abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16023675
Ten eerste, vrees ik dat jullie me ontzettend nerderig/wanhopig zullen vinden. Maar toch wil een jullie tips/mening horen.

Zal ff in kort uitleggen wie/wat ik ben. Ik ben een jongen van 18 jaar, nooit een vriendin gehad en dus ook niets daar omheen (zoenen enz enz). Tot voor kort misde ik dit alles niet, maar nu begin ik het toch wel te missen: ik wil ook een vriendin. Vooral krijg ik het gevoel sterk als ik stelletjes bijv. zoals vandaag een trein zie zitten of bij een film.

Maar het "probleem" is dat ik nogal verlegen ben, of nou ja, nog ingewikkelder, soms totaal niet en soms wel (ligt er ook aan wie er bij is). Ik durf dus eigenlijk niet op een meisje af te stappen zelf, en als een (knap) meisje mij aanspreek, klap ik 9 van de 10 keer dicht, wat dus een erg domme indruk achter laat.

Van het volgende punt weet ik niet of het een probleem kan zijn, maar zelf schaam ik me er voor: ik stotter. Soms erg, soms minder erg.. maar hierdoor ook weer onzekerder.

O ja, nog iets. Op mijn school zitten vrijwel geen meisjes, dus dat word ook lastig. Op mijn werk zijn er wel genoeg Maar ik moet zeggen, ik ga ook nooit stappen naar een disco bijv. Ik ga wel soms met vrienden naar de bios. Dit om een beetje een situatie te schetsen voor jullie.

Wat kan ik nou doen om gewoon wat opener te worden en een betere indruk achterlaten en dus kans op een meisje.

dinsdag 6 januari 2004 @ 23:19:43 #2
61413 M_M
BEN EEN MEISJE!!!!!!
pi_16023882
Je moet juist niets doen.
Als je zoekt, vind je waarschijnlijk niets.
Gewoon afwachten.. het komt vanzelf allemaal goed
dan zeggen we niet 'hey jij met je strakke kontje' maar 'hoe Joep met je gekke hondje'
en dat zij dan denken gawd damn nigga/woman
pi_16023899
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 23:19 schreef M_M het volgende:
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
pi_16023986
Waarom hebben alle 18 jarige jongens dan al meerdere meiden gehad Omdat die erop af durven stappen..
  dinsdag 6 januari 2004 @ 23:24:12 #5
37540 Gerako
Mille, er is geen betere!
pi_16024004
Je moet liefde niet zoeken, dat is er gewoon opeens. Zo ging dat bij mij ook. En bij ook vrij laat, toen ik 21 was.
pi_16024044
Ooit komt het gewoon vanzelf... al verwacht je het niet.
Blijf gewoon je zelf, zorg dat je beetje aardig bent, verzorg je goed. En als je misschien onzeker bent, probeer gewoon eens nieuwe kleren te kopen, naar de kapper ofzo, klinkt dom, maar zo kun je misschien nog wat zekerder voelen dan normaal en dat maakt weer betere indruk.
  dinsdag 6 januari 2004 @ 23:25:55 #7
42617 drmoebius
Tho shall not stand in my way!
pi_16024057
Maar je kunt wel op een meidje afstappen en een gesprekje beginnen zonder bijbedoelingen. Vermaak en oefening.
Cities burn and Citicenz cry, it is my kind of art.
pi_16024069
uhm heb ongeveer hetzelfde als jou (denk ik), alleen bij mij is het momenteel toch goed aan het komen .
Als je uit gaat ofzo, of een meisje aanspreekt, gewoon niet teveel nadenken dat het een meisje is (works for me) je praat dan makkelijker.

ook niet iemand aanspreken met de intentie om wat te krijgen, gewoon eerst gezzelig elkaar leren kennen.

Op school kan je (vindt ik teminste) beter geen relaties aangaan, krijg je alleen maar problemen van. (voor mensen die het overwegen )

Kan niet echt concrete tips geven zoals je merkt, maar probeer wat losser over te komen, niet zo stijf zodat je dichtslaat. (bij mij helpt een klein beetje alcohol wel, niet lam worden anders sta je zo voor lul )

Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
pi_16024070
Nou ik ben nu 22, had tot mijn 20e nooit met een meisje gezoend, nooit een vriendin gehad etc.... Durfde niks, etc.. je kent het wel

Maar wees gewoon jezelf, ga uit, zorg dat je mensen tegenkomt.. en als het moment daar is moet je natuurlijk WEL een keer durven.. als je echt nooit durft zal het niet opschieten (of je moet een heel behulpzaam meisje tegenkomen)

Opzoeken hoeft ook niet heb ik gemerkt.. de teller staat inmiddels op 6 (helaas niet echt "echte" relaties, maar toch) in zo'n 1,5 jaar tijd... en ik heb ze echt niet op lopen zoeken ofzo

pi_16024106
voor de sorrie dat ik het zo moet zeggen
normale niet contact gestoorde mensen is gewoon laten rusten en het van zelf laten komen wel het beste jah.
maar als ik je verhaal goed begrijp ben je dus een beetje contact gestoord (sociale vaardigheden zal je een beetje op achter lopen)
neem hier eens contact op met een iets als het gak ofzo. die hebben speciale cursisen die deze vaardigeheden een beetje op kunnen krikken.
als je dit kan lezen zit zit je te dicht bij
  dinsdag 6 januari 2004 @ 23:27:55 #11
6751 JoeBlack2k
Kirsten Dunst is een religie
pi_16024121
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 23:23 schreef Rietvaerder het volgende:
Waarom hebben alle 18 jarige jongens dan al meerdere meiden gehad Omdat die erop af durven stappen..
ik ben nu 20
toen ik 18 was kreeg ik mijn eerste "echte" vriendin.. zeg maar gewoon vriendin.. dat is nu net uit.. wees blij dat je het nog nooit meegemaakt hebt
je moet niet dronken dat ik denken ben
pi_16024130
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 23:25 schreef drmoebius het volgende:
Maar je kunt wel op een meidje afstappen en een gesprekje beginnen zonder bijbedoelingen. Vermaak en oefening.
Dat lukt me niet.. dan houd ik mezelf voor de gek. In mn hart ga ik er toch op af met die gedachte..

En idd, als je niet echt sociale contacten hebt zal je het ook niet vinden. Misschien is dat mn probleem wel.

pi_16024153
begin bij jezelf..heb het lef om bepaalde dingen te doen..een meisje aanspreken ofzo. zodra je het vaker hebt gedaan gaat het makkelijker
Eend : het meest onderschatte stukje vlees.
  dinsdag 6 januari 2004 @ 23:30:16 #14
37540 Gerako
Mille, er is geen betere!
pi_16024197
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 23:26 schreef Mute_Me het volgende:

Kan niet echt concrete tips geven zoals je merkt, maar probeer wat losser over te komen, niet zo stijf zodat je dichtslaat. (bij mij helpt een klein beetje alcohol wel, niet lam worden anders sta je zo voor lul )

Bij mij ook, je voelt je dan een beetje zelfverzekerder en durft makkelijker wat te zeggen. Totdat je helemaal lam bent, dan zeg je misschien wil teveel en de verkeerde dingen.
pi_16024210
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 23:28 schreef Rietvaerder het volgende:

En idd, als je niet echt sociale contacten hebt zal je het ook niet vinden. Misschien is dat mn probleem wel.

Dat scheelt wel denk ik.. je kunt altijd wel toevallig mensen tegenkomen, maar als je plekken opzoekt waar mensen bij elkaar komen zorg je wel dat je eens mensen (lees: leuke dames) ontmoet, dat kan op een verjaardag, in de kroeg, in de discotheek, of de knutselclub , weet ik veel wat
pi_16024227
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 23:28 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Dat lukt me niet.. dan houd ik mezelf voor de gek. In mn hart ga ik er toch op af met die gedachte..

Mjah probeer dan eens wat vaker uit te gaan en niet naar de bios. Al ben ik mijn vorige vriendinnen niet echt tegen gekomen tijdens t uitgaan... Meestal gebeurt zoiets gewoon, dus wat die andere zeiden, "wachten komt goed"
  dinsdag 6 januari 2004 @ 23:32:25 #17
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_16024266
Zoek eens naar alle andere topics in R&P die hiermee te maken hebben... ze komen echt met bosjes voorbij.

Dit bedoel ik niet lullig ofzo: d'r zijn er veel meer die ongeveer in hetzelfde schuitje zitten als jij. Lijkt me sterk dat de tips in die topics niet ook op jouw van toepassing zijn.

So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
  dinsdag 6 januari 2004 @ 23:33:55 #18
12644 secret17
To go even further beyond
pi_16024318
Er is een verschil tussen 'op zoek gaan' en jezelf gewoon wat meer mogelijkheden bieden...
Ik zit zelf ook op een school waar nauwelijks meiden zitten (technische universiteit ...) en zelfs op m'n werk (zaterdagpostbode) kom ik ze nauwelijks tegen, en verder fitness ik doordeweeks vrij veel.

Ik kom niet veel tegen, maar als je echt aan een meisje toebent, moet je gewoon 's wat vaker naar gelegenheden gaan waar het contact er kan zijn. Een bioscoop werkt niet; je ziet ze dan wel lopen (meestal al bezet) maar je spreekt ze daar toch niet aan....
Ga gewoon vaker uit naar een discotheek, een feest, een kroeg/bar, wat jou het beste ligt. Ga bijvoorbeeld een tijdje naar dezelfde tent waar je het gezellig hebt, zorg dat je er bekend raakt en dan ga je je op je gemak voelen daar; en dan, gewoon je ogen op houden. Als je daar eenmaal staat, dan is het de kunst om niet te snel toe te willen slaan, en achter iedereen aan te rennen, maar gewoon oogcontact zoeken, praatje maken, etc..

Nou, veel succes

Life is all about development
pi_16024329
Trouwens, contactgestoord is het niet. Ik ga wel sociaal met mensen om. School/werk enzo
pi_16024435
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 23:34 schreef Rietvaerder het volgende:
Trouwens, contactgestoord is het niet. Ik ga wel sociaal met mensen om. School/werk enzo
Mjah ken je positie, had ik paar jaar geleden ook,..maar is uiteindelijk allemaal heeel goed gekomen. Sleep je maten gewoon is wat meer mee naar het cafe en probeer niet al te wanhopig te doen.
pi_16024463
TS.. het is of ik mezelf hoor praten..... ik heb ong. hetzelfde... alleen die 'verlegenheid' is het laatste jaar flink weggevallen...
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 23:28 schreef bateend het volgende:
begin bij jezelf..heb het lef om bepaalde dingen te doen..een meisje aanspreken ofzo. zodra je het vaker hebt gedaan gaat het makkelijker
dit is zeker zo... de 1e keer aan iemand bekennen/vertellen dat je haar leuk vind is echt vreselijk! - maar toch ook wel heel leuk om te doen....
en als je het al een x gedaan hebt gaat het wel makkelijker ja... maar dat is bij alle dingen zo....

verder helpt het om eerst een meisje aan te spreken met als doel om vrienden te worden... dan sla je niet gelijk helemaal dicht denkik... en als ze jou ook leuk vind gaat ze er iig wel op in.. en als dat niet zo is heb je niet gelijk een blauwtje gelopen.... --> win/win situatie

Kun je dat nog één keer uitleggen??
pi_16024526
Ja bij mij ook, ben ook stuk minder verlegen dan vroeger. Maar dan net bij dat ene leuke/lieve meisje klap ik dicht

En ik weet niet hoe het komt, maar ik ben nooit in een disco/kroeg geweest, waarom weet ik eigenlijk niet, is er gewoon nooit van gekomen. Zal waarschijnlijk door mijn (beperkte) vriendengroep komen... die dat ook niet echt doen.

dinsdag 6 januari 2004 @ 23:41:46 #23
27648 Weakling
available in strong mint
pi_16024553
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 23:19 schreef M_M het volgende:
Yeah right ... trap daar asjeblief niet in ...
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  dinsdag 6 januari 2004 @ 23:43:14 #24
57724 WattaFakka
Het was fijn...
pi_16024585
You know my story .
... hier geweest te zijn!!!!
pi_16024773
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 23:40 schreef Rietvaerder het volgende:
En ik weet niet hoe het komt, maar ik ben nooit in een disco/kroeg geweest, waarom weet ik eigenlijk niet, is er gewoon nooit van gekomen. Zal waarschijnlijk door mijn (beperkte) vriendengroep komen... die dat ook niet echt doen.
ik vind dat geen 'beperkte vriendengroep'

binnen mijn vriendengroep wordt ook niet naar disco's en kroegen gegaan, maar de vriendschappen zijn er niet minder om... echt heel veel hele hechte vriendschappen en we missen het helemaal niet om naar de kroeg/disco te gaan... aangezien daar onze interesses ook helemaal niet liggen...

bios wel veel... vooral met matrix en lotr...

Kun je dat nog één keer uitleggen??
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')