Zal ff in kort uitleggen wie/wat ik ben. Ik ben een jongen van 18 jaar, nooit een vriendin gehad en dus ook niets daar omheen (zoenen enz enz). Tot voor kort misde ik dit alles niet, maar nu begin ik het toch wel te missen: ik wil ook een vriendin. Vooral krijg ik het gevoel sterk als ik stelletjes bijv. zoals vandaag een trein zie zitten of bij een film.
Maar het "probleem" is dat ik nogal verlegen ben, of nou ja, nog ingewikkelder, soms totaal niet en soms wel (ligt er ook aan wie er bij is). Ik durf dus eigenlijk niet op een meisje af te stappen zelf, en als een (knap) meisje mij aanspreek, klap ik 9 van de 10 keer dicht, wat dus een erg domme indruk achter laat.
Van het volgende punt weet ik niet of het een probleem kan zijn, maar zelf schaam ik me er voor: ik stotter. Soms erg, soms minder erg.. maar hierdoor ook weer onzekerder.
O ja, nog iets. Op mijn school zitten vrijwel geen meisjes, dus dat word ook lastig. Op mijn werk zijn er wel genoeg Maar ik moet zeggen, ik ga ook nooit stappen naar een disco bijv. Ik ga wel soms met vrienden naar de bios. Dit om een beetje een situatie te schetsen voor jullie.
Wat kan ik nou doen om gewoon wat opener te worden en een betere indruk achterlaten en dus kans op een meisje.
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 23:19 schreef M_M het volgende:
Je moet juist niets doen.
Als je zoekt, vind je waarschijnlijk niets.
Gewoon afwachten.. het komt vanzelf allemaal goed
ook niet iemand aanspreken met de intentie om wat te krijgen, gewoon eerst gezzelig elkaar leren kennen.
Op school kan je (vindt ik teminste) beter geen relaties aangaan, krijg je alleen maar problemen van. (voor mensen die het overwegen )
Kan niet echt concrete tips geven zoals je merkt, maar probeer wat losser over te komen, niet zo stijf zodat je dichtslaat. (bij mij helpt een klein beetje alcohol wel, niet lam worden anders sta je zo voor lul )
Maar wees gewoon jezelf, ga uit, zorg dat je mensen tegenkomt.. en als het moment daar is moet je natuurlijk WEL een keer durven.. als je echt nooit durft zal het niet opschieten (of je moet een heel behulpzaam meisje tegenkomen)
Opzoeken hoeft ook niet heb ik gemerkt.. de teller staat inmiddels op 6 (helaas niet echt "echte" relaties, maar toch) in zo'n 1,5 jaar tijd... en ik heb ze echt niet op lopen zoeken ofzo
quote:ik ben nu 20
Op dinsdag 6 januari 2004 23:23 schreef Rietvaerder het volgende:
Waarom hebben alle 18 jarige jongens dan al meerdere meiden gehadOmdat die erop af durven stappen..
quote:Dat lukt me niet.. dan houd ik mezelf voor de gek. In mn hart ga ik er toch op af met die gedachte..
Op dinsdag 6 januari 2004 23:25 schreef drmoebius het volgende:
Maar je kunt wel op een meidje afstappen en een gesprekje beginnen zonder bijbedoelingen. Vermaak en oefening.
En idd, als je niet echt sociale contacten hebt zal je het ook niet vinden. Misschien is dat mn probleem wel.
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 23:26 schreef Mute_Me het volgende:
Kan niet echt concrete tips geven zoals je merkt, maar probeer wat losser over te komen, niet zo stijf zodat je dichtslaat. (bij mij helpt een klein beetje alcohol wel, niet lam worden anders sta je zo voor lul)
quote:Dat scheelt wel denk ik.. je kunt altijd wel toevallig mensen tegenkomen, maar als je plekken opzoekt waar mensen bij elkaar komen zorg je wel dat je eens mensen (lees: leuke dames) ontmoet, dat kan op een verjaardag, in de kroeg, in de discotheek, of de knutselclub
Op dinsdag 6 januari 2004 23:28 schreef Rietvaerder het volgende:En idd, als je niet echt sociale contacten hebt zal je het ook niet vinden. Misschien is dat mn probleem wel.
quote:Mjah probeer dan eens wat vaker uit te gaan en niet naar de bios. Al ben ik mijn vorige vriendinnen niet echt tegen gekomen tijdens t uitgaan... Meestal gebeurt zoiets gewoon, dus wat die andere zeiden, "wachten komt goed"
Op dinsdag 6 januari 2004 23:28 schreef Rietvaerder het volgende:[..]
Dat lukt me niet.. dan houd ik mezelf voor de gek. In mn hart ga ik er toch op af met die gedachte..
En idd, als je niet echt sociale contacten hebt zal je het ook niet vinden. Misschien is dat mn probleem wel.
Dit bedoel ik niet lullig ofzo: d'r zijn er veel meer die ongeveer in hetzelfde schuitje zitten als jij. Lijkt me sterk dat de tips in die topics niet ook op jouw van toepassing zijn.
Ik kom niet veel tegen, maar als je echt aan een meisje toebent, moet je gewoon 's wat vaker naar gelegenheden gaan waar het contact er kan zijn. Een bioscoop werkt niet; je ziet ze dan wel lopen (meestal al bezet) maar je spreekt ze daar toch niet aan....
Ga gewoon vaker uit naar een discotheek, een feest, een kroeg/bar, wat jou het beste ligt. Ga bijvoorbeeld een tijdje naar dezelfde tent waar je het gezellig hebt, zorg dat je er bekend raakt en dan ga je je op je gemak voelen daar; en dan, gewoon je ogen op houden. Als je daar eenmaal staat, dan is het de kunst om niet te snel toe te willen slaan, en achter iedereen aan te rennen, maar gewoon oogcontact zoeken, praatje maken, etc..
Nou, veel succes
quote:Mjah ken je positie, had ik paar jaar geleden ook,..maar is uiteindelijk allemaal heeel goed gekomen. Sleep je maten gewoon is wat meer mee naar het cafe en probeer niet al te wanhopig te doen.
Op dinsdag 6 januari 2004 23:34 schreef Rietvaerder het volgende:
Trouwens, contactgestoord is het niet. Ik ga wel sociaal met mensen om. School/werk enzo
quote:dit is zeker zo... de 1e keer aan iemand bekennen/vertellen dat je haar leuk vind is echt vreselijk! - maar toch ook wel heel leuk om te doen....
Op dinsdag 6 januari 2004 23:28 schreef bateend het volgende:
begin bij jezelf..heb het lef om bepaalde dingen te doen..een meisje aanspreken ofzo. zodra je het vaker hebt gedaan gaat het makkelijker
verder helpt het om eerst een meisje aan te spreken met als doel om vrienden te worden... dan sla je niet gelijk helemaal dicht denkik... en als ze jou ook leuk vind gaat ze er iig wel op in.. en als dat niet zo is heb je niet gelijk een blauwtje gelopen.... --> win/win situatie
En ik weet niet hoe het komt, maar ik ben nooit in een disco/kroeg geweest, waarom weet ik eigenlijk niet, is er gewoon nooit van gekomen. Zal waarschijnlijk door mijn (beperkte) vriendengroep komen... die dat ook niet echt doen.
quote:Yeah right ... trap daar asjeblief niet in ...
Op dinsdag 6 januari 2004 23:19 schreef M_M het volgende:
Je moet juist niets doen.
Als je zoekt, vind je waarschijnlijk niets.
Gewoon afwachten.. het komt vanzelf allemaal goed
quote:ik vind dat geen 'beperkte vriendengroep'
Op dinsdag 6 januari 2004 23:40 schreef Rietvaerder het volgende:
En ik weet niet hoe het komt, maar ik ben nooit in een disco/kroeg geweest, waarom weet ik eigenlijk niet, is er gewoon nooit van gekomen. Zal waarschijnlijk door mijn (beperkte) vriendengroep komen... die dat ook niet echt doen.
binnen mijn vriendengroep wordt ook niet naar disco's en kroegen gegaan, maar de vriendschappen zijn er niet minder om... echt heel veel hele hechte vriendschappen en we missen het helemaal niet om naar de kroeg/disco te gaan... aangezien daar onze interesses ook helemaal niet liggen...
bios wel veel... vooral met matrix en lotr...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |