het te veel werk was
wacht maar tot je in 6v komt......:7 (dan heb je dus gewoon helemaal geen studielast meer)
...Trust me, I'm gonna be a doctor... (H)
  donderdag 8 januari 2004 @ 17:36:20 #21
25753 mamamiep
Godmother of Trivia
pi_16075200
Ik kom ook altijd bij de lessen, want als je daar gewoon goed oplet hoef je echt bijna niets te doen .

Ik leer meestal 1/2 dagen van tevoren voor een tentamen, ligt er aan hoeveel het is qua stof. Meestal lees ik het 1 keer door. Af en toe belangrijke stof nog een keertje. Ik ben zelfs een keer met een tentamen begonnen op de ochtend van het tentamen (dat was om 13:15). Was best veel, dus snel gelezen, nog een deel overgeslagen. Was een van de weinige die een voldoende had .

Ik ga dus ook nog zeker doorstuderen hierna.

[Dit bericht is gewijzigd door mamamiep op 08-01-2004 17:42]

There are so many things I want to say to you but time's caught me up and now I'll never say them - except that I've loved you from the moment I saw you and every moment since.
  donderdag 8 januari 2004 @ 18:06:52 #22
77188 Quickbeam
Legends only evolve
pi_16076066
nu zit ik nog niet op de universiteit dus ik kan daar niks over zeggen maar tot nu toe is 6vwo echt flut. ik doe hele dagen niks, en heb eens in de 3 maanden een paar examens. Het zal wel lastiger worden (hoop ik bijna )
Widening the bell curve.. one step at a time
pi_16076184
MBo..ict...

makkelijk is nog licht omschreven..
Heb al 1,5jaar thuis nix aan school hoeven doen..en ook opschool zelf alleen maar ouwehoeren, en af en toe een verslagje inleveren.

Loving Nohr
pi_16080721
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 13:12 schreef Roellio het volgende:
Ik heb echt het idee dat als ik elk semester 2 dagen heel hard werk dat ik, qua resultaten, als redelijk gemiddelde student door het leven ga.
Presentaties waar 3 ects (120 uur) voor staan pruts ik in 20 min. in elkaar, paar keer doorlezen, een 7 etc.

quote:
Studierichting:Engels
Ja, ok...
Vat het nu volgende aub niet verkeerd op:
Ik studeer Natuurkunde, en daar is het meestal zo dat in het eerste jaar de helft van de studenten ermee kapt. Toen zeiden we vaak tegen elkaar "als dit niet lukt, ga ik Engels doen"
The vastness of the heavens stretches my imagination — stuck on this carousel my little eye can catch one-million-year-old light. A vast pattern — of which I am a part...
  donderdag 8 januari 2004 @ 21:03:37 #25
25753 mamamiep
Godmother of Trivia
pi_16081328
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 20:40 schreef Maethor het volgende:

[..]

[..]

Ja, ok...
Vat het nu volgende aub niet verkeerd op:
Ik studeer Natuurkunde, en daar is het meestal zo dat in het eerste jaar de helft van de studenten ermee kapt. Toen zeiden we vaak tegen elkaar "als dit niet lukt, ga ik Engels doen"

Sorry, maar daar ben ik het dus echt niet mee eens. Toevallig doet Roellio dan niets . Ik doe ook niet zoveel bij mijn opleiding Engels, (wel HBO), maar Engels is niet de opleiding die je 'wel even doet' als het niets wordt met Natuurkunde. Er komt wel meer bij kijken hoor .

Als ik mensen hoor zeggen: Pabo of SPH doen we dan maar, dat kan ik me voorstellen, want ik ken echt maar weinig mensen van die opleidingen die er echt moeite voor doen, maar voor Engels toch wel meer.

Ik vind het altijd best dat alpha/beta mensen elkaar afzeiken, maar dit vond ik echt nergens op slaan . Zo, gezegd !

There are so many things I want to say to you but time's caught me up and now I'll never say them - except that I've loved you from the moment I saw you and every moment since.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')