abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16036404
Daar ik van plan ben om een opleiding tot dierenartsassistente te gaan volgen bij een van deze 2 instanties ben ik benieuwd of er mensen zijn die ervaringen met het LOI of NTI hebben.

Goede maar vooral ook slechte ervaringen !

Alvast bedankt !

pi_16036583
Azo, duur.
Tenminste voor wat je krijgt.
pi_16036597
Ik ben op dit moment bezig met een talencursus van de LOI. (die nieuwe, ook via internet). Werd veelbelovend over gedaan. Ik heb zelfs de beginnerscursus genomen, want voor mij is het voornamelijk ophalen wat ik jaren geleden geleerd heb op school. Maar ik moet zeggen, het valt tegen. Als je dit niet eerder geleerd hebt dan kom je er bijna niet uit. Ik weet niet of dat hetzelfde gaat zijn bij een ander soort cursus dan taal. Ik stap volgende week dan ook over naar een cursus op school, met een klein groepje.
pi_16036677
Ja ik ben er eigenlijk al een tijdje mee bezig om het te gaan aanvragen maar ik vond het ook vrij duur.
Maar bij het NTI zijn nu alle cursussen voor de helft van de prijs zeg maar.
En dat sprak me wel aan, maar wil wel graag de opgedane ervaringen van andere mensen horen.
pi_16036926
Duur maar wel goed, maar ik denk dat een avondschool toch wel beter is.
pi_16036978
Ik corrigeer voor NTI en de cursussen zijn wel vrij pittig.

Het zijn wel aanraders voor mensen die goed willen studeren

pi_16036986
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 13:49 schreef Kimmster het volgende:
Ja ik ben er eigenlijk al een tijdje mee bezig om het te gaan aanvragen maar ik vond het ook vrij duur.
Maar bij het NTI zijn nu alle cursussen voor de helft van de prijs zeg maar.
En dat sprak me wel aan, maar wil wel graag de opgedane ervaringen van andere mensen horen.
de helft is even duur als de LOI.

Wat belangrijk is: is de opleiding erkent!!!! Dit was namelijk voor de opleiding die ik nu doe bij de NTI niet zo, en bij de LOI wel.

Het is inderdaad duur. Je krijgt de boeken en voor het internetgebeuren hoef je het inderdaad niet te doen.

Mensen die opruimen zijn gewoon te lui om te zoeken.
fotoboek
pi_16037072
Nou er is ook nog een verschil dat de opleiding bij de LOI 18 maanden duurt en bij het NTI maar 12.

Maar of het erkent is heb ik eigenlijk niet zo opgelet ( bedankt voor de tip) waar kan ik dat vinden ?

pi_16037158
Heb het al gevonden, dit stond op de site van het NTI :
Bij het NTI bent u verzekerd van erkende, waardevolle opleidingen. De NTI-opleidingen zijn door de Minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen erkend dan wel aangewezen op grond van de WEO (Wet op de Erkende Onderwijsinstellingen), de WEB (Wet Educatie en Beroepsonderwijs) en de WHW (Wet op het Hoger onderwijs en Wetenschappelijk onderzoek).

Overigens krijgt een onderwijsinstelling deze aanwijzingen niet zomaar. Om bijvoorbeeld als Hogeschool HBO-diplomas te mogen uitreiken dient een onderwijsinstelling te voldoen aan strenge kwaliteitseisen die door het ministerie van onderwijs op gezette tijden worden gecontroleerd. Bovendien is het NTI de eerste schriftelijk onderwijsinstelling met de ISO-9001 Kwaliteitscertificering.

U kunt de meeste NTI-opleidingen afsluiten met een officieel erkend diploma. Als er geen landelijk examen voor een bepaalde opleiding bestaat, neemt het NTI bij sommige opleidingen het examen zelf af. Als u dit examen met succes heeft afgelegd, ontvangt u een instituutsdiploma van het NTI. Als u geen examen wilt of kunt doen, heeft u na het doorlopen van de opleidingen bij alle NTI-opleidingen de mogelijkheid een verklaring aan te vragen.

Voor de meeste MBO- en HBO-opleidingen neemt het Examenburo van het NTI de examens zelf af. Dit heeft als extra voordeel dat de examens goed aansluiten bij de bestudeerde lesstof, waardoor er door onze studenten hoog gescoord wordt.

pi_16037205
Ik volg momenteel de heao opleiding Bedrijfskundige Informatica via de LOI dus ik heb er wel ervaring mee ja
Wat had je precies willen weten?
Wat ik wel weet is dat ik het studiemateriaal van de NTI veel minder overzichtelijk vind en dat er bij NTI minder mogelijkheden zijn om via internet te studeren.
Bescheidenheid siert de mens, valse bescheidenheid niet
pi_16037286
Nou eigenlijk gewoon alles wat er mee te maken heeft.
Heb zelf nog geen ervaring met het volgen van een opleiding in de thuissituatie zeg maar.
Maar ook m.b.t examens e.d., hoe die afgelegd moeten worden.
En het maken van het huiswerk, hoe dat in zijn werk gaat.
Maar het belangrijkste of je wel waar voor je geld krijgt.

En wat bedoel je precies met de overzichtelijkheid van het studiemateriaal ?
Is het bij de LOI uitgebreider ?

[Dit bericht is gewijzigd door Kimmster op 07-01-2004 14:16]

woensdag 7 januari 2004 @ 14:11:19 #12
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_16037334
Volgens mij kan jij alleen dierenarts-assistent worden als ik je profiel lees.

geen assistente toch?

reach out and touch faith
pi_16037408
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 14:11 schreef ozzyat105 het volgende:
Volgens mij kan jij alleen dierenarts-assistent worden als ik je profiel lees.

geen assistente toch?

Oh foutje, nee ben dus 100% vrouw !!!
Haha, wordt dus veranderen straks !

-edit- Is bijgewerkt !
Bedankt !!!!

[Dit bericht is gewijzigd door Kimmster op 07-01-2004 14:22]

pi_16083801
Geen reacties meer ??????
  vrijdag 9 januari 2004 @ 22:43:52 #15
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_16115649
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 22:18 schreef Kimmster het volgende:
Geen reacties meer ??????
Jawel.
Ik heb zelf via het LOI gestudeerd en het grote nadeel vond ik dat het zo moeilijk was om iets te vragen aan een docent.
Als je iets niet begreep, dan moest je dat als voetnoot onder aan je opdracht zetten, maar als het om die ene opdracht ging, dan had je wel direct een laag cijfer, omdat je van te voren niets kon vragen.
Ze stellen al dat studeren via internet heel rooskleurig voor, maar dat is maar een sprookje

Dus als ik jou was, zou ik een avondschool gaan doen, en niet LOI oid

Niet meer actief op Fok!
pi_16128151
Ja maar dat is het 'm juist, voor zover ik weet bestaan er voor de opleiding die ik wil doen geen avondscholen.
Of ik moet al naar de andere kant van Nederland
pi_16128468
Ik heb me in jaren 90 bij het LOI voorbereid op het Middenstandsexamen. Doordat ik het hele lespakket in één keer toegestuurd kreeg kon ik hetzelfde jaar in juni al examen doen.
Het leek me een paar maanden voor het examen heel verstandig om boeken van de bibliotheek te raadplegen omdat de LOI lessen mij te summier leken. Inderdaad bleek de examenstof niet geheel met de LOI lessen overeen te komen.
Als je je goed wilt voortbereiden op een staatsexamen in een bepaald vak, kan ik iedereen aanraden om naast de lesstof ook andere naslagwerken te gebruiken.
One of us is ugly, One of us is cute, One of us you'd like to see in her birthday suit
pi_16165738
Ik ben ook bezig met een schriftelijke opleiding via de NHA. Is trouwens niet echt aan te raden. Je hebt veel zelfdiscipline nodig, maar daarnaast staat bij het NHA de lesstof vol met fouten. Ook wordt er niet altijd uitgelegd hoe ze aan iets komen. Ik heb gisteren een half uur zitten narekenen hoe ze aan een bedrag zijn gekomen en ik ben er nog niet uit!

Ik heb nu maar besloten om het volgende onderdeel bij de LOI te volgen. Daar heb ik wel betere ervaringen mee. Maar dat is natuurlijk al wel heel lang geleden en ik weet niet of het nu nog net zo goed is.

maandag 12 januari 2004 @ 13:21:21 #19
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_16182646
Ik volg momenteel nog de MCSE Core bij het LOI. Had ik nou maar het NTI gekozen, dan was ik 700 euro geodkoper uitgeweest .

Ik heb trouwens niet veel aan de 'meerwaarde' van het LOI gehad, want het enige wat het toevoegd is huiswerk laten nakijken (ik stuur niks op) en evt. discussieren met mede-cursisten en MCSE'ers (doe ik niet). Examens moet ik zelf regelen en betalen, 160 euro per stuk.

De rest van m'n MCSE doe ik dus lekker op eigen houtje via de Microsoft self-paced training kits...

Whistler: I want peace on earth and good will toward man.
Abbott: We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
pi_16183244
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 15:15 schreef ABBAfan het volgende:
Ik heb me in jaren 90 bij het LOI voorbereid op het Middenstandsexamen. Doordat ik het hele lespakket in één keer toegestuurd kreeg kon ik hetzelfde jaar in juni al examen doen.
Het leek me een paar maanden voor het examen heel verstandig om boeken van de bibliotheek te raadplegen omdat de LOI lessen mij te summier leken. Inderdaad bleek de examenstof niet geheel met de LOI lessen overeen te komen.
Als je je goed wilt voortbereiden op een staatsexamen in een bepaald vak, kan ik iedereen aanraden om naast de lesstof ook andere naslagwerken te gebruiken.
Inderdaad. De LOI-stof is op zich prima, maar op sommige punten had ik net even wat meer achtergrond info nodig om de kern te begrijpen.
Ik deed overigens AOV (Algemene Ondernemingsvaardigheden), wat geloof ik hernoemd is.

Ik ben over het algemeen wel tevreden, maar ze overdrijven het contact met de docent. Ik had eigenlijk amper het idee dat er uberhaupt docenten waren daar!

maandag 12 januari 2004 @ 14:20:47 #21
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_16184191
quote:
Op maandag 12 januari 2004 13:46 schreef Kontiki het volgende:

[..]

Inderdaad. De LOI-stof is op zich prima, maar op sommige punten had ik net even wat meer achtergrond info nodig om de kern te begrijpen.
Ik deed overigens AOV (Algemene Ondernemingsvaardigheden), wat geloof ik hernoemd is.

Ik ben over het algemeen wel tevreden, maar ze overdrijven het contact met de docent. Ik had eigenlijk amper het idee dat er uberhaupt docenten waren daar!

precies, dat had ik dus ook
Je kon nooit eens gemakkelijk iets vragen...
Niet meer actief op Fok!
pi_16185590
quote:
Op maandag 12 januari 2004 14:20 schreef Viking84 het volgende:

[..]

precies, dat had ik dus ook
Je kon nooit eens gemakkelijk iets vragen...

Volgens mij nemen zijn die docenten part-time medewerkers die 1 dag in de week komen nakijken en vragen beantwoorden. Die mensen doen dat als 2e baan.

Dat is op zich helemaal geen ramp, want in het HBO is het niet anders

pi_16498675
Ik doe de opleiding SPW-3 Kinderopvang bij het NTI. Ik ben net begonnen met de opleiding en op zich bevalt het mij wel. Ik krijg erg veel hulp van andere studiegenoten op het forum en via mail. Als ik vragen heb, krijg ik al heel snel antwoord van hun. Ook mijn huiswerk krijg ik snel terug, dus ik ben erg tevreden met het NTI.
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_16511691
Ik weet alleen dat ik 1 keer heel lang geleden een foldertje heb aangevraagd en die troep nu nog steeds krijg
pi_16516616
Ik heb 4 jaar geleden een complete Cursus Spaans besteld. F*cking 700 gulden, incl. de 50% korting die iedereen altijd krijgt. Ben er na 12 lessen al mee opgehouden, maar ik ben nu weer bezig. Was verder een duidelijke cursus en geen problemen met NTI

Ik denk alleen niet meer dat ik nu nog recht heb op docent begeleiding

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')